Et innlegg om Kristian Valen og søppel

Jeg synes i prinsippet at resirkulering og gjenvinning er en fin tanke. Jeg kaster papp for seg selv, men bortsett fra det holder jeg meg langt unna. Det er ikke fordi jeg er lat eller dummere enn en gjennomsnitts Nittedal-innbygger, men jeg er veldig redd for å kaste ved på media-bålet, og jeg tror ikke noe på en dommedag av is og ild fordi mennesker promper for mye eller kaster søppelen i sin i søpla. Med andre ord er min holdning til resirkulering en slags privat, liten demonstrasjon mot skremselspropaganda i media, som ingen andre enn meg selv tar del i. Jeg synes egentlig det er en koselig liten ting å sysle med når man sitter hjemme og kjeder seg. Demonstrere litt.

Jeg har fått en film fra en dame som heter Liv. Liv sender meg mail når hun vil at jeg skal legge ut filmer på internett, og noen ganger klarer jeg ikke å si nei. 

Filmen handler om resirkulering og gjenvinning og spilles ut gjennom noen Kristian Valen-figurer. Jeg synes som sagt at det er en fint tanke at vi har lyst til å ødelegge jorda litt mindre, men jeg synes man misbruker tanken ved å skape redsel for istid, dommedag og at Norge plutselig skal bytte plass med for eksempel Tsjekkia eller Nittedal. Det må litt massive tiltak gjennom for å endre noe globalt, og frem til det, så kommer jeg fortsatt til å putte kattesand og gamle batterier i både den grønne og den blå posen.

Også er det litt fordi jeg er lat og dum. Det er egentlig ikke til å skyve under en stein. 

Når det kommer til Kristian Valen, så synes jeg han er en elendig komiker. Av verste sort. Jeg spyr av vitsene hans og parodiene hans, og har lenge slitt med å forstå hvordan han han klarer å holde seg på tv. Så gikk det opp for meg; han er Norges kuleste kjendis når det kommer til oppførsel privat! Kristian Valen er i hvert fall den eneste kjendisen jeg vet om som elsker å sniffe dop og skyte med maskinpistol når han sitter hjemme og kjeder seg. Dette gjør Kristian unik, og det er det jeg digger. Jeg får nesten lyst til å prøve amfetamin og kjøpe en uzi selv. Kudos! 

Så hvorfor jeg legger ut en film når jeg ikke liker humoren til Kristian Valen og er skeptisk til måten man fremmer budskapet om resirkulering og gjennvinning? Svaret er enkelt. Jeg tror Liv er kjempesøt, og ved å si ja til slike ting, så håper jeg på å få lagt inn litt aksjer.

Uansett. Se filmen, og tenk på Kristian Valen, naken og alene i en mørk toppleilighet, høy på speed og med fullladet automatvåpen. Da blir faktisk filmen skikkelig bra, og man får LYST til å kaste søppel riktig. Jeg skal i hvert fall kaste Kristian Valen i den grønne posen.

21 kommentarer
    1. Kjære Halvor, du er så utrolig pen, sterk og kul!
      Når det kommer til Kristian Valen så må jeg si meg enig med deg, han er en elendig komiker. Jeg ler aldri av vitsene hans, rett og slett fordi det er ikke noe å le av. Han er bare tragisk.
      Men gjenvinning er bra!

    2. Hei. Lenge siden. Har ikke lest innlegget ditt. Ble for langt. Utrolig nok. Du har rare fingre. Men du er kul. Så det går greit. Ha det.

    3. Kjære Halvor.
      Så pen, sterk og kul du er.
      Kong Halvor.
      Lat som det er et haiku dikt, så høres det mye mer sjarmerende ut. Lover.
      Valen. Hater han, men jaggu skal jeg også begynne å resirkulere om jeg får putte han og alle andre jeg ikke liker i en grønn pose. Er bare å gi alle enheter som tilsvarer kategorien til grønn pose fjeset hans, så skal det bli saker.
      Både resirkulering og utslipp for sinne, aggresjon og sadistiske tendenser i en smekk gitt. Jøss.

    4. kjære pene kjekke sterke og kule Halvor <3
      Jeg vil bare unnskylde for søsteren min sin (og min) oppførsel på toget i sted. Hvis du lurer, vi var de rare jentene som satt bak deg på toget fra asker til Nathional... jeg var hun som drev å pratet om at jeg var schizofren, hun var den som lo så mye. jeg vil bare si : UNNSKYLD. Vi ble nok litt starstruck

    5. Null Nalen: Dere skulle sett på meg når jeg gikk forbi – jeg hadde tenkt til å gi dere det koseligste smilet i verden! Jeg hørte egentlig ikke så mye av hva dere sa, men jeg registrerte noe med at kanskje jeg skrev om dere der og da. Det gjorde jeg ikke, men det gjør jeg nå. Fordi dere sa akkurat det. Jeg er så lett påvirkelig.

      Jeg skjønte at dere bare kødda, men hvis dere lager en blogg om tomater, så vil jeg gjerne ha linken.

      Snakkes en annen gang, hull analen

    6. haha elendig. orket bare se 4 minutter.
      Har et spørsmål: pleier du også å søke på ditt eget navn på f.eks spotify eller youtube for å finne sanger med ditt navn og late som om de er om deg?

    7. Kristian Valen er på Sukker.no. Han hevder at det er en ekte profil. Judge for yourself. (Se bort i fra det faktum at jeg er på en nettdatingside, og fundèr på Valen’s Sukkereksistens..)

    8. seriøst… hva er greien med å synes innleggene er for lange? jeg for min del blir umåtelig glad når jeg ser et lengre innlegg. det er tross alt derfor jeg orker tiltaket ved å trykke inn adressen. for å lese. skriv mye, alltid.

    9. Huff, nå ble jeg litt lei meg. Jeg kan være enig i at mye av det han parodierer kan suge sterkt. Men sånn som Nils Gunnar Lie, Morten Harket, Scott Stapp i Creed, Arnold Schwarznegger, er konge. Han er egentlig ganske flink til å synge også.
      http://www.youtube.com/watch?v=gLNlN2Tb3yk&feature=related
      Som denne f.eks. Han er farlig lik Morten Harket. Jeg syns han er utrolig flink, men noe kunne han ha dreti i.
      Men altså.. Ingen slår pappa. Han leker Trond Kirkevaag og Kristian Valen sine parodier hele tiden. Og han er langt ifra elendig!
      Sånn som torsdag kveld fra nydalen f.eks, fæle greier. Det fins ikke verre. Lite kreativt! Har ikke sett noe på det, men av det jeg har faktisk sett da.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg