Funny Boys (nesten) på Øyafestivalen

I dag fant Anders og jeg ut at vi ville på Øyafestivalen – Norges svar på en eller annen tilsvarende festival i for eksempel Sverige eller Danmark. Stemningen var på topp, og vi så frem til en herlig opplevelse på Øyafestival 2013 – Norges svar på Øyafestivalen 2012. Rock on!

Klassisk festivalstemning på trikken. Småbrisen, veldig godt kledd og med intensjon om å lage helt sykt bra stemning på Øyafestivalen. Man kan liksom ikke bo i Oslo uten å dra på Øyafestivalen.

Da jeg ikke trodde trikkestemningen kunne bli særlig bedre, så ble den nettopp det. På trikken fant jeg en drittøff caps som jeg ble nødt til å stjele.

Festival-swag (som jeg kaller det) tillater tullete plagg man ikke ville brukt ellers. Det er en av grunnene til at jeg elsker festival. Ikke at jeg ikke ville gått slik ellers, men …

Capsen fungerte også veldig fin som skobeskytter. Det er veldig praktisk når man vil unngå å få skittent trikkeinteriør på skoene. 

Endelig nærmet vi oss. Øyafestivalen 2013 – gud, som vi gledet oss.

Her er en film som beskriver oppholdet vårt på Øyafestivalen. Se den før du skroller videre.

Etter å ha funnet ut vi ikke fikk komme inn uten billett gikk vi opp på gratisbroa samme med alle de kulturelt interesserte romfolkene. Vi var litt skuffet, men samtidig var det jo ingen grunn til at vi skulle stå oppført på en gratisliste – noe billettdamen i tillegg påstod at ikke eksisterte.

Jeg ville jo egentlig ikke på Øyafestivalen uansett. Sykt oppskrytt med sånne festivaler egentlig.

Nå sitter Anders og jeg hjemme og har vår egen festival. Briskeby-festivalen, heter den.

Alle som ikke er på Øyafestivalen er invitert. Det koster bare 10 000 kroner for billetten – man betaler i døra. (Funfact: Det er sånn jeg tjener penger.) Det kommer mange bra artister. Jeg skal synge noen sanger, Rambo skal mjaue litt og Anders spiller lufttrommer på nattklubben som åpner 23:30 inne på badet. (Koster 100 kroner ekstra.)

8 kommentarer
    1. ( Kjære halvor. Du er kul, pen og sterk… Osv, osv..)
      Selv om det ikke ble festival så fikk du jo capsen! ?_?

    2. Jeg elsker dere to. Humoren deres er virkelig genial! Tusen takk for at dere gir meg så mye glede hver dag gjennom de sosiale mediene. 🙂

    3. Kjære Halvor.
      Du er kul og fin og jeg vil gifte meg med deg og adoptere Rambo!!
      Men dette var et gøy innlegg, og kan jeg komme på den kule gratis listen til Briskeby festivalen? Kommer til å være for kul til å komme fordi jeg bor i Bergen, og det er jo sånne folk du vil ha på gratis listen din!!

    4. Jeg kommer! … eller det vil si om jeg står på gratislista som selvfølgelig eksisterer går jeg ut ifra

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg