Svar på spørsmål #4

Når har du bursdag? 13. oktober. Hvor høy er du? 1.82 ved siste sjekk (politistasjonen i Sandvika i 2004). Hva var din første jobb? Kira i Asker. Heter Radar nå. Tjente 2 toast om dagen. Når drakk du alkohol for første gang? Da jeg var 14. Fikk ikke særlig sansen før noen år senere. Hvem ser du opp til? Fattern. Og meg selv som barn. Har du et ord eller en frase du overbruker? Ja. Hva er din største lidenskap? Å skape. Hvilket politisk parti holder du med? Jeg holder ikke med noen andre enn meg selv. Kan du andre språk enn Norsk og Engelsk? Nei. Skal vi bli venner? Veldig gjerne, men jeg har ikke tid til å møte deg heller. Hvor ofte er du inne på artige.no? Jeg tror jeg er avbildet oftere enn jeg klikker meg inn selv. Artige.no representerer det verste innen norske forsøk på å skape humor. Liker du Voe eller TCMN best? De virker som trivelige småjenter, begge to. Anna Edwin og Sophie Elise også. Hva er din mening om Justin Bieber? Justin Bieber er et produkt på samme måte som McDonalds. Jeg synes McDonalds smaker dritt. Har du noen gang vært i Sommerland i Bø? Vi hadde familietradisjon med Sommerland i Bø-tur da jeg var yngre. Var der to ganger. Hva bruker du dagene dine på? Sende mail, kjøre trikk, Twitter, MacGyver. Hva er du redd for? Å miste menneskene rundt meg. Om du ble forvist til en øde øy og fikk ha med deg tre gjenstander, hva ville det vært? Oslo, familien min, alle tingene mine.

Har du det bra for tida? Jeg har det helt okay, men har en stresset sjel. Håper en del av prosjektene og ideene mine nøster seg opp etterhvert. I mellomtiden dukker det stadig opp nye.

Hva studerer du? Jeg studerer filmproduksjon på en skole i Oslo, men bruker mestparten av tiden min på å studere meg selv i speilet. Hvorfor hater du Borgen ungdomsskole? Jeg hater ikke Borgen ungdomsskole, men jeg er veldig glad for at jeg begynte på Sjøskolen i stedet. Søker du på Westerdals i år? Det var planen, men nå er det ikke planen mer. Jeg trenger ikke 3 år til med norsk skole.

Hvordan var det å være i Big Brother-huset med en gruppe journalister og “profesjonelle”? Nå er det jo en stund siden jeg var med som test-deltager i Big Brother, men jeg satte nok lista for antall uttalte ord i minuttet. Møtte hyggelige journalister der, men det var bare Paradise-Niklas som turte å bæsje der inne. Jeg var den eneste som var naken. Pratet du med Tommy Olsson? Jeg og Tommy fikk god kontakt, vi. Han lærte meg gode metoder på hvordan man barberer ballene. Jeg skulle egentlig lære han å tvitre, men det har jeg helt glemt.

Liker du at folk hilser på deg? Det er hyggeligere å bli hilst på, enn å bli pekt på og snikfotografert (som faktisk skjer). Jeg er snill. Det er bare å prikke meg på skulderen og si hei om muligheten skulle by seg.

Hvor mye spiser du hver dag? Jeg spiser mye på en gang, men sjeldent mer enn en gang om dagen. Har du tvangstanker eller faste ritualer? http://konghalvor.blogg.no/1321802441_hjernen_er_alene.html Hvordan preger ADHD og tiks deg i hverdagen? Tar du medisiner for det? Jeg bruker ingen medisiner, og diagnosene mine preger meg ikke mer enn tidvis mild irritasjon.

Tror du det at du mistet moren din i så ung alder har preget mye av hvordan du er i dag? Helt ærlig, så tror jeg det har skapt hele den personen jeg er i dag. Alt jeg gjør, og alle valg jeg tar, er preget av det. Det, og hvert eneste sekund jeg har tilbragt med Fattern i løpet av livet mitt.

Leser du? Akkurat nå holder jeg på med Frognerfitter. Den har jeg holdt på med siden august. Jeg skulle gjerne lest mer, men setter aldri av tid. Kjøper i det minste mye bøker – sist ut var “Oslo sett fra over”. Leiligheten min er avbildet 4 ganger i den boken. Hvor ligger Briskeby, egentlig? Godt spørsmål! Briskeby ligger like bak slottet. Verdt å ta turen!

Har du lekt med tanken på å satse på skrivingen din? Jeg har prøvd å skrive litt her og der, men det har foreløpig ikke fristet spesielt. Jeg vil skrive akkurat de tingene jeg vil, når jeg vil. Om noen vil betale meg for det, så er det bare å rope ut. Jeg har dog ikke et behov for å tjene penger på alt jeg gjør. Hjemmesiden min belønner meg rikelig med nye bekjentskaper og kontakter, noe jeg anser som mye viktigere enn spenn.

PS: Jeg skal skrive selvbiografi fra Gamlehjemmet. Bokform.

Har du noen gang drømt om at hjemmesiden din skulle bli så kjent? Nei, men jeg hadde en rekke forvirrende våte drømmer da jeg var yngre. Er hjemmesiden den eneste inntekten din? Jeg tjener svært sjeldent penger på hjemmesiden. Er det mye stress med bloggingen, kommentarer og folk som maser? Jeg er takknemlig for at leserne mine viser et så stort engasjement. Blir ikke du lei av å være en kjent blogger ettersom at det er tusenvis av jenter som er dønn forelska i deg?Jeg er ikke blogger, jeg er hjalmar! Hvor mye tid bruker du på hjemmesiden din? Alt for lite tid, selv om innleggene fort tar mange timer. 

Hvor lang tid bruker du på å redigere filmene dine? Sjeldent mer enn 2 timer på selve redigeringen, men jeg bruker mye tid på å filme nye ting underveis. Hvor får du alle ideene dine fra? Omgivelsene mine, uavhengig av hvor jeg befinner meg. Er dere fulle når dere spiller inn Endelig Tirsdag? Nei, men det er nok ingen dum idé.

Er noe av det du legger ut tull? Eller er alt faktisk ekte tanker, som du vil at vi skal tro er tull? Undertekst.

Når du retweeter tweets på twitter også unretweeter du dem igjen; hva er poenget? Poenget er å vise frem den relevante tweeten en liten stund, for så å ta den vekk igjen. Det er mange tweets som mister sin relevans etter kort tid. Jeg synes det er kult å booste andres tweets for mine følgere, men jeg gidder ikke å fylle hele kontoen min med retweets. Hvorfor svarer du aldri på det jeg tweeter til deg? Jeg kan ikke svare på alt mulig på Twitter. Foreslår Facebook! Hvorfor svarer du aldri på Facebook? Jeg kan ikke svare på alt mulig på Facebook. Foreslår mail!

Hva er grunnen til at du snakker så langsomt og kosete? Det er fordi jeg er 1) Full, 2) Edru, 3) Opptatt av å ikke snuble i ordene slik at dere ikke hører hva jeg sier. Hvordan gikk dere frem da dere laget twitterfilmen? Jeg, Christoffer og Herrmann kom raskt frem til ideen om å lage en youtube-film om Twitter. Alle som blir intervjuet ble kontaktet via Twitter. Vi hadde ingen spesielt god plan for gjennomførelse av prosjektet da den først ble spilt inn, og det er mye av grunnen (pluss et massivt alkoholkonsum) til at det tok et halvt år før den endelig ble ferdig klippet.

Har du noen planer om å dra på noen festivaler i sommer? Hove, Roskilde og Øya er innafor. Liker du ordentlig musikk som Metallica? Metallica regjerte første halvdel av ungdomstiden min. Jeg har sett dem 3 ganger og kan alle sangene utenat. Kan du legge ut link til spotify lista de? Jeg har mange lister på Spotify. Anbefaler denne BEGRAVELSEMUSIKK og denne JAPPE COKEVet du at du minner om en ung Jim Morrison på personligheten? Ser svært opp til Jim Morrison, så det tar jeg som et kompliment. Hva er ditt forhold til Dubstep? Jeg likte Dubstep før alle dere fjortisene hoppa over det.

Husk å sjekke ut kompisen min, Axl Ender, forresten. Råeste innen sjangeren i Norge.

Har du sett Control, filmen om Ian Curtis? Den filmen har jeg sett. Den filmen er helt fantastisk. Ian Curtis var inspirerende depressiv. Topp tre filmer? Trainspotting og Pulp Fiction scorer i hvert fall høyt.

Hvor gammel er Rambo? Rambo er litt over 3 år gammel. 

Går Rambo ut når han vil? Bare om sommeren, og kun når jeg er hjemme. Fanger Rambo mus? Han fanger spurv.

Hva syns du om Stavanger dialekta, og generelt om Stavanger? Stavanger var et fantastisk sted før. Nå er det dobbeltmoralsk og grått. Dialekten avhenger av den som snakker den. Noen mennesker fra Stavanger trenger ertepose trøkket ned i gapet.

Hvilke utesteder pleier du å dra til? Jeg har ikke orket utelivet i Oslo siden i fjor sommer. Henger kun på Olsen. Har du draget på byen? Jeg liker å tro det, men det er sjeldent byen blir med meg hjem. Hva slags jenter liker du? Jenter med fastmonterte gagballs. Liker du brune og asiatiske jenter? Jeg dømmer ikke jenter etter etnisitet. Hvis du skulle tatt en jente ut på romantisk date, hvordan/hvor skulle den vært? Jeg tar ikke med meg noen som helst på romantisk date. Hva skjedde videre på daten etter Dagens Mann?Jeg var ikke med på Dagens Mann for å få meg en date.

Hva er det beste du vet? Mennesker. Hva er det verste du vet? Mennesker. Hva tror du er meningen med livet? Jeg tror ikke det finnes noen mening med livet, men jeg anbefaler alle å bruke det til noe mer enn å spille playstation og sove alikevel.

28 kommentarer

Siste innlegg