Posemannen – parodiert!

Siden jeg lagde filmen om posemannen, mitt stadig voksende alter ego, har den blitt sett 35 000 ganger og folk kaller meg for Posemann når jeg går forbi dem på gata. Det hadde jeg nok aldri trodd på om jeg fikk det fortalt i 1987, mest fordi jeg ikke ble født før i 1988, men også litt fordi jeg hørte svært dårlig på den tiden.

Nå har Posemannen også blitt parodiert – og ikke av hvem som helst! Det er flere åpenbart erfarne komikere som står bak denne interessante tolkningen av min gamle klassiker. Jeg vet dog ikke hvem de er da det ikke kommer frem i filmen – noe jeg tror er et bevisst grep fra deres side for å fremme de kunstneriske aspektene i denne fabelaktige tolkningen av Posemannen. 

Hva synes dere? Jeg ble rørt. Litt sånn som i “Hver gang vi møtes” på tv2.

Her er originalen. 

Det er jo som man sier: Det er når du blir parodiert at folk begynner å sende penger til deg i posten. (Gjør det!)

36 kommentarer
    1. Kjære Kong Halvor av Briskeby.Jeg valgte å kalle deg kongen av Briskeby siden du er det. Gud, hvor smart og intelligent du er! Og ikke minst kjekk og pen! (Legger trykk på smart), men jeg må ærlig innrømme at jeg likte originalen best, MEN parodien var så lik at jeg neeesten ikke så forskjell! :O HOLY SHIT! hahah neida. Du er kul! Og Rambo og! Fortsett med de gode videoene! osv. (Oi dette ble en veldig lang kommentar) jaja. Ha det bra!

    2. Hei halvor ! Vi var litt flinke , jeg og noen andre hadde et skole prosjekt på skolen dær vi lagde en parodi av deg 🙂 vi lagde parodi å noen andre lagde fan bloggen som har blitt veldig kjent i det siste . Klimetina , marianne og mette sin 🙂

    3. Kjære Halvor. Syntes du skal spørre min gode venn, kjersti hanstad om du kan få se hun som posedame med sin medhjelper: posehundene. Du er pen, sterk og kul, sånn btw!

    4. kan du poste innlegg på hjemmesiden din litt oftere ? du gjør det bare maks 2 ganger i uka jo 🙁 you make my day!

    5. Kjære Halvor. Jeg ble frelst da jeg så Posemannen for første gang. Jeg har sikkert sett den 54 ganger i uken etterpå. Etter at jeg fant HJEMMESIDEN din, har jeg gått inn på den flere ganger om dagen. Noen ganger har jeg tvunget meg selv til å vente kjempelenge, så jeg skal ha mer å lese og se neste gang jeg går inn, men det funker utrolig dårlig. Nå den tiden da du ikke oppdaterte hjemmesiden din på sånn kjempelenge, holdt jeg på å ta livet mitt. Sånn seriøst. Neida, jeg visste bare ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Det var forferdelig. Men jeg leste heller bare alle de gamle innleggene dine. Så egentlig gikk det vel ganske så bra.
      Du er kul. Og pen. Og sterk. Du er faktisk ganske lik meg, om jeg skal få si det selv. Like kule, pene og sterke liksom.
      Jeg venter fortsatt på den dagen du skal komme ut av skapet som pedofil, så 6 år gamle jeg også har en sjanse. Neida (jo). Rambo er forresten også veldig pen. Vi har en nakenkatt, og om Rambo er interessert, så kan jeg tvinge pusen til å bli det også. Hun er veldig sta da. Og ødelegger alt.
      Uanz (så hva jeg gjorde der, hæhæ!) så ville jeg egentlig bare si at du ALDRI må slutte å skrive ting og sånn, for da kommer jeg (som det store, sterke kvinnemennesket jeg er) og… Slår deg. Selv om jeg egentlig er halvveis pasifist. Så jeg kommer vel egentlig bare til å slå deg halvveis. Eller noe. Neida. Jeg skal ikke slå. MEN om du slutter å skrive masse rart og gjøre masse rart så blir det Ragnarok. He he he (tok du’n). Jeg er så glad mine foreldre kalte meg Ragna, FOR VEIT DU EGENTLIG HVOR MORSOMT DET ER Å KRANGLE MED FOLK NÅR DU KAN SI “DA BLIR’E RAGNAROK!!!!!” hahaha. Nei? Nei, det er egentlig ikke så morsomt. Faktisk sier jeg det egentlig aldri. Neimen seriøst da, så skal jeg egentlig bare slutte å skrive nå, og fortsette å…. Gjøre noe. Ha en fantastisk flott dag videre! Hils Rambo 🙂
      Hadet.

    6. jeg satt på dataen også plutselig hører jeg noen som høres ut som deg på tv, også var du faenmeg på en reklame. haha, halvor, du er rå!:D

    7. Jeg vet ikke hvor jeg skulle skrive da men, men jeg skriver det bare i dette innlegget.
      Du er veldig søt der du sitter og synger i basstuen på den nye kim’s reklamen på tv xD

    8. POSEMANNEN, du trenger ei posedame. Eller bare ei jævla pen, sterk og kul dame – og det er meg.
      Nesten like pen, sterk og kul som deg.

    9. Hei Halvor.
      Du er ganske sterk, kul og pen.
      Og kan du snuse en tepose? Ja, for du har så fine tenner.
      Hilsen en som kommer fra et sted som du nok synes er innavla. Jeg er ikke innavla. En i klassen min er det. Det er faktisk helt sant. Ganske kult.

    10. Kjære Halvor,
      Du er ganske så kul.
      MEN du har ikke sagt noe om at du er med på en “ingen kims, ingen kos” reklame ?

    11. Hei halvor! Jeg synes du er kjekk, pen og snill og skulle gjerne ha vært slik som deg. Jeg leser HJEMMESIDEN din hver dag, og jeg synes du er en kjekk ung mann, som i blandt kan være litt morsom (selv om jeg ler meg i hjel av videoene dine. Jeg liker posemannen forresten, det er første gang jeg har sett den. Den er bra. Og morsom). He he. Jeg så deg på TV her om dagen, på kims-reklamen. Du har fine nipler. Du er kjekk naken. Digget mennene som satt ved din side. Nå fikk jeg lyst til å spise kims potetgull………. Men i hvert fall – ingen halvor (og rambo), ingen kos! Xoxo meg selv (du vet hvem jeg er blunk. Eller ikke)

    12. Kjære Halvor!
      Orginalen var best synes jeg, jeg flirte masse av den!
      Du er pen, kul og sterk, fortsett med å oppdatere HJEMMESIDEN din!:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg