ØYAFESTIVALEN 2010. Converge, sjekketriks, kameraovervåking, og cpt. Morgan.

Jeg hadde virkelig ikke behov for å dra tilbake til Øya i går. Det var kun av det prinsippet, at billetten min kostet TOTUSEN kroner, at jeg alikevel tok turen. Sint og grinete, så passet det i hvert fall ganske bra at Converge gikk på scenen i det jeg ankom. Toro ville helst se Karpe Diem, og da han ikke fikk ønsket sitt oppfylt, så klikket for han…

Vokalisten hadde garantert sniffa en kilo med amfetamin før konserten startet. Også var han sinnsykt forbanna. Mer forbanna enn hva JEG var, liksom. Men alle syntes bare at han var skikkelig morsom da, og tok bilder av han, mens han skreik og sånn. Så klikka han enda mer, og bare: This is a show, not a fuckin` photoshoot!

Men da ble det bare enda morsommere, så publikum tok bare enda flere bilder.

Også klikka det plutselig for Julie også.

Trashmetall påvirker deg mer enn du tror. Selv har jeg hørt på slik musikk i mange år, og dere ser jo hvordan det har gått, for å si det sånn…

Frosk. Den har liksom ingenting her og gjøre…

Men så måtte Toro “på dass”, da. To minutter etterpå, så fikk jeg denne meldingen.

Jeg tror det døde noe i Toro den dagen…

Men konserten var dødsbra, da! Converge er uten tvil det nye yndlingsbandet mitt, kun fordi at vokalisten var så morsom. Dagbladet syntes også at konserten var bra, ettersom at de ga han totalt SYV i terningkast.

Etter konserten, så satt vi oss i loungen for å jobbe med formen. Det var på dette tidspunktet jeg oppdaget at Toro faktisk ble svært skadet av Converge. Her har han stjålet en falsk palme. Jeg tror han var forelsket i den.

Og mens vi er inne på forelskelse. Plutselig, så oppdaget jeg Julie, vett!

Jeg ble selvsagt forelsket, og prøvde å sjekke henne opp på “Halvor-måten”… :

– Heeei, Julie! Så pen du er. Ser du røykpakken jeg fant, eller? Vil du ha en røyk, eller?

– Haha! Det er bare det nye etuiet til mobilen min! Haha, lurte deg!

Så smilte hun, og bare: Ntåå, du er teit, men litt søt da, lille Retard.

Og så sleika jeg henne på kinnet.

Slik sjekker jeg damer, og det funker ALDRI!

Toro dreiv og sleika på palmen sin også, forresten…

Så stakk vi på Big Boi.

Jeg skjønner ikke helt hvor hype`n rundt Big Boi kommer fra. Det var dødskjedelig, og jeg dro etter maks fem minutter. På veien ut, så oppdaget jeg at Øya til- og med hadde tatt seg friheten til å OVERVÅKE festival-området.

FORBANNA CIA-POLITISTAT-OVERVÅKINGSSAMFUNN-HÆLVETTE!! Ikke pokkern om jeg gadd å henge på Øya lenger. Tre minutter senere, så var jeg på vei hjem. Alene.

Sikkert like greit, da jeg ikke hadde spist på mat på fire dager.

Så kom jeg hjem, spiste Grandiosa, drakk rom alene, drakk øl alene, dro ut på byen alene, hang i byen alene, møtte Partysvensken, drakk rom sammen med Partysvensken, og snakket om alle livets vanskelige spørsmål med Partysvensken. Så drakk jeg øl på Garage, og dro hjem.

——————————————————————————————————————————

Søndag 15.08.2010. Jeg har funnet ut at Øya sugde.

Neste år ønsker jeg meg gratis Øya-billett, og en plass til å sette opp et forbanna telt på. Jeg savner Roskilde…

5 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg