Min beste venn, Rambo

Jeg og Rambo er ikke bare samboere.

Vi er også bestevenner. Vi går turer sammen (i stua), og vi sover sammen (jeg er lille-spoon). For mange kan nok vårt forhold virke som et helt vanlig katt og menneske-forhold – men det er ikke det. Vi har dannet et forhold til hverandre basert på tillit, brorskap og velfungerende “lage middag annenhver dag”-avtale. Vi går ofte på do sammen også. Og vi har vår helt egen high five.

Vi er nemlig veldig glade i hverandre – selv om det ikka alltid er like lett når begge lider av kraftige personlighetsfyrstyrrelser. Eksempelvis våkner jeg noen ganger om natten og tror jeg Macgyver, og Rambo tror alltid at han er en kengeru når klokken er rundt 23.00. I tillegg har jo jeg mine tvangshandlinger og konsentrasjonsvansker å leve med, mens Rambo har en trang til å drepe.

Noen av spurvene i nabolaget kaller Rambo for “Laserkatten”.

Men det er fortsatt oss to. Om kveldene ser vi på TV sammen. Da får Rambo litt potetgull, mens jeg tar en en sjokoladebit og kanskje en kakao. Vi er så glade i hverandre, jeg og han.

Rambo er så ung. Noen ganger misunner jeg han litt. Han har jo hele livet foran seg! Jeg har også hele livet foran meg, men Rambo har klør! Jeg har bare kjedelige negler.

Noen ganger  sitter vi bare og ser hverandre dypt inn i øynene. Rambo mobber meg noen ganger fordi jeg har så stor nese. I forhold til hans. Så påpeker jeg at jeg har større tiss enn han, men da bare flirer han og sier “Men Halvor, da! Jeg er jo katt!”. Rambo er så småteit – men han er fin.

Men Rambo og jeg har mange ting til felles. Én av de tingene er å stirre på ting. Jeg stirrer på alt mulig, og det gjør Rambo også. Noe av det beste jeg vet å stirre på er fine steiner som er helt glatte og ser ut som steinalderen-penger. Rambo liker å se på vannet renne. Også når jeg tisser. Rambo ser alltid på når jeg tisser. Noen ganger prøver han å klore strålen – haha – han er så søt når han får all urinen over seg!

Her stirrer vi.

På en flyvende hatt.

Rambo bare: Her er min hatt. Dette er bare min hatt! Her er hatten min. Denne hatten får ikke du prøve, den er min!

Og så bare: Oooh, se på meeeg! Jeg har fin hatt på meg! Jeg er fiiin. Jeg er fin pusekatt, mjaaaooo! 

Så kastet jeg hatten i søppelen og bare: Rambo, kom her, kose, meg, kose, jeg vil kose, kose meg, Ramboooo!

Og Rambo bare: Jeg … må …

… bare …

… spille litt trappespillet med naboen.

Og så blir jeg lei meg og tenker at Rambo ikke liker meg – setter på Evanescence og legger meg med hodet nedover slik at jeg ikke får puste uten at det kommer masse lo inn i lungene slik at jeg sakte men sikkert får lungene fulle av lo og dør. 

Men det ordner seg alltid, selv om Rambo kanskje er litt koko, noe jeg IKKE er – jeg er ikke KOKO – ikke jeg – nei – den som sier noen er KOKO er det SELV – KOKO kan du SELV VÆRE DIN SCHTØGGE HORE KOM DEG NED I KJELLEREN IGJEN HVORDAN KOM DU DEG LØS DIN TØS!?!?!? … Telle til tusen. Prøve igjen.

Selv om Rambo synes jeg blåser litt for mye i ørene hans for å vise vennene mine at han har epileptiske ører, så er han glad i meg og merker det når jeg prøver å begå selvmord med hjelp av den gamle lo-metoden. Det gjorde han denne gangen også. 

Se hvor glade vi er når vi er sammen! 

Rambo er det beste som har skjedd meg siden jeg så E-type på Rockefeller i 1998, og selv om vi surrer mye rundt her i leiligheten, så er vi bestevenner. Jeg håper vi kan være bestevenner for alltid. Selv om jeg ønsker meg minst én av alle dyrene, så er Rambo den jeg har klart å etablere meg med. Jeg har prøvd å etablere meg, og det er nesten skumlere enn å bli torturert. Rambo klorer litt, men det er bare koselig. Det skal du vite Rambo: Jeg hadde tatt en kule for deg. I det minste et papirfly. Du er verdt det, pusen min.

Er du bestevenn med en kattepus? Husk å sjekke bloggen til Rambo, samt følge han på Twitter. Rambo er råkul. 

21 kommentarer
    1. Jeg følger han på twitter og leser bloggen hans. Nei jeg er ikke bestevenn med en katt, men jeg skulle ønske det. Men ikke sånn stygg homokatt, en sånn kul en, som Rambo!
      Forresten… er du sikker på at Rambo har mindre tiss enn deg?

    2. Jeg trodde du hadde bilde av en flyvende katt, jeg, så jeg så etter katta inni hatten, men den var vel ikke der. Hvis Rambo hadde svarte øyenbryn ville dere sikkert hatt like store øyenbryn.

    3. Kjære Halvor
      Aw, så søtt! Katten min og jeg har samme greia. Vi elsker hverandre. Jeg elsker henne, hvertfall. Jeg tror hun liker meg fordi jeg gir henne god mat, og fordi jeg alltid prater med henne. Hun er så pratesyk.

    4. Jeg er ikke en kattelsker. Jeg liker best insekter, og jeg er bestevenn med hybelkaniner som ligger under prinsessesenga mi. Jeg er en hemmelig prinsesse. Hilsen edel, som kun har en lillebror med fisker.

    5. Jeg har også en katt, og vi har det samme forholdet som deg og Rambo; vi er uatskillige og deler et helt spesielt bånd
      jeg veit hvor jeg skal klø henne og hvordan, noe ingen andre kan (noobs)
      katten min er kul, det er din også
      jeg følger foresten rambo på både twitter og bloglovin, heheh

    6. Hei Halvor, er heter Pål er 48 år og kommer ifra kodal i vestfold. Etter jeg fikk den gamle computer’n til broren min til jul, har jeg ikke gjort annet enn å sitte nede på gutteromet hos muttern og fattern å følge med på bloggen din halvor! Må si du virkelig sprer glede og lys inn i hverdagen for meg som uheldigvis har blitt uføre trygda å ha måtet flytte hjem til mor og far igjen..
      STå på HaLvor!

    7. Kjære Halvor, du er pen, sterk og kul!!
      Jaa, jeg er bestevenn med kattepuusen min!! Han heter Tigergutt(Tigern). Han er sjuukt kul og verdensbestee!! Han spiste litt mye mat så han ble feit.. men nå går han på slankekur og har allerede blitt mye tynnere!! Han liker jo ikke maten, men vår mamma(tigern og meg sin mamma) sier at han måå spise det! Jeg syntes jo selfølgelig såå synd på han så jeg pleier å gi han en kyllingbit eller noe sånnt, da blir han såå glad!! Han er lillebroren min<33
      Sender bare med en liten link så du kan se hvor kul Tigergutt er:
      http://www.youtube.com/watch?v=PIJTJlEa7HI
      Digger deg overaltpåjord, KONGEN!!<3

    8. Dere er verdens skjønneste skapninger på denne jord! Jeg har hatt mange kattevenner men de er nok ganske død alle sammen. Har ikke hatt katter på mange år. Men fortsatt er katter favorittskapningene mine (etter kong-halvor-skapningen selvsagt).
      Evanescence sa (skrev) du? Dette liker jeg. Stjal en evanescence cd fra pappa for noen år siden. Jeg stjal også creed, metallica, acdc and God knows what.

    9. Kjære Halvor… du er kul ass 🙂
      Awww, så utrolig søtt! Rambo er en nydelig kattepuuus♥ Jeg har to katter som er bestevennene mine :)♥

    10. Det er utrolig befriende å se at det ikke bare er jeg som har et overgjennomsnitter godt forhold til katten min. Min katt er også kenguru på kveldstid, kosebamse når jeg skal sove og til tider helt klin gal. Jeg ser på henne som mitt andre barn. Og som pelsball. Av og til leker hun også Maru og angriper alt. Blandt annet brødposer. Det er ganske morsomt å bære en katt i en brødpose….

    11. Kjære Halvor.
      Du er veldig kul!! Hvilken rase er rambo? Er han perser, i såfall en spesiell type? 🙂
      Hils Rambo og si at han også er ganske kul.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg