REHABILITEFISERING

Før vi starter dette innlegget, Halvors forhåpentlige sommer-comeback med fare for unntak, så vil jeg minne om at en del av mine skriverier vil bli lagt ut, nesten som en stomipose, på internettbloggingmagasinet blogit.no. Foreløpig er det referatene mine fra Paradise Hotel som kan bli funnet der; de samme referatene som opptar halve livet mitt om dagen. Jeg angrer bittert at jeg begynte med referatene. Jeg hater Paradise Hotel, alle deltagerne og de animerte, forbanna stygge sommerfuglene.

Da starter vi innlegget, og jeg vil på forhånd si i fra om at jeg ikke oppfordrer til verken dyreplaging eller uanstendig inntak av store mengder vann. OK? Du ser forferdelig ut i den bikinien, forresten.

Jeg har nemlig vært på en reise! Eller… Jeg har ikke vært på en reise. I hvert fall ikke i den forstand av at jeg har tatt toget til Sørumsand, eller båten til Kiel. Nei, det er mer den typen reise som rusmisbrukere snakker om etter å ha oppdaget LSD. Ikke at jeg har oppdaget LSD, altså… Jeg har bare drukket veldig mye øl.

Her drikker jeg også øl. Denne gangen ble jeg så full at de rundt meg ble fulle av å se på. 


Her drikker jeg to øl om gangen, og spiser på telefonen min fra 2002. En interessant kveld på Baracoa i Asker, faktisk. Vi drakk øl, jeg og mobilen min, også gikk jeg inn på do for å sove litt, og så ble jeg kastet ut på gata. Så sov jeg på en benk. Good times.

Jeg skjønte at det var på tide å drikke litt mindre øl, og kjøpte meg en flaske med fernet branca i stedet. “Digg med litt urtesprit for å slukke tørsten”, tenkte jeg.

Det var ikke så veldig smart…

Fernet branca-bilde nummer 1.

Fernet branca-bilde nummer 2.

Om du lagrer bildene, eller legger de ut på et annet nettsted, så DREPER JEG DEG! (Hint: Bare gjør det.)

Jeg svelget stoltheten, samt resten av fernet-flaska. Så ringte jeg bestemoren min, Oma, og spurte om hun ville komme på besøk for å rette opp livet mitt igjen. Det ville hun veldig gjerne, på én betingelse; at hun kunne få vaske hele leiligheten min. 

Dette er for mange ingen nyhet, men Oma DIGGER å vaske. Når hun er hjemme, så vasker hun flere ganger om dagen. Hele huset.

Jeg har aldri sett så mye salmiakk gå med på en husvask før. 4 flasker gikk med. Alt opp i badekaret, sammen med en rekke av tingene mine; der i blant vifta til komfyren, en del husholdningsartikler og alt undertøyet mitt.


Oma var nødt til å benytte gassmaske under vaskeprosessen. Det luktet Auswitch i hele leiligheten, og Rambo har knapt beveget seg siden.

Her er Rambo.

All den gamle dritten var kastet, støvsugd og skrubbet bort, og jeg følte meg som et nytt og bedre menneske. Igjen. Deretter tok jeg på meg spanderbuksene og dro på fin restaurant for å gi meg selv et velfortjent festmåltid av ypperste svensk kvalitet. 

Legg merke til midtskillen og genseren uten hette. Nytt menneske! Også er det sitronbrus i glasset. Vurderer å lære meg gitar.

Jo, også var jeg med i CSI her om dagen!

Og mens vi først er inne på håret mitt… Jeg har ikke peiling på hva jeg skal gjøre med det, og nekter å klippe meg. Noen ideer?

Nå skal jeg ta munn til munn-metoden på katten. Kommer innlegget til å slutte slik?

Ja.

38 kommentarer

Siste innlegg