HJERNEN ER ALENE

For 5 år siden ble jeg diagnosert med noe som heter OCD, samt den velkjente trend-diagnosen ADHD. Jeg anskaffet meg disse i størst grad for å unngå militæret – noe som funket kjempefint – men det er utvilsomt betegnelser jeg kjenner meg igjen i, den dag i dag.

Viktig: Jeg skylder ikke ting bort på diagnoser – det er bare et papir. Det er bare slik jeg er, og slik jeg fungerer, men papiret gjør det hele litt enklere å snakke om. 

Det kan forklares som en parasitt som angriper hjernen med 15 nye hjerner, og så er det opp til disse å krangle om hvem som skal bestemme over hodet mitt. ADHD’en gjør at jeg ikke klarer å konsentrere meg om noe som helst med mindre jeg har et brennende engasjement. Det betyr at ting jeg ikke har motivasjonen for, ikke skjer. Om det skjer, så skjer det med et slående ræva resultat – om det blir et resultat. 

Det finnes jo en rekke “medisiner” som holder konsentrasjonen i sjakk, men jeg liker ikke tanken på å bedøve meg selv. Dessuten har disse pillene en bivirkning i form av kraftigere OCD – altså tvangstanker og tiks. Tvangshandlinger. Tidvis har jeg sånne mongo ryktninger i kroppen. Konstant har jeg hodet fullt av både konstruktive og destruktive tanker som jeg sliter med å få ut. Hjemmesiden min er jo et av mange tiltak for dette, bare kjipt at OCD’en min også krever en slags perfeksjonisme som gjør at jeg aldri klarer å publisere innlegg før jeg er 4000% fornøyd, noe jeg aldri blir fordi jeg alltid jobber like hardt med minst 5 andre ting samtidig. 

Det ender som regel med at jeg blir sittende hjemme og deppe fordi jeg ikke klarer å fullføre ting. Det lille jeg fullfører blir publisert og vist frem, og lager et inntrykk av at jeg er et slags feilfritt vidunderbarn. Dette er ikke mine ord, men ting folk sier til meg. Vel, de skulle bare vist hvor mye depresjon og dritt som ligger bak. Alle de ufullstendige tingene mine som bare svever rundt blant alt rotet i leiligheten min. Uansett hvor jeg snur meg, så ser jeg ting jeg en gang hadde et håp om å forvandle til noe helt fantastisk. Jeg har skuffer og skap fulle av ting jeg har et håp om å bruke en dag. Harddisken min er smekkfull av bilder jeg en gang skulle lage morsomme blogginnlegg av. Klarer ikke. 

Jeg får ekstremt mye positiv boost via alle kanaler. Det ville vært løgn om jeg sa at det ikke påvirker meg, men jeg tror ikke nødvendigvis det påvirker meg i en positiv retning. Jeg føler at alt skrytet er med på å gjøre meg til en slags overlegen, perfekt, arisk tufs. Jeg vil ha mer drittslenging. Mer motgang. Da tenker hodet mitt klarere. Det er derfor jeg gjør ting som å barbere hodet og farge det rødt. Det var bare for å slippe alt skrytet av hvor kjekk jeg plutselig var blitt. FUCK YOU, jeg driter i hvor kjekk du synes jeg er. Gi meg noe skikkelig! Be meg om å redde barn i Afrika, eller noe! Da er du en ekte helt da. Folk som har kjøpt en boks med Renati hårvoks er ikke en dritt!

Hodet mitt er et fullstendig rot, bortsett fra de 5-6 tingene jeg så vidt klarer å holde koll på om gangen. Akkurat nå gjelder dette et kjempearrangement vi prøver å avhode rundt juletider, en serie med kortfilmer vi gjør for en kommende spillefilm, et illustrator-kurs for å lære meg grafisk design og trykk, flere store artikler jeg gjør på hobbybasis, manusskriving, kontaktbygging og planlegging av hele livet mitt – i hvert fall frem til våren. Utenpå det er det “faste” ting som hjemmesiden, twitter og skolen hvor vi også holder på med eksamensfilmen vår. Jeg sender mail og sms hele dagen, drikker kaffe med forskjellige folk hele dagen og spiser noen ganger hver dag.

Ingenting av det jeg driver med fungerer som en inntektskilde. Jeg tjener ingen penger.

Jeg vet ikke hva jeg vil frem til med dette innlegget heller. Det startet egentlig som en innledning til et innlegg jeg skulle skrive for å bruke opp en del av bildene som har ligget på vent de siste månedene. De er egentlig verdiløse og ubrukelige. Akkurat som halvparten av klærne mine, som jeg aldri bruker. Jeg er elendig på å kaste ting. Alt blir gjemt bort “til en annen gang”.

Jeg føler at mitt private krasj av aktiviteter forhindrer meg i å møte venner og familie, og å gjøre vanlige ting som å se en film. Jeg blir derfor sittende alene hjemme, deprimert, med en følelse av å være innbilsk, overlegen og egoistisk. Mørketiden vi er på god vei inn i gjør heller ikke saken bedre, og nå er jeg tom for stearinlys.

Out.

97 kommentarer
    1. Kjære Halvor !
      Du er så pen,sterk og sikkelig kul ! 🙂
      Det er sikkert veldig mange folk som vil møte deg , som kan gi deg motgang ! 😉
      Du kan godt få lov til å redde barn i Afrika hvis du vill ! :))

    2. Kjære Halvor !
      Du er så strek og pen og ikke minst kul !
      Det er sikkert mange som har lyst til å møte deg , som kan gi den motgang ! 😉
      Du kan godt redde barn i Afrika ! 🙂

    3. Kjære Halvor
      I det siste har hodet mitt gått inn i en slags “transe”. Og alt som skjer rundt meg går på autopilot. Jeg føler ikke at noe blir slik det skal og at alt jeg gjør bare blir dårlig. Det setter vel oss to i samme bås på en måte, men det er deilig å vite at man ikke er den enste som opplever motstand.

    4. Du har et utrolig talent Halvor, som de fleste beundrer. Det du legger ut på hjemmesiden din virker ikke gjennomtenkt i det hele tatt, men samtidig så virker det perfekt. Til punkt og prikke. Hva så om du har en slags tvangstanke om at du må gjøre det 100% perfekt før du legger ut, de fleste kunstnere er sånn. Perfeksjonister! Det skal du bare være stolt av. Og ikke bli irritert for at jeg skryter av deg nå, jeg har lov til det. Er tross alt inne på bloggen din hver jævla dag, og ler nesten like mye hver jævla gang. Jeg har tvangstanker selv jeg, ting må gjøres i partall(oddetall betyr død), må alltid helle ut siste skvetten av melken i glasset, når jeg legger meg legger jeg meg alltid på høyre siden først, jeg må ha helt rutine på ting(hvis jeg gjør en liten feil, eller kommer ut av rutinen en dag er alt ødelagt. Da kan jeg bare drite i hele greia). ja og alt det uten å ha ADHD.
      Ihvertfall, jeg tror og tror jeg vet, at de fleste beundrer de innleggene du skriver og de videoene du lager. En ganske genial fantasi:) Selvom ikke alt virker så klokt, så er det dine tanker og din måte å uttrykke deg på. stå på!
      Sånn, da var jeg ferdig. Nå kan du gå å kutte deg selv pga all skrytingen.

    5. Som en fyr med samme diagnose som deg, altså ADHD med tiks ikke OCD eller noe annet, må jeg si at jeg kjenner meg igjen. Veldig mye.
      Jeg begynte med ritalin i niende eller tiende, og sluttet fordi jeg følte at jeg ikke var meg selv lenger. Har nå i senere tid begynt igjen, og siden jeg nå selv har styringen på når jeg vil ta medisinene mine så ser jeg selv hvor mye det gir meg.
      Mitt tips, give it a shot. Det er mulig å ta en prøveperiode.
      Ellers, bra skrevet tekst.

    6. Tenk på barna i afrika. Du sitter og klager i et av verdens beste land å bo i, mens de jobber rævva av seg for å ikke sulte i hjel. Du er veldig kul ogsånn, men noen ganger er vi noen jævla egoister og suppegjøker. Der har du den!

    7. Vi har MASSE stearinlys! Så hvis du ikke allerede har gått igang med å redde barn i Afrika, så kan du få snylte på vår “kosestemning” til en spillefilm evt. en dokumentar om Mette Marit om noen timer (ingen av oss syns du er kjekk uansett). Koz og klemz <3

    8. Du vil ikke ha skryt, men allikevel ber du oss om å kommentere med hvor pen, sterk og kul du er. Ingen bryr seg om alle unnskyldningene dine for at du ikke klarer å oppnå en dritt. Ta å voks opp, din hipster jævel.

    9. dæven. ikke vær så streng mot deg selv! du er en bra fyr, og ET snev av tanken på hvor mye du underholder og informerer leserne dine med din humor og hjernekoas ville gjort deg høy. HØY, bror!

    10. Hei.
      Det er jævlig å lese at du har det sånn. Å si “håper det ordner seg for deg” virker som noe jævlig teit og meningsløst å si, men virkelig, jeg håper ting ordner seg. Du fortjener det, så sykt.
      Er perfeksjonist selv, så jeg tror jeg skjønner litt hva du snakker om. Er diagnotisert med tre typer angst og depresjon, så det er ikke helt det samme, men likevel.
      Klem.

    11. du fikk meg hvertfall til å føle meg bedre her jeg sitter og råtner bort på en tregul lesesal som jeg er så lei av at jeg har lyst til å spy utover tastaturet. snartferdigsnartferdigsnartferdig herregud-tenk-om-jeg-blir-utbrent går på repeat i hodet, var digg å føle at jeg kanskje ikke er den eneste som blir drittlei eget tankeliv

    12. Ehm.. Å barbere hodet og farge håret rødt, vil ikke hjelper fansene dine å la være å si at du er kjekk, Halvor. Tror de jentene er stort sett gal etter deg uansett =P Hvis du får deg dreads, så vil de elske deg enda mer (ikke få ideer om det).
      Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har fått inntrykket på at du ER en fantastisk fyr, om du liker det eller ikke. Du fullfører sykt mye (som jeg har sett) og jeg syntes du burde la være å syte. Seriøst.. Nå tror du at jeg er en av de dummeste fansene dine som er såååå hodestups forelsket i deg og gjør det så åpenbart for å gjøre deg ´glad´.
      Vil du ha motgang?
      1. Lag noe annet enn spaghetti.
      2. Lær deg å lage ordentlig mat.
      3. Slutt å drikke alkohol hele tiden!
      … Din dumme ginger ´´albaner´´.

    13. Hei lille Halvor!
      Takk for at du åpner deg sånn for oss! I stede for å fokusere på ting du ikke får til, burde du heller fokusere på alt du klarer! Selv denne bloggen er et bevis på det. Du klarer alt du vil 🙂 Jeg håper ting ordner seg for deg.
      Hjernen er alene – alene med hjernen. Jeg dramatiserte det diktet for noen uker siden på skolen. Alle føler seg alene av og til, og da er det viktig å vite at du ikke er alene!
      Klem

    14. Du er ikke tøff om du skriver morsomt på nettet, twitrer 20 ganger om dagen, har tusen followers eller noe.
      Du er tøff hvis du er ærlig om sårbare ting. Dette innlegget gjør deg tøff.
      Folk som publiserer sannheten om sin psykiske helse på steder der folk vil se det, er tøffe. Da blir ikke det å slite så tabu.
      Koz&klemz (he he he tulla jeg klarer ikke å klemme folk jeg ikke stoler på he he he)

    15. Hvis nå alle skriver kommentarer om at du bør skjerpe deg får du jo det du vil ha.
      så det blir jo litt feil da … Du møter motgang når du må ta i mot skryt, kan ikke det være nok da? Det sier jo litt om deg da … Du er ærlig, og vi digger deg! Hvertfall den personen det fremstår at du er på denne hjemmesiden! Hvis du vil vi skal tro du er dårlig, hvorfor må da alt du poster være perfekt?

    16. du er genial, vakker, hysterisk morsom og du gjør dagen min. Hvis du vil ha motgang, får du dra et annet sted, eller endre deg helt, for jeg har ingenting negativt å si om deg.
      – meg.

    17. slutta å følge deg på twitter, fordi jeg mente nettopp det du skrev i avsitt 6. Det med overlegen osv. Men nå som jeg vet at du hører på seigmen skal jeg følge deg igjen, jeg.

    18. Grunnen (trur eg) til at du får så mykje skryt og positive tilbakemeldingar er at du tør og har fantasi til å gjera alt me “me andre” ikkje tør og har fantasi til. Me er for redde for å dumme oss ut og for å vera “unormal”
      ADHD er eigentleg ikkje noko sjukdom heller, det er noko nokon fant på for å ha ein diagnose og ein måte å kontrollera folk som viste seg å vera vanskelege å kontrollera på. Så medisinen du får som er berolegande gjere nettopp det, gjere deg lettare å kontrollera, så med tanke på helse helse så trur eg det este faktisk er å ikkje ta medisin for den kunstige “sjukdommen”
      Ein anna ting er at det er stort sett ditt val om du vil vera deprimert eller glad. Så det er då stort sett din feil at du er deprimert. For det er du som lage verda rundt deg om du forstår kva eg meine.
      Vil du ha noko meir “viktig” å gjera og få meir motgang så kan du læra deg litt om Religionar og kvifor dei er feil. For så å kritisera dei talrike feila dei fleste religionar har. For det er nokk av religiøse fanatikarar som vil kommentera mot sånt. Som vil reagera på tanken med at me alle i følgje den kristne historia om verds skaping er innavl. Eller at ein av dei fyrste 2 borna til Adam og Eva fant seg ei kona som gud ikkje hadde skapt frå ein by han heller ikkje hadde skapt, den berre var der.

    19. altså. jeg skjønner den greia, den oppfatningen av at du er egoistisk, arrogant og bedrevitende, jævla godt. tror det er fordi du har et enormt behov for oppmerksomhet. ikke nødvendigvis fordi du trenger bekreftelse hele tiden, men fordi dersom ikke du er i sentrum så kjeder du deg. jeg har det sånn sjæl, bryter inn i samtaler for å komme med lite interessante nyheter om meg og mitt liv. folk nikker og smiler med, og etterpå sitter man og tenker: “hvorfor i helvete klarer jeg ikke holde kjeft og fokusere på andre som vanlige folk?”.
      am i close? poenget er at kanskje du overvurderer din plass i vennegjengen, det er ikke sikkert folk tenker på deg som oppmerksomhetskrevende og jævlig, bare som en type de kan tune ut dersom det blir litt i overkant. til vanlig er du jo en artig kar. så slapp av, man kan være både ydmyk og innbilsk, folkesky og oppmerksomhetssyk og fremdeles være som alle andre. bruker man for mye tid på å tenke på hvordan man fremstår blir man splitter pine gæren.
      PS, du var dritstygg med rødt hår

    20. Det står i sosialkunnskapsboka mi at det er de følsomme og intelligente menneskene som blir oftest deprimert. To sympatiske trekk spør du meg;)

    21. REDD NOEN BARN I AFRIKA FOR FAEN DIN SIPPEJÆVEL! SELG DEN HOREPADDEN OG HOREPHONEN DIN OG BLI EN MUNK I TIBET!

    22. Jeg har et spørsmål. Hele den lille verden som leser bloggen din, inkludert meg, synes du er hysterisk morsom. Men synes du det egentlig selv?

    23. Syntes det er tøft av deg å være ærlig om diagnosene dine.
      Selv har jeg tourettes syndrom, med adhd, tics, ocd og depresjoner. Og det hjelper meg utrolig mye at det er folk som snakker åpent om det. Selvom jeg sliter i perioder, er jeg på en måte stolt over at jeg har diagnosen. Folk med adhd er mye mer kreativ enn andre. Morsommere å være med.
      Sånn ut i fra hva jeg ser av det du produserer i media, syntes jeg du gjør en god jobb med tanke på “lasten” du har!

    24. Kjære kjære Halvor.
      Selv om du er litt tvetydig i hva vi skal skrive, så skriver jeg det jeg vil.
      Jeg tror det er viktig at folk som blogger om “sitt perfekte liv i den perfekte verden med rosa enhjørninger og regnbuer” også forteller om det de faktisk sliter med.
      Jeg tror det er viktig at ANDRE skjønner at vi ikke kan gå rundt å gjemme under et bord at man har det vondt.
      Takk for at du delte dette. Du er dyp, og du er fantastisk! Husk det!

    25. Bra med et åpent innlegg om psykiske problemer.
      Har selv slitt psykisk med ocd og depresjon, er frisk nå men
      Jeg vet hva du snakker om selv om alle er forskjellige.
      Men har du noen å snakke med? En du stoler på og en du kan tømme alle tanker, kreativitet, ideer eller andre ting. Det hjelper som regel å ha en å snakke med, ikke alltid en psykolog er det beste å snakke med. Men informer vennene dine om hvordan du har det og hvis du ikke klarer å være med de fordi du har så mange andre ideer be de komme innom inimellom når de ikke har sett deg på lenge. Det er mye man kan gjøre, du er den eneste som kan få deg selv til å få det bedre, selv om det virker umulig er alt mulig:)

    26. Kjære Kalvor!!
      Jeg elsker å lese bloggen din, og dette var veldig bra!
      Det var veldig dypt, men bra! Det som er så bra med deg er at du ikke er som alle andre! du er deg selv HELE tiden og jeg elsker deg for det!

    27. Kjære Halvor!
      Hvis du sier at de som redder barn i Afrika er de eneste skikkelige menneskene så må du jo faen meg gjøre det! Ikke bare sitte på briskeby og skrive om hvor lei du er av at vi er snille mot deg. Gjør noe da, ikke bare sitt og skriv!! Redd barn eller noe

    28. så dra den beinræva di hit så skal jeg gi det både stearinlys og utfordringer. jeg skal ta deg med på bygdefest der du faktisk kan føle deg bra, rett og slett fordi vi bondeknøl har den egenskapen. jeg skal gi deg utfordringen å fiske en forbanna torsk på 8 kilo og så sløye den, for å så se hvor jævlig glad de irriterende måsene (for det heter faktisk måSer og ikke måKer) blir for noen ubetydelige fiskeinnvoller. jeg skal lære deg tålmodigheten du må ha for å dusje her siden kaldtvannstrykket i dusjen er ikke-eksisterende, og du må stå der og luftsjonglere for å ikke bli kokt levende mens du samtidig prøver å få vaska av deg møkka. du skal få se hvor fin naturen egentlig er mens du står der på bussholdeplassen langt uti granskauen og funderer på om bussen gikk 10 minutter får du rakk å gå dit, eller om den kommer 10 minutter etter at den skulle ha vært der. og etter at det her er skjønt og forstått, så lærer du deg å sette pris på de små tingene, som for eksempel at det ene stusselige utestedet for oss på 20 år kun serverer carlsberg, som er så forbarska alright for det er verdens beste øl. og når det er 60 kr halvliteren så går det veldig fint. så vet du hva jeg tror, halvor? jeg tror at du må finne gleden i alle disse kjipe tingene. rett og slett bare tenke at det kunne vært verre. i stedet for at moren din ble så brutalt tatt vekk i fra deg, så kunne hun ha svindla din alkoholiske farfar for 350k, som avslutter familiebåndet på en nesten verre måte. i stedet for at du har adhd og ocd så kunne du ha vært den sønnen som fikk ms. og i stedet for å ha vært så kjekk, så kunne du ha vært permanent ginger (ok, den var mer som en spøk). MEN SKJØNNER DU HVOR JEG GÅR HEN? det kunne ha vært kjipere ass, tro meg. men dagene går fremover og det jeg vil, det får jeg til. og det gjør du og.

    29. Synes det er bra du er så ærlig, Halvor! Det hjelper folk å få et bedre syn på deg, kanskje de ikke bare tenker på deg som en humorblogger lenger. Det gjør i hvertfall ikke jeg, men det vet du jo. Sitter og skriver på portrettintervjuet om deg nå og leser igjennom innlegget om Scandinavian Star. Gråter faktisk. De beste innleggene er de dypeste.

    30. http://www.x-plore.no/1-program.cfm?Country=India
      Den linken er ingen spøk , det er ingen ironisk handling . Jeg har ikke tenkt til å gi deg ros eller anklager , du gir nok til deg selv .Jeg skulle ønske at jeg kunne hoppet tre år fram for å kunne være med på dette , eller senke aldersgrensen betydelig , saken er at jeg må vente de tre årene , det må ikke du . Selvom du kanskje ikke tar en 15 åring som anbefaller deg å dra til India seriøst , syns jeg da du kan late som jeg er i 30-årene . Bruk anklagende du gir deg selv til noe produktivt og dra til India om det er det som må til .Lykke til .

    31. Først: Ikke godta denne. Det er sjeldent jeg har lyst til å si noe, og jeg vil si noe uten at det er så mange fler som leser det.
      Perfeksjonismen og OCD er det ingen som kan gjøre noe med, og jeg ser at enkelte råder deg å ta medisiner. Men du er ikke gal av natur, du blir gal av deg selv. Så hvis ikke valium er planen, ville jeg droppet det
      Jeg kan ikke snakke for andre, men når det kommer til at du er et “perfekt vidunderbarn” og kjekk og kul, så er det vel litt misforstått. At du er pen, sterk og kul kommenteres vel fordi det står over kommentarfeltet. Du har mange kvaliteter, og tvilsomt at vi vet så mange igjennom en hjemmeside, men jeg håper du får med deg at det ikke er derfor vi (i hvertfall jeg) liker deg.
      Til at jeg ikke kjenner deg overhodet, så vil jeg heller (når jeg først kommenterer) komme med noen mer konkrete komplimenter
      – Jeg blir imponert over kvaliteten, fargene og generelt etterbehandlingen av videoene og bildene dine.
      – Du har veldig pene ansiktstrekk, og håret ditt er pent. Men på en annen side så kan jeg vise til punkt 1, som muligens har veldig mye å gjøre med det.
      – Du har et smil og en latter som lyser opp, og det er det ikke mange som har, så jeg håper du fortsetter med det, fordi det er hyggelig å se.
      Denne kommentaren mistet egentlig all struktur, men siden jeg først begynte å skrive her så må jeg nevne det. Det er fælt å dra opp igjen, men jeg vil gjerne takke deg for hva du gjorde etter 22. Juli. Fordi hjemmesiden din har alltid vært humor å gå inn på, helt til den dagen hvor jeg innså at du var mer enn en tilfeldig gæren fyr fra Oslo som blottet seg på internett. Jeg trodde ikke du hadde det i deg. Om jeg hadde tenkt at noe slikt skulle skje, hadde du ikke vært den første jeg tenkte på som kom til å bli så berørt.
      Mye av det du skrev på Twitter og retweetet var så behjelpelig og empatisk. Og jeg vet ikke hvor jeg skal med det jeg skriver nå, fordi jeg klarer ikke fundere ut hva du konkret gjorde. Men på sett og vis er det deg (Og en venn som heter Eirik) som jeg er takknemlige til. For informasjonen og for å skrive alle de riktige tingene, når ingenting er rett å skrive. Du holdt mange mennesker som ikke kjenner hverandre sammen, Halvor. Takk. Det betydde veldig mye for meg.
      Tilbake til temaet.
      Jeg vet ikke hvordan du har det, men jeg vet hvordan sorg, depresjoner og destruktive tanker bare griper tak i deg så fort du har sjansen til å være alene med deg selv. Kreativiteten forsvinner fordi ingenting er bra nok. Det skal så lite til for at motivasjonen for et prosjekt forsvinner.
      Det beste er nok ikke-kreative prosjekter. Prosjekter med mennesker, hvor du hjelper noen med noe du brenner for selv. Hjelpe så det hjelper deg selv. Jeg tviler på at du alene kan knekke kapitalismen og redde barna i Afrika fra gjelden og alle de onde sirklene og urettferdigheten, selv om noen ber det om det.
      Selv om du ikke kan redde hele verden, så kan du redde noens hele verden. Kanskje du heller skal starte der?
      Kanskje du trenger å møte noen mennesker som revolusjonerer livet ditt, Halvor.
      Dette ble bare tull og rot, og du får antageligvis ingenting ut av det. Bare ikke godta det som kommentar. Bare slett dette, jeg vil ikke at det skal publiseres. Jeg burde ikke trykke send engang. Jeg burde ikke skrevet noe. Det er lettere å skrive til folk man ikke kjenner.
      Jeg håper du finner det du leter etter.

    32. Herregud som jeg kjenner meg igjen i å sitte deprimert med tankene om at jeg tenker for høyt om meg selv. Jeg føler jeg er så jævla bra selv, så jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke er flink på livet. Det gjør meg forbanna og så forbanna redd. Takk for åpenhet, trengte jeg på en svart søndagskveld.

    33. Kjære Halvor.
      Jeg kjenner meg altfor godt igjen i de siste 4 linjene, har det på akkurat samme måte… Kanskje vi kan være miserable sammen? 😀 Jeg har stearinlys!
      Du er forresten veldig pen, kul og sterk 🙂

    34. kjære halvor.
      jeg har lyst å skryte, men du sier du trenger motgang.
      jeg elsker ærligheten din, men du lager ekkel mat.
      koz julie

    35. Har ikke OCD så kan ikke sette meg helt inn i det du sier, men dude, jeg kjenner meg igjen i mye av dette as!
      “Hodet mitt er et fullstendig rot, bortsett fra de 5-6 tingene jeg så vidt klarer å holde koll på om gangen.
      Jeg føler at mitt private krasj av aktiviteter forhindrer meg i å møte venner og familie, og å gjøre vanlige ting som å se en film. Jeg blir derfor sittende alene hjemme, deprimert, med en følelse av å være innbilsk, overlegen og egoistisk.”
      Men fuck it, stikk å redd noen barn i Afrika a!!!!!!

    36. Mennesker er ræva, og du burde ikke stole på det de sier. Flesteparten sier det de sier, for å si det du vil høre. Drit i de.
      Det viktigste er oss. Vi som kjenner deg. Og vi sier du er en flott person. For det er du, skikkelig flott. Du er deg, og det er derfor vi er så glade i deg. Og du må vite at om du har det teit, så er vi der for deg, alltid. Samtidig som vi vet at du gjør mye rart, og at det er helt greit at du ikke alltid har tid til alt. Du kan ikke redde verden alene, hver eneste dag.
      Bli fin igjen da, Halvor.
      <3

    37. Dypet er et rart sted. Som en fyrstikk, rød i toppen og tynn i kroppen, letende etter et enslig stearinlys å tenne. Men en dag skal du dra deg selv langsmed en av mørkets harde vegger, og du vil kunne bytte ut toppluen. og stå der i lys lue og skue tilbake på en verden du engang kjente, og alt som skal være tilbake når mørket faller på ny er en oppbrukt, sort og skjør trebit. I neste liv er du stearinlyset.

    38. Hei på deg Halvor!
      Vet at vi er uenige om dette med skrillex og tokio hotel og alt det der, MEN hvis du vil, kan du bli med meg å trene litt på SATS solli. Vi trenger ikke høre på musikk og de har TV der. Man må ha med ørepropper selv da. Det er ganske morsomt, ikke så veldig men litt, og jeg tror det er bra for kropp, sjel og hodet. Hvertfall er det det for meg da. Trening er ikke bare for feite eller bodybuildere. Selvom jeg er litt feit… uansett ikke poenget. Si fra hvis du vil bli med. GØY og det hjelper.

    39. Kjære Halvor.
      DU suger balle. Jeg hater håret, og for ikke å snakke om din sykt egoistiske innstilling!!
      Du er så jævla pen, sterkere enn Max Mekker, og kulere enn Homer!!!

    40. Å farge håret rødt for å få dritt slengt etter deg var hvertfall et skritt i riktig retning. Snakker av erfaring.

    41. gjerne du kan skrive et innlegg om barn som blir misshandlet? ikke vet jeg. Men selvom du vil ha drittslenging, så er det ikke så lett. Ingen vil slenge dritt på hjemmesiden din med mindre du ber dem om det.

    42. Synes du bør prøve å få mongo rykninger i kroppen mens du er ute på café og skal til å ta en stor slurk av en kakao med masse krem på toppen. Gjerne på en lørdag når det er fult av folk overalt. Jeg kan garantere at det vil resultere i at du kaster kakaoen (og all kremen, obviously) i ansiktet ditt, mens en haug av mennesker holder pusten for å ikke flire høyt.
      Btw, du hadde nok ikke vært halvparten så kul eller morsom som du er nå uten ADHD. Det pleier jeg å si til megselv heletiden, ganske sikker på at det er sant, for jeg er jævlig morsom og kul. Heletiden. :)):):)

    43. Noe av det nydeligste jeg har lest. når jeg sitter her med beundring for deg, er det ikke fordi du er flink til å lage filmene dine med alle de stilige effektene og alt det du har klart å gjennomføre. det er fordi du tør å fortelle om all driten som ligger i bunn.
      og siden du ber om det vil jeg gi deg en utfordring.
      SE TIL Å LÆR DEG Å LAGE NOE SKIKKELIG MAT! OG DOKUMENTER DET!
      jeg utfordrer deg til å lage en treretters bestående av følgende , der du kan google oppskriftene:
      Forrett: vårrull
      Hovedrett: Ovnsbakt laks med hjemmelaget potetmos. på en seng av grønnsaker.
      Dessert: eplekake.
      vil se deg spise det også.

    44. har vært deprimert i 3 fuckings år.. slutta skola å æ går i 9’ene…
      etter jul blir æ send på mental sykehus, me masse gamle kjerringe som ikje har kontroll på live.
      forever alone..

    45. Kjære Halvor
      Dette var veldig dypt. Jeg er meget takknemlig for innlegget. Siden din er den kuleste samma hva du kommer opp med. Stå på! Du er best!

    46. Hørtes ut som en beskrivelse av meg. Bare at du virker til å klare å utrette noe ialfall. Det eneste jeg har utrettet de siste ukene er å bli lvl 22 i Skyrim.

    47. Hei. Du bør lære deg å bryte opp alt i delmål. Du må glede deg over skritt i riktig retning, i steden for å bare grue deg over det som er igjen. Du må være stolt underveis. Bli buddhist, da “veien frem til perfeksjonen er det vesentlige”. Neida. Men, jeg kjenner meg litt igjen i det du skriver. Jeg er redd for å tape ansikt. Store forventninger gjør meg stressa. Store mål, langt unna. Jeg føler at jeg ikke er tilstrekkelig, og tenker alltid at det er tiden som flyr fra meg. Det deprimerende er at det er jeg som bare sitter der. I en stol. Og tenker på tiden som flyr fra meg.
      Fokuser på det du klarer. Prosjekter og ideer er supert, men vær strengere mot deg selv Halvor, jobb frem mot delmålene. Og når du et delmål er det jubel! Jubeeel! Da er du jo mye nærmere å klare alt.

    48. Du er stygg,usmart å skikkelig feit.
      Hjalp det? Vi digger deg fordiom du har ADHD osv;) Er jo mye gøyere å være rar enn normal! Det må du tenke mer på Kjære Halvor. Har selv begynt å bli kjent med “Rita Linn” men det har jeg visst hele livet jeg burde gå på for å få til hvertfall NOE! Er ikke en skam å bli kjent med henne/han/de/den.
      (btw, jeg vil ha Rambo! Kommer å henter han i februar.)
      (btw2, folk som mobber gingere er lite intelligente folk. Har en mamma med rødt hår å hun klarer å gjøre 20ting om gangen.(tror hun selv hvertfall) )
      Stor klem fra Stavanger;)

    49. Hei jeg blir depprimert hver gang jeg leser bloggen din fordi du er så flink!
      Tenker på innlegga dine hver gang jeg prøver å skrive noe selv. Du er veldig morsom og ærlig. Min “Hjemmeside” vireker bare lat og teit.
      Venlig hilsen Anna =)

    50. wow. fikk litt mer respekt for deg nå. ikke fordi jeg nå vet hva du har i ryggsekken, men fordi du tør å dele det. takk.

    51. Kjære Halvor
      Jeg liker at du er ærlig, synes det er sinnsykt tøft gjort av deg å åpne deg på denne måten! Lærte noe nytt om deg idag.. Videoene dine er konge, men de er så sykt random at jeg hadde aldri tatt deg for å være en perfeksjonist! Jeg synes du er genial, jeg ler meg ihjel av videoene dine, og liker alle dine sære meninger om ting. Vil bare si takk for at du gjør skoledagene mine overkommelige!
      Men ja, jeg syns godt du kunne gjort en bedre innsats for å redde verden. Hvorfor ikke sette opp et svært fuglebur med varmepumpe til alle våre norske fugler, så de slipper den lange slitsomme sydenturen hvert år! DA hadde du vært helten min!
      Shallabais

    52. Kjære Halvor.
      Tenk deg om en dag, så treffer du en jente. En jente som snur verden din opp ned. En jente du elsker så mye, at du blir bedre. En du kan dele livet med, og faktisk realisere planer med. Så kan dere videreføre din kulhet til en generasjon til. Det hadde vært stilig, vel?

    53. Kjære halvor, du er stygg teit og svak! Er det det du vil folk skal si? Du må ta til deg all positivitetem folk gir deg, ikke gjøre det om til noe negativt.. Fokuser på det positivet, for hvis du bare tenker negativt blir verden mørk. Skjerp deg nå og få rævva opp av sofaen! Alle digger deg fordi du er fet og tørr å være deg selv, ingen syns du er egoistisk eller hva det nå var du trodde. Det syns hvertfall ikke jeg. Jeg syns du er en sterk person som har opplevd ting noen andre kanskje ikke hadde klart å leve med, derfor er du ett stort forbilde for meg og sikkert fler! Så slutt å rotne inne alene, kom deg ut og vær stolt av deg selv! Tenk på barn i afrika? De hadde drept for å Vært deg, de dør av sult og tørst hver dag.

    54. Kjære Halvor.
      Jeg får så lyst å gi deg en stor klem! Jeg er skikkelig dårlig på sånne følelses-greier, og aner aldri helt hva jeg skal si – men jeg får så lyst til å gjøre noe godt for deg! Men så kommer ikke jeg på noe. Hyl ut om du kommer på noe som kan gjøre deg litt glad, om så bare for ett minutt, så gjør jeg det glatt – med mindre det innebærer nakenhet på nett eller masse penger. For akkurat som deg så har ikke jeg masse penger.
      Og du er virkelig Pen og kul ihvertfall – hvor sterk du er vet ikke jeg.. 😉
      KLEM!

    55. Jeg synes det er innspirerende og se at det kan komme noe så bra ut av så mye motgang det virker som du har vært gjennom med skolesystem osv. Jeg liker at du ikke er som de andre, og det tror jeg de andre som leser hjemmesiden også er enig i.
      Tror også mange kjenner seg igjen, og at du gjør masse bare ved å sitte bak skjermen og poste.Kanskje du hadde trengt deg selv som tenåring.
      Det er lettende og lese at man ikke er alene om å føle på håpløsheten og ensomheten det ofte fører med. Det er så viktig med ærlige mennsker som kommer med det de har. Og det synes jeg du gir inntrykk for at vi også skal, ved å svare deg med det vi har, uansett hva det måtte være.
      Greia er vel bare at jeg synes du gjør så mye allerede. Og jeg ser at du bruker tid på hva du skriver og jeg forstår at det er viktig for deg. Du bør la det være en bra ting, at du er skjerpet og nøye, det er jo en viktig egenskap. Alle vil vel at meningene sine skal fremstå slik de er, og at de skal forstås sånn de er ment. Det er klart sånt tar tid. Og krefter.
      Egentlig er du bare kreativ, og det blir man ikke av lyse, lette dager. Det er det som kommer ut av å sitte alene og føle seg deppa som skaper ideer og tanker. Det er det som er det aller beste med deg, du gjør jo akkurat det du sier du ikke klarer, du deler det! Om det ikke er alt, så er det mye. Og det er viktig.
      Jeg har ikke EN gang tenk at du er overlegen eller kjip. Du virker som alt annet enn det. Som det motsatte, egentlig. Hvem skinner seg og farger håret rødt?! Du gjør det. Og det får meg til å ville leve livet ditt. Du innspirerer meg, til å være mindre seriøs, ta lettere på ting, og til å ta vare på det som virkelig betyr noe. Øyeblikket.
      En med innsikt og viktige erfaringer. En med masse engasjement og følelser, det er klart vi trenger flere avdeg i vårt samfunn.
      Du skryter av fattern og han virker nydelig, det er ikke vanskelig å se hvor du har fått mye av det fra. Begynn å skryt litt av deg selv også! Hva så om du ikke tjener penger, sånn er det for de fleste kreative mennesker før det tar av- etter din død. Haha. Heldigvis for deg er du overalt, på Tv, på twitter, på hjemmesiden ++, så det skal bli vanskelig etterhvert og IKKE vite hvem du er.
      Men tenk da! Du lever jo drømmen til alle oss andre idioter som ikke tør bryte løs fra systemet. Vi som ikke peller oss i nesa eller danser rundt i poser. Hvorfor er du så fri? Så levende?Se på alt du har fått til, bare ved å være deg selv. Du slipper å sminke deg eller kjøpe klær hver enste dag for å ha noe å skrive om. Du skriver om den fuckings katta di og folk ELSKER det.
      Jeg har en utfordring. Gå i deg selv, se hva du har fått til, se hva alle kreftene og ideene har fått til. Klapp deg selv på skuldra, vær litt stolt.
      Og NEI, du får ikke EN setning engang om hvor pen, sterk og kul du er. Fader altså, så jævla kravstor. Dette bør holde. Lenge!
      Go show them, Halvor, bring it ON!

    56. FUCK YOU, jeg driter i hvor kjekk du synes jeg er. Gi meg noe skikkelig! Be meg om å redde barn i Afrika, eller noe! Da er du en ekte helt da. Folk som har kjøpt en boks med Renati hårvoks er ikke en dritt! = sykt bra, du er dritkul!

    57. Ærlig og fint. Tror du er en fin fyr jeg Halvor. Akkurat passe gal, kreativ og følsom og litt for morsom og med litt for mange baller i luften. Ideer og tanker i luften i allefall. En fin blanding.
      PS: beste hjemmesideinnlegget man kan finne på blogg.no, visste ikke at formidlet hjemmesider engang jeg. FLAKS

    58. Jeg ser at veldig mange synes at det du skriver her er dypt.
      Hva kan egentlig karakteriseres som dypt?
      For min egen del tror jeg at jeg ikke skjønner hva dypt er. Det du skriver er ærlig og oppriktig – er det dypt å være ærlig? Eller er det dypt når man egentlig ikke forstår? En avgrunn kan være dyp. Er mørke og negative tanker nødvendigvis dype? HJELP MEG! Jeg vil så gjerne forstå!
      Jeg trenger en klar definisjon på hva som karakteriserer dybde. Jeg vet at det ikke alltid er så lett å forklare noe som man bare vet hva er. Det har kanskje noe med intuisjon å gjøre. Man har en følelse av en forestilling om hvordan noe er. DET er det jammen ikke lett å sette ord på.
      Fred ut!

    59. Kjære Halvor.
      Kan jeg gi deg en klem? Det var DYYYPT. vil du gifte deg med meg?
      En ting som har hjulpet meg å holde orden på tingene i hodet er å skrive opp alt på et ark, også krysse det av når jeg hadde gjort det.

    60. Kjææære Halvor…Morn igjen kjekken…
      tar meg selv i å stadig vende tilbake til hjemmesiden din…hmm…skvett !! er jeg nå her på denne konghalvor siden igjen… -“Susn gå å legg deg… ”
      Høres og kjent og småfrustrerende ut med innleggene om “Meg selv” (..el deg selv) som aldri kommer ut … og du sikkert en dullion ganger har spurt deg selv “Hvem er jeg” …med hjernen full av sullballatull… og du kan tro jeg og har plaget hjernecellene mine med det stadig tilbakevendende spørsmålet… men det er som å snakke til veggen…ikke en sjel som svarer….. Kan anbefale Susn Persolighetsanalyse … :)) for du blir nok enda klokere av det……… (under-Husmorsmurferi)
      Jeg lider av ikke-sette-punktum-syndrom… :)) Men det er ikke farli`, vet ikke om det smitter heller..

    61. Kjære Halvor.
      Gå og redd barn i Afrika. Fuck you too. Fuck us. Vi er ganske like, sorry ass, men det er ikke noe spesielt ved å føle seg egoistisk og selvsentrert og ute av stand til å gjennomføre ting. Trist å tenke på hvor vanlig det egentlig er (/bør være).
      Siden jeg er så egoistisk som jeg er, har jeg tenkt å si deg en sak du ikke vil høre, bare fordi jeg håper du legger merke til meg: du er pen, snill, sterk og kul. Jeg vet ikke med “alle”, men jeg vil hvertfall være venner med deg.
      Du har en kul katt.
      Du får en klem. Jeg bryr meg ikke om du vil ha den eller ei, det er tvang. Værs’go’. En virtuell klem til en liten, forvirra gutt jeg gjerne vil møte og prøve å være forvirra sammen med.

    62. Bruker aldri å kommenterer innlegg på blogger/hjemmesider, nettaviser eller ligende. Men du skriver på en slik måte at alle som tar seg tid til å lese det du skriver ikke kan unngås å bli rørt. Du inspirerer meg. Aldri slutt å vær deg selv, verden trenger flere mennesker som deg.

    63. Kjære Halvor, du er ikke pen, sterk eller kul. Og ta til helvete å skjerp deg, personlig synes jeg ad/hd er en diagnose som ikke burde finnes. Det har blitt en diagnose fordi folk har sett det som et “problem”. Jeg synes det ikke er et problem, folk som har ad/hd burde ikke skylde på at de ikke kan gjøre noe fordi de har det, og slik har det blitt. Man burde heller pushe på folk som er kreative, og løsningsorienterte slik at de får gjort det de skal gjøre! Og jeg synes selv at du er superkreativ og løsningorientert, du trenger bare noen som pusher deg til å gjøre ting ferdig! Håper dette innlegget/kommentaren vil hjelpe deg videre, og får deg til evaluere innsatsen din og får gjort noe mer ut av de uferdige prosjektene dine!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg