THE STIGE

Det er bare noen dager siden vi satt der i parken, Christine og meg. Og Øystein, men han tok jo bilde – herregud, SLAPP AV!

Vi drakk en øl og spiste en pølse og sånt. Men det var noe som manglet. Jeg trengte input i livet mitt. Noe krydder. Noe nytt! Det var da Øystein foreslo at vi kunne dra til Biltema for å kjøpe ting vi ikke trenger.

Jeg bare; jaaa, Biltema!

Jeg hater bil og ting som har med bil å gjøre, men jeg digger å kjøpe ting jeg ikke trenger. Selvfølgelig skulle vi til Biltema!

Det var en lang og minneverdig tur ut til Biltema som ligger i en by som heter Alnabru. Vi måtte kjøre både grønn og rød buss for å komme helskinnet frem. Det skjedde mange spennende ting også. Inne på begge bussene var det for eksempel mennesker, og foran satt det en busssjåfør. På den røde bussen, så trengte jeg ikke vise frem billetten min, og på den grønne bussen la både jeg og Øystein igjen hver vår busemann under et sete. Det var kjempemoro også ga vi hverandre high-five før vi sang den norske theme-sangen til Langbein og Sønn i kor, så alle på bussen hørte det og bare tenkte for seg selv; OH MY GOD, those kids are like SO COOL! – bortsett fra han ene mannen som var gravid. Han hadde sikkert mensen eller noe.

Inne på Biltema åpnet en verden av unødvendige ting seg. Mest iøynefallende var nok alikevel dette redskapet.


Earth drill; et ufattelig meningsløst og ubrukelig redskap, i hvert fall for meg og Øystein.

Ja, her er Øystein, forresten. Det hadde du ikke trodd det, din skitne skjøge! Øystein liker å feste til klokken 8 om morgenen, og han hadde kjempelyst på en earth drill.

Etter å ha tilbragt flere timer inne på Biltema, så forlot vi butikken med en rekke helt ubrukelige artikler. Jeg kjøpte meg blant annet en sag til 29 kroner og en teleskop-stige som jeg begynte å klatre på umiddelbart.

Øystein kjøpte seg 10 feiekoster, en mutter og en flaggstang som må bestilles inn fra Polen. Begge kjøpte iskrem.

Jeg klatret på ting med teleskopstigen hele veien hjem fra Biltema. Litt fordi jeg liker å klatre, litt fordi jeg ikke vet om det er riktig å skrive Biltema med stor b.

Se, her klatrer og sager jeg litt i Bjerregaardsgata!

Til høyre i bildet ser du fire rare stenger som kan forlenge. Jeg aner ikke hva man bruker dem til. De kostet 539 kroner.

Så klatrer jeg litt inne hos Christine og Øystein, og hjalp dem med å sage litt i taket. 


Jeg vil anbefale alle med penger til overs å kjøpe en teleskop-stige. 


Det som er sykt kult er at man kan slå den sammen og ta den med akkurat hvor man vil. Jeg skal for eksempel på harryhandel i Sverige på lørdag, og da skal jeg ha med meg teleskop-stigen. Negativt med teleskop-stige: Man kan ikke se gjennom teleskop-stigen for å oppdage ting som er langt unna – månen, båtene i Oslofjorden og inn i leilighetene i Gyldenløves gate.

Har du teleskopstige?
Liker du å klatre og sage på ting?
Hadde du kommentert om det ikke var noen spørsmål i slutten av innlegget?
Det lukter gjødsel her. Gjødsel liksom. På Briskeby. Hmm, dette var jo ikke noe spørsmål!
Skal vi lage barn sammen? 

43 kommentarer
    1. Så du slenger bare ut fakta her og der! Flink! Jeg vil også til sverige. Trenger et par brett med KUNG-øl. Jeg er også det du sa.
      Ene marsvinet mitt fyller to år på lørdag. Da blir det fest. Vil du komme?

    2. Hahahaha dæven, det er lenge sida jeg har vært innom her! Den stiga kunne jo vært nyttig da. Her om dagen kasta jeg basketballen så den satt seg fast på andre sida av plata hvor kurven ikke henger, og da kunne jeg trengt en sånn.

    3. Kjære Halvor.
      Jeg har ingen teleskopstige, klatrer for det meste i sofaen og hyller hjemme.
      Om det ikke hadde vært noen spørsmål i slutten av innlegget hadde jeg nok uansett kommentert noe om hvor pen, sterk og kul du er.
      Selvfølgelig skal vi lage barn sammen.

    4. Jeg har alltid hatt marsvin. Har tre nå. Muffi, Mysti og Harald. Og kaninen Lennart da. Og katten Lundis. Hun som ville møte Rambo som jeg sa!
      Liker du fest!

    5. Jeg har ikke teleskopstige. Noenganger liker jeg og klatre, andre ganger ikke. Har ikke noe forhold til saging. Nei, det vet jeg sannelig ikke. Vi kan godt lage barn sammen, men det er bare fordi den lille hestehalen(museflettene?) dine tenner meg.

    6. Hmm. noen på jobb brukte pcen min. jeg som skrev
      Jeg har alltid hatt marsvin. Har tre nå. Muffi, Mysti og Harald. Og kaninen Lennart da. Og katten Lundis. Hun som ville møte Rambo som jeg sa!
      Liker du fest!

    7. Hei! Vi kan godt få barn sammen så lenge du bærer det fram, siden du er så sterk, pen, kul og har stige. Mest fordi du har stige.

    8. Kjære Halvor!
      Jeg eier ingen teleskopstige. Men jeg har en brannstige under vinduet. Den var her da jeg flyttet hit, men jeg vurderer å ta den med meg når jeg flytter herfra.
      Jeg er veldig glad i å klatre på ting, særlig på kjøkkenet og på mennesker. Jeg er også glad i å sage på ting. En gang brukte jeg sag da jeg laget fuglekasse. En annen gang sagde jeg et hakk i kneet, og det kan man se enda.
      Jeg hadde mest sannsynlig kommentert dette innlegget uansett, fordi du er pen, sterk og kul.
      Hjemme hos oss (jeg kommer fra en gård), pleier vi ikke å bruke gjødsel. Vi bruker sauebæsj, fordi man ikke skal la sauebæsjen gå til spille, og fordi den fungerer bra.
      Vi skal lage barn sammen. Passer fredag bra? Da er jeg nemlig ferdig med eksamen, og det må feries.

    9. Hei! Jeg skal hjem til foreldrene mine på lørdag. De bor like ved harryland (for jeg går ut fra at du skal til Svinesund). Tror du kanskje jeg kan få sitte på??? Jeg har ikke så veldig lyst til å få barn med deg.
      Line

    10. Kjære Halvor
      Du trenger ikke dra på harrytur til sverige for å spare penger, kvinneguiden har funnet ut at man kan bruke eBay isteden…
      google: “kvinneguiden” + “ebay”
      …så får du en finfin guide på hvordan du handler fra verdens største harrybutikk, uten stige.
      koz & klemz

    11. Kjære Halvor <3
      Du er pen, sterk og kul og VI vil veldig gjerne lage barn med deg, så si ifra neste gang du skal til Asker!
      klem

    12. Kjære Halvor <3
      Du er pen, sterk og kul og VI vil veldig gjerne lage barn med deg, så si ifra neste gang du skal til Asker!
      klem

    13. Kjære Halvor.
      Jeg lurte egentlig bare på hvor mye en slik teleskopstige koster.
      Hvis du forteller meg dette, skal jeg kjøpe en, for så å klatre kjempehøyt og rope til hele verden hvor pen, sterk og kul du er. Ok?

    14. I dag sovna Orlando (den crazy vofsen min) delvis oppå en stige. Da lo jeg høyt og kjempelenge også gikk jeg inn og drakk te.

    15. Jeg skal være ærlig. Jeg har ikke vært her siden det første innlegget om paradise. Men, jeg vil alikevel lage barn med deg. Hvordan gjør vi det?

    16. JEg skal ikke starte med “Kjære Halvor” eller skrive hvor pen, sterk og kul du er, for det er sikkert en million andre som har sagt. Men jeg skal fortelle deg at jeg har bare en trappestige jeg, den er liten, føler meg enda mindre på den. Men å klarte liker jeg ikke generelt, å sage ting kan være gøy. For å svare i rekkefølge, vet jeg ikke om jeg ville kommentert det. Tror at om du bare hadde hatt et spørsmål, så hadde jeg ikke giddi. Men du nevnte gjødsel, så jeg ble solgt og skrev et helt foredrag. Det var koselig ja. Jeg vil forresten ikke ha barn, men vi kan gjerne lage noen og selge :-))

    17. Pappa har en teleskopstige i garasjen. Det la jeg merke til da jeg skulle ta ut sykkelen i vår, men jeg tror ikke jeg får låne den fordi jeg har dårlig balanse:(
      Digga bloggen din btw<3<3

    18. kjære halvor
      du er pen, sterk og kul. ok?
      Jeg vil ha en teleskopstige og stå oppe på den på 17.mai så alle ser meg.
      Ja vi kan lage barn sammen
      Du er kul
      men det sa jeg i sted
      skrev*
      dunpute er fint å ha

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg