OM MEG

Dette innlegget har ligget uferdig siden november 2010. Meningen med innlegget er å forklare hvem jeg er, da Wikipedia fortsatt nekter meg en egen Wikipedia-side. Jeg kommer til å endre og fikse ting på dette innlegget hver gang det popper opp noe relevant. Jeg har sikkert glemt masse også, men nå må jeg bare få ut det her. Si gjerne i fra om det er noe jeg må fylle på med. Dere er sikkert årleite mennesker – i hvert fall noen av dere. Eller… Fattern leser noen ganger. Han er ålreit.

Bio:

Jeg er 23 år gammel, født på Bærum sykehus 13. oktober 1988. Oppvokst i Asker, med barneårene i Huldreveien på Borgen og ungdomsårene i hus på Jansløkka. Livet mitt begynte ganske brått. I 1990 døde Mamma i brannen på Scandinavian Star. Det har preget mye av livet mitt, men jeg har hatt en fin oppvekst sammen med Fatten, og i 2003 giftet han seg på nytt. Nå har jeg både lillebror og lillesøster. Våren 2007 flyttet jeg til Briskeby på Frogner i Oslo, og der har jeg bodd siden.

Kongen av Briskeby. (I hvert fall én av dem. På Olsen er alle konger.)

Jeg gikk på Hagaløkka barneskole og Borgen ungdomsskole. I niende trinn byttet jeg over til Børsholmen Sjøskole, som senere ble til Sjøskolen. Etter to fantastiske år på Sjøskolen begynte jeg på Bleiker VGS, men sluttet etter få måneder. Deretter begynte jeg i arbeidstrening gjennom noe som het gjenbruksverkstedet. Siden da har jeg jobbet i platesjappe i Asker, Video Nova på Grünerløkka og Frogner, og Fotoknudsen på CC Vest. I 2010 gikk jeg lei av dumme kunder, og begynte å studere filmproduksjon ved Norges Kreative Fagskole i Oslo – og det gjør jeg fortsatt. 

Jeg tar bilder, lager film, maler, skriver, synger i dusjen… Jeg har mange interesser, og vil aldri slutte å utvikle dem. Jeg vil lære meg alt og møte alle. Alt er potensielt. Når jeg blir gammel skal jeg skrive selvbiografi. Jeg er avhengig av å skape. Konstant. Men sliter litt med å fullføre ting. I hvert fall så mange ting som jeg skulle ønske.

Jeg er også en samler, og sparer på alt mulig som jeg kommer over. Mye av det funker kanskje mest som pyntesøppel, men jeg er ganske stolt av for eksempel cd- og filmsamlingen min. Yndlingsfilmene mine er Pulp Fiction og Trainspotting. Sistnevnte bruker jeg omtrent som en livsveileder.

Jeg synes dyr er fine. Før hadde jeg rottene Svarten og Gråen, og før det igjen har jeg hatt en hjerneskadet katt og en haug med marsvin som parret seg med hverandre og fikk en ny haug med marsvin. Nå bor jeg sammen med en katt som heter Rambo. Rambo har egen blogg og egen Twitterkonto. Han er en litt forstyrret, svært høytidelig og ekstremt søvnig løve fra jordene i Re utenfor Tønsberg. Vi er bestevenner. 

Også tenker jeg hele tiden, på alt mulig, og prøver å bli enig med meg selv om hva jeg egentlig mener. Om verden. Og livet. Og alt jeg ser rundt meg. Det er også mye av grunnen til at jeg begynte å oppdatere hjemmeside. For å få lagret tankene mine et sted. Selv om mye av det jeg skriver og gjør kan fremstå som meningsløst og absurd, så ligger det mye energi bak. Jeg bruker mange timer på alle innleggene mine, og baserer alt på reelle hendelser. Også kaller jeg det en hjemmeside for å ikke bli stemplet som blogger. Det funker. Nå er jeg hjalmar i stedet.

Hjemmesiden:

Hjemmesiden er forresten delt opp etter noen litt snåle kategorier:

ATOMBOMBE – Artikler og innlegg som gjerne omhandler samme sak. En veldig skarrete kategori, egentlig.
BLOGG – Her er alle hverdagsinnleggene. Misforstå tittelen rett altså. Jeg visste ikke hva jeg skulle kalle kategorien (forslag tas imot med takk!).
HJERNEBRY – Her ligger mine få reklamebaserte innlegg, info og andre “kjedelige” ting.
HJERNEMASSE – Innlegg uten noen særlig rot i noe som helst. Mange av mine egne favoritter som ligger her.
LUST FOR LIFE – De mest seriøse innleggene. Rett og slett for at ingen skal misforstå når jeg har noe viktig på hjertet.
SPØRSMÅL OG SVAR – Her legger jeg veldig enkelt ut svarene fra mine alt for sjeldne spørsmålsrunder.
VLOGG – Alle filmene mine. Funker fint for alle dere som ikke gidder å lese.

Utenom hjemmesiden bruker jeg også Twitter, Youtube og Facebook til å formidle det jeg har på hjertet.

Jeg blir inspirert av alt. Farger, mennesker, musikk, bilder, film. Mye av det jeg gjør er også basert på meg selv som barn. Den tiden jeg prøvde å se ut som McGyver mens jeg planla fremtiden min som produktutvikler for Lego i Danmark.

Jeg ble aldri Legos nye produktutvikler, men har mange prosjekter på gang. Alt for mange, egentlig. Jeg har et mål om å lære meg å slappe. Legen min mener at det andre kommer til å skje.

Bilder:

Meg og Fattern rundt 1991.

Bilde fra en leilighet jeg og Fattern bodde i rundt 1999-2000 etter å ha flyttet ut fra leiligheten i Huldreveien. 

Jeg tok ringene i øra da jeg skulle være Mark Renton på utkledningsfest i 2009.

Rottene mine, Svarten og Gråen. Nå er de i rottehimmelen.

Rambo og jeg ble bestevenner i 2010.

Første møte med Lars Tangen. Jeg ga han et trikkesete i gave.

Selvportett fra 2010.

Kongen av Briskeby – liker å leke med Photoshop.

Meg og Linnéa, våren 2011.

Jeg og Rambo deltok i tv-programmet Tweet4tweet, Januar 2012.

– Halvor

57 kommentarer
    1. Wow, visste ikke om moren din.. Kunne ønske hun kunne levd og sett hvordan selveste Konghalvor ble.. Kondolerer på det sterkeste!<3
      Du er også veldig pen, sterk og kul. Og har mange venner. Og fine tenner.

    2. Kjære Halvor, jeg har sagt det før men sier det igjen; du er pen, sterk og kul, samt stort sett naken. Liker det.

    3. Kjære Halvor. Du er utrolig sterk, kul og pen å sånt. Du er sinsykt rå!! Håper du aldri slutter å oppdatere hjemmeside. Eller å vlogge! De er hysteriske!

    4. kjære halvor, jeg digger deg! 🙂
      du er så sykt pen, skikkelig sterk og utrolig kul! 🙂
      you rock boy!<3
      stå på videre!
      Et spørsmål : HVOR GAMMEL ER RAMBO 🙂 ?
      du har verdens fineste og kuleste katte!

    5. (kjære halvor osv) jeg vil også ha et trikkesete + du er på kanten til kul men har fortsatt forbedringspotensiale. Dette gjelder også din bestevenn Rambo som oppdaterer bloggen skuffende skjeldent. Skulle gjerne skrevet at du er sterk osv, men føler dessverre at jeg vet for lite om dette til å kunne uttale meg, men vi kan bryte håndbak etter skolen eller noe, og så kan jeg eventuelt skryte av deg etterpå om ønskelig.

    6. Jeg har tømt mitt hjerte i et dikt til deg på facebook. Du har ikke svart, og det gjør meg litt sint. Skal undertrykke trangen til å si at innlegget var teit, for jeg mener det egentlig ikke

    7. Leste igjennom alle innleggene som var linket, i tillegg til dette innlegget.. tårene trillet noen ganger, du er så mye mer enn det som ligger på overflaten
      du har vært gjennom så mye; respekt.
      stå på Halvor!

    8. Kjære Halvor!
      Du er pen, sterk og kul !
      Drømme min er å ha klemmebod midt i Oslo, jeg liker å klemme.
      Rambo virker kul!
      Klemz & koz!

    9. Spennende å se om de godtar dette etterhvert da!
      .. Er det forresten faren din eller moren din som er tysk? Jeg tipper det er faren din – han ser ganske tysk ut på det øverste bildet (jeg er også halvt tysk, så jeg er ikke en random person som sier veldig merkelige ting, haha..)
      – L

    10. Kjære Halvor,
      Du er så kul!
      Fortell mer om skolen din, Norges Kreative Fagskole. ?
      Dersom Wikipedia ikke vil ha deg kan du jo alltids prøve Ikkepedia?
      mvh Vilde Aurora

    11. visste ikke at moren din var borte. kondolerer!
      glad i deg jeg
      aldri stopp og blogge og tweete 🙁
      dagen du gjør det vil det føles som om vi har slått opp, og jeg kommer hele tiden til å tenke “hva gjør halvor og rambo nå?”
      Aldrialdrialdri!!
      bare fordi du er pen, sterk, kul og veldig sjarmerende

    12. Jeg vet hvorfor du ikke blir akseptert på Wikipedia! Du må skrive biografien din i 3. person, altså “han”, og ikke “jeg”-form 🙂 Endrer du dette, er jeg sikker på at de slipper kongen inn i varmen!
      Uanset, likte innlegget ditt! Liker også at du viser litt forskjellige sider av deg!

    13. TAKK, TAKK! jeg har lest dine innlegg og ledd, og attpå til har du linket til tegne-hanne, som nå må dele første plassen med deg, men da og, alle som har lest bloggen hennes forstår jo at også hun også er kul, sterk, og morsom!

    14. det der når du tok hull i øret for et karneval eller hva det var.. da så det ut som ” nedredeler” også var med på en måte??

    15. Hei! Jeg så på innlegget ditt om “fattern” der jeg så at dere har eiendom på eidsbugarden! Jeg anbefaler på det sterkeste vinjerock, som er en festival midt i, ja, eidsbugarden i vang i valdres.
      Du er en tøff fyr, digger deg!

    16. Kjære halvor
      Skulle ønske jeg kjente deg, for du virker som verdens kuleste fyr, og hvis noen noen gang sier noe annet kommer jeg å banker de for da er de bare sjalu 🙂 aldri forandre deg!
      10000 klemmer fra en som ser opp til deg, siden du har så fine tenner

    17. Det er fint å bli kjent med deg Halvor, og kan si vi har en del til felles. Det er moro da!
      Jeg visste at du var med i en brann på en båt som liten, men visste ikke at du mistet moren din der.. Det var trist å lese. Jeg syns du er et bra menneske.
      Ikke rart du ville se ut som Mcgyver. Han er et av tidenes kuleste mennesker!

    18. Denne bloggen har vært, er og kommer alltid til å være en favoritt. Humoren din er utrolig, jeg sitter alltid og humrer for meg selv når du legger ut nye “lekre” bilder og lignende. Men det som gjør den så bra er at du viser noen av de personlige sidene og. Det blir gjennomført hjemmeside på en skikkelig stilig måte. TAKK for all tiden du bruker på dette!

    19. alle klokkene i Pulp Fiction vise ti på halv fem. når du begynne å bli lei av an, kan du se itte dette så blir den kanskje litt mindre kjedelig. vær så god for tipset!
      du skrive sick bra, og eg digge kombinasjonen din serious talk og humor. write on lissom… neida, joda, gjør det, men ja. kleint. good luck videre i livet, i’ll follow it:)

    20. Du kan gjerne fortelle litt om framtidsplanene dine. Hva skal du gjøre når du er ferdig på skolen? Steder du vil reise? Kone og barn?

    21. Hva med og kalle “blogg” kategorien for “hjemmeside” ? 😉 Det skal jo være (synes du også selv) det samme, eller ‘bedre’ .. Hehe! Utenom det så glemte du og skrive at du har instagram også!
      Du er en super fyr Halvor! Nesten for super;) (ikke la det gå til hodet på deg at du er så “poppizzzz” mihihi)
      Kjærlig hilsen en som har lest hjemmesiden din siden du begynte nesten! <3

    22. Hei,
      Mitt navn er Mona Svensen, og jeg jobber for Webpals, som er et internasjonalt online marketing firma. Vi er for tiden ute etter å finne nye annonsepartnere og lurer på om dette er noe som kunne være interessant?
      Det vi fra vår side er ute etter er en artikkel annonse, med helt enkle tekstlinker, og jeg så akkurat på konghalvor.blogg.no, og tenkte på innlegg som kunne passe.
      Prismessig er vi fleksible, og vi har i utgangspunktet ingen budsjettbegrensninger. Skulle du ha format preferanser kan vi også tilpasse oss.
      Jeg kunne som sagt veldig godt tenke meg å kunne få til et samarbeid, og det er bare å kontakte meg skulle du ha spørsmål eller annet du lurer på.
      Hvis dette er noe som hadde kunnet vært aktuelt håper jeg å høre fra deg!
      Med vennlig hilsen,
      Mona Svensen

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg