Kjendiser på Øya!

Må først si raskt at jeg er ekstremt sliten allerede etter dag èn fordi jeg valgte bort søvn med en flaske sprit sammen med fettern min Jonas – han ser veldig opp til meg, og gjør hva som helst for meg. Her er et bilde av meg fra i natt. Jeg ser ut som noe katta har dratt i (rambo ga meg en real omgang juling da jeg prøvde å spise maten hans tidligere på kvelden).

Nå er jeg jo generelt veldig ofte våken gjennom hele natten for å eksperimentere med sprit og skarpe gjenstander, men det har ingenting å si på tilstanden dagen derpå. I dag har jeg vondt.

Uansett! Jeg er jo DNBs offisielle festivalguru under Øyafestivalen, og skal derfor fortelle dere hvilke herlige muligheter man har i Middelalderparken i løpet av Øya-uka – og først ut er alle kjendisene man treffer på! En av de første kjendisene jeg møtte var Thomas Seltzer! Han prøvde å gjemme seg bak en skalla og tjukk dame med tribal-tatovering i bakhodet (se vedkommende i rutete skjorte i midten) da han så meg.

Etter at jeg hadde møtt Thomas Seltzer og fått klem og autograf, så møtte jeg Eskil Pedersen (sønnen til Jens Stoltenberg!!!) og kjæresten hans “Trude”. Jeg skulle hatt på meg t-skjorten min med AP logo på – da hadde han sikkert spandert en øl eller en is på meg.

Jeg stemmer ikke AP forresten. Jeg har t-skjorten fordi den ble delt ut gratis, og det beste jeg vet av alt i hele verden er gratis ting.

Men det holder ikke bare med Eskil og Thomas. Øya er full av kjendiser som venter på å bli hjalmaret. Her koser Nesten Bare Egil Band seg med en øl.

En øl til 70 fuckings kroner. Jeg er ikke bitter, men seriøst. Skjerp dere Øya. Smakløse priser. Men god øl, da.

Og så møtte jeg Jenny Skavlan og Fingern fra Pen Jakke!

De er så kule, og jeg skulle ønske jeg kunne henge med de masse og gjøre morsomme ting og spille Wiiii og synge karaoke på fylla og gi klem når noen av oss ikke har det bra i kollektievt som vi hadde kalt for “chille-cribben”. Alle instagrambildene våres skulle vært placetagget i “chille-cribben”.

Norges it-søskenpar! Benjamin og Hanna Helstad. Benjamin spilte hovedrollen i Kongen av Bastøy (en rolle jeg egentlig skulle hatt – seriøst) og Hanna er stemmen til norske Hanna Montana. Hvordan et jeg dette? … Helt riktig – jeg er en syk stalker.

Jeg har forøvrig på meg to briller på dette bildet. Greit å vite.

Hasse Hope og Magnus Devold! Disse er begge mennesker med forskjellige mål i livet. Litt som meg selv, bortsett fra det med mål i livet.

Jeg trengte en øl for å roe ned nervene litt. Alle kjendisene tok på, og jeg hadde en vag ereksjon som nektet å gi seg.

På Øya er det strengt forbudt å selge alkohol til folk under 18.

Så møtte jeg plutselig den ordentlige Bare Egil Band!

Egil er et av forbildene mine, selv om vi ikke har noe som helst til felles. Jeg misunner skjeggveksten hans.

Etter en lang dag med kjendisjakt var det på tide med litt pomfrites og fritert fisk. (Til hundre kroner. Seriøst Øya, skjerp dere!) På veien møtte jeg Odd-Magnus og dama hans som faktisk er enda søtere i virkeligheten enn på bildene.

De var kjempeglade for å møte meg og spurte om jeg ville være eventuell forlover (for begge) og en del sånne ting. Eller… De sa det ikke, men jeg følte det lå i lufta. Ja, Odda og Tinashe. Jeg kan være deres forlover. Jeg liker dere godt, og kan godt flytte inn på gjesterommet som au-pair. Seriøst, Odd. Om jeg kan kalle deg Odd. Jeg gjør det.

Nok smisk. Her spiser jeg mat for hundre kroner. Seriøst.

I prinsippet holder jeg mat for tohundre kroner, men den ene er ikke min. Jeg holdt den for vedkommende som tok bildet, Tor Inge, for å lure dere til å tro at jeg orker TO fish n chips. Jeg kan forsikre dere om at det ikke er tilfelle. Jeg spiser svært lite mat om gangen. En fish n chips er nok. Jeg kan forøvrig anbefale det, til tross for prisene.

Nå skal jeg straks ut igjen, og drikke bort den vonde smaken i kjeften. Også er jeg nødt til å finne flere smarte ting på Øya. Jeg tar i mot tips også, om noen mot formodning skulle ha det. Spander veldig, VELDIG, gjerne en øl på meg på Øya. Ikke at jeg er blakk eller noe; jeg bare digger å få ting gratis. Det er mitt sparetips for dagen. Få ting gratis! DNB må være stolte av å ha hyret meg inn.

Hilsen Halvor.

17 kommentarer
    1. Faen, jeg elsker deg.
      Og jeg har sagt at du er pen, sterk og kul før, så nå gidder jeg ikke. Men du er det altså. Helt sant.

    2. Kjære Halvor : )
      Lo meg skakk når jeg leste det du skrev, du er alltid så genial (helt sant)! Elsker bloggen din, du må aldri slutte å blogge, da går verden under.
      Du er den kuleste, sterkeste og peneste personen på denne jord:) true story!

    3. siden du er hyret inn av dnb så kan du sikkert bruke båten deres med piknik uten å vinne konkurransen. og hvis ikke du får lov burde du melde deg på konkurransen, det er veldig koselig

    4. Jeg synes det er flott du sier at du er en stalker. Stalkere er best. Jeg ønsker meg en egen en. Personlig har jeg fulgt etter den samme personen på gata i snart to år, og trives med det.
      Ps: hvis jeg ser deg på øya igjen, kommer jeg til å be om enda ett bilde; jo fler jo bedre! (+ at jeg holdt på å tisse på meg av nervøsitet på det forrige)

    5. Halla Halvor! Jeg er hun NU-jenta som du plukka opp mobilen til i går, hvis du husker det. Veldig ålreit gjort av deg. Beste tipset jeg har til å få ting gratis på Øya, er å plukke ølglass. De kan du pante for 1 kr pr stk. Værsågod, så ser jeg deg sikkert på Øya, og da skal jeg ta bilde av deg.

    6. Hadde det ikke vært for at jeg egentig er en 60 år gammen mann, hadde jeg stalket deg og bodd utenfor leiligheten din.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg