Et innlegg. Stort sett om pinviner.

Jeg fant ut at jeg trengte en ny utflukt. Dagene smelter sammen om dagen, og man trenger luft til hjernen for å kunne tenke klart. Nå tenker jeg aldri klart, men… Anyways!

Ut av kåken! Båttur! Yes!

Det var ombord på båten at dagens meningsløse innlegget fikk sitt opphav. Det startet med at båten dro fra kai. Jeg befant meg i andre etasje, helt uten anelse om hvor jeg var på vei, og bestemte meg for å ta et bilde av meg selv.

Etter det satt jeg meg ned, og benyttet muligheten til å ta ENDA et bilde til av meg selv:)

Skjønner`u? Tipper det, og det var DA jeg oppdaget DET! Denne merkelige tingen, som lå i sete ved siden av meg!

“Jøss… Hva er det for noe spennende som ligger her?”  Tenkte jeg så høyt at de andre hørte det.

Jeg ble sittende og observere denne rare gjenstanden en liten stund, men skjønte fort at den måtte fanges, og spares. Jeg valgte å putte det foreløpige, uidentifiserte objektet i brystlomma på den fake skinnjakka mi.

Resten av turen klarte jeg knapt å sitte stille. Hvert sekund tok jeg frem den spennende fangsten, men det var først når båten la til havn at jeg fikk tatt en nærmere titt.


Er det en fugl? Er det et fly? Eller kanskje en åpen boks med makrell i tomat? Jeg forsto raskt at det var en EKTE pinvin jeg hadde mellom henda, og så meg derfor SVÆRT fornøyd.

I gledesrus gikk det dessuten opp for meg hvor jeg hadde havnet.

NESODDEN faktisk! Av alle steder, så hadde jeg altså havnet på Nesodden, og jeg ble ikke mindre sjokket da jeg tok en HELT tilfeldig buss og endte opp hos Sofs!!??

Jeg ble ganske satt ut av opplevelsen, og klarte altså derfor å gi fra meg min kjære pinvin.

VÆRSCHÅGO!

Litt kjipt, for etter at jeg hadde gitt fra meg den flotte pinvinen, så fant vi ut at det lå en kjempespennende, GRØNN (!) fisk inni pinvinen.

Sofs er vinner`n som har BÅDE ekte pinvin, OG kjempespennende GRØNN (!) fisk. Jeg står igjen som tapern, som ikke har en vanlig fisk engang. Eller… Kanskje jeg har det hjemme? Jeg husker jo tross alt ikke hva jeg gjorde for 5 minutter siden engang, og som vanlig, så mistenker jeg at innlegget mitt handler om rare frosker!!??

Ok, noen må SERIØST slå meg i hodet med en stein. Om noen møter meg tilfeldig på byen, så har dere herved fått LOV til å slå meg i hodet med en stein. Den BØR være stor og hard. Sånn her omtrent.

GJØR DET!!!

Uansett, da.. Ingenting varer evig, men pinvinen fikk jo ihvertfall en ganske flott plass.

Dessuten, så fikk jeg til gjengjeld låne noen kule briller som jeg kunne ta bilder av meg selv med!

Deretter dro jeg hjem igjen, og tok noen bilder til av meg selv. Uten briller, men med en kul høyhalset sak som jeg fant i skapet mitt. Den luktet kattepiss forresten. Nå VET jeg at kattene forfulger meg, og jeg skal fra nå av slutte å sove.

DAMN! Jeg er så sinnsukt kul! Jeg forstår at dere er misunnelige….

10 kommentarer

Siste innlegg