Storfangst!

Her om dagen var jeg på shopping i Oslo. Oslo er et sted som ligger sentralt til i Norges hovedstad (Oslo). Jeg er personlig veldig glad i shopping og har i løpet av de siste 15 årene kjøpt ting som klær, mat, elektriske artikler, filmer og musikk. Jeg liker musikk – gjør du også det? Her er et bilde av meg fra handleturen.


Dagens outfit: Bukse, sko, jakke, genser og grønn lue. Klærne har jeg kjøpt for penger i forskjellige butikker. Sekken har jeg stjålet.

Hjemme, og klar for å bla meg gjennom dagens innkjøp. Her har jeg for eksempel en bunke med nye cder som jeg aldri kommer til å høre på.

Jeg liker å bla meg gjennom billighyllene slik at jeg kan bli overrasket om jeg finner noe bra. Det er fordi jeg liker så mange forskellige band, så alternativet er å bla meg gjennom hele butikken. Da hadde jeg nok brukt mye mer enn hva jeg pleier å bruke når jeg er på shopping (6-7000,-)

Oi, da. Noen ganger kjøper jeg flere av den samme – om cden eller filmen er bra nok.

Så var det på tide å dra dagens storfangst opp av posen. Jeg klarte nemlig å kapre til meg et av tidenes beste kjøp siden sirissene jeg kjøpte i 2003 for å putte i postkassa til naboen.

Lurer du på hva det kan være? Det gjør jeg også, for jeg har glemt det allerede…

YES! Alle episodene med MacGyver i en og samme boks! YES! YESYESYESYESYES!!!!!

Da jeg var enda mindre enn nå (7 år omtrent) var MacGyver min største helt. Fattern lot meg ikke se på James Bond, og kompenserte dette med MacGyver. Dette var den tiden Olsenbanden gikk på tv2 20:00 på lørdager. Og så kom MacGyver 23:00. Det var de to tingene jeg fikk se på tv. Jeg hadde lyst til å se på Mot i Brøstet, Power Rangers og MC-musene fra Mars også, men det måtte jeg snike meg til mens Fattern dusjet – eventuelt når jeg var på besøk hos farmoren min Mommo eller fetteren min Patrick (begge disse er mennesker).

Jeg sitter på macen nå og har ikke bilde av det i umiddelbar nærhet, men da jeg var liten hadde jeg faktisk hockeysveis for å ligne på MacGyver. I friminuttene fikk jeg med meg Ole Martin-Busemann og Anders til å leke den nyeste MacGyver-episoden i noen trær. Det var gode tider. 

PS: Jeg gjorde mer enn å leke MacGyver i trærne. Jeg hadde også en gjeng som het “Gjengen”. Gjengen bestod av en hel gjeng med barn som løp rundt i skolegården på Hagaløkka skole – jeg løp fremst. Jeg hadde også et fektekurs som underviste i hvordan man forsvarer seg mot bier ved hjelp av en pinne.

Jeg har ingen bilder av meg selv på denne tiden, men her er bilde av et annet barn med hockey-sveis.

Litt sånn så jeg ut, bare tynnere og med tennene spredd rundt i hele ansiktet. Jeg brukte regulering, og det var Ross (alle i Asker kjenner til Ross og Tryti) som heklet den inn i kjeften min. Ross er egentlig bare en snill, gammel fyr som tilfeldigvis valgte regulering til sin livsretning. Problemet hans er bare at han ikke bruker hansker når han styrer rundt i munnen på folk. Det gjør at han har et litt haltende rykte blant målgruppen. Det + at mannen snart må være 130 år gammel.

Jeg kan fortelle om barndommen min i evigheter, men dette innlegget handler om nåtiden.

Man kan på mange måter si at noe gikk fryktelig galt under oppveksten min. Det kan ha vært all omgangen med løsemidler i tidlig alder. Det kan ha vært alle forsøkene mine på å spise en hel blyant (det er faktisk helt umulig). Mest sannsynlig er det nok en blanding, men jeg klager ikke. Jeg er bare glad jeg ikke endte opp i poloklær på BI med manneveske og vaginakuler i rumpa.

Jeg dømmer ikke menn med vaginakuler i rumpa altså. Det er jo viktig å ta vare på underlivet. Selv dusjer jeg nesten hver dag, og vasker meg godt inn med såpe minst en gang i uka. Intimsåpe i skrittet. Også stiller jeg inn dusjhode på høyt trykk for å vaske rumpa skikkelig. Det er nesten litt morsomt, men så kommer jeg på at det finnes mennesker her i verden som ikke har råd til MacGyver-boksen, og da er det plutselig ikke like morsomt lenger…

MacGyver. Egentlig burde velferdstaten Norge kjøpt inn denne boksen i hopetall og gjort den obligatorisk i alle hjem, ved siden av brannslukningsapparatet. En gang (90-tallet) var det en gutt som satt fast i en brønn fordi MacGyver gjorde det samme. Så kastet han opp skoa, for det hadde MacGyver gjort, og da ble han oppdaget! Med andre ord: MacGyver redder liv. 

Richard Dean Anderson er MacGyvers alias. Noen mener at han også heter Jack O’Neill og er med i en serie som heter Stargate, men det stemmer ikke.

Her ser jeg første episode. Piloten. Det er litt som historien om Adam og Eva, bare at det er MacGyver.

Jeg er litt sånn; når jeg først får dilla, så glemmer jeg alt annet. Spiser ikke, sover ikke… 

Rambo også.

Noen ganger prøver jeg å sette meg nærmere Rambo uten at han merker det, slik at jeg kan bruke han som pute. Han er så fluffy, også lukter han godt (kattemat).

Rambo oppdager det nesten hver gang. Heldigvis har jeg også besøk av både Grace Kelly og en bananflue som ALDRI dør. HVORFOR VIL DEN IKKE DØ?!?!?!?

Bananflua heter Jackson. Han rømte hit fra slavedrift hos naboen. Jeg har ikke et problem med innvandrere altså, men han nekter å lære seg norsk og det gjør stemningen svært anspent.

Ja, ja.

Nå må jeg se mer MacGyver. Det er 5 dager siden jeg kjøpte den og jeg har ikke sovet eller spist siden.

43 kommentarer
    1. Min reguleringstannlege brukte heller aldri hansker!! Hva er greia?
      Ellers er MacGyver like pen, sterk og kul som deg!

    2. Kjære Halvor du er pen sterk og kul, føler vi har mye til felles! Eg har issje katt, men eg har noen fisker som e ganske kule og tøffe!

    3. “Mostly I like to see how the world works. Meet people. Learn how they’re different – and the same.” MacGyver gjør det IRL, du gjør det via internett.
      MacGyver <3

    4. Jeg tar vanligvis 250 ,- for oppdrag, men siden jeg følger deg på nettstedet Twitter, så skal du få gå for 150 kr per bananflue, men siden jeg synes du er hverdagslig bra tidsfordriv så får du 2 bananfluer til på kjøpet, altså fanger jeg 3 bananfluer for prisen av 1. Slå til i dag, og få en wienerpølse neste måned!

    5. ser du har kjøpt Maestro av Kaizers Orchestra. den er verdt å lytte til! de andre har jeg ikke noe peiling på. jeg og liker poser, og katter og McGyver

    6. Kjære Halvor, du ha ein sånn blogg… UPS, meinte heimesida eg går innpå når eg e sur å lei matte, åsså bli eg i kjempe godt humør! Du e fin, sterk å tøff! Lenge leve kongen!

    7. Kjære Halvor!
      Trøkk i leiligheten din nå? Vurderer å kjøpe Macgyver boksen til en venn av meg, som var like dilla som deg på den tiden + at han også spilte holmenkollen skijump. Det var livet hans sa han.
      Hils Prins Rambo og si at han har fine øyne, og at jeg har noe kattemat til overs som jeg kan sende til han.

    8. Haha, enig ass. Trekk i noe tråder og fiks det.
      Husker da Dana Elcar døde, da var vi en gjeng som holdt en uhøytydelig minnestund to år etter, på et nach. Komisk, men på sin plass. Pete Thornton <3

    9. Kjære Halvor,
      Du er også meget pen, sterk og kul. Du er sterk fordi du klarte å bære den store platekompaniet posen hjem. Du er pen fordi du ligner på Macgyver, på en måte. Du er kul fordi du er så random. Du er veldig pen, sterk og kul. Jeg liker musikk veldig godt jeg også, jeg tror det har noe med at jeg også er ganske pen, sterk og kul. Hvis jeg ikke har sagt at du er pen, sterk og kul, så sier jeg det nå: DU er pen, sterk og kul.
      Prekast! Hallelujah og prise Peter Thorton og Macgyver!

    10. Jeg vasker meg også med intimsåpe. HOHO.
      Elsker MacGyver. Har hatt noen sesonger tror jeg, men hvor de er, er ikke godt å si. Det går vell på tv et sted? Pleide å gå på tv2, men nå er det vell zebra?
      Har så mange gode stunder med bror og Macgyver. Den serien har gjort så stort inntrykk på meg fra meg første stund!

    11. Kjære Halvor. Du er den tøffeste, kuleste og sterkeste personen jeg vet om. Jeg skulle ønske jeg var som deg. Du er mitt største forbilde. Rambo er også pen, kul og sterk, men ikke like pen, kul og sterk som du er. Du er best. MacGyver er nesten like pen, kul og sterksom deg, men bare nesten. Det er veldig vanskelig å bli enda mer kul, tøff, pen og sterk og vakker og fantastisk som deg. D burde bli vår konge, vår hersker. Du er Norges svar på Jesus Og Obama. Og Jesus. Du burde bli vår verdenshersker. Du er min Gud, Halvor. I Halvorismen, der tilber alle deg og synger Halvornasjonalsangen, men den er så hemmelig at jeg ikke kan skrive den her. Vi har en Halvorirke, der går alle og ber. I Halvorismen vil alle bli som deg. Alle burde konvertere til Halvorismen. HALVOR DU ER PEN, KUL OG STERK. DU ER MIN GUD, MITT FORBILDE. JEG ELSKER DEG HALVOR. KAN JEG FÅ AUTOGRAFEN DIN.

    12. Kjære halvor. Jeg ser på MacGyver nesten hver dag på tv.
      Btw lag en video der du stapper i deg en svær kebab, du trenger det

    13. Haha, jeg hadde også en gammel tannreguleringsmann som ikke brukte hansker .. MacGyver er genialt da, like spennende å se hvilke overnaturlige ting som skjer !
      ”Bananflua heter Jackson. Han rømte hit fra slavedrift hos naboen. Jeg har ikke et problem med innvandrere altså, men han nekter å lære seg norsk og det gjør stemningen svært anspent.” – Haha, nesten så du skulle fortalt Siv Jensen det der ..
      – L

    14. Kjære Halvor. (Ellerno)
      Tryti og Haugland er de som er de hippeste reguleringstannlegene nå om dagen ;D

    15. Kjære Halvor!
      Jeg syntes det er så jævla awesome at du ser på Macgyver! xD 😀
      Selv har jeg alle sesongene, men ikke i samleboks som deg.
      Jeg ble også imponert over hvor pen sterk og kul du er! haha

    16. Kjære Kong Halvor! Siden jeg så deg i Drammen ble jeg trollbundet av din penhet og dine store muskler, og ikke minst din kule stil. NÅ ser jeg at du også ser på McGyver, du er perfekt!

    17. Kjære Halvor
      Bananfluer er faktisk allergisk mot bananer, det ligger litt i navnet. Hvis du skviser den med en banan så vil den dø!
      Du er så pen, og sterk og kul, du skal få en funskjonsjakke til jul ! Klarer du å snuse et bananskall ? Ja, for du har så fine tenner !

    18. Kjære kong halvor. Jeg så nettopp på paradise hotel og ble ytterst skuffet over mangelen på konger ved navnet Halvor. Det burde du gjøre noe med. Siden du er konge og sånt, og nesten like intelligent som de andre deltakerne. Nesten.

    19. Kjære Halvor!
      Dette er første gangen jeg kommenterer på din blogg. Jeg bare måtte kommentere fordi jeg syns du er så pen, sterk, kul OG morsom! I dag har du fått en ny fast leser; meg! Gratulerer! Onsdagsgave fra meg til deg. Jeg lover å være en snill hjemmesideleser.
      Stor ondagsklem fra Camilla!

    20. Det var jo fryktelig slemt av meg å skrive “blogg” på forrige kommentar. Unnskyld. Jeg kan være litt bitch av og til. Men fra nå av skal jeg være snill på hjemmesiden din.

    21. Din blogg er en av våre største forbilder! Sjekk ut spørsmålsrunde vår (Som er inspirert av dine vlogger), Vi har nevnt deg! Kommenter gjerne 😀 Hilsen en av dine faste lesere

    22. du er så pen, så kjekk, så kul.
      OG SÅ GENIAL! lo godt med den kjekke fyren med den fine hockeysveisen altså 😀
      kan vi gifte oss? <3

    23. Kjære Halvor,
      jeg så også på MacGyver da jeg var liten, men etterhvert begynte jeg å se bare de første minuttene for å sjekke om Murdoc var med. Murdoc var den tøffeste, han kan gjennomføre et vellykka selvmord også dukke opp igjen et par episoder seinere. Og flammekasteren! <3

    24. Ross sluttet for fire år siden:(:(:(:( hulk hulk :(:((:(:(:( en dame begynte istedet, hun er teit og ung 🙁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg