VÅRBYVANDRING 2014

Her venter jeg på Fattern.

(Det er egentlig litt løgn – det er jo Fattern som har tatt bildet. Men jeg satt der og ventet på han før bildet ble tatt, så man kan se på bildet som en fiksjonell reproduksjon av noe som hendte bare 20-30 sekunder før det ble til. Dette til orientering.)

Byvandring er det beste jeg vet. Ikke om vinteren, da er alt i Oslo dritt, men nå er solen såvidt tilbake. Da trekker Bossebjørnen (det er jeg som er Bosse Bjørn!!!) ut av hiet sitt på Briskeby for å kjenne varmen fra asfalten. Den første vandringen var jeg i lag med Fattern. Han er også glad i å spankulere rundt. Titte på ting. Kjenne igjen steder fra Olsenbanden. Ta ringepigg på statsministerboligen…

Jeg liker slottet. Jeg liker ikke de som er inni slottet. Men slottet i seg selv er fint.

Jeg håper vi i nær fremtid kan avsette monarkiet, og gjøre slottet åpent for folket. Helst som et slags kulturhus med masse fine tilbud for ungdommen! Visste dere at slottet er større enn alle ungdomstiltakene i hele Norge tilsammen? Det er litt kvalmt. Men ikke hvis vi kan gjøre noe positivt ut av det! Mitt drømmeslott skulle hvertfall vært et døgnåpent tilbud med workshops, musikk og kunst og masse fine dyr. Dyrene skulle båre gått rundt der inne og hilst på de besøkende. Gardistene kunne godt blitt igjen, men bare fordi turisten og barn synes det er gøy å se på de – og det er positivt at unge gutter lærer seg å stryke skjortene sine. På 17. mai skulle de søte dyrene stått på balkongen og vinket til barna. En apekatt. En hest. En litt tjukk valross. En gaupe. En kamelon. Og en løpebille. De skulle stått der, på balkongen, og vinket til alle de glade barna. Jeg gleder meg sånn til det blir slik!! :D:D:D

Vi dro til Youngstorget og spiste sånn dyr hamburger som Fattern spanderte, og så dro vi tilbake til Briskeby. På veien tilbake gikk fortsatt Erna Solberg rundt i nabolaget og så etter de som hadde ringepigget på døra hennes. Kunne det ha vært Jens Stoltenberg som var ute og tøyset, montro? Eller kanskje det var Dalai Lama som tok igjen fordi hun ikke ville hilse på han. Haha, Erna så passe paff ut i fleisen der hun var blitt lurt trill rundt av det gamle radarparet Halvor og Fattern!

Så var jeg ute og gikk tur i Oslo sammen med Christian, min aller beste venn og kommunalt betalte hjelpeverge.  Litt rart, egentlig. Alle i vennegjengen min får betalt når vi henger sammen, bortsett fra meg. De skriver timelister når vi henger sammen, og vil aldri være med meg i mer enn fire timer om gangen. 

En av favorittplassene min i Oslo. Mitt økonomiske mål i livet, etter å faktisk ha økonomi, er å flytte til Tjuvholmen. I denne leiligheten.

Jeg blir alltid litt depressiv av å henge for lenge foran drømmeleiligheten min. Altså… Jeg vet at jeg kommer til å få god nok råd i løpet av noen år dersom jeg er flink til å spare, og jeg har jo høye fellesavgifter der jeg bor fra før av, men jeg er en sånn som vil at ting skal skje med én gang.

Det ble egentlig ikke bedre av at jeg dro til Slottsparken. Jeg har jo et mål om å selv kjøpe opp hele slottsparken en dag for å ha et sted å spankulere i fred mens jeg grubler på store ting i livet. Som for eksempel hvor ekkelt det egentlig er at det er det samme vannet som har blitt resirkulert på jorda for alltid. Jesus pissa i drikkevannet mitt, liksom. Dinosaurer bæsja i drikkevannet mitt. Farlig avfall blir helt ut i drikkevannet mitt. Det er egentlig ganske ekkelt, og noen (WHO for eksempel) burde rette mer oppmerksomhet mot. Vi burde skifte ut vannet med nytt vann snart. Bestille nytt vann, eller lage nytt vann. Ikke vet jeg, det får vannetatene og vannfabrikkene finne ut av – jeg skal i hvert fall ikke drikke noe annet en farris ferm til vannbeholdningen på jorda blir skifta ut. Jeg drikker ikke flere milliarder år gammelt kloakkvann!!!

Her er jeg og et tre.

Har dere sett den nye sekken min, forresten? Jeg fant den i kjelleren hjemme i Asker. Det er den gamle sekken til Fattern fra typ 1945 da han jobbet på Norges birøkterlag. Nå er den min. Jeg er den eneste i verden som har den. Den er unik vintage, og hvis noen vil kjøpe den; 13450718y5+923hr0x19384owyqtg9 kroner. Dere kan by i kommentarfeltet.

Her er Christian, forresten. Sliten etter en lang dag. Med meg. Dere kan sende Christian sympatimeldinger på Facebook.

Nå vil jeg ikke skrive mer. Nå har jeg lyst på en gul Farris. Nå slutter jeg å skrive for å drikke gul Farris i stedet.

6 kommentarer
    1. Husker du meg? Vi gikk bort til deg på jansløkka på 17. Mai og spurte om vi kunne lage vine sammen? Haha

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg