DJ BALLE

EDIT: Jeg har endret det opprinnelige innlegget som kun bestod av selve filmen. Mindre rot.

DJ Balle – Fuck Russen. Dere har sikkert fått med dere årets russelåt, og da kanskje også fått med dere at den for to dager siden ble fjernet fra YouTube. Historien bak dette er at YouTube-kontoen til ROK (Russens Organisasjonskomité) flagget filmen fordi de mente den inneholdt filmsnutter eid av ROK. De sendte ikke melding til oss om dette først – men gikk rett på sak for å fjerne filmen som på under to dager hadde nådd over 27 000 avspillinger på Youtube. Ganske kjipt gjort. Og med en ganske lame grunn. 

Har ikke ROK bedre ting å gjøre 5 dager for Russetiden begynner enn å sitte på YouTube og “anmelde” filmer som strengt talt er laget FOR russen? (Det er faktisk litt jobb da man må kunne vise YouTube eksakte klipp og sekunder og slikt.) “Fuck “Russen” har kostet rundt 5000 å få produsert, har blitt laget på dugnad av 20 ubetalte stå på-karer, og falt i smak hos ønsket målgruppe i løpet av noen dager. Og så blir den slettet på grunn av et såkalt “stockphoto”? Representerer virkelig ROK noe så useriøst? Wow. 

Vi tok dermed kontakt med “Marketing and Web”-ansvarlig (viktig med engelsk tittel i et russefirma) i ROK – samme fyr som stod for rapporteringen av filmen –  for å høre om dette virkelig var så viktig for dem. Det var det tydeligvis.


(Vennligst overse skrivefeilene mine.)

Ja, ja. Det var 27 000 visninger og fantastisk hype fra 730, Natt&Dag, SMUG, bloggere, og ikke minst russen selv, rett i dass. Jeg talte til 10 for å ikke klikke kaste iPhonen min i veggen, og åpnet prosjektet opp i Final Cut igjen for å klippe bort de 23 FPSene i filmen som tilhørte ROK. FPS står for Frames Per Second. I et sekund er det 25 frames. Det betyr at MINDRE enn ett sekund av filmen som varer i 3:46 sekunder er grunnen til at ROK valgte å bruke sin åpenbart ikke-hektiske tid på å flagge filmen vi hadde klart å få 27 000 visninger med. 27 000. Det er hele Trøgstads befolkning 5 ganger, det. GOD STEMNING – NOT!

Så da har vi lastet opp filmen på nytt. Dere kommer ikke til å merke forskjell – da vanlige mennesker (ikke ROK tydeligvis) ikke er i stand til å registrere to tredjedeler av et sekund i en musikkvideo. Spre gjerne filmen videre på Facebook, blogger og Twitter – og link gjerne til dette i kommentarfeltet, så kan jeg spre lenkene, dele og retweete. Hva gjør vi ikke for klikk i 2013, hva? ;-)))

Her er noen bilder fra innspilling + respons på låta!

Låta ligger også på Spotify og iTunes. Hva synes du om den?

25 kommentarer
    1. Kjære Halvor.
      Dette gledet meg dypt og godt langt nede i det råtne, bitre hjertet mitt. Takk.
      Klem Pia, 197 år.

    2. Kjære Halvor.
      Du har herved klart å gi meg en sang på hjernen, som faktisk fenger og er jævlig kul!
      Takk skal du ha, pene, sterke, kule deg.
      PS: Hahahahhahaa! Fantastisk!

    3. Kjære Halvor. Takk for at du nettopp minte meg på hvor kvalm russen egentlig er, og dermed overtalte meg til å bare droppe hele greia neste år. Det hadde vært rimelig flaut. Forresten, så er du dritpen, sterk og ganske kul.

    4. Kjære Kong Halvor. Vil gjerne fortelle idag at denne fantastiske sangen og musikkvideoen skaper KJÆRLIGHET! Jeg har bare en ting å si: YOLO I BLIKKET SYKDOM I SKRITTET!
      Med vennligste hilsen fra – Prinsesse Regine og Theodor (Theodor er ikke Prins, han er Prinsessens kjæledyr)

    5. Kjære Halvor, takk for at dere setter fokus på et så stort og omfattende problem som verden ser ut til å ha oversett. Etter 5 år som russehater godter jeg meg VELDIG i det dere i filmen hopper over gjerdet og angriper. Hvorfor har ingen gjort dette før? Dette er alle hatfølelsene mine konsentrert i en eneste film, fryd i kroppen. Håper dette setter en stor demper på russens pinlige entusiasme for dustete oppførsel. Kanskje de en dag avslutter skoletiden med verdighet? Hvem vet. Heia nedverdigelse! Hilsen Terese, eldgammel

    6. Dere burde vel vite bedre enn å ta i bruk klipp som dere ikke eide. Teit at de henger seg opp i det, men det er jo tross alt dere som har driti dere ut.

    7. Du er jævlig pen, sterk og drit kul! Herrigud, genial sang, jeg har bare en ting å si; YOLO I BLIKKET, SYKDOM I SKRITTET!!!

    8. Provoserte meg over ROK i 2009, virker som organisasjonen består av personer som kan karakteriseres som hjernedøde fremdeles! Alltid vært mer opptatt av å kjøre rundt i Range Rovers enn å faktisk være der for russen..

    9. hei halvor. jeg har tenkt til å nominere denne sangen til årets russelåt. kan du ikke få alle andre til å gjøre det samme?

    10. HalLA broshjan!
      Møtte deg i byen idag men vi jadde dårlig tid.
      Driver åapiller inn mudikl video.
      Men mens alle gir intrykk at dette er probono. Kan få noe hvis det blir noe av musikken min.
      MINA HAJAN med sin røverradio tok alle pengene for låtene mine.
      Ikke fårr ett øre. Og låta var a lista i england tyskland norge osv. Ble spilt på påskeaften i en halvtime med inyervju.
      Ikke en kr jar jeg fått.
      Men men.45868765 ring så tar vien kaffe.
      Mvh.Bjørnar Snekkenes
      Ps!har blitt lastet ned over 40000 ganger.
      Og spilt for en million mennesker på radio.
      Spilt på p3p1nova og vox for å nevne noen.
      Derfor mister jeg også lysten på mitt
      Eneste yrke. Singer songwrighter.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg