Sommeren er død.

DOORS-SUMMER`S ALMOST GONE

Kom hjem for litt siden, fra en vanlig dag på skolen. Har skutt med 9mm, sprengt bomber og testet en flammekaster. Nå sitter jeg hjemme og ser ut i hagen. Det er mørkt. Det regner. Det er iskaldt.

Sommeren er over nå.

Det er høst, og snart har jeg bursdag igjen. Så kommer snøen, som omvandler Oslo til et sludd-helvete de neste tre månedene. Da må jeg starte med stilongs. Om natten også. Ovnen på rommet mitt funker nemlig ikke.

Vinteren er svart-hvitt. Sommeren er vivid. Grønn. Jeg tenker tilbake på sommeren. Føler at jeg ikke har gjort noe som helst. Egentlig skulle jeg ta lappen, pusse opp leiligheten, lage kortfilm, dra på jordomseiling, bli kjendis og spoone med Sandra Lyng Haugen, men jeg kan ikke se å ha krysset ut noen av punktene.

Hva brukte jeg egentlig sommeren til? Jeg var jo bare på stranda èn gang, og da bada jeg ikke engang. Bare spoona.

Vel…

Jeg var jo på Roskilde,da. Og Øya. Sistnevnte var ganske skuffende, men Roskilde var selvfølgelig dødskult.

Jeg har fått med meg en del konserter i Oslo også. AC/DC, Clipse, Wu-Tang Clan og Mark Knopfler.

Fattern var med på Knopfler. Eller. Han betalte jo, så jeg var der vel egentlig med han.

Jeg har gått rundt i byen. Mye. Når man ikke har penger til ferie, så er byvandring et godt alternativ. Turist i egen by, og jeg har jo opplevd litt, da.

Her tar jeg opp problematikken rundt synkehullet på Frogner, som jeg nå kan informere om at har blitt tettet. Synkehullet tok livet av tre maur.

Jeg har spist is, og fulgt med på de mange, kreative kampanjene som Oslo har kunnet by på. Så aksjonerte jeg for Amnesty, ga bort litt gratis is, og klippet gresset til bestemoren min, Oma.

Jeg har kjørt båt, da!

Prøvde å finne iskrembåten, men så kom politiet og plaget oss med sitt nærvær.

Dro tilbake til fastland igjen. Fant aldri iskrembåten uansett.

kjørte jeg litt bil i stedet.

Også besøkte jeg Tusenfryd og passet på katten til Wulffern. Så skaffet hun meg min egen katt. Rambo heter han. Blogger, sover, spiser. Rambo er dritrar.

Jeg har vært statist, tilskuer og zombie. Så dro jeg hjem til Asker og feiret Fattern. Så feiret jeg meg selv. Fikk litt vondt i hodet, og begynte på skole.

Herregud, for en bortkastet drittsommer. Nå kommer vinteren…

DOORS-WINTERTIME LOVE

25 kommentarer
    1. Kjære Halvor, du er pen, sterk og kul. Jeg elsker bildet der du skal ned i det hullet. Der er du meget sexy der. Som vanlig så elsker jeg bloggen din, og du er som vanlig KUNG! BFF!
      Klem Dronning Sonja<3.

    2. det var èn stk. sick drøm ! uff. jeg har blitt hjernevasket av bloggen din. drømmen inneholdt masse larver, en låve og faren din også. scary
      ja, så hvorfor ikke la det være snø ute når man først skal gjøre ingenting? aaah, elsker vinteren. det er bare to måneder til bursdagen min i dag og greier.
      da er det kanskje på tide å bade da 🙂

    3. Neida, sommeren er ikke over. Du er bare på feil plass!
      Hvis du hadde vært her kunne du ledd av yogamannen, driver med yoga hele dagen på stranden, spist falaffel til du fikk rennedrit, badet hele dagen lang i det fantastiske vannet og spoonet med israelske jenter.
      Ah, jeg er heldig.

    4. Sandra Lyng Haugen? Nå mistet jeg litt respekten for deg. Men se på den lyse siden, du kan jo bruke kulden som en unnskyldning til å spoone 🙂
      Ser ut som du har en hel del ivrige kandidater! Spoon til du skjems!

    5. Ai ai! Nå fikk jeg nettopp vite at du kjenner enda en jeg kjenner! Hoho, så liten verden. Okei, nå virker jeg jo bare LITT stalker. Kjekt å ha freaky stalkers?

    6. Trainspotting har jeg hatt på listen min lenge, enda ikke sett den. Flaut! Tarantino har jeg sett mye av, men fortsatt litt igjen. Tim Burton og Judd Apatow <3 Sluker alt av de! Så vet du det.
      Enda ikke skaffet deg et liv?

    7. For det første: ÅH. vil ha deg! Som om du ikke hører det nok…
      For det andre: Visste du at mange HVITE katter er født med anlegg for å tidlig bli døve?? 🙂
      Så vet du det, liksom.
      Igjen; kjøper deg anytime.

    8. KJÆRE HALVOR!!! Det virkelig som om du har hatt en super sommer da! =) Også må du huske på at du har fått deg verdenskuleste katt!! =) Rambo eier! <3

    9. Kjære Halvor!
      må bare påpeke den fantastiske tattoveringen din. nå ble jeg sjalu, jeg vil og ha en!
      trainspotting er uten tvil favorittfilmen min, og i og med at du har mark renton tattovert på deg, så regner jeg med at du syns filmen ikke er så verst du heller? thumbs up! digger deg, tattoveringen din og hjemmesiden din.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg