Dette er ikke en sippeblogg.

Det å kunne skrive og publisere ting på nett fungerer for meg som en avlastning for tanker og ideer som gnager på kraniet mitt som en rotte i en pappeske. Mye av det så internt at det kun er jeg og katten min forstår det. Jeg er fullstendig klar over hva jeg publiserer, og får mye varierende tilbakemeldinger. De aller fleste positive, andre mer skeptiske. Fattern sendte meg melding for litt siden og ba meg dempe språkbruken på nett. Jeg vet ikke helt hva han refererte til, men svarte at jeg uansett står for det jeg legger ut, og at jeg har full kontroll på innholdet. Han svarte ikke, men det er greit. Fattern er flott, uansett. 

Jeg skjønner at mye av det jeg kommer med kan virke provoserende, men det er ikke bare absurde fortellinger om mitt syn på livet som blir publisert her. Mange fant terapi i det jeg skrev i tiden rundt 22.7. Det er fint, men det fungerte først og fremst som terapi for meg selv. Vitsene ble lagt på hylla, og det eneste jeg klarte å tenke på var det som hadde skjedd. Jeg vet at jeg fikk mange nye lesere og følgere på grunn av dette. Etter to måneder, så klarer jeg til en viss grad å lage tweets, filmer og innlegg slik jeg selv trives best med igjen. Det er det forståelig nok ikke alle som forstår.

“Du oppfører deg som en hensynsløs dritt, og for å være ærlig så har det gjort sånn at jeg har vanskeligheter med å tro det du sier når du skriver emo-innleggene dine om at du griner og blabalbala.” – Sitat fra kommentarfeltet.

Det er lett å ta utgangspunkt i en kommentar som er så langt ute på vidda som nevnte, men faktum er at jeg i tiden etter 22.7 har ventet meg langt fler tilbakemeldinger i den samme gaten. Jeg tror de fleste skjønner at dette ikke er en sippeblogg, og jeg mener selv at det er BRA og VIKTIG at folk klarer å tøyse og provosere igjen. Folk som mener at de ikke misliker andre mennesker og interesser er godtroende fjols eller uærlige psykopater. 

Det er på mange måter kult at folk viser interesse av å lese det jeg kommer med, men det er ikke på grunn av leserne at jeg skriver. Det er en viktig måte for meg å kunne lufte hjernen, og jeg er nødt til å gjøre det på min måte. Hvis ikke blir jo hele vitsen med hjemmesiden borte.

Jeg vet når jeg ikke skal tøyse med ting, og bruker skrivingen bevisst som terapi i tilfeller som 22.7, men dette er ikke en sippeblogg. Det er livet mitt, og min oppfatning av verden. Jeg sliter med tvangstanker, aggresjon og konsentrasjonsproblemer, og det er her det kommer ut. Jeg kan ikke bestemme hvordan hver enkelt skal oppfatte det jeg gjør, men hvis du er en av de som stadig blir negativt overrasket over innholdet, så anbefaler jeg deg å slutte å lese. Jeg må få lov til å være både emo, provoserende, klovn og eksponeringssjuk, sånn som alle andre.

Når jeg ser på bilder av meg selv, så ser jeg alltid for meg at hodet er transparet sånn at jeg kan se rett inn til hjernen. Jeg tror min hjerne ligner på en fluorgrønn luftballong full av mongolske dverger.

52 kommentarer
    1. Kjære Halvor, Fortsett å skriv! jeg leser alt, uansett om det er alvor eller morro! jeg digger Hjemmesiden! 🙂

    2. Når sjefene googler deg etter å ha sett arbeidsøknaden din, er det nyttig å vite at din hjerne består for det meste av mongolske dverger, etter din oppfatning. Nei, men, serr. Ikke slutt. Ikke Rambo heller.

    3. Her er regnet på plass allerede, og jeg har ingen å ligge i hverken skje eller gaffel med. Kom til meg så tenner jeg opp i ovnen og vi kan misbuke hverandre annenhver gang på stuegulvet. Og spise smågodt sammen.

    4. Jeg leser alt du skriver om og ikke srkiver om…. noe er skikkelig æsj og det ser jeg forbi for jeg tror du gjør det for underholdningens skyld. Og så leser jeg det andre du skriver som viser at du har dyp humor og under alt dette ser jeg en snill gutt med omsorg for dyr og mennenser (22.7)
      SÅ en stor forfatter får alltid æsj og bæsj eller gullkrone og heder….. sånn er det bare. Fortsett å skriv og vær den du er…… Jeg koser meg når jeg leser de fleste innleggene dine mens andre ganger snur jeg meg i vemelse…. det er sånn du griper tak i lesere. M
      Mener nå lille jeg som egentlig ikke har noe å si her i verden!

    5. Jeg liker bloggen din uansett! 🙂 Alltid gøy å lese, enten det er positive eller nedstemte innlegg.
      Vil samtidig takke deg for at du endelig har klart å sette navn på en farge jeg har kalt “tannlegegrønn” i noen år; Fluorgrønn! Så takk! 🙂

    6. Jeg liker deg Halvor! Så skriv det du vil, jeg gleder meg alltid til nytt innlegg. Internt eller ikke, kreativiteten din er genial, sikkert pga de mongolske dvergene 😉
      Du er foresten pen, sterk og kul 🙂

    7. Kjære Kong Halvor.
      Jeg liker hjemmesiden din, men jeg elsker hvordan du viser oss ditt syn på saker og ting + en klype humor. Synes hjemmesiden din er helt topp (no kidding)!
      Det er DIN hjemmeside, hvorfor i all verden kommer folk å rakker ned på den og sier hva du skal og ikke skal skrive? Du er tross alt kongen over denne siden her, hallo!
      Fred og kjærlighet! <3

    8. Hei, jeg kom frem til at du skriver på en veldig spesiell måte som er veldig bra, og litt ironisk av og til. Du uttrykker deg bra verbalt og formulerer deg på en morsom måte som er interessant for leseren. Jeg lå merke til at forfatteren Erlend Loe skrives litt på samme måte, og ville bare da anbefale deg til å skrive en bok! Jeg tror du hadde klart å skrive en veldig bra bok om du bare gjorde det for gøy slik du gjør med blogging, og ikke føler at du må ha en haug av tolmodighet til det. Anbefaler det sterkt! 🙂

    9. Kjære Halvor, Synes det er på sin plass å “move on”, dvs ikke glemme men fortsette som før. Vi vil aldri kunne glemme det uansett, så å fylle hverdagen/hjemmesiden/livet med det er meningsløst. Synes bloggen din er fantastisk, blir så godt humør av å lese her (og det hjelper jo at du er så pen, sterk og kul). Det er greit at ikke alle gjør det, men man skulle tro at det skulle være lettere for de å klikke bort siden i stede for å skrive unødvendig kommentar.

    10. Kjære Halvor.
      Æ syns du e søt, å du har favorittbloggen min uansett kordan du blogge. Du e å kjekk, sterk å kul <3

    11. Kjære Halvor,
      Ikke at jeg tror du har problemer med å få (fiske etter) komplimenter, men her kommer et likevel: Jeg synes hjemmesiden din simpelthen er fantastisk, og jeg elsker å lese/se dine tvangstanker, eksponerinsbehov og klovnestreker. Du er fantastisk morsom, og noen dager er jeg på nippet til å fri til deg. Selv om jeg er lesbisk. Når jeg tenker over det, så vet jeg egentlig ikke om det er et kompliment eller en fornærmelse. Du får avgjøre. Ha en jævlig bra dag!

    12. Bra skrevet, ganske enig.. Alle ble jo på en måte holdt på vent i den tiden. Men som alle sa, vi kan ikke la dette ta oss, og en gang må vi jo leve vanlig igjen..

    13. Kjære Halvor.
      Du er en fin fyr. (I tillegg er du pen, sterk og kul.)
      Fortsett å skrive akkurat som du gjør og ta til deg alle de fine kommentarene du får. Noen av de som kommenterer “negativt” har sikkert gode argumenter det kan være greit å lese, men dessverre er det flere av dem som bare slenger dritt. De kan ta seg en bolle og finne seg noe bedre å gjøre.
      Koz

    14. Jeg synes du klarer det mesterstykket å fremstå både usedvanlig charmig, rar, kjekk, litt ekkel, smart, morsom og satirisk på samme tid. Jeg ler høyt av mange av innleggene dine, samtidig som du viser oss at du ikke bare er morsom og useriøs hele tida – du fremstår rett og slett som en kompleks og fin fyr, en jeg gjerne skulle hatt i vennegjengen min. Jeg kan tulle mye med å skrive at du er pen, sterk og kul, og det kan absolutt hende at jeg sier det til folk jeg møter som kjenner deg også, men det jeg egentlig mener er jo at du virker som en knallfyr – og jeg leser bare bloggen din. Så fortsett med det du gjør, alt sammen. Og hils Rambo.

    15. kjære Halvor.
      Jeg leser din blogg fordi da slipper jeg å tenke på ting som jeg må. Det er godt å se på på noen lage noe ut av ingenting, som er morsom og underholdene med plastposer og har en søt pusekatt. Hvis virkeligheten forlanger vår 100% tilstedetværelse og interesse hele tiden forakter jeg den ennå mer enn før.
      Dette er din hjemmeside, du er kong Halvor.
      Jeg liker at du får meg til å glemme regninger, eksamen, død og hat. Du er som en god bok, bare med bart og plastposer.
      Du er kul.

    16. Jeg setter pris på at du deler hjernevrøvlet ditt på hjemmesiden så vi kan ta del jeg. De som ikke gjør det kan vel bare la være å lese, jeg ser virkelig ikke problemet.
      Her inne er det rom for det meste, akkurat sånn jeg innbiller meg inni hodet mitt at du er. Ikke bare er du pen, sterk og kul, men du er også dyp, hysterisk morsom, seriøs, totalt useriøs, og sist men ikke minst.. Jeg digger deg!

    17. Jeg elsker innleggene dine når du skriver seriøst, for du skriver så sykt bra! Men jeg liker også variasjonen i innleggene dine. Noen er kanskje vemmelige, men jeg ser også gjennom det, noen er latterlige, men får meg til å smile likevel. Det er det som gjør det så bra!

    18. Syns du er en fin fyr, jeg, Halvor. Merka veldig godt ditt engasjement rundt 22.7 og hvor mye det gikk inn på deg. Her på hjemmesiden din er det jo mest tull, fjas og fanteri, og det er gøy, men ser at du legger mye arbeid i det du gjør. I tillegg er du ydmyk og en god venn, det er hvert fall mitt inntrykk. Jeg synes ikke du er sytete i det hele tatt, og hvis du sier “livet mitt suger” så sier du det med en stor dose selvironi og humor 🙂

    19. Du er fin og hjemmesiden din er fin. Jeg setter pris på at du deler dine tanker med oss. Fortsett med det, please?

    20. Vakre Halvor.
      Jeg ler og bekymrer meg samtidig litt for at folk kritiserer hjemmesiden din. Kanskje leserne til fotballfrue har klikket seg feil? Ikke vet jeg. Ha dere vekk!

    21. Kjære Halvor
      Du er den sterkeste og kuleste personen jeg vet om. Det nederste bildet på dette innleget er et kjempe fint bilde av deg, skulle ønske alle blidene av meg ble slik 😉

    22. Digger deg og siden, du har mye bra og kreativt å komme med =) Bar fortsett med å være deg selv du Halvor, er sånn vil liker det =D

    23. Kjære Halvor! Fortsett sånn som du har gjort til nå, jeg digger for den du er :)) Og forresten, du er veldig pen, sterk og utrolig kul! 😀

    24. “Folk som mener at de ikke misliker andre mennesker og interesser er godtroende fjols eller uærlige psykopater.”
      Har vel egentlig aldri kommentert på bloggen din før, men jeg leser, og dette er kanskje noe av det beste jeg synes du har skrevet. Jeg vet ikke hva det sier om meg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg