SANNHETEN

Det har vært full texas i Norge den siste tiden, etter at 2 av landets største bloggere har valgt å gi slipp på sitt kall. I kjølvannet av disse sjokkerende nyhetene, så har også jeg – skribenten bak konghalvor.com – bestemt meg for at tiden er inne for å fortelle sannheten.

Dere har jo sett “Kongen” fra mange sider. Blitt kjent med han – tatt del i livet hans – drømt om å pirke han litt på tissen, kanskje. Vi har sett han sprade rundt i sin lille drømmeverden. På jakt etter spoon, tiltak og et verdig liv.

Ja, “Halvor” har kanskje vært et fasitsvar på det sosiale selvmord, men det var jo pokkern ikke noe vondt i gutten! Dessuten var han jo kjent som en real kar, med draget på damene og tidvis kontroll over økonomien.

Men det har hele tiden skjult seg en stor hemmelighet bak denne folkekjære favoritten fra “Briskeby”. En hemmelighet så mørk at ikke engang Siv Jensen ville puttet den i inspirasjonsboksen sin om sjansen hadde bydd seg. Tirsdag 11. januar 2011 vil fra i dag være kjent som den dagen hemmeligheten bak “Kong Halvor” ble avslørt. Jeg orker ikke bære på dette alene lenger.

Kong Halvor er en oppdiktet person. Hele bloggen er oppdiktet og falsk. Menneskene på bloggen er falske, og Briskeby finnes egentlig ikke i virkeligheten. Det er bare et band.

Noen av dere hadde sikkert en mistanke allerede. For andre av dere, så kom det antageligvis som en bombe, et sjokk og en psykisk sprekk i kraniet. Som eier av bloggen, så ønsker jeg uansett å beklage til dere alle. Det var aldri meningen at det skulle gå så langt, men det kom til et punkt der jeg ikke lenger turte å innrømme sannheten. Til gjengjeld, så kan jeg jo unnskylde litt med at mange av historiene ofte har vært basert på egne erfaringer.

Det hele begynte som et prosjekt, sensommeren 2009. Ved å late at jeg var en ung og dum mann, uten jobb, planer eller tiltak til noe som helst, så bestemte jeg meg for å revolusjonere bloggnorge. Jeg ville bevise hvor enkelt det egentlig er å komme seg helt til topps i dette landet, uten å ha noen som helst form for talent.

Etter bare noen måneder hadde jeg allerede fått en liten gruppe faste blogglesere, og innen det var gått et halvt år, så begynte også frieriene å tikke inn. Lesertallene gikk spesielt opp etter at jeg “plutselig” ble venn med store bloggere som Sofsen, Wulffern og Linnéa, noe som for så vidt også var planlagt. Etter å laget nesten 400 innlegg, fått plass på topplisten og mottatt over 6800 kommentarer fra trofaste lesere, så hadde jeg nådd målet mitt, og langt mer. Alikevel fortsatte jeg, og det var på dette tidspunktet den dårlige samvittigheten startet.

Det har tatt meg flere uker å komme frem med dette innlegget. Slik sett, så passet det bra å presse det inn sammen med de andre bloggerne som også har kastet inn håndkleet. Jeg håper ikke dere hater meg for dette, og håper for min egen del at samvittigheten nå vil roe seg igjen. “Hjemmesiden” vil uansett bli stående, da jeg tross alt har laget historie.

En historie som aldri vil bli glemt.

Til slutt spør dere sikkert “Hvem er du egentlig, du som stod bak denne legendariske og geniale spøken?” Jo, det skal jeg fortelle.

I virkeligheten, så er jeg en 28 år gammel… Frosk.

Det stemmer. Bak masken “Kong Halvor”, så befant det seg hele tiden en frosk.

En frosk, med et dobbeltliv som Norge aldri før har sett maken til.

Kjære, trofaste lesere. Det var aldri var meningen å såre verken dere eller meg selv. Jeg bare… Digger ikke mennesker, liksom. Dere er så sykt dumme.

Hilsen Frosk.

82 kommentarer

Siste innlegg