STEMPEL

Jeg sliter en del med aggresjonen, men har funnet måter å få det ut på uten å slå meg selv, knuse tingene mine eller spyle ned katten. Alikevel blir man oppgitt av all dritten man omgir seg med hver dag, og da jeg ikke fikk blitsen til å funke med den nye selvutløseren jeg har kjøpt, så merket jeg at dritten hadde steget til randen.

La meg starte innlegget med å fortelle dere forbanna, bortskjemte horeunger som daglig leser hjemmesiden min og fortsatt syter på kvaliteten i innholdet: Tenk på barna i Suden, som ikke har internett engang – de må leker med fluer! Til dere som fortsatt kommenterer koselige ting til meg, og liker det jeg spyr ut i det små glippene hvor jeg gir meg selv tid. Ha-ha, godtroende fjols! Jeg legger jo faktisk alt for lite i kvaliteten om dagen. Har ikke tid, vett. Henger alt for mye på twitter

Og det er så SYKT irriterende at ikke jeg får blitsen til å fungere.

Det har vært et vedvarende problem i Norge i mange år, og jeg synes det er sykt at ingen tar skikkelig tak i det. Jeg snakker selvsagt om gateselgere. Disse samvittighetsløse, svenske drittsekkene med dress og hele hodet fullt av hårvoks som febrilsk prøver å prakke på deg Elixia, krill og annen unødvendig, overpriset dritt, samtidig som de gliser og later som om de ikke har de mest mislykkede livene i verden. HVORFOR har de på dress? De har den laveste jobben på rangstigen. Gateselgere er faktisk de taperne som IKKE fikk jobb som bananskreller, og det sykeste av alt er at noen av dem også er norske. Om mitt barn hadde begynt å jobbe som gateselger for Elixia, så skulle jeg helt alvorlig vurdert æresdrap.

Jeg har et stort problem med flyers, og de som deler ut flyers, også. Jeg driter egentlig litt i forsøpling og miljø, men det er så verdiløst.. Det er jo ingen som ser på flyeren engang? Det er bare tap for alle parter. Mest plagsomt er det med de taperne som hyper opp Extrema Outdoor-festen på Kalvøya. Jeg har aldri vært der, og skal aldri dit.

Det skal sies at jeg liker de som deler ut dommedagspropaganda på hjemmeprintede a4-ark. De er lættis.

Jeg har lenge drømt om å skalle ned en gateselger eller av de stygge taperne som deler ut Extrema-flyers. Uansett, så får jeg ikke blitsen til å funke, og det er plagsomt.

Vi har jo kommet oss gjennom våren nå, og den forferdelige russen skulle for lengst ha trukket seg tilbake til Nittedal, Eikeli og de andre stedene disse grusomme drittungene med russeklær kommer fra. Men sånn er det ikke. Senest i går kunne jeg observere to lubne jenter med fett hår og piercing i øyebrynet, dvassende rundt på Oslo City med russejoggebukser og russegenser. Fra 2009. Jeg har lenge kjempet for et forbud mot å gå i jobbebukse utenfor hjemmet, rett og slett fordi det er en uheldig white trash-trend som vi arvet samtidig som amfetaminen kom. Når det atpåtil er snakk om en russejoggebukse, så skal ingen komme her og si at det var galt av meg å spørre de stygge jentene om de kom fra Vestby eller Kongsvinger eller noe sånt.

“Nei, vi er fra Bleiker”, svarte de. Så bare gikk jeg. Frekke var dem jo også.

Også kom jeg hjem, også funka jo ikke den helvetes blitsen heller!

Jeg kan heller ikke si at jeg har så veldig mye til overs for de jævlene som kjører rundt i sentrum på longboard. Dette er også en slags svensk utrend som har forvillet seg inn i vår kjære, avslappede by. Ekstra irriterende er det om de som kjører longboard har dreads. Da vet du at de også lukter vondt, og at det vil henge igjen en muggen eim av svette i lufta etter at de har sneiet skulderen din i sin ferd ned Oslos paradegate. Også har de alt for store bukser på, og de buksene er fulle av hull.

Kast det forferdelige, misdannede skateboardet ditt, klipp håret og kjøp deg en bukse, ditt skitne krek. Det er ikke så dyrt.

Blitsen min funker ikke. Prøver å flytte litt på den.

Jeg hater å sove og legger meg så sent som mulig, og står opp så tidlig som mulig. Ettersom at jeg da er veldig mye trøtt, så trenger jeg 3 vekkeklokker for å greie å komme meg opp. Blant disse er radioen min, som hver morgen pumper ut grusom pop-musikk for som hjelper meg med å ikke sovne igjen. Men, selv blant disse fatale strofene, så klarer jeg ikke å overse disse überkule radiovertene som aldri holder kjeft. Rihanna feat. Eminem blir faktisk ikke bedre av at feite, sjeløyde radioverter fra Kristiansand skal fortelle om de råtne livene sine over halve låta. Det heter støy, og støy får jeg dersom jeg skulle ønske å stille radioen på FM 87:7.

Jeg prøver å stille inn kanalene på blitsen min også, men det hjelper ikke. Det står i bruksanvisningen til den nye selvutløseren min at den også trigger blits, men det er LØGN og jeg hater når andre enn meg lyver.

Det er sommer og jeg har levert inn eksamensoppgavene mine på skolen. Jeg er ferdig for i år, og med den lille sola vi er heldige å få besøk av en sjelden gang i blant, så gjelder det å komme seg ut i parken. Jeg er nordmann, og det ligger i nordmenns natur at man skal være i parken når det er sol. Selv her byr det på problemer. Uansett hvilken park man velger å legge seg i, så vil det nemlig oppholde seg overtrente tullinger med tribaltatoveringer og Ed Hardy t-skjorte som absolutt skal ødelegge den gode, avslappede stemningen med et bredt utvalg av fotball, frisbee og erteposer som de aktivt kaster rundt seg, blottet for den minste anelse av kontroll, kun til irritasjon for oss andre som har lyst til å drikke fernet og sove i fred. Er det virkelig så viktig å ta med en ertepose når du skal dra ut hjemmefra, så burde du kanskje bare bli hjemme. Da er du SYK.

HORE!

Jeg tar jo en god del lokal transport rundt i Oslo, og mennesker som velger å spise mat på trikken er ekle, motbydelige og egoistiske. Dette gjelder ikke bare illeluktende baconpølser som har svettet på narvesen-grillen siden dagen før. Dette gjelder frukt også. Frukt er EKKELT, og jeg brekker meg bare av tanken på å få en eplesprut i trynet fra den fråtsende personen som sitter ved siden av meg. 5 om dagen? Høres ut som du er for opptatt med å spise frukt til å kunne ta trikk. Spis maten din hjemme.

Jeg har lyst til å demonstrere spise mat på trikken-problemet ved å ta med meg et helt tacomåltid inn på trikken. Noen som er med? Jeg skal søle så mye med tacoen at de stakkars barna til Norges mange tenåringsforeldre sklir, faller og slår hodet i trappen. Se hvor fett det er å få barn som 16-åring når kosebamsen din er grønnsak.

Før vi kan spise taco på trikken må noen komme hit å hjelpe meg med blitsen. Har aldri vært veldig flink med blits og det er nedverdigende ovenfor katten min.

Og hva er det med dere som kjøper inn bøttevis med Louis Vuitton og tror det er kult? Når jeg ser en av de mønsterveskene, så tenker jeg med en gang at veska er falsk og at eieren kommer fra Nittedal eller Lommedalen. Det er ikke verdt 20 000 kroner.

Verre er det vel med Moods of Norway, som ikke har plagiat-problemer engang. Du er på ingen måte tøff eller gæren som tør å gå i en av klovnedressene til Moods på fest. Spesielt ikke når minst 2 andre på festen har samme utgaven. Du er generelt en desperat taper om du prøver å få en slags sosial aksept ved å kjøpe t-skjorter til 500 kroner. Det hjelper ikke om du henger på Lektern heller, for der henger det faktisk bare idioter som ikke har hørt om Grünerløkka. Jeg fikk noe undertøy av Moods en gang, og det har jeg kastet.

Jeg kaster snart denne blitsen også. Jeg HATER når ting ikke funker.

Og jeg driter i om du er forelsket, en følelse jeg generelt ikke tror på. Det er koselig å kline litt, men hold det unna trynet mitt. Folk som kliner offentlig burde settes i forvaring på Dikemark. Det markerer psykopati fra kvinnens side, og likegyldighet fra mannens side. Mannen har selvsagt ikke lyst til å gå rundt å kline, det sier jo seg selv. Det samme gjelder overdreven leiing, fnisete blikkkontakt og omfavnelser. Slapp av, han er ikke så sykt bra – dere er bare avhengig av hverandre fordi dere har vært sammen for lenge. Slå opp – det er verdt det.

Dette gjelder selvsagt ikke meg om tilfellet skulle inntreffe. Jeg fraskriver meg alt ansvar som mann i det jeg møter nye jenter. Jeg er tøffelkongen, og vurderer nå å skuffe blitsen min langt opp i ræva.

Det skal også skytes ut at jeg har en forrakt mot fulle mennesker. Forferdelige nordmenn, beskrevet en rekke ganger ovenfor i dette innlegget, som henger over deg, roper, snubler rundt, slåss og synger høylytt med på drittmusikk som pumpes ut av høytalerne til Oslos mange, verdiløse utesteder laget for whitetrash og desperate jomfruer uten selvtillitt.

Fulle mennesker er motbydelige, og jeg er garantert den mest motbydelige av dem alle. Det er derfor jeg alltid må være den fulleste, for da ser jeg ikke lenger grusomheten i andres mislykkede forsøk på fylla. Èn fernet-shot, så har jeg tatt igjen alle byturistene på en gang, og henger enda mer over deg, roper enda høyre, snubler rundt, ypper til bråk med dørvaktene og synger høyest av alle til drittmusikken som pumpes ut av høytalerne til nevnte utesteder hvor jeg også, av en eller annen grunn ender opp flere ganger i uka. Dessuten gjør jeg hva som helst for å få ta jentene på puppen, noe som plasserer meg rett under malen som jeg lagde i det forrige avsnittet.

Jeg er en motbydelig, selvmotsigende dust som kommer fra Asker, Akershus white trash-hovedstad rett etter Ski, og jeg vurderer snart å gi opp alle mine hobbyer, inkludert blitsen, studere til å bli snekker eller murer, kjøpe meg Ed Hardy klær og melde meg på Dagens Mann på tv3 for å toppe kransekaka av hvitt, norsk white trash. Seriøst. Jeg gjør det.

Jeg lovte meg selv å aldri skrive et slikt innlegg igjen, for nå har jeg ikke bare ødelagt min dag, men hele den kommende uka. For dere som faktisk har giddi å lese, så kan jeg kun be om unnskyldning. Det er jeg som er den triste klovnen, og nå skal jeg gjøre mitt siste forsøk på å henge meg ved hjelp av en strikk før jeg eventuelt tar meg en langt bad med både radio og hårføner.

Dessuten funker ikke blitsen.

47 kommentarer
    1. Folk kan ikke klage på hvor ofte eller hvordan du oppdaterer bloggen, for når du skriver et nytt innlegg er det konge.
      Partysvensker er det verste jeg vet, møtte en svenskejævel som skulle selge meg krill, på klein svensk klarer han å si “det ser ut som du har en dårlig dag”.. (……..)
      Gamle russeklær er som onepiece, ikke bruk det utenfor husets fire vegger.
      Ang. blitsproblemet, justfuckinggoogleit.com

    2. Kjære konge!
      Hvorfor ikke skrive flere slike innlegg?
      Er jo de som gjør livet vært å leve, eller noe sånt?
      Greit at du ødelegger dagen og uka, men livet mitt etter at jeg møtte deg
      (LES: begynte å lese den kule hjemmesiden [bloggen] din) har vært helt fantastisk for meg?
      skjønner jo at du egentli bare vil ta meg på puppen, men så lenge du smiler sånn sexy til meg, ja slik som du gjør når kameraet faktisk har blitz, så er det okei de ass !

    3. Du har ganske gode og tøffe meninger. Jeg, personlig ville ikke klart å skrive noe sånt. Men jeg er overrasket over at noen gjorde det! 😉 Jeg syntes du burde skrive sånne innlegg fra nå av(ikke hvis det VIRKELIG ødelegger dagen/uken din!).
      Det du nevnte med klining offentlig… HELT ENIG! Creeps me out. Spesielt når de overdriver.
      Dette likte jeg, Halvor 🙂
      Hilsen A.

    4. du hadde fått tatt meg på puppen anytime. håper jeg møter deg på ekkelt utested og du er like drita som du sier du blir.

    5. Mest geniale innlegget jeg har lest på lenge! Seriøst, dette trengte jeg. Takk, Halvor. Du er kul, sterk og pen.

    6. Leste det hele, og fikk lyst til å google meg frem til svaret på alle dine blitsproblemer.
      JFGI
      Nei da.
      (Jeg googlet det, men svaret er uklart)

    7. Gå til butikken og klag masse til du får dobbel pris tilbake og varen gratis. Det er i alle fall det som funker for alle de idiotene som handler der jeg jobber.

    8. Har da vært i Ski, hvem har vel ikke opplevd Tusenfryd? Har Ski mer å tilby også? Men kom på et sted som slår Asker, Lillestrøm OG Ski, nemlig Jessheim. Finn frem Diaz med Jessheim på youtube, så skjønner du greia.

    9. du er for frekk, rett og slett. Greit nok at du skal sette ting på spissen og prøve å være morsom, men det er ikke noe morsomt når det går på bekostning av noen andre.

    10. kjære halvor. HUSK HVA JEG SA OM KATTENDIN, HÅPER IKKE DET DU HAR SKRIVD OVER ER SERRIØST. FOR DA BURDE DU IKKE FÅ LOV TIL OG HA KATT I DET HELE TATT.

    11. Var det jeg tenkte meg… Hater du feite fordi du har spiseissues? liker du ikke fulle mennesker fordi du kjenner Linnéa? Er du gay? er det sant at du griner etter seksuell oppmerksomhet fordi du har psykiske rariteter etter en twisted barndom….? Rett meg om jeg tar feil! Hilsen Oh 🙂

    12. Morsom: Hey, jeg har ikke mer problemer med mat enn at jeg synes det er kjedelig å bruke tid på å lage den – og tro meg; jeg har forsøkt å gå opp i vekt, men har ikke sjans. Har en veldig høy forbrenning, noe man kjenner igjen på resten av familien min også. Jeg har egentlig ikke sagt at jeg hater feite. Folk kan gjøre og se ut som hva de vil, selv om jeg synes det er rart hva enkelte mennesker tillater seg selv når det kommer til daglige McDonalds-måltider og godteri til lunsj. Litt som å se en heroinist sette en sprøyte inn i det åpne, betente kjøttsåret på kukken. Jeg har mer interesse av å produsere ting, enn å fokusere på mat – selv om jeg vet at mat er relativt viktig. Jeg sover ikke heller. Har soveissues.

      Jeg er skeptisk til mennesker, og får bekreftet mistankene mine når jeg møter på fulle mennesker. Nordmenn drikker som tilbakestående russere i trassalderen – Linnèa er også nordmann. Jeg er også nordmann. Jeg har ikke avfeid at verken jeg eller henne er et unntak av min påstand. Og nei, jeg er ikke homo.

      Barndommen min var twisted i form av at jeg vokste opp alene med Fattern etter å ha opplevd den største båtbrannen i Europa så lenge menneske kan huske. Dette har i midlertid, så vidt jeg vet, ingen sammenheng med diagnosene jeg fikk i 2006 på ADHD og OCD. Men jeg kan ta feil; den røyken på Scandinavian Star drepte jo voksne mennesker i ettertid, så kanskje…

      Kult at du prøver å besvare innlegget mitt med en hjemmespikret “roast”. Har ikke sett programmet selv, synes det er drittdårlig humor.

    13. Du er faaarlig kjekk! hvorfor er du det?
      å hvorfor skal du på roskolde og ikke hove? HELLO ..jeg blir inspieret av inleggene dine, du setter tanker i huet mitt som jeg aldri trodde jeg kunne få.
      men det liker jeg.

    14. Kjære Halvor!
      Jeg elsker virkelig at du er direkte. Ikke stopp. Så er du selvfølgelig både pen, sterk og kul.

    15. hehe;) dårlig dag?
      drit i folk som random prøver å disse deg;) “Morsom”s forsøk var så gjerrig at man ikke engang kan kalle det en fornærmelse.
      du er flink. du er den eneste bloggeren jeg leser, noe som kan ha noe med at du er ganske pen, sterk og kul, men det blir bare gjetting;)
      rambo eier.

    16. Kjære Halvor,
      Digger hjemmesiden din og at du er pen, sterk og kul, selv om ville jeg heller brukt ordet AWESOME enn kul, kul er ikke sterkt nok !
      Og du som skrev at Ski er bra fordi vi har tusenfryd gjorde en stor feil, for tusenfryd ligger i Ås kommune ..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg