NSB ASSHOLES

Det har vært en ganske rolig dag på jobb, noe som var like greit da hele kroppen min min har vært på bølgelengde med en heroinavhengig zombie.
Kaffe hjalp på hodet, men ikke på magen. 3 cheeseburgere til lunsj gjorde vel heller ikke underverker. Etter jobb skulle jeg hjem til besteforeldra mine på middag.

Fikk en som vanlig dårlig togopplevelse, og blir nok en gang overbevist om at kollektiv trafikken i Norge må være verdens dårligste. Av erfaring vet jeg at de nye helvettes kortmaskinene ikke godtar kortet mitt, så istedenfor å dra den samme gamle sytehistorien for å slippe det meningsløse gebyret valgte jeg å ta ut penger på forhånd.

Dette viste seg jo såklart å være til ingen nytte.

Disse maskinene er laget for ikke å funke, og sedler er ikke noe man kan bruke. Tid til å veksle hadde jeg heller ikke, så NSB fikk det igjen som dem ville og jeg måtte hoppe inn i vogna i siste liten. Når konduktøren kom forklarte jeg hvordan automatene har gjort det umulig for meg å betale, men det var vist min feil, så gebyr skulle det bli.
Jeg spurte om han kødda, men fikk i svar at sedler måtte jeg bruke på Oslo S.

Meget smart.

Jeg svarte da at jeg ikke gadd å betale isteden, og heller hoppet av på neste stasjon for å ta neste tog. Det likte såklart ikke han, og dermed startet debatten om NSBs håpløse drittsystem, som han vistnok heller ikke hadde noe til overs for, men prinsipp var prinsipp, og gebyret kunne jeg få tilbake ved klaging på nett i etterkant. Jeg fortalte han at det var litt vel mye å forlange for 20 J** kroner, og at klaging på det systemet ikke hadde noe å si uansett.

Jeg endte med å betale. Hore NSB…

På vei til besteforeldrene mine fra stasjonen valgte jeg snarveien langs linja, og så mitt snitt til å gjøre andre del av leksene mine til fotokurset.
Fikk tatt noen bilder som jeg ble ganske fornøyd med, og poster dem under innlegget.
Så var det kos og klem, med koteletter og bernesaus og poteter. Yndlingsretten til Jokke! Deretter var det litt svensk øl og kaffe, før jeg ble kjørt hjem igjen og spart for en ny uhyggelig opplevelse med Norges råtne system på skinner.

Håper jeg kommer meg någenlunde tidlig iseng ikveld. Har MANGE timer søvn og ta igjen, å tror ikke timeplanen min blir lettere om jeg forsyver dette mere nå. Har ikke sovet anbefalt mange timer på flere uker og når man blander dette med hverdagspils og junkfood, så blir kombinasjonen lite hendig.

dsc0080

dsc0077

F/ 1,8 vs 11

GET IT??

4 kommentarer
    1. Svar til Kongen:
      Stort sett bruker jeg Canon 5D markII, men det hender jeg tar med meg mitt gamle Nikon D70 når jeg skal ut på tur og ikke har noen spesielle planer om foto.
      Egentlig er det lyssetting som er mest vesentlig for å få til bildet, og ikke kameraet. Men god linse og ett godt kamera er selvfølgelig en stor fordel!

      Haha, de togautomatene virker ikke, de er bare en unnskyldning for å ta mer betalt for togbilletten! De sitter nok og gnir seg i hendene på hovedkontoret sitt 😉 Lykke til på fotokurset!

      Har du forresten lagt merke til google annonsene på siden din? Vanligvis er de litt relevante i forhold til innholdet på bloggene, men tarmskylling og graviditetskalender? Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro om deg etter dette 😀

    2. wow, det var langt innlegg. Leser det ikke men

      SV: Joda, er fryktelig ensomt her i Torrevieja sammen med pensjonistene da. 😛 Faen, begynte á regne ute igjen. Da kan jeg ikke gá… Eller, can´t be bothered -_-

    3. Dear King of Brisktown!
      Dette skrev jeg så du kan bli kjent internasjonalt, først og fremst i Russland. Jeg må spørre når jeg ser dette innlegget hva som skjedde med deg? Innlegget her er smekkfullt av skrivefeil, og det er greit, alle har skrivefeil! Men nå, nå har du aldri skrivefeil og hvertfall ikke på twitter. Dette pluss at du er kul, pen og sterk (i den rekkefølgen du liker best) gjør meg styrket i troen om at du ikke er menneskelig. Vennligst si ifra hvis jeg ikke skal avsløre at du er robot, selv om alle vet at noe så gjennomført perfekt ikke er menneskelig.
      Non-Gay salute from Joveho

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg