Halvorpedia

Redigert! Katten min skrev denne posten i går – uten at jeg visste det! Nå er den redigert til det ugjenkjennelige, slik at ikke Rambo må i fengsel. Internett er skummelt!

NB: Jeg skriver ikke dette fordi jeg er selvgod at jeg forventer en Wikipedia-artikkel (som om det er så stort, liksom), men det har blitt et prinsipp – og jeg nekter å bli “satt på plass” av folk som ikke veit en dritt.

Dette er saken:

Wikipedia hater meg. Dette er ingen konspirasjon, men en faktaopplysning. De mener at jeg ikke er relevant for Wikipedia, noe som selvsagt bare er tøys.

I løpet av de siste årene er det blitt forsøkt å lage Wikipedia-artikkel om meg rundt 10 ganger – og hver gang blir det slettet. Jeg har ikke laget artiklene selv, engang – og mange av de har sikkert vært useriøse. Sist gang dette skjedde var i desember. Jeg fikk tilsendt en link til en Wikipedia-side, gledet meg til å lese den, men så var den allerede slettet. Dette førte til et lite utbrudd på Twitter, noe som igjen førte til en diskusjon med en av “Wikipedias håndhevere” (les: Wikipedias maktmisbrukere) – en person som på ingen måte burde sitte i posisjon til å kunne bestemme hva som er relevant og ikke relevant på internett. Med meg i denne diskusjonen var også den spennende Twitterskikkelisen “Secreto“. Jeg har aldri møtt henne før, men hun virker kulere enn de fleste. 

Etter dette lagde “Secreto” en ny Wikipedia-artikkel om meg. Det er ikke et prinsipp for meg å være på Wikipedia, men i det samme prinsippet er det ingenting som tilsier at jeg ikke skal være det. Sånne ting blir jeg kranglete av.

Den nye artikkelen ble denne gangen “foreslått slettet” av en annen person som ikke burde ha noe med overstyringen av norsk populærkultur å gjøre i det hele tatt.

Etter at jeg skrev dette innlegget ble i tillegg den nye artikkelen min slettet på flekken. Ikke så rart i – med all den korrupsjonen og overstyringen moderatorene tillater seg. 

Men det er ikke noe stress for meg. Jeg vil ikke ha en skitten Wikipedia-side lenger. Fattern lærte meg å “gjøre det selv” – så derfor lager jeg herved mitt eget Halvorpedia her på hjemmesiden! Her kan jeg skriv MIN egen fasit – akkurat slik diktatorene på Wikipedia gir seg selv den samme friheten på sin hjemmeside.

Halvor Harsem (@konghalvor):

– En trivelig fyr med mange interesser. Bor sammen med katten Rambo, som er Norges mest kjente katt, og Leca-blokken Leca Charlie. Halvor er oppvokst i Asker, men bor nå på Briskeby i Oslo – der han i tillegg er konge. Halvor setter pris på skikkelige folk, og ikke tullinger med vridd syn på verden. (Som for eksempel moderatorene på Wikipedia.)

Det er bare å komme med flere forslag dersom dere ser at noe som burde være på Halvorpedia mangler på Halvorpedia! 

17 kommentarer
    1. Klart halvor skal ha wikipediaside. Hvorfor gjøre forskjell på og Kong Halvor og Kong Harald (with all the respect), når man ikke ville sovnet under førstnevntes wikipedia side? Ikke har kongen blogg heller. Ka e greien.

    2. Kjære Halvor 🙂
      Kan du værsåsnill ha spørsmålsrunde snart? : – )
      Kan du også gi ut en selvbiografi? Jeg er overbevist om at den vil toppe de norske bestselger listene, tilogmed over Justin Biebers bøker. Alle vil jo kjøpe din bok, du som er så pen og sterk og kul! : – )
      Hjertlig hilsen Trondhimsjentuttene dine <3

    3. kjære halvor.
      du har et fint navn.
      du er morsom og kul.
      jeg lurer på om jeg kan kalle meg kronprins halvor?
      siden kong og prins allerede er tatt.
      da hadde jeg blitt glad.
      du er mitt forbilde.

    4. herregud. synes det virker mer som et personangrep på Halvor fra en tulling som desverre er ansatt i Wikipedia. Bryter ikke DETTE regelverket dems da??
      Utvekslingslenny: hahahahaha spot on! 🙂

    5. Selv om du egentlig er for kul til å trenge en simpel wikipediaside, burde vi lage en underskriftskampanje for å få en, om enn bare for å irritere tufsene.

    6. Kjære Halvor!
      I dag var jeg i Oslo, og to av venninnene mine sa at de så deg, og fangirlet litt. Da de sa det til meg, fangirlet jeg litt jeg også, så vi bestemte oss for å gå bort til deg, men du var borte 🙁
      Det var så trist, for du er veldig, kjekk, sterk og sykelig kul! Jeg tror jeg elsker deg…
      Jeg ble litt lei meg, for jeg har såå lyst til å møte deg, du er bare så sinnsykt rå, og jeg elsker bloggen din! Stå på videre, og plis, blogg litt oftere?
      PS: Rambo er veldig nydelig
      HAHAHA! dette hadde ikke noe med innlegget ditt å gjøre, men jeg følte at du burde vite det

    7. Kjære Halvor, at wikipedia ikke lar siden om deg være, tyder på at de ikke har skjønt betydningen av at du faktisk ER pen, sterk og kul.
      Det viser at de ikke kan ha så kule liv, siden de ikke har hørt nok om deg til gi deg en wikiside (selv om du har KONG i navnet, som burde fortelle dem noe om statusen din blant folket)
      Jeg tror at en dag, godtar de deg, men da er det ikke så kult lenger. Det kan være litt kjipt, men det går bra.
      Frem til da er det bare å publisere seg selv, sånne nakenbilder du bruker nå funker bra. Det er det som får folket til å ville følge kongen sin.
      VÆR NAKEN, MEN SKJUL STAKEN!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg