Den ellevte barten.

Jeg er en sesongbartemann. Det betyr at jeg tidvis sparer opp en liten bart, og lar den være der til jeg går lei av den. Jeg har hatt elleve barter. Her er livet til den siste av dem.

Det var på nyåret at jeg bestemte meg for å få en ny bart. Da var det omtrent fire måneder siden sist. Jeg ble enig med katten min om det på forhånd etter en samtale om at dette var noe jeg virkelig ville. Det er viktig i et samboerskap at man snakker sammen og blir enige om slike ting.

Her er barten i uke 3. Jeg har ikke en veldig god skjeggvekst, så det tar alltid litt tid.

Uke 4: Barten begynner å ta form. 

La oss bare overse at jeg får hjelp til å rette ut håret på dette bildet. Jeg hadde aldri rettet ut håret før – og hadde muligheten tl å prøve. 

Her er jeg med barten, og en annen kompis av meg som heter Christian (til høyre), på Illegal for å spise hamburger. Det er viktig å spise selv om man har bart.

Uke 5: På dette tidspunktet er barten min på det mest optimale. En tynn, sort strek – med sjarm. Jeg dro til Charlottenberg for å handle billig øl, og prøve den nye barten min.

GODKJENT!

I Charlottenberg kom jeg forresten over et kjempetilbud. To dobbelte CDer med “Stillhet” til 99 kroner! Det blir fire CDer, og DET er en god deal!

Jeg var strålende fornøyd med kjøpet, og dro hjem for å høre på stillhet i fire timer. Akkurat nok tid til å gå gjennom livet sitt og finne ut at man egentlig er en arbeidsløs taper.

Jeg liker å ha bart – men etter noen dager merket jeg at vi begynte å vokse fra hverandre. I uke 6 forsøkte jeg meg på en ny bartefasong, men fikk raskt høre at den allerede var oppbrukt – og ikke lenger sosialt akseptabel.

Jeg fant ut at det var like greit å ta den helt bort. Slikt kan gjøre vondt i sjela, men noen ganger må man ta valg i livet som ikke alltid er like morsomme. Det er kjedelig å henge opp klær også, for eksempel. Man kan velge å la være, men da begynner klærne å lukte vondt. LItt samme greia.

Jeg blir alltid litt trist når barten har vokst fra meg, men heldigvis har jeg en katt (med bart) som trøster meg i slike situasjoner.

Halvor: Rambo! Trøst meg! Si at det går bra! GJØR DET!!! Si at jeg har venner, og at alle liker meg! Trøst meg, Rambo! Si at jeg har jobb!!!
Rambo:

På Valentines Day hjalp jeg Odda med å lage en tegning til kjæresten hans. Der har dere meg, liksom. Kirsten Giftekniv! Eller “Rohypnol-Halvor” som dem også kaller meg.

Når man har mistet noen man var glad i, som for eksempel en bart, så må man fylle tomrommet med noe. Derfor har jeg begynt å trene! Her er treningsbodyen min – i matchende svart. Jeg er motebevisst når det kommer til treningstøy.

Legg merke til at jeg har fått meg overhead. Det er sykt SWAG med overhead.

Også har jeg skrevet spalte i Woman. Det finnes ikke grenser for hva jeg kan finne på å gjøre når jeg skal fylle tomrommet, eller “hjernen” som fastlegen min kaller det.

Jo, også fikk plutselig hjemmesiden min vanvittig mange treff på grunn av innlegget mitt om Blog Awards! Ganske ironisk å bli sendt til toppen av lista for et innlegg som handler om hvor teite toppbloggere er.

Ulempen med å havne høyt på topplisten, bortsett fra at man mister verdigheten sin, er at man får masse stygge kommentarer som er triste og gjør at man får liten selvtillit. Jeg fikk for eksempel veldig liten selvtillit da disse fire helt forskjellige personene skrev nedlatende ting til meg.

Heldigvis har jeg en katt som trøster meg.

Halvor: Jeg er VELDIG lei meg nå!!! Trøste meg? Kan du gå på butikken og kjøpe is? Eller øl?
Rambo:

Nå vurderer jeg å spare til bart igjen. Jeg har snakket med Rambo om det. Han var enig, og så gikk han og spiste litt mat og jaktet på en snor. Jeg har kjøpt snor til Rambo. Han elsker den.

42 kommentarer
    1. Kjære kjekke deg !! Du har en jobb,…. du underholder MEG ! Og det er ikke så reint lite… Ps. så bra at du klarer å holde tellinga på bartene din. Ps. Fin uten da.. 😉 Heia deg…!

    2. Kjære Halvor. Du har vært kjempeflink til å oppdatere hjemmeside i det siste! Så mye gøy å lese og ikke minst SE! Og du som allerede er pen, sterk og kul – blir helt overvelmet over hva en bart gjør med deg! du kler daa

    3. Synes det er kult å ha liten tiss jeg Halvor. Halvor tissen din er fin ikke hør på hva andre sier. Anne er bare sjalu fordi hun også har utovertiss i stede for innover tiss som er vanlig for hennes kjønn.

    4. Kjære Halvor!
      jeg likte barten din.
      du er utrolig pen, sterk og kul.
      hilsen en barteløs mann.
      jeg liker ikke og skrive dype ting, hade.

    5. Hadde jeg hatt god grobunn for ansiktshår så skulle jeg ikke nøyd med med bare bart nei! Jeg ville prøvd bart og skjegg på hver sin side, jeg ville prøvd å spare til skikkelig bra skjegg, og så farget tuppene rosa, jeg ville testet snurrebart (og monokkel?) eller bare en skikkelig lang tynn remse med hår på haka som jeg kunne krøllet med krølltang.

    6. Kjære Halvor.
      Du er pen, sterk og kul. Liker at du er en flink Hjalmar som oppdaterer hjemmesiden din ofte.

    7. Hei kule Halvor!
      Ikke bry deg om de som ikke har annet å gjøre enn å slenge sånne drittkommentarer. Jeg er sikker på at du har kjempe flotte genitalier. Jeg er også sikker på at du er en skikkelig mann. Og jeg vet at du har ikke noe “stygt tryne å shave”. Har nemlig sett bilde av deg på hjemmesiden din. I såfallt er fint et, og barten er bare sexy. De er misunnelig tasser som ikke har så fin bart som deg. Stå på (men du er fin uten bart også, hint;)) 😀

    8. Innlegget ditt om Blog Awards er bedre enn alle blogginnleggene de bloggerene har kommet med til sammen…
      Digger deg! …og bartene dine

    9. Kjære Halvor.
      Jeg startet å lese bloggen din igår, den er herlig og jeg ler like mye hver enste gang. Tror nok det må være av at du er så pen, sterk og kul! Bart har swAg

    10. Kjære Halvor.
      Du er sikkert sterk, virker kul, og noen ganger pen.
      Jeg ville bare informere deg om at det har hendt en endring i mitt morgenritual,
      der jeg tidligere leste avisen til kaffen, leser jeg nå heller deg. Heia heia

    11. “Kjære Halvor.”
      Jeg syntes det er veldig underlig hvordan disse fire helt forskjellige personene har lik IP adresse, men forskjellig navn! For en tilfeldighet!
      Du var stilig med barten da. Min pappa har forresten skjegg som han kan flette.

    12. Kjære kjekke, pene, sterke, søte Halvor
      Du er garantert norges kjekkeste mann og verdens kuleste (Rambo også). JAAAA!!! spar til ny bart, du er så kjekk med bart kjære deg!! Elsker deg!!!

    13. Kjære Halvor.
      Jeg har lest bloggen din et par uker nå og jeg vil bare meddele at alt du skriver er jeg helt enig i. Jeg tror nesten jeg kunne hoppet i havet om du sa det var lurt. Etter å ha lest de kjempetullete kommentarene du har fått fra fire HELT forskjellige personer ble jeg også litt lei meg. Er litt trist at noen rakker ned på en så morsom, fin, sterk og selvironisk konge bare fordi han har egne meninger. Men så var det jo ikke bare egne meninger, det var tanker kjempemange delte med deg! Blir veldig gla om du forteller meg også at jeg er fantastisk kul, morsom og sterk på mailen min:)

    14. Kjære Halvor.
      Du er sinnsykt pen, fantastisk sterk og legendarisk kul. Du er bare helt nydelig. Kan vel innrømme at jeg synes du er en smule kjekk også, hehe:-)
      Hade!

    15. Kjære Halvor <3
      Mau maju maju du er KUL!!
      Digger bartene dine!
      Spar barten til våren 😉 Det er jo høysesong for bart når det blir bart ute 😉

    16. Hei!
      Jeg kom innom bloggen din ved en tilfeldighet. Jeg vil tipse deg om en ny, moderne og forbedret bloggliste. Forskjellen fra denne og Biip.no sin bloggliste, er at denne teller hver unike besøkene på bloggen din, herav inkluderes det også utenlandske lesere.
      Det blir også en konkurranse der alle som har registrert bloggen sin kan være med i. Premier er goodiebag, Spotify-Premium og noe til! 🙂
      Håper du vil ta deg tid til dette, og forresten: Du er sterk, pen og kul.
      Nettsiden: http://www.ch1ll.no

    17. Jeg elsker bart.
      Du kler hva som helst!
      Du vet jo at jeg besøkte grava til Trond? La igjen navn. Og nå snakker jeg med kona hans! Utrolig moro.

    18. Kjære Halvor.
      Du er helt herlig. Jeg ler så hardt av alt det morsomme du gjør og skriver om at senga mi akkurat knakk! Du er kanskje en av de morsomste personene jeg noen gang har… “møtt”? … “Sett”?
      Ihvertfall…. Du er kjempe pen, sterk og dritkul.
      Stor klem fra din fremtidige bestevenn… Aurora

    19. Harregud…eg LER meg ihjel! På ein brutalpositivnegativsomething-måde
      Ska bisla te Rambo om at du ennå spare på barten i smyggeskrine te mordi
      sjallabais
      (øhm..du e kjempesterk og kul og sånn..)

    20. Kjære Halvor,
      Jeg blir veldig glad for å se det nære vennskapet du har med Rambo, men bare en liten ting angående den nye tråden hans. Mener ikke å legge en demper på stemninga, men det har skjedd at katter har måttet bli avlivet fordi de har svelget en tråd som har kveilet seg rundt innvollene inni kroppene deres. Tråd er veldig gøy, men pass på å ha den festet til en pinne evt. bare la ham leke under oppsyn 😉 Ellers er dere begge veldig kule, sterke og pene.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg