17. MAI 2011

17. Mai er en av de beste dagene i året, og tirsdag var ikke et unntak. Jeg hadde i tradisjon tro frokost med den innerste sirkelen – en sirkel bestående av gjøglere, tryllekunstnere og hardt kriminelle, velstående småbarnsfedre.

Etter ha ha drukket 6-7 øl til frokost trakk vi ut av slottet mitt på Briskeby og inn i byen for hilse på folket. Dette bildet er tatt fra røykehjørnet til Hartvig Nissen skole – med sentral beliggenhet midt i Briskeby sentrum.

Det jeg liker med 17.mai er å gå uforpliktet rundt i byen og møte masse mennesker. Her har jeg møtt noen svensker på kontraskjæret som tydeligvis hadde mistet longboardene sine. Svensker uten longboard sitter.


Her gjør vi et forsøk på å forflytte oss fra Kontraskjæret til Kuba-parken. Jeg var vel oppe i min femtende enhet på dette tidspunktet, og ville helst stå stille.


Men tross alle odds, så kom vi oss frem. Gjett hva som stikker ut av buksa til venstre i bildet, som jeg har valgt å klippe bort?

Det var en stor underholdningsfaktor på Kuba. Gatas Parlament og flere andre artister holdt konsert, men jeg kan nok trygt si at flertallet av de fremmøtte hadde kommet for å se på morsomme hipstere, hippier og andre finurlige mennesker med adresse på grünerløkka.

Når det kommer til personen i bildet over, så er nok ikke han verken hippy eller hipster. Det er ikke sikkert han bor på Grünerløkka engang. Personen i bildet over har nok bare gitt opp.

Blank og fin. Jeg elsker mennesker og takker gud for at han skapte dem unike. Så lenge jeg slipper å snakke med dem, da. Eller ha dem på besøk. Eller jobbe med dem, lære dem ting eller være avhengig av dem på noen måte.  


Jeg trakk meg etterhvert bort fra Kuba igjen, helt uten å bli oppdaget av hipstere. Jeg ble ikke passiv stein engang. Så dro jeg til youngstorget for å spille inn en film for fremtiden, @FemteFane, sammen med noen venninner fra twitter.

Når jeg kan ligge slik på magen; da vet jeg at livet er godt å leve.


Så dro vi innom Fisk og Vilt for å drikke øl, og så dro vi innom Stratos for å drikke mer øl og se på fulle kjendiser. Sykt moro, selv om alle kjendisene pekte og lo av meg, og kastet mynter på meg. Jenny og Kine, de blonde jentene med bunad, stod bare i et hjørnet og ristet på hodet. Kine begynte visst å gråte, men det husker jeg ikke.

Jeg våknet i hvert fall opp hjemme.

I går var ingen bra dag, men jeg gleder meg til neste år. Da skal jeg hoppe fallskjerm, sniffe bensin og dra på elgjakt på grønland. Det blir bra, det.

16 kommentarer
    1. Kjære Halvor.
      Du må ikke holde på med sånne farlige greier og saker. Hva skal sånne hjemmeside lesere som meg gjøre uten deg? Stopp med det plankefacebooklivsfarlige greiene dine! Hold deg på bakken!
      Og dette er en setning om hvor pen, sterk og kul du er.

    2. Kjære Halvor, på det nuværende tidspunkt må det være klinkende klart at basert på den så langt tilstedeværende informasjonsmengde vil det fremstå som en til dels svært komplisert oppgave å, med en alment akseptabel feilmargin, kunne trekke noen bastant entydig konklusjon angående deres ønske angående elgjakt innenfor østre sentrale strøk av hovedstaden.
      Angående deres planlagte misbruk av bensin er dette oversendt til olje og energidepartementet, med kopier til miljøverndepartementet og Oslo kommunes rusmiddeldirektorat.

    3. kjære Halvor, jeg synes merksnodig nok at du skiller deg litt ut fra den innerste sirkelen din; du har jo faktisk et fjes^^ Det er en bra ting…men du har ikke dress da. Det burde du. Burde-burde. Eller enda bedre; du kunne hatt bunad på deg 🙂 Bunad er koslig, da kunne du ha matchet Jenny og Kine og bildet ville blitt enda mer epic.

    4. KJÆRE HALVOR!
      Du er utrolig pen, sterk og kul.
      Og jeg kommer fra Roma.
      Jeg introduserte bloggen for min søster i stad – hun er 23, og var ni da jeg ble født. Vi liker begge taco. Og han mannen som var gravid hadde ikke mensen, det var bestefar.. Han var dement. Glemt at terminen var i morgen ellerno.
      Men sarkasmen din gir bloggen er særpreg som det studie i danmark sier er et flott engasjemang for unge og frittgående høner. Så vi liker den.
      Uansett så kommer vi ikke fra Roma, vi er halt finske siden pappaen vår sine besteforeldre var helt. Og på papiret er vi halvsøsken, men ingen av oss har amputert noe, så… Norge idag er et merkelig land! Allikevel feirer vi det.. rart. menmen, sånn er nå menn til dags – blir brukt til alt uansett hvor mange N’er det er der..
      snakkes nok, love yah blog. og elsker innlegget: THE STIGE. <3333333333
      Og hvordan du rakker ned på paradise.

    5. KJÆRE KONG HALVOR <3
      Du er pen, sterk og kul!
      Du er et geni som mange ikke forstår seg på, men det gjør jeg. Vi to har en intelligens som ingen andre kan måle seg med, derfor blir vi ofte kalt misforstre, men egentlig er det alle de andre som er det. Hvis vi slår sammen hjernene våre kan vi en dag ta over verden sammen!
      Hyll herren, Kong Halvor, som forøvrig er pen, sterk og kul.
      Lov
      Juliana

    6. Tror ikke det finnes elger på Grønland :/.. du kan vel skyte en sel :D.. selv om de er litt for søte å skyte bare sånn 🙁 men da må du vel spise den etterpå, så er det okei 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg