HER ER JEG

Ok, det er en del nye lesere innom nå. Rask etablering: Jeg heter Halvor. Jeg har en søster, og en pappa som heter Fattern.

Jeg har også en lillebror og en kattepus. Her er kattepusen min. Han heter Rambo og er min eneste beste venn.

Rambo er kul, men han er litt inhabil. Han er for eksempel ikke i stand til å ta ut søpla, betale regninger og sånne ting. Dessuten må jeg hjelpe han med å dusje. Han klarer ikke å skru på vannet engang.

Når det er sagt skal det sies at han slår meg på en del ting også. Sånn som når vi ser på “vil du bli millionær”, “Beat for beat” og sånne ting.. Da slår han meg hver gang. Ingen tvil om at referanserepertoaret hans er mye større enn mitt. Så jeg er på en måte hans bein, og han er min hjerne. En helt ok fordeling synes jeg.

Jeg omgås litt forskjellig, men hovedsakelig mennesker. Her er Abu og bamsen min. Abu ligger på bamsen mens vi ser på COPS. Abu merker ikke at han dreper bamsen. Heldigvis lever ikke bamser på ordentlig, så det gjorde ingenting denne gangen – heldigvis.

Her er to av mine aller beste venner etter pusekatten. Jeg snakker ikke om bamsene eller ulvehodet – men menneskene som står på hver sin side av kroppen min. (Jeg er i midten, altså.) De heter Christine og Michael. De har også hjemmesider. Jeg anbefaler å trykke på linkene for å se på hjemmesidene deres.

Sjekk sokkene mine. Noen ganger gir jeg rett og slett blaffen! Anarkist, kaller dem meg. Jeg kaller meg bare for “fri”.

Jeg liker å omgås kreative mennesker for å føle at jeg er i et kreativt miljø. Dessverre er det ikke alle som vil omgås meg – men det er det ikke alle som vet. Derfor lurer jeg kreative folk som kommer på besøk til Oslo (by i Norge) til å møte meg. Her har jeg lurt med meg Trondheims store menneskehetenhåp, Erlend Pukstad, inn i domkirka i Oslo (by i Norge) for å stjele stearinlys.

Jeg er helt avhengig av stearinlys.

På bildet overfor drikker jeg øl med min gamle kollega Pål. Jeg pleide å ha jobb, men så orket jeg ikke mer. Pål jobber fortsatt. Han må spandere øl på meg.  På bildet nedenfor poserer jeg foran stearinlysene mine med en øks jeg fant på vei hjem fra puben jeg drakk øl på med Pål.


Dette bildet har jeg forresten todelt for å vise forskjellen på et photoshoppa konghalvor-bilde og et ikke photoshoppa konghalvor-bilde. Jeg liker å photoshoppe bildene mine litt. Ikke for mye, men sånn akkurat passe. Litt som med alkohol, liksom. Det er ikke bra med for mye, men det er godt med litt. Derfor drikker jeg alltid litt øl. Jeg kunne drukket mye – men drikker bare litt. Dessuten kan ikke Pål henge etter meg for å spandere hele tiden. Da ville folk kanskje trodd at vi var kjærester, og det er ikke tilfelle. For det første er jeg hetrofil. For det andre er jeg og katten min enslige.

Jeg klarer ikke å lage annen form for mat enn spagetti. Derfor blir jeg ofte invitert på middag hos mormoren min som heter Oma.

Sånn ser det ut når jeg skal lage noe annet enn spagetti. Dette er taco.

Fakta: Den smakte ikke SÅ ille. Har laget mye dårligere taco tidligere.

Her er Oma. Vi pleier å dra på charterturer til Syden sammen. Hun er den eneste jeg snakker åpent ut om livet sammen med. Hadde hun vært 50 år yngre, og ikke vært oma’en min, så skulle jeg fridd til henne. Når vi er sammen pleier hun å be meg om å få en jobb snart. Hun er så søt!

Digresjon: Her om dagen var jeg på byen med en oter som het Ottar. 

Jeg elsker digresjoner. Livet mitt er egentlig bare en haug med digresjoner som er pakket inn i et kranie og kastet ut på gata for å overleve. 

Jeg var på konsert i helgen! Konserten var inne i en leilighet på Majorstuen. Det var kult. Jeg er glad i band. Band lager musikk, og musikk er fint å høre på. Jeg vil anbefale alle å høre på musikk. 

Her er swagen min fra konsertkvelden. Jeg er glad i swag – og da en jente kommenterte at jeg hadde bowlingsko senere på kvelden fortalte jeg henne at jeg faktisk ER veldig flink til bowling. 

Det var selvsagt bare jug, og det skjønte hun for hun ble ikke med meg hjem… Ikke hun heller… Jeg er dritdårlig i bowling. Jeg er dritdårlig i all sport. Jeg er veldig flink til å komme med digresjoner, da.Bare spør om jeg skal komme med en digresjon!? Bare gjør det!

– Kan du komme med en digresjon?

En digresjon? Jeg? Ja, seff! Trodde aldri du skulle spørre. Jeg kan jo digresjonere med at noen møtte en kjendis her om dagen!?

Jeg er en veldig stor Charterfeber-fan, og er oppriktig lei meg over at årets sesong allerede er ferdig. Nå har jeg sendt inn mail til TV3 og spurt dem om jeg kan få komme over og se gjennom råmateriellet. Jeg savner storfamilien sånn. Og pensjonistene. Og Fred Åge og Christoffer.

Men jeg forstår at alle er inne på dette gamle kadaveret av en hjemmeside for å lese det forrige innlegget mitt, men nå som dere først er her vil jeg jo benytte muligheten til å endelig bli rik! Nå trenger jeg bare noen få følgere til så slår jeg alle rosabloggerne og blir rik. 

Når jeg blir rik skal jeg kjøpe alle leilighetene i min etasje, slå ut veggene og lage bowlingbane! Etter noen år med intensiv trening skal jeg bli blant de beste innenfor sporten, og dermed vil jentene bli med meg hjem fra byen. Hah! Og Oma mener at jeg ikke er ambisiøs?

Jeg har kontroll, jeg. 

23 kommentarer
    1. Haha du er så mye bedre enn rosabloggerne! Du er i tillegg SÅ mye penere, sterkere og kulere enn de og 🙂

    2. KJÆRE HALVOR. Du e pen, sterk på nivå med supermann (e du supermann?), å kulast i NATO. Kom me ein annja digresjon da plz
      PS: Ka e digresjon fornå?

    3. Kjære Halvor. Du er kul. Det er en viktig person som mangler i dette innlegget. Nestsjefen over alle sjefer (etter deg selvfølgeli). Anders. Anders er en nestlegende (etter deg selvfølgeli). Han burde få sitt eget innlegg snart.

    4. Vel, denne plassen burde du ha ligget på hele tiden, Halvor.
      Jeg elsker å lese innleggene dine og se på bildene dine og alt du kommer med. Leser alt men jeg er ikke så kreativ i kommentarfeltet og det er kjedelig å legge fra seg kjedelige kommentarer. Du er så dødsbra. Ønsker deg masse godt og en hel haug med lykke; og en fremtid med massevis av kreativitet. Aldri slutt med det du driver med. Du er en av de beste menneskene jeg veit om.

    5. Heia stor fan!! men kan du blogge litt om Anders? Du,Anders, abuhus og prins Rambo er mine helter ja å stor fan av one direction men ikke poenge… Dere RULER. legg ut vine på face!! Haha håper virkelig du blir rik! Vill så mye møte dæ men bor så langt unna:( hadde blitt med dæ hjem fordi du er awsome<3 😉

    6. SKAFF DEG EN JOBB! Du trenger en jobb, Halvor. Ikke bare for å ha en egen inntekt, men fordi det bygger deg opp til en bedre person, jeg sier ikke at du er en dårlig person. Men med en jobb får du bedre selvtillit og du klarer mye mer. Jeg bryr meg om deg, derfor sier jeg dette. Og btw; du er ikke pen, sterk eller kul. Men du er kjekk og har flow, jeg liker’e.

    7. liker egentlig ikke katter men katten din er supersøt og ser veldig myk ut. skal begynne å lese bloggen din! 🙂

    8. Skriv en bok – en biografi! Da har du jobb, alle kommer til å kjøpe den så da blir du rik, og da kan du bygge bowlingbane! Du blir glad fordi du kan bowle, jeg blir glad fordi jeg kan lese den, Oma blir glad fordi du har jobb og alle blir glade. TA-DA livets komplikasjoner er løst! Og forresten: Kjære Halvor du er pen, sterk og kul!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg