TIMBER

Dette er det siste innlegget mitt fra Trondheim. Det er fordi jeg ikke har flyttet dit – og derfor er tom for “materiale” om Trondheim. Men jeg har spart det beste til slutt, og med det beste mener jeg ikke en kald Mack på Olsen – selv om det også er ganske digg. Jeg mener selvsagt TIMBER! Du visste det alt? Innlegget heter det, ja, ok.

Fikk lyst på en kald Mack nå.

Timber er mopsen Ida Susanne bor sammen med. Jeg hadde jo hørt masse om han på forhånd, så det var forløsende å endelig få møte han. Det tok ikke lang tid før Timber og jeg ble svært gode venner.

Likte du filmen? Har du noen kule evner? 

Timber har mange kule evner. Her viser han frem viser DJ-imitasjonen sin.

Her poserer vi sexy foran kamera!

Vi ble selvsagt venner med det samme. Så gikk vi tur.

Tenk at denne fantastiske skapningen opprinnnelig stammer fra ulv – akkurat som alle andre hunder. Ulven er på en måte bindeleddet for alle hunderaser – akkurat som kloakkrotter er bindeleddet for politikere.

Etter å ha hengt med Timber i noen dager lærte jeg meg han å kjenne. Han på ingen måte en dum fyr. Intellektuell, erfaren og farlig god i hoderegning. Derfor merket jeg at jeg ble mektig provosert da jeg kom over dette reklamevinduet.

Her blir mopserasen tydelig latterliggjort til fordel for det kommersielle markedet, og jeg synes synd på den stakkars mopsen på bildet som har latt seg lure med på dette – i troen på å én dag kunne leve som modell. De kunne jo brukt en schæfer, eller en labrador, men neida, her går vi rett på en forsvarsløs, utsultet mops fra Østeuropa. Reklamebransjen burde skjerpe seg.

Det er synd at mopser nærmest blir sett på som “den nye chi hua hua’en” bare fordi de er små og rare. Timber og jeg snakket litt om det faktisk. Hvordan han blir fremstilt dum, bare fordi han er liten og har et .. kreativt ansikt. Vi er begge enige at det trengs en langt mer inkluderende hundepolitikk her til lands.

Så dro jeg hjem til Oslo igjen. Selv om jeg egentlig ikke ville. Timber ville heller ikke at jeg skulle dra, og prøvde i et desperat forsøk å gjemme seg i bagen min for å bli med.

Kjenner du en mops? 

8 kommentarer
    1. Kjære Halvor!
      Kjente en mops som het Morris. Han er død nå. Han døde av overvekt,han.
      Du er pen, sterk og kul,Halvor.

    2. Å jada jeg kjenner en mops som bor i Langesund. Han heter Keegan.
      Morsomt at du har fått deg en ny firbent venn. 🙂

    3. Kjære Halvor.
      Dette innlegget overbeviste meg om at jeg må skaffe meg en Timber. En Timber som nesten er like pen, sterk og kul som deg. Jeg ønsker meg en. Høyt. XOXO

    4. Halvor, mitt største ønske er å ta et bilde med deg. Etter å møte Eminem og litt sånt da. Men uansett så er det størst. Kan du ta turen innom Veitvet innen jeg er 67 år? Veitvet er Oslos søte lille ghetto med gule blokker og faste alkiser på det lokale senteret. Fristende? (:

    5. Kjære Halvor!
      Jeg har en mops som heter Wasabi (vet det, rart navn. Sushi krydderet). Hun er en jente som er stavangresk. Wasabi ligner veldig på Timber, men hun tisser ikke like kult som han.

    6. Kjære Halvor
      I natt drømte jeg at vi var kompiser og at du satte på med meg fra Trondheim til Oslo. Nå er jeg litt flau, siden du er så pen, sterk og kul og jeg er så middelmådig, kjedelig og grå. Timber kler deg, og du kler Timber. Håper ikke Rambo er sjalu. Ønsker dere alt godt.

    7. En dag skal jeg ha en mops, men først vil jeg ha en panda. Seriøst, ingenting er kulere enn pandaer. Bortsett fra deg da, Halvor.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg