TILBEREDT.

Oma har vært hos meg igjen, og som vanlig, så hjalp hun meg med praktiske ting i leiligheten. Praktiske ting, som jeg ikke er i stand til å gjøre selv.

Først vasket hun kjøkkenet mitt.

Med latexhansker, så klart. Kjøkkenet mitt var nasty.

La meg informere om at jeg aldri har vasket kjøkkenet før. Bare støvsugd.

Så vasket hun kjøleskapet mitt.

Jeg har hørt at kjøleskap kan inneholde mer bakterier enn dassen, og i mitt tilfelle, så vil jeg påstå at dette stemmer. Det luktet faktisk så vondt i kjøleskapet mitt, at jeg hadde begynt å oppbevare maten min i dassen i stedet. Men nå er kjøleskapet mitt ganske fint igjen, og Oma har pakket alle tingene mine inn i plastposer, og tupperware og sånt.

Hun er så smart!

Etter å ha vasket ferdig kjøkkenet, så begynte hun på middagen. Jeg kan ikke huske å ha brukt tre plater før.

Og hva drev jeg med?

Jo, jeg tok selvfølgelig bilder av meg selv sammen med maten.

Rambo fulgte nøye med fra den nye soveplassen sin.

Fisk, grønsaker og poteter. Jeg er vant til fiskepinner, grønnsaker i kebab, og potetgull. Det er garantert første gang noen har laget en slik middag i min leilighet.

Velkommen til Kong Halvors matblogg, folkens!

Tilstandene var faktisk så ille, at Oma måtte komme tilbake en gang til. I går, så klippet hun gresset mitt.

Vasket dassen for meg.

Og tilberedte en kylling.

Tilberede mat. Det har jeg aldri gjort før…

I dag, så er jeg tilbake i den normale tilværelsen igjen. Først, så gikk jeg litt naken rundt i leiligheten. Så spiste jeg pizza til frokost. Sykt rip-off pizza, forresten. Det var jo knapt nok sopp på den!

Ja, ja. Jeg fjerner jo soppen uansett… Æsj.

Oma lurer på om ikke jeg kan anskaffe meg en dame som er flink til vasking og matlaging, men jeg mener at det ikke finnes flere igjen. Finnes dere, eller må jeg gifte meg med Oma?

63 kommentarer
    1. Jeg lager kun nachos, taco og pizza. Vurderer å prøve ut nudler med kyllingbiter i bbq-saus. Men jeg er flink til å bake da!
      ….
      Jeg tror du må gifte deg med Oma.

    2. Nåh Halvor da. Du har verdens skjønneste bestemor. Det synes jeg du skal hilse og si. Håper du tar vare på henne! Tenk å få en så god middag to dager på rad. Nå ble jeg jaggu sulten gitt. Skulle ønske jeg hadde en som kunne komme til meg og gjøre husarbeid og sette litt pris på meg. Btw, jeg kaster soppen på den pizzaen der jeg også. Den smaker høgg! I det hele tatt smaker den pizzaen der grusomt. Sverger heller til originale superiore jeg 😉 Bakt i stenovn og greier XD
      Btw2, jeg er skaphusmor 😉

    3. Kjære Halvor.
      Jeg er flink til både vasking og matlaging, og vil gjerne gifte meg med deg. Desverre er jeg i utlandet frem til januar 2011, så du med dine sterke armer må nok klare deg selv en liten stund til. Et lite tips før jeg kommer tilbake, er matprat.no. Denne siden har mange gode middagstips og oppskrifter (selv om du egentlig ikke trenger det siden du er så kul).
      Så, pene Halvor, vi snakkes når jeg kommer tilbake til Norge!

    4. Når jeg så bildet av skapet ditt, så la jeg merke til at jeg har satt igjen et sett med kopper hos deg når jeg flytta ut. De beige. Men her har vi fulle skap, så du kan få de. Siden jeg er så snill 🙂

    5. Okey ?? man stausuger ikkje vegene ?? og ikkje vaskemaskinen,skapene,magen,skapene og kem veit ! og det veit eg som er faktisk 11 år :S
      Synes da var teit :S

    6. Vi finnes, men vi gjemmer oss i frykt for å bli utnytta, neida, joda, neida…
      …men jeg trodde det skulle være omvendt jeg, at de unge og spreke tar vare på de eldre? Haha, men du er heldig, Oma virker super 🙂

    7. Jeg hater å vaske, men hvis jeg får premie. Pluss at jeg er sygt sygt flink til å lage mat og jeg gjør det gjerne i undertøyet alt sammen. Skal vi gifte oss? 🙂

    8. Er så husmor at det er til å grine av. Mangler bare å finne meg en fyr som takler en jente som har høye nerdefaktorer!

    9. Kjære Halvor !
      Oma virker som en kjempe dame, ta godt vare på henne så du får rein leilighet iblant du også. Hahah, genial måte å støvsuge på, skal prøve det neste gang så kanskje mamma ikke tvinger meg til å gjøre det igjen 🙂 Takk for inspirasjonen.
      PS. Du er utrolig pen, sterk, kul og jeg DIGGER bloggen din ! xD

    10. Kjære Halvor, den pene sterke og kule. Desverre så er du kanskje ikke den aller beste til å holde leiligheten din rein, men, jeg er på utkikk etter en ekstrajobb, og jeg vasker som Monica Geller i Friends.
      Hvis du trenger en hushjelper, som også er flink til mye annet, så vennligst ta kontakt med undertegnede. Jeg er kanskje, nesten, like flink som din Oma.
      Vaskebjørn Prikkfri.

    11. Jeg har desverre nok med å vaske etter mine fire venninner, hunden deres, fisken deres og kaninen min. Men jeg er en kløpper på å tilberede ferdigmat.

    12. Søt og snill bestemor du har 🙂
      Jeg er en jævel på å rydde og vaske, så lenge det ikke er rommet mitt. Men når jeg først rydder rommet, så vasker jeg alt. Selv vinduene og listene. Egentlig jævlig trist, men rent blir det

    13. nta, så søt hun er ! synd du ikke har arvet noen av de egenskapene, hvis ikke kunne vi kanskje giftet oss. om det er lov å være gift med to så klart. du kan jo gifte deg med rambo !

    14. // Jaja, jeg er med! Du kunne jo f.eks kombinert gjespet med et brøl, tror det hadde vekket noen primitive instinkter i meg hvertfall.
      Syns Oma virker dødsgrei, jeg! Jeg hadde lett gifta meg med hu. Kjøleskapet mitt trenger også en vask.

    15. Kjære Halvor!
      Jeg kunne muligens giftet meg med deg og laget mat og sånn til deg, hvis ikke du hadde et så enormt stort eksponerings- og dokumenteringsbehov (is that even a word??). Ser for meg at vi skal en tur ut å spise middag (jeg kan ikke alltid slave på kjøkkenet), og hvert femte minutt sier du “sorry, må ta bilde til bloggen”. Sjarmerende en gang, to ganger, tre ganger… men så stjeler man pistolen din og skyter seg selv eller deg. NEIDAAAAAA.
      Liker pusen din da 🙂

    16. Så snill bestemor! Du må da være snill barnebarn eller sykt bortskjemt når hun kommer og steller til.
      Jeg tilbreder mat og vasker hjemme. Og nei, jeg har ingen vietnamesiske kusiner som jeg kan importere for deg.

    17. Kjære Halvor, du må nok enten ansette noen, eller finne deg en hentekone. De er flinke til å rydde.
      men lurer på .. du kaller bestemoren din for “Oma” – har du noen Belgiske aner? For der kaller de også bestemødre for Oma. Bestemødre er forøvrig verdens mest fantastiske skapninger.

    18. klarer ikke varme ferdigmat engang…. med det går greit, skal gifte meg med en rik, feit, gammel mann med hjerteproblemer, tjenestepiker vet du!!

    19. Kjære Halvor.
      Hallo! Du er jo åpenbart velsignet med evnen til å overtale folk til hva som helst (rydding/vasking/matlaging/”Kjære Halvor”-kommentarer..); du kan åpenbart snakke deg til hva som helst her i livet, så hvorfor settle med en som bare kan lage mat?
      .. Du kan jo heller ta en som kan bake!
      Dessert, Halvor. Ha prioriteringene i orden!

    20. Kjære Halvor.
      Jeg må bare meddele at jeg nesten er litt forelska i deg. Til tross for at du av og til er litt teit og gjør ting som er litt flaue for deg sjæl, så må jeg vedgå at jeg har utviklet en liten cougar crush på deg.
      Mvh. Jensine (25)

    21. Jeg er desverre opptatt. Jeg er en av de få kvinnfolk som elsker å vaske, rydde og lage mat. Jeg er superglad hver gang typen bor hos meg så jeg får noen sure sokker å rydde opp.
      Og det er fakta faen – jeg skryter ikke på meg noe når jeg sier det en gang.
      What a kvinnfolk??? I love myself *datasmil*

    22. Kjære Halvor, jeg finnes, men er det kun til en viss pris.. Min ferd mot Oslo starter neste uke og da legger jeg ut en liten anonse om at en søt pike med latinske gener søker sterk mann med en grei lommebok som hu kan vaske og lage masse god mat til. Kanskje slå han litt også om han gjør meg frustrert så det kjennes ut som et ekte forhold.. Jeg gir deg en tilgodelapp her og du må gjerne slå til og bruke den når du måtte ønske, jeg er ikke billig, men første gang er alltid gratis!
      Mvh Frøken Syltetøy

    23. Kjære Kong Halvor (var vanskelig å skrive det siden mitt hjerte er i tusen knas)
      Jeg er flink til alt jeg. Hade egentlig tenkt til å sjekke deg opp i går, men så leste jeg her at du FJERNET soppen fra pizzaen. >__< After all. Du er pen, sterk og kul, men det er ikke nok for meg.

    24. Kjære Halvor, du er så pen, sterk OG kul. Sykt ass!
      Må si vi deler noen ting, kan heller ikke vaske eller lage mat, og jeg er jente – skulle tro at det lå automatisk i genet å kunne slike ting egentlig? Så jeg har fått beskje om å finne meg en GUTT som kan alt det der – tro meg, de er det veldig (veldigveldgiveldig!!) få av.
      Må Gud være med deg for at du fjerner soppen av pizzaen! Amen. Kjente jeg nesten ble frelst liksom!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg