TOM WAITS 2011

Forord 1:

Dette innlegget har ligget på vent i snart en måned. Det burde egentlig ikke bli publisert, men siden jeg har en tvangstanke om å publisere ALT jeg noen gang har påstartet, og dere aldri blir lei av å se på bilder av meg, og jeg blir heller aldri lei av å se på bilder av meg, så publiserer jeg det uansett. Regler er for høyre-politikere og horer.

Forord2:

Tom Waits-løpet er et uformelt tilsvar til Grete Waitz-løpet, og ble etablert for å redusere prestasjonsangsten i løpet og sportsligheten i alkoholkonsumet. Arrangementet er tradisjonelt lagt til samme dato som Grete Waitz-løpet. Det er oppkalt etter den amerikanske blues-artisten Tom Waits, kjent for sin henslengte og brune stil, og er lagt opp som et etappeløp mellom brune puber i gamle Oslo.

Forord 3:

Neida.

For litt siden (for et liv siden…) var det igjen duket for årets Tom Waits-løp. I forhold til i fjor hadde jeg unngått flaska (Drammen-slang for fylla) dagen før, så formen var fin da vekkerklokka ringte. Så kom Pastorn fra Krogstadelva til meg, og formen hans er jo alltid fin. Vi så frem til en lang dag, med masse øl og voldtekt av indre organer. 

Vi gikk fra meg til Middelalderparken hvor løpet starter. På veien gikk vi forbi de aller hardeste deltagerne som hadde vorspiel i parken.

Så var løpet i gang. Her står jeg og Pastorn med noen tilfeldige deltagere, mens vi tar en øl på veien til neste pub. 

Pastorn fra Krogstadelva og Kongen av Briskeby. Vi er begge mennesker, bortsett fra Pastorn.

Siden jeg ikke tok noen bilder selv denne dagen, så kan jeg bare forholde meg til twitter-bildene som Maren tok. Derfor blir dette innlegget plutselig en kontaktannonse der jeg og Pastorn inviterer til dans. Vil du ikke danse med disse kjekke guttene, så er du ei høyre-hore! Neida, men det er litt dårlig gjort å ikke danse med oss.


Her er Maren, forresten. Maren er hun jeg tar på når jeg har drukket mer enn 2 øl.

Og her er en ny kontaktannonse. På dette tidspunktet hadde vi vel kommet oss forbi 7-8 puber. 


Meg og Maren på Olympen, tror jeg det var. Jeg håper dere merker at jeg tyner bildene her, nå. Jeg har virkelig ingenting å skrive bortsett fra kleine sex-vitser, men det har jeg blitt bedt om å slutte med. 


På Gloria Flames begynte formen å tilspisse seg. Om du har lurt på hvordan fyllesmilet mitt ser ut, så illustreres det på bildet nedenfor. Det skjer generelt mye interessant på bildet. Jeg blir litt kvalm, faktisk. Og litt kåt.

Ok, da var vi ferdig med første del av innlegget, noe som egentlig bare har funket kjempedårlig. Beklager til dere som faktisk leser innleggene mine (3 stykker), smart tenkt til dere som bare ser på bilder (som ikke leser dette uansett). Kvelden endte vel med at vi besøkte en 3-4 puber til før hjernen min stanset. Nesten litt pinlig; det at jeg ikke tåler mer enn 15 øl mer.

Dagen derpå; Halvor planker i Karl Johan.

Fordelen med Tom Waits-løpet må være at det, på denne tiden av året, er mulig å sovne ute. Røde Kors var foreløpig ikke enig, og prøvde å lure meg frisk med en Røde Kors-drops. Den smakte riktignok fortreffelig.

Så dro jeg på utflukt i byen. 

Oppe på festningen stod det en fin kanon som jeg hadde lyst til å se på. Jeg liker å se på ting.

Det er godt å se at Oslo kommune passer godt på kanonene sine. Hadde vært dumt om noen skulle stjele den.

Jeg spaserte videre inn på festningsområde, og fant blant annet et korthus. Det var ikke jeg som fant på ordspillet.

Her er drikkevannet i Oslo. Det er på en måte derfor festningen står der den står. 


Nå har vi riktignok snart drukket, dusjet og sløst bort alt vannet, så derfor er det ikke så mye igjen. Jeg tror planen er å invistere i nytt vann fra Nederland. De har visst good shit der nede.

Pumpehuset.


Her er han som passer på det lille drikkevannet vi har igjen. Du ser på spekteret at det er han som bestemmer.

Også jeg fikk lov til å låne spekteret. Følte meg ekstremt autoritær til å ha sovet ute samme natt.


Også hadde militæret en stor event for en applikasjon de har laget som gjør krigføring digitalt. Gleder meg til neste den neste generasjonen soldater sitter og poker hverandre på facebook.

Pokeing er plagsomt, men mye bedre enn å krangle med hverandre på ekte. Det skal sies at jeg håper USA blir deaktivert for brudd på facebookrettighetene. Falsk navn, for eksempel.

Jeg møtte ikke Supermarie på applikasjonseventen til militæret. Det var litt skuffende. En dag skal jeg og Supermarie lage små hundevalper sammen.

Men jeg møtte Odd Nordstoga, da! Han var litt kritisk til å lage gunner på bildet, men han ble med til slutt. Ut i fra den machende stilen, så tror jeg at han også hadde sovet ute. Jeg vet ikke hva han gjorde dagen før. Jeg så han ikke i Tom Waits-løpet, i hvert fall.


Avslutningsvis på dette ufattelig lite givende innlegget, så kan jeg si det at jeg hadde et fint døgn med Tom Waits og Oslo-kultur. 


Jeg sammenligner Oslo litt med toalettet mitt, egentlig. Det er et av de beste stedene jeg vet om, tross at det lukter dritt.

 

25 kommentarer

Siste innlegg