SALGSBLOGGEN pt. 2

Jeg betalte nylig regninger for nesten 100 000. Can you believe it? Well, it’s funny cause it’s true.

Jeg er blakk om dagen, og må i den sammenhengen selge noen av tingene mine. Jeg har ikke et stort behov for å kvitte meg med disse tingene. Jeg har bare et stort behov for penger.

Første gjenstand jeg har tillatt meg selv å selge er et Tamron AF17-50mm F/2.8 XR til Nikon-kameraer.
Objektiv med deksel og motlysblender

Objektivet er omtrent ett år gammelt, og er den hemmelige ingrediensen bak nesten alle de speilrefleks-eksponerte bildene jeg har lagt ut på bloggen min, som egentlig er en hjemmeside.

Med en blenderåpning på 2.8, så får man muligheten til å ta gode bilder i dårlig lys. Ved å stille blendertallet opp eller ned, så kan man enkelt leke seg med dybdeskarpheten, og ta svært gode portretter, og bilder med skarpe detaljer.

Objektivet kostet 5000,- da jeg kjøpte det, og har egen fokusmotor som gjør at det også funker på minstemodeller som f.eks Nikon d40 og d60.

Pris: 2000,-

Neste gjenstand er faktisk kamerahuset mitt Nikon D90 med mulighet til å filme.

Med eget hjul for både lukkertid og blenderåpning, så er dette et perfekt kamera for å lære seg å stille kameraet manuelt, om man ønsker det. Ellers er det selvsagt også muligheter for å kjøre kameraet automatisk.

Kameraet tar bilder i 12.3 megapixler, og har mulighet til å eksponere opptil 4.5 bilder i sekundet. Skjermen er 3′ stor. Omtrent halvparten av videobloggene mine er filmet med dette kamera.

Kamerahuset er pent brukt, og kostet nesten 9000 da jeg kjøpte det for 2 år siden. Jeg gir med rem, 2 batterier og et minnekort på 2 GB. Jeg har eske og manual på kamera.

Pris: 4600,-

Tredjemann på lista er videokameraet Sony HDR-XR500VE PAL som jeg kun har brukt en eneste gang.
Kameraet har knapt blitt brukt èn gang.

Kameraet er kjent for utrolig god optikk, som – sammen med kameraets kraftige bildestabilisator – vil gi knivskarpe bilder under alle forhold. Ellers innholder videokameraet både GPS, 12 megapixler ved stillfotografering og en 3.2″ touchskjerm med enkel og fin meny. 120 GB minne gir deg opptil 50 timer med film.

Kameraet er utrolig godt, og ble valgt etter å ha vurdert en rekke andre kameraer fra ymse merker. Det er synd at jeg aldri fikk brukt det ordentlig.

Jeg betalte 11.000 for kameraet da jeg kjøpte det for et år siden, og når jeg sjekker på nett i dag, så ligger det på rundt 9000. Sammen med kamera, så gir jeg med 2 ekstra batterier, kameraveske, vidvinkel-linse, paraply, liten mikrofon, diverse filtere og minnekort på 8 GB. Kamera har ligget i eske hele året.

Pris: 7000,-

Dagens siste salgsgjenstand er multifunksjonsmaskinen Canon Pixma MX7600, med mulighet for print, kopi, scan og fax.

Med MX7600 kan man printe opptil 28 sider i minuttet, scanne bilder i 4800dpi og printe bilder på vanlig fotoark i en kvalitet som kan sammenlignes med den du får i fotobutikken. På maskinen finnes en skjerm, med enkel meny.

Fordelen med en multifunksjonsmaskin er at man har alt i ett, så den gjør seg spesielt godt til hjemmebruk.

Maskinen er omtrent 2 år gammel, kostet 6500, og var klart best i sin klasse. Jeg har kun brukt den til scanning av rundt 100 bilder, og print av rundt 100 ark.

Pris: 3500,-

Om det er spørsmål rundt noen av produktene, så send en mail til [email protected]

Ellers tar jeg i mot seriøse og useriøse tips til måter å tjene ekstra penger på. Husk at penger i lomma mi, betyr mer fritid og mulighet til å oppdatere hjemmeside. For dere som har lyst til å gi meg penger gratis, så gir jeg bort kontonummer på mail. Seriøst. Jeg er skikkelig blakk, liksom.

22 kommentarer
    1. Off topic: Men hvem kjøper et speilrefleks uten noe ønske om å bruke manuelle innstillinger? Er ikke hele poenget med speilrefleks og ikke kompaktkamera da…. BORTE!? Blir så oppgitt noen ganger.
      PS: jeg er ikke interessert i å kjøpe tingene dine, men deg…..

    2. Kjære Halvor. Du er utrolig pen, sterk og kul, og har store muskler!
      Ta med deg Rambo og gunnerne og opptre på Karl Johan i beste sigøynerstil!

    3. Nå gjorde du meg deprimert, skulle sendt deg en lapp eller to.. Men; er nok like januarblakk som deg er jeg redd.

    4. Oh, If I had the money.. kameraet OG objektivet frister sick. (eller mest objektivet, men så er speilrefleksen jeg har sony, og ikke nikon, så da hadde kameraet kommet godt med og. heheh)

    5. Kjære Halvor.
      Siden du er så kul, skulle jeg gjerne gitt deg en liten slant med penger. Men saken er sånn at jeg er blakk selv, og overlever dagene ved hjelp av vann og knekkebrød.
      Men ey, til syvende og sist er det tanken som teller, right?

    6. Gratis middag hos oss omtrent hveeer dag 🙂 Gjelder forsåvidt annen mat også (mot at vi får gjøre hva vi vil med Rambo)

    7. Halvor du Halvor. Jeg vant 10 kr med griseflax i stad. Hvis du vil ha dem, må jeg nesten få suge deg. Men er det uaktuelt, kan du likevel få dem.

    8. Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen Jeg skal lage mat til deg, og jeg betaler selvfølgelig utgiftene. Imot at jeg får gjøre hva jeg vil med deg, og det inkluderer spooning.
      Ellers så er et godt alternativ å få en jobb, sånn. Bare at du vet det.

    9. Halvor uten speilreflek- og videokameraet sitt.. skal du endelig gjøre det, Halvor?.. Skal du pull the trigger?
      Ps. Enda godt det kun er 39 stk som har søkt deg opp på skattelisten.no 🙂

    10. Kjære Halvor.
      Jeg også foreslår prostitusjon! Hadde lett betalt noen lapper for en natt med deg jeg:) Intresert?

    11. Kjære pene Halvor.
      Du kan late som om du er en jente, bruke de samme sokkene i en uke, og selge dem til Bjørn Bjørnsen for 200 per par,-?

    12. Kjære Halvor. Du er fin kul sterk, ja i det hele tatt fette deili! Men du. Dont blame me, hadde ikke tenkt tanken før om å søke deg opp i skattelistene før jeg leste kommentaren over. Visste det var en grunn til at du bor på Frogner.

    13. litt seint ute, men du må jo pante tomflasker og kun innta mat som har gått ut på dato fra kiwi, som du får gratis! da lever du billig 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg