Halvor lufter litt uinteressant hjernemasse. pt. 11

Det er lang tid siden sist gang jeg samlet sammen skrot til spalten min om uinteressant hjernemasse, og jeg anbefaler som alltid å styre unna. Den kommende informasjonen er på ingen måte nyttig for noe som helst – det er kun fordi jeg får vondt i hodet av å ikke publisere alt jeg tenker, og alle bildene jeg tar her og der, at jeg skriver disse innleggene. Etterpå føler jeg meg alltid litt skitten. Horeskitten.

Her er et bilde av meg. Jeg må være den eneste personen i verden som ser tynnere ut av å bli avfotografert med et vidvinkelobjektiv. 

Til informasjon, så veier jeg omtrent 65 kilo – 63 kilo dersom jeg vasker meg. Normalt sett strammer jeg musklene alt jeg kan og vinkler armene slik at man ser dem fra siden, og ikke forfra, for å se bittelitt større ut. Her ser jeg ut som en edderkopp på fire bein. Jeg håper jeg aldri trenger å havne i et glassmonter fordi noen har funnet meg døddrukken langs rennesteinen og trodd at jeg er en skadet edderkopp.

Har dere sett denne reklamen som oppfordrer til å holde seg våken på energidrikk i 48 timer?

Jeg har holdt meg våken på kaffe, energidrikk og koffeinpiller over tre netter før, og det er ikke noe jeg anbefaler noen som helst. Det er faktisk livsfarlig. Derfor spør jeg meg selv; hvis det er lov å betale Ruter penger for å oppfordre offentligheten til å dø av hjerteinfarkt – er det da også OK og dra hjem til de ansatte i Ruter og skyte amfetamin inn å øya på familiene deres? Fint om dere i Ruter kan svare meg her, for jeg har til stadighet problemer med å tolke personlighetsforstyrrelsene deres! PS: Jeg har ingen respekt for dere.

Her er forresten meg og Paradise Hotel-Are og Cult-promotør/gatebil-Iselin. Vi møtte hverandre inne på et rom på TV2 (ikke glattcelle) og kom raskt på ideen om å ta et bilde av hverandre.

Are og Iselin er ålreite folk, og er for tiden opptatte med å turnere rundt med sine nye sanger. Sangene handler om tyggegummi og savn. Jeg vet forresten ikke sikkert om de turnerer, men de var opptatte da jeg spurte dem om å møte meg i Trondheim i går. Jeg har nemlig vært i Trondheim i noen dager nå – uten å ha noen som helst plan om hvorfor. Jeg benyttet mesteparten av tiden alene på pub og latet som jeg leste Natt & Dag, men egentlig satt jeg bare å så på en dritkul gjeng og håpet at de skulle spørre meg om å være med dem. Det gjorde de ikke. De var dritstygge og jeg hater dem. Stygge tatoveringer og stygge skjegg. Og stygge klær. Jeg tror de var dendrofile også.

På dassene i Trondheim henger det forresten do-eposer på veggene.

Jeg sitter i skrivende stund på bussen fra Trondheim til Molde for å møte noen av mine yndlingsmennesker. Det er ganske kjedelig her, så jeg har gått gjennom alle bildene jeg har klart å finne av meg selv rundt internett. Denne vitsen er fra artige.no. Jeg skjønner den ikke, men antar at den er kjempemorsom (ironi).

Her er et annet bilde jeg har funnet. Skulle gjerne ha kreditert det, men husker ikke hvem som har laget denne kunsten. Til deg som har laget dette: Jeg vurderer å tatovere den på rumpa. Vennligst gi meg tillatelse til dette.

I går skrev jeg jo om Posemannen, og hvordan den har blitt første film i rekken med 100 000 visninger, og jeg blir veldig glad for flere kommentarer og mimringer (norskt ord?). Her er forøvrig et meta-bilde av en annen film jeg har laget. På storskjerm i et klasserom der ute et sted.

Om dette virkelig er det dem lærer på skolen nå om dagen, så kan jeg med sikkerhet si at landet vårt er dømt. Både fordi jeg kun lærer bort ting som fordummer mennesker ytterligere – og fordi jeg antageligvis kan (og vil) prøve å bli president i Norge i løpet av ti års tid. 

Her er et bilde av meg og enda flere Paradise-folk. Jeg vet ikke hvorfor jeg har en slik tiltrekningskraft mot dem. Antageligvis er det fordi jeg har et stort behov for å bæsje foran et overvåkningskamera i Mexico, og prøver å menge meg i de rette miljøene.

På dette bildet sitter vi på godspotten ved Aker Brygge. Der kan man se på alle taperne på Lektern, mens man slapper av, ser på fuglene, og ler av alle taperne på Lektern.

Her om dagen gjorde min venn, Bøffert Fusk, meg oppmerksom på at moskeen ved Grønland ikke har tatt ned rasfare.no-skiltene sine enda. Vi fant begge dette svært interessant, men i det jeg nå skulle skrive noen tanker rundt denne glippen, så kom jeg på noe som er enda morsommere. Bruker du mac? I så fall; prøv å få pila til å bli en sånn fargerik runding som kommer når macen overarbeider. Legg så denne over felgene på en av bilene. Ser du hva du har laget? Du har laget en bil med homofelger.

For dere som ikke har mac, eller ikke klarte å få maskinen til å overarbeide, så ber jeg dere lukke øynene selv og se for dere hvor urkomisk det var for meg da jeg satt i photoshop for å fikse bildet – og dette skjedde uten av jeg tenkte over det selv. Fint om dere som klarte å lage homofelger sier i fra til meg, slik at vi kan dele denne latteren. Dere andre kan gjerne fortelle meg en vits eller en historie som inneholder MINST en hund og en høne (hane er godkjent). Historien kan være fiksjonell.

Noen ganger, men ikke ofte, så barberer jeg meg på gamlemåten. Det vil si at jeg ikke bruker den elektriske barbermaskinen som jeg stusser ballene med, men en god, gammeldags høvel.

Jeg barberer meg oftest de gangene jeg skal hjem til Asker for å møte Fattern og resten av gjengen. Det er litt fordi jeg ikke skal se så bomsete ut, og litt fordi all aftershaven fjerner en del av fernet-lukta. Her er jeg og søsteren min. Hun er nesten like koko som meg.

Snakk om fernet, forresten. Her er et bilde av meg fra årets Tom Waits-løp. Jeg orket bare 3 puber i år – skjønner ikke hvorfor (jeg skjønner egentlig hvorfor).

Det blir generelt mye fest og moro når vintern har gått i sommerdvale og nordmenn tør å bevege seg utendørs igjen. Her feirer vi bursdagen til Runar med noen av de sprøeste folka jeg kjenner.

Jeg antar at dere kjenner til Simen fra før av. Jeg og han vurderer å melde oss på Paradise Hotel for å vinne hele dritten ved å lage oss en allianse. Begge kommer til å slippe kula, og etterpå skal vi lage sanger om tyggegummi og savn. Og pizza.

Foreløpig er Simen på bartenderkurs for å lære seg å “flaire” før vi skal inn på hotellet. Det blir garantert bonuspoeng for alliansen vår dersom Simen kan vise frem noen hardbarka flaire-triks. Etter det skal jeg bæsje foran videoovervåkningskameraene – det trekker visst sjukt mye damer i Østfold og Nord-Norge.

Snakk om sprøe folk. Fulvio ser vel egentlig ut som om han er den sprøeste jeg kjenner, men han er kanskje den mest harmløse. Han har tatoveringer av vikinger over hele kroppen, og flyttet til Norge for å lære seg å lage helleristninger.

Nå begynner dette innlegget å falle av sitt eget lass. Jeg sparker liv i det igjen ved å legge ut to nydelige bilder Pål har tatt av Rambo.


Fine? Selvfølgelig. Det er umulig å ta stygge bilder av pusen min.

Ja, ja. Klokken er for øyeblikket 21:21 og om 14 minutter ankommer jeg Molde. Hva jeg skal der aner jeg ikke, men det innebærer nok en hel del taco-spising. Jeg lurer på hva jeg skal fylle opp de siste minuttene med. Jeg har drukket opp farrisen min, skrevet ferdig innlegget om ingenting og tatt bilder av meg selv på en ferge. Jeg kommer tilbake til alt det der senere. Kjeder meg. Må ikke på do engang. Jeg lukter vondt, men det er ikke dusj på denna drittbussen! Nå fikk jeg dårlig samvittighet om bussen – den er egentlig ganske fin. Den er lilla, og det er i følge skiltet foran meg plass til 56 sittende og 3 stående. Jeg er en av de 56 sittende. Jeg er en del av majoriteten. Jeg liker meg ikke som en del av majoriteten. Jeg vil stå oppreist, bæsje foran kamera i Mexico og lage sanger om pizza og tyggegummi. Jeg vil bygge en ubåt av bambus. Jeg vil ta på alle hestene jeg har kjørt forbi med bussen. JEG VIL HA EN … Frosk?

De fine froskene. Aldri forlat meg.

Her er et bilde av meg selv på bussen, forresten. Jeg har aldri hjalmaret fra en buss før.

NÅ er jeg fremme! Hallo Molde.

40 kommentarer
    1. Hei Halvor du er så pen og sterk og kul! Selv om du veier mindre enn meg da, men ikke mer enn 4 kg (LOVER AZZA).
      Har ingen historier om verken hane, høne, hund MEN (!!) siden du er så glad i ord på H kan jeg fortelle om en gang jeg var i Thailand med søsteren min, pappa og hans homsevenn Espen. Alle trodde de vi var døtre til homser, resten av historien er vel selvforklarende. Mange både koselige og ikke fult så koselige blikk.
      Jaja… dette er jo totalt interessant for deg. Du er best, fortsett å oppdater- gir livet mitt mening. Neida jeg er ikke så stusselig. JO JEG ER DET.
      PS: du minner meg om Harvey Specter fra Suits. Om du ikke har sett serien, gjør det.

    2. Kjære Halvor! Du er kjekk, sterk, kul og pen, men det er litt irriterende at hver gang jeg blogger så MÅ du legge ut et nytt hjemmesideinnlegg innen 3 timer..! Jaja, lufta er for alle osv.. Men bare så du vet det så virker det for alle som at du rett og slett føler deg truet av meg, og prøver å verne om din rank i internettpersonlighetsgamet. Bare tulla. Lol. 2k. Jeg er dadaist, så det betyr egentlig ingenting for meg.
      Når jeg blogger så prøver jeg å være morsom, men det er vanskelig. Jeg ler nemlig veldig lite, og lurer på om det er fordi jeg har dårlig humor, eller at jeg rett og slett har for god humor? Jeg pleier å trøste meg selv med at det er det siste alternativet. Også lurer jeg på om jeg føler meg dum fordi jeg er for smart? Umulig å vite.
      Jeg føler at vi har vokst fra hverandre Halvor; Du har passert 100 000 visninger på youtube. Du omgåes med “Paradise” kjendiser. Og du har begynt å reise til thailand for å finne deg kone… Du er rett og slett blitt voksen!
      Derfor er det nå på tide at våre veier skilles. Jeg vet det er tungt, men jeg føler du er klar til å drive hjemmesiden uten meg fra nå av. Jeg skal gi deg ett par nyttige visdomsord på veien(Selv om du ikke visste det, har jeg vært mentoren din i flere år.) (Neste år kansje jeg kan være mentor på paradise hotel?) (Kan du hooke meg opp med Triana?)
      Visdomsord nummer 1: Vær deg selv Halvor, det er du flink til. Ikke prøv å vær noe du ikke er, det er det ingen som er flinke til.
      Visdomsord nummer 2: Ikke få herpes i underlivet, det blir man aldri kvitt!
      Visdomsord nummer 3: Hvis du får herpes, gift deg med hun(eller han) du fikk det av.
      Visdomsord nummer 4: Ikke vær for usaklig, det er usaklig.
      Visdomsord nummer 6: Skaff deg en prodigy, eller bli mentor.
      Thats it. Takk for meg. Kanskje jeg bare tuller? kanskje jeg blogger i morgen også? Men en ting skal du vite Halvor, takket være deg (men mest en venninne) så har jeg begynt å skrive kanskje og ikke kansje.
      Helt til slutt skal jeg avsløre en årelang løgn, jeg har egentlig ikke ett stygt navn, det er dritfint, alle kommenterer det hele tiden; jeg blir helt kvalm.
      ; betyr ergo, og det er favoritt-tegnet mitt; ERGO <3
      Jaja, hade bra kjære Halvor(slapp av jeg skal ikke ta selvmord)(trodde du jeg skulle ta selvmord før jeg sa jeg ikke skulle det?) Du er en likanes kar, og jeg skal fortsette å være venn med deg på facebook selv om jeg slutter å blogge. Kanskje jeg kommenterer innleggene dine fra tid til annen. Hvem vet? Jeg er ikke synsk, men jeg håper du får et fint liv. See you on the flipside!

    3. Dette er fantastisk. Det er meget interessant faktisk. Du må blogge mye siden du er så sterk og kul.

    4. kjære halvor jeg tror jeg elsker deg . tror du kunne vært en fin mann og notert registreringsnummer på biler med i den blå notatboka mi på en sen fredagskveld

    5. Halvor, kan du ikke vær så snill å komme til Kristiansund? Her befinner nemlig to av dine største fans! Ta turen innom da, vel? Kun én time fra Molde, og jeg lover deg, du får taco!
      Men for sent nå, da :c
      Tosk, du gikk glipp av gratis taco, jo!

    6. Kjære Halvor
      Tror jeg er forelska i deg. Så vi skal møtes på Hove, så du kan bli forelska i meg også. Det skal oppstå søt polsk elektronica mellom oss og vi skal leve lykkelig en stund. Obs IKKE se på mailadressen min, da blir du kanskje skremt av at jeg bare er et lite barn på skarve 18 år.
      Jeg kan i det minste pose på et “hei, her er bilder av bloggfansen min” bilde mens jeg kysser deg på kinnet. Da ser du populær ut

    7. Åh én ting til: jeg kan skrelle banan med tærne.
      Partytriks nr 1, funker alltid. Sees på Hove da og ta med banan. det er en undervurdert frukt

    8. du er i molde..! Jeg er 20 min. unna molde, det er litt fint å tenke på. Rart jeg ikke har sett deg egentlig, siden jeg har vært mye i molde den siste tiden. Jaja, jeg får jo sett deg så mye jeg vil her
      Den lilla bussen er forresten en timesekspress, men det visste du sikkert?

    9. Jeg koblet til HDMI kabelen istad. Slik at jeg kunne vise mamma litt av hvert på tv’n ute på stua. Jeg viste henne selvsagt videoer av deg, og hun spurte etter denne: “Madelen, kan du ikke finne den derre, kose litt med katten, spille litt gitar på katten..osv.” Den husker ho se! 23 år på planeten. Den har jeg vist en gang til mamma før. Mens stelillebror på 7 har vært litt mer ivrig enn meg, så mamma har nok ikke bare sett den èn gang.
      Mamma var litt skeptisk i starten som jeg selv var første gang jeg la merke til deg, men ho klarte ikke holde inn latteren! Mamma er bare 33 år, så du må ikke se for deg en old hag som sitter å ler så ho nesten får hjertestans.
      Fant også fram en video fra da du opererte! Så utrolig ung og sprek! Men artig var det. Også viste jeg hun innlegget om mammaen din. Kunne ønske jeg kjente deg fra du var mye yngre osv. For jeg syns du er helt fantastisk.

    10. HALVOR!!
      Jeg har et seriøst spørsmål å ta opp med deg, og jeg håper du tar deg tid til å svare!! (eller krefter)
      1: Hvorfor er din katt hvit, når min er svart?!!
      2: Hvorfor kjipper sko (ofte) når de er for store?!! (da mener jeg bak i hælen, og ikke foran, noe som egentlig aldri skjer?!)
      3: Hva er yndlingsfargen din? (hint til at du har tillatelse til å skrive i venneboken min)
      PS1: Håper du har forståelse for behovet mitt for svar på dette spørsmålet. Jeg tror nemlig kattene våre telepaterer med hverandre…det er det min påstår iallefall.

    11. Ingvild: Sikkert fordi katten min er opprinnelig fra Ungarn og der er dem ganske bleike. Katten din er sikkert fra Afrika. Jeg vet ikke hva det med skoen betyr, og yndlingsfargen min er ikke konkret. Jeg liker alle farger ved rett bruk.

      Jeg tror også at katter telepaterer. De er ganske sjuke.

    12. Kjære Halvor. Du er serriøst den kuleste personen jeg vet om! Ler meg glugg ihjææl hver gang jeg ser på videoene dine! Så mye bedre enn alle de andre bloggerne som skriver om sminke og generelt wack stuff. Du er best, ferdig snakka! Hils Rambo
      Mvh Sindre.

    13. Kjære Halvor. Du virker å være en fet fyr. Sannsynligvis Norges råeste og slappeste. Hils katten.

    14. Elsker unødvendige innlegg 😀 Du er genial 🙂
      Jeg gjetter hva du skal i Molde, du skal til Linnea 😀 Jeg burde få en premie!

    15. Kan jeg få arve ray-ban’sene dine .. ? Det går forresten an å ta den regnbuerundingen i pupillene på folk også, så får de homoøyne ..
      – L

    16. Kjære Halvor.
      At du har kjørt forbi huset mitt uten at jeg visste om det, er jævlig trist. Til og med tatt den jævla irriterende ferga over den lange fjorden. Neste gang du passerer skal jeg stille opp med en sånn fargerik, tacky plakat med masse bilder av deg og Rambo på!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg