Buss.

Dette er et innlegg om buss.

Jeg har nemlig kjørt sykt mye buss opp gjennom. Første turen var fra Asker til Slemmestad. En forhåndsvis kjedelig tur, da jeg betalte to ganger. Ikke spør hvordan jeg fikk det til; jeg har alltid vært ganske dum. Etterhvert, så lærte jeg alikevel hvordan man gjorde det, og turene ut til familie og venner i Slemmestad ble stadig flere. På turen, så likte jeg og klistre fast tyggis i setetrekket, rope sjikanerende ting til de andre passasjerene, og holde stoppsnora alt for lenge, slik at bussjåføren fysisk måtte bære meg ut to stopp for tidlig. Good times.

Så begynte jeg på skole i Vollen. En sjøskole faktisk, som samlet alle de hyperaktive drittungene i Asker til fysisk arbeid. Skolen var super, og bussturen dit var enda bedre. Vi ble bestekompis med bussjåføren. Han lot oss røyke i bussen, og fortalte grisete historier om han og kona. Når ikke han fulgte med, så stjal vi nødhammerne og tegnet runer på vinduene på småstein. Good times, helt til busselskapet meldte fra til lærerne, da.

Etterhvert ble bussen et transportmiddel inn til byen, gjerne i sammenheng med konserter. Det var på denne turen jeg lærte meg hvor viktig det faktisk er å tisse. Prøvd å drikke en sixpack på bussen før? Vel, den sixpacken skal ut igjen. En vakker sommerdag i 2005, på vei til Black Sabbath konsert, så tisset jeg i søppelbøtta på bussen for første gang i midt liv.

Utover dette, så har jeg surra ut og inn i en rekke russebusser. Da jeg jobbet på CC-vest, så tok jeg også 32-bussen noen ganger, men ga opp da den aldri kom tidsnok. Om den kom i det hele tatt, altså. Poenget mitt er vel uansett at jeg har hatt mye moro med buss, og ser frem til mange nye buss-minner. Jeg har hørt noen rykter om at broren til Linnéa liker å kjøre buss, og til sommeren, så skal jeg antageligvis kjøre buss med Coffin Camp til Roskilde. Det blir awesome!

(PS: glem at jeg nettopp brukte et engelsk ord i det norske innlegget mitt)

I sammenheng med min plutselige mimrestund over busser, så legger jeg også ut en film, som jeg håper (Krever) at alle ser. Jeg lagde ikke innlegget fordi jeg er sinnsykt opphengt i busser. Men se filmen, den er faktisk ganske morsom, også får jeg kanskje råd til kebab og en fernet. 

Så du filmen, eller unner du meg ikke kebab? Eller kanskje du hater busser? Jeg kjenner forresten en som heter Kurt, og han ER faktisk bussjåfør. Foreslår at alle sier “Hei Kurt!” til Kurt. Kurt er kul!

21 kommentarer
    1. Busser er kult, men du blir jævlig lei av det i lengden. Jeg tar buss hver fuckings dag til skolen, og bussjåførene er alltid like pissed på meg, veit egentlig ikke hvorfor.
      Men jeg kjente han ene fyren i den filmen, så kanskje buss er positvit likevel.

    2. Kjære kule bartelars Halvor:D Artig buss sjåfør bygdeoriginalfyr..men vil helst slippe å måtte kjøre buss med en sånn sjåfør..Bjannøvelse!! hoho! kos deg med kebaben din da:)

    3. “Kjære Halvor.”
      Dette er minst en setning om hvor pen, sterk og kul du er.
      Imens jeg leste det vakre innlegget ditt, og så på videoen spiste jeg stekt egg med gastromat på. Har du ikke hørt om gastromat? Det er et godt krydder. Du finner det i dagligvarebutikken, det er ei hvit plastikkbøsse med grønn etikett. Jeg drakk jus til eggene.. Appelsinjus. Appelsinjus er lagt av appelsiner og det er syrlig og godt.
      Med vennlig hilsen Elise.
      Hei då Halvor. Tulla, hade Halvor.

    4. Kjære Halvor. Jeg kunne sagt at du er så sterk og pen – men Uffert har lært meg at jeg ikke skal lyve. Alikevel skal du ha at du er litt sånn .. Nå, hva kaller vi det? Eh, ja – awsome. Også unnes du selvfølgelig massevis av kebab, jeg så hele videoen (suprise suprise), men den var egentlig ikke særlig morsom. Busser er skumle. Du har en av de mest provoserende, men utrolig fasinerende hjemmesidene jeg vet om. Også; “Hei Kurt, hei” – and out.

    5. Jeg måtte tisse i en delvis tom cola flaske på en buss en gang. Det var veldig traumatisk og jeg ble irritert når jeg leste dette. Hvorfor i helvete tenkte jeg ikke på søppelkassen? Du er pen, sterk og kul.

    6. Kjære halvor: “Da jeg jobbet på CC-vest, så tok jeg også 32-bussen noen ganger, men ga opp da den aldri kom tidsnok. Om den kom i det hele tatt, altså.”
      AMEN. AMEN. Forbannete drittbuss som aldri kommer tidsnok. Grrr.
      PS: kan jeg få se de originale bildene av deg selv tatt naken på kjøkkenet? Uten all redigeringen altså… vææær så snill, du ser så sterk ut!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg