MUMM

For to uker siden:

– Hva er champagne, spør du? Jo, det har jeg lært. Champagne er kullsyreholdig vin fra et Alpene.

– NEI, DET ER JO HELT FEIL HALVOR DU KAN IKKE EN DRITT OM CHAMPAGNE!!!!!!!!!!!

– Å, er det ikke kullsyreholdig vin fra Alpene? Puuh, flaks jeg har blitt invitert med på champagne-fylla med Mumm, da – for å lære alt om champagne fordi jeg er en sånn som liker å lære nye ting + dra på fylla.

Det er helt sant, faktisk. Noen må ha rotet det til med kontaktinformasjonen på rosabloggerne, for plutselig fikk jeg jammen meg invitasjon til å bli med på en helaften med champagne-brandet (er det riktig å si champagne-brand?) Mumm. Dette kunne jeg selvsagt ikke si nei til. Før jeg dro passet jeg på å pynte meg skikkelig. Champagne er jo alkohol av ypperste klasse, og da nytter det ikke å se ut som en boms.

Dagens champagne-outfit:

1. Jungel-t-skjorte – kjøpt i Thailand for 14 kroner.
2. FILA-jakke – kjøpt på EBAY for 500 kroner (med frakt).
3. partyshorts – kjøpt på EBAY for 300 kroner (med frakt).
4. Svarte sokker – fått i bursdag av Fattern (thanx!!!).
5. Svart hund. Alle sorter hunder funker.

HAHAHA, neeeeida, selvfølgelig gikk jeg ikke i dette på Champagne-treff-møtet-konferansen-middagen! Jeg hadde på meg olabukse (nyvasket), pånnebånd, den mørke Fred Perry-skjorten min og en hettegenser. (SWAG!) Men hvorfor forteller jeg dette? Jo, det er selvsagt i tilfelle Mumm-folka sjekker ut hjemmesiden min – ser at jeg ikke egentlig er en rosablogger – og krever tilbake pengene for de fem flaskene jeg drakk alene på tretti minutter. NEIDA, men det var sikkert tre-fire flasker. Jeg ble drita!!! Neida. Men jeg ble ganske brisen. HERREGUD, SLUTT Å SKRIVE. Ok, jeg kommer tilbake til det.

Her står sjefen, bossen, lederen og hertugen av Mumm. Jeg tror i hvert fall at han er det. For øvrig heter han Christian, og Christian kan pissmye om Champagne.

Ved min side hadde jeg selvsagt Ida Susanne – litt fordi hun er dritdigg, og litt fordi hun har blogg, og litt fordi jeg spurte om det var OK at hun blei med – og det sa de ja til.

Christian snakket om champagne og Mumm i et kvarter omtrent. Fortalte litt om hvordan man lager champagne, hvor det stammer fra og hvorfor Mumm er diggere enn noe annet. Alt dette var veldig spennende – du kan selv lese om disse tingene på Wikipedia. Så fikk vi endelig første smak av Mumm. Mumm, Mumm, Mumm. Ordet flyter like bra i kjeften som champagnen, si!

Etter å ha tømt noen flasker ba Christian oss om å bli med ut. Han skulle vise oss hvordan man kan sable av tuppen på flaska med en kniv. Han gjorde det én gang selv først – og så spurte han oss om å prøve. Hva er vel bedre enn å sable masse champagne for gøy?

Jeg har jo selvsagt gjort dette tusen ganger før, og tok utfordringen på strak arm (bare at jeg har begge armene litt bøyd).

Poff, sa det. Eller. Jeg sa det. Jeg lager alltid dumme lyder når jeg slår i ting med store kniver.

Etter å ha sablet i stykker omtrent femten flasker med pissdyr champagne begynte Christian å leke med den dyrebare væsken og noen rare glass han hadde stablet i et tårn.

Her er forresten jeg med en kjempestor champagne-flaske. Disse bildene skal bli mitt alibi for å komme inn på utesteder på Solli plass til sommeren.

Det er viktig å spise en god middag dersom man skal drikke mye alkohol. Jeg hadde glemt å spise, men heldigvis fikk vi servert middag. Én reke og én tapas-loff. Det smakte digg, og jeg ble stappmett.

SÅ var det ENDELIG klart for champagne-fylla alle hadde gledet seg til. Vi fikk to glass hver – ett til hver hånd.

Til slutt kom partyshortsen min på, og da vet jo alle at formen i fin. 

Nå forventet du kanskje noen heeelt crazy bilder av superfylla, men det har jeg ikke. Grunnen til dette er at hverken Ida Susanne eller jeg visste at man burde ta med seg kamera på slike eventer. Derfor måtte jeg låne kamera til Rafiq (bloggbakmann og legende) og han dro rett før det rakna for hjernen min. Vi ble pælma ut av lokalene etter å ha drukket opp latterlig mye Mummumumummmumumumum med hver vår goodiebag med sjampis + noen flasker på innerlomma. Så dro vi til Briskeby, kjøpte godteri og stakk hjem til meg med June og typen hennes for å drikke opp det vi klarte å lure med oss ut.

Og så stakk vi på Olsen. Jeg spøy med vilje før jeg la meg fordi jeg hadde 5.6 i promille og skulle opp klokken 8 dagen etter. Det gikk til helvete.

Men jo – det var gøy å være med. Det er bare å si fra dersom du er i besittelse av dyr alkohol og trenger hjelp til å drikke opp! Ida Susanne og jeg kommer, vi!

12 kommentarer
    1. Kjære Halovor.
      Jeg har lagt spesielt merke til hvor pen, sterk og kul du har vært i det siste, bare fortsett med det! 🙂 Det varmer mitt hjerte når jeg ser at Ida Susanne passer litt på deg og Prins Rambo. Fint med selskap. Nå hadde jeg blitt glad om jeg fikk en kasse gul farris, det hadde nok du også. Forskjellen er bare at du får det og ikke jeg 🙁
      Ha en forstsatt fin dag, pene, sterke og kule Halvor! 😀

    2. Kjære Halvor! Jeg stalker deg hele tiden altså! 😀 digger deg!! Hvor mange år har du egentli hatt “hjemmeside”? 🙂 Fortsett å legge ut ting, du gjør dagen min bedre, kansje fordi du er så morsom, pen, sterk og kul? <3
      Ha en fin dag videre og hils til Rambo!! <3

    3. Hei. Slutt å vær så åpenbart dritforelska i Ida Susanne. Det er ikke morsomt å lese bloggen til folk som er forelsket/i et forhold. Æsj, kjærlighet. Folk som liker folk mer enn en venn blir kjedelige. IKKE BLI KJEDELIG. Du er temmelig ålreit sånn ellers.

    4. Heisann! Døds fin blog. Liker spesielt den er så av så høy kvalitet at du tar oss som leser seriøst. Mange bloggerre bare lager masse poster og gidder ikke bruke tid på blogggeni det hele tatt. Det er derfor alltid like gøy å se noen som faktisk tar meg som leser serriøst! Jeg har ikke blogg fordi jeg fikk så mye mobbe komentarer, men jeg ønsker at du ikke skal gjøre det samme om du får traksserende kommentarer fordi da vinner de frekke. Men jeg har noe annet jeg håper du vil se på! Det er en konkurranse jeg har funnet som er sykt bra!! Premien er energi drikke i et år. Det er sykt flott for meg om jeg vinner fordi jeg er helt addicted to Redbull – jeg drikker det hele tiden! Hehe. Men kanskje du har mer lykke enn meg?! 🙂 Tenkte uansett jeg skulle dele den med deg.<3 Ha en flott dag!!!

    5. Dusten som skulle linke til bildet av zayn fra one-direction linket i stedet til et nakenbilde av ekstremt gammel og fet mann. Hvilken tabbe..

    6. Du er ikke tilfeldigvis fan av Frank Ocean/ The Royal Tenenbaums? Bare noe som ga meg vibbene, er ikke heelt sikker

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg