SUSSUDIO! (Vinn billetter til Hovefestivalen 2014)

EDIT: Konken er over, og jeg har fått masse nye låter til Spotifylista mi. Jeg takker for flere tips, og ønsker alle velkommen til Sussudio! Vinnerne har fått mæil.

Mine aller beste venner! (Mennesker jeg aldri har møtt.) Jeg skal tilbake til Hovefestivalen i år for å arrangere fest på Kinoteateret på torsdagen. Jeg er ingen DJ, men jeg er veldig glad i å danse, og siden jeg får velge konsept på festen har jeg utviklet retrofestkonseptet SUSSUDIO som lener seg på de spartanske, synthbefengte tonene fra vakre 80-tallet. Jeg inviterer DEG til å komme å danse med meg! Ja! Bli med! Gjør det!

bWVCziN5Rc

Jeg har laget en 80s-liste på Spotify som du kan høre på HER. Jeg er ganske fornøyd med, men den er langt fra ferdig og det er sikkert mange ting som burde vært med i lista mi. Nå har jeg til og med fått lov av Hove til å dele ut noen billetter til festivalen, og derfor spør jeg DEG om å komme med dine 80s-favoritter i kommentarfeltet. Jeg lodder ut et par vinnere derfra i løpet av uka som da får ukespass til Hovefestivalen.

Da sier jeg som Beth Anderson; Dance, dance, dance! Og ønsker dere lykke til. Håper jeg får noen nye favoritter til lista mi som jeg kan danse til på hove. 

95 kommentarer
    1. Haha, det tror jeg kan bli en morsom kveld! Disse sangene bør også være med på listen for topp stemning:
      Uptown Girl – Billy Joel
      The Final Countdown – Europe
      Eye of the Tiger – Survivor
      We Built This City – Starship
      Wake Me Up Before You Go-Go – Wham!
      The Best – Tina Turner

    2. Kjære Halvor,
      Nylig ble jeg trukket ut på en blogg som vinner av 5 lipbalms. Jeg føler at det å vinne billett til Hove via bloggen din er neste steg i dette “karre til seg mest mulig free shit” arbeidet som jeg driver med.
      U2 – I Will Follow, Joy Division – Atmosphere, Kate Bush – Running Up That Hill, Kiss – Reason To Live, A-Ha – Hunting High and Low.

    3. Rockit av herbie Handcock en soleklar klassiker! #ûberhef10Dansbarlåt
      Living on video – med Trans X – fetere synth-driv av et 80talls kaliber skal du lete lenge etter! synd de ikke lager slikt lenger.. :c *furt*

    4. a-ha – take on me
      a-ha the sun always shines on TV
      Journey – don’t stop believin´
      Sweet dreams (are made of this)
      men at work – down under
      new kids on the block – please don’t go girl
      Rick astley – never gonna give you up
      Ray parker – Ghostbusters
      madonna – like a virgin
      Corona – the rhythm of the night (90s)
      haddaway – what is love (90s)
      James brown .- living in america
      Toto – africa
      Nena – 99 red luftballoons
      Phil collins – in the air tonight
      Kim Wilde – keep me hanging on
      Salt´N´Peppa – Push it
      Culture Club – Karma Chameleon
      Depeche mode – Just can’t get enough
      Depeche mode – personal jesus
      Depeche mode – enjoy the silence
      Håper du fant noen av disse låtene fengende nok til å bli spilt av på konseptet ditt under hovefestivalen!

    5. Lættis og jævlig fett, her noen av mine 80-talls favoritter:
      Never Ending Story ? Limhal
      Move your Body ? Marshall Jefferson
      Flashdance?What A Feeling ? Irene Cara
      Kiss – Prince
      Girls Just Want To Have Fun- Cyndi Lauper
      Karma Chameleon- Culture Club
      Wham! – Wake Me Up Before You Go-Go
      One Night in Bangkok – Murray Head
      a-ha – Take On Me

    6. Rosanna – Toto
      Beat it – Michael Jackson
      Take on me – A-ha
      Don’t stop believin’ – Journey
      Manic Monday – The Bangles
      Sweet child o’ mine – Guns N’ Roses
      Touch me – Samantha Fox
      Born in the U.S.A – Bruce Springsteen

    7. Bon Jovi – Livin’ on a prayer eller Return – Bye Bye Johnny topper lista. Hvem som er øverst er jeg ikke sikker på. Men en ting er sikkert, allsang blir det på begge i god gammal 80’talls stil med tights og halvlangt puddelhår!
      Oooh, ooh we half way there..

    8. Queen- Another One Bites the Dust
      Queen- Crazy Little Thing Called Love
      Pink Floyd- Another Brick In the Wall
      Queen er jo alltid en slager! Abba, Madonna, U2, Guns N’ Roses.. funker det også!

    9. Head Over Heels av tears for fears. Ble introdusert for den igjennom Donnie Darko, vet ikke om det er derfor jeg elsker den eller ikke.
      Også digger jeg Grease Is the word. Blir kanskje ikke heelt 80-tallet, men.
      Sweet child of mine
      Master of Puppets

    10. TNT – 10.000 Lovers (In One)
      Toto – Hold the Line (Fra slutten av 70-tallet, 80-talls vibe)
      Billy Joel – Uptown Girl
      Toni Basil – Mickey
      Tom Petty – Free Fallin’
      Guns N’ Roses – Sweet Child O’ Mine
      Guns N’ Roses – Paradise City
      RUN-DMC – It’s Tricky
      L.A. Guns – I Love Rock and Roll
      Prince – Purple Rain

    11. Herbie Hancock – Rockit
      Men Without Hats – The Safety Dance
      RUN-DMC- Its tricky
      RUN-DMC – Its like that
      <33333333333333 plezzz giv meh, du er bezt <333333333333

    12. Blue Monday – New Order
      Disorder – Joy Division
      Når knoklene bli til gele – Raga Rockers
      Faron Young – Prefab Sprout
      Making Plans For Nigel – XTC

    13. Fra toppen av hodet mitt, som man sier:
      Vangelis – Chariots Of Fire
      Pixies – Where Is My Mind
      The Nails – 88 Lines About 44 Women

    14. The Smiths – The Headmaster Ritual
      The Smiths – Reel Around the Fountain
      The Smiths – Suffer Little Children
      Joy Division – Love Will Tear Us Apart
      The Cure – The Hanging Garden
      Rush – The Spirit of Radio
      Nirvana – Love Buzz
      Pixies – No 13 Baby
      Jesus and Mary Chain – Just Like Honey
      The Stone Roses – I Wanna Be Adored
      Simple Minds – Don’t you(Forget about me)
      I Ain’t No Joke – Eric B. & Rakim
      Beastie Boys – Shadrach
      Black Flag – My War
      Black Flag – Black Coffee
      Talking Heads – Once In A Lifetime
      R.E.M – The One I Love
      Men At Work – Down Under
      Spandau Ballet – Through the Barricades
      Raga Rockers – Maskiner i Nirvana
      Raga Rockers – Drept Kjendis
      Sonic Youth – Teen Age Riot
      Slint – Ron

    15. Allerede, Don’t you forget about me av Simple Minds, klassiskere som Master of puppets av Metallica, About a Girl av Nirvana og Guns of Rose’ Sweet Child of Mine.

    16. Pixies – Hey
      Queen og David Bowie – Under Pressure
      Madonna – Material Girl
      The Cure – Just like heaven
      Bruce Springsteen – Born in the USA
      Dire Straits – Money for nothing
      Culture Club – Karma Chameleon
      😀

    17. Halvor! Din snik. Så heldig du er som får lage gøy under Hove.
      Jeg håper du spiller:
      George Michael – Faith. At ingen enda har foreslått denne er skam for menneskeheten.
      Steve Miller Band – Jungle Love. JA dette er strengt tatt ikke 80tallet enda. But still..?
      Prince – Kiss. Dette. Nå. Jeg vil kysse i lufta med glowsticks i munnen. Litt feil. Litt godt.
      Pixies – Where is My Mind. (følg gjerne denne med Wheatus’ Teenage Dirtbag)
      Og sist, men absolutt ikke minst:
      Paul Simon – You Can Call Me Al.
      Får jeg danse med deg?

    18. Another brick in the wall av Pink Floyd
      Love will tear us apart av Joy Division
      Svake mennesker av Jannicke (slager)
      Kiss av Prince
      That’s what friends are for av Dionne Warwick
      Walk this way av Run DMC
      Rock the casbah av The Clash

    19. My 80’s dance favorites:^
      * Billie Jean – Michael Jackson
      * Into the Groove – Madonna
      * Who Can It Be Now? – Men At Work
      * Material Girl – Madonna
      * Venus – Bananarama
      * Footloose – Kenny Loggins
      * Jump (For My Love# – The Pointer Sisters
      * I’m So Excited – The Pointer Sisters
      * Thriller – Michael Jackson
      * Sweet Dreams #Are Made of This# – Eurythmics
      * Celebration – Kool and The Gang
      * Let’s Dance – David Bowie
      ShAke iT!
      ([email protected])

    20. Her er ihvertfall noen av mine favoritter, er jo 1000 vis av sanger å velge mellom fra 80′ tallet!
      Footloose – kenny loggings
      Thriller – Michael Jackson
      I’m so excided – the pointer sisters
      Take on me – a-ha
      Crazy crazy night – kiss
      Livin’ on a prayer – bon jovi
      Walk of life – dire straits
      Money for nothing – dire straits
      Gimme! Gimme! Gimme! – ABBA
      the final countdown – Europe
      Mamma Mia – ABBA
      dancing gueen – ABBA
      Don’t stop belivin’ – Jerney
      Billie Jean – Michael Jackson
      Beat it – Michael Jackson
      I wanna dance with somebody – whitney Houston
      Hold the line – toto
      Eye of the tiger – survivor
      Poison – alice cooper
      Hun er forelska i lærern – the kids
      Ooa hele natten – attack
      Satser på at det blir stemning og mye allsang!!!

    21. The outfield – your love
      Phil collins – in the air tonight
      Pet shop boys – west end girls
      Survivor – burning heart
      Bonnie tyler – holding out for a hero
      Klassikera!!

    22. Dire straits – walk of life
      Aha – take on me
      Van halen – Jump
      Michael Jackson – Beat it
      Queen – bohemian rhapsody

    23. Fox the Fox – Precious Little Diamond
      New Order – Blue Monday
      Simple Minds – Don’t You (Forget About Me)
      The Stranglers – Midnight summer dream.
      Depeche Mode – Enjoy the Silence
      Soft Cell – Tainted Love
      Devo – Fresh
      The Smiths – How Soon Is Now?
      Echo And The Bunnymen – The Killing Moon

    24. Hei,
      Var så “uheldig” å bli født i 91, så gjekk desverre glipp av 80-tallet, men det betyr ikkje at eg ikkje elsker musikken! 🙂
      Dei beste slagerene frå 80-tallet må være:
      Dire straits – walk of life
      Aha – take on me
      Michael Jackson – beat it
      Bon jovi – Living on a prayer
      Håper disse slår an i lista di! 😀

    25. Dire Straits- sultans of swing
      Led Zeppelin-stairway to heaven,whole lotta love
      The Rolling Stones- Sympathy for the devil
      Billy İdol- White Wedding
      Europa- The Final Countdown

    26. Jeg må først og fremst si at bloggen din er virkelig genial!
      Her er mine favoritter:
      MC Hammer – U Can’t Touch This
      Murray Head – One Night in Bangkok
      UB40 – Red Red Wine
      Nena – 99luft Balons
      The Kids – Forelska I Lærer’n
      Lionel Richie – Hello
      Kool & The Gang – Celebration
      N-Trance – Stayin’ Alive
      The Rock Steady Crew – Hey You
      Europa – The Final Countdown
      Håper du fant noen som du kan adde til listen din!
      Og kanskje det blir Hove på meg likevell nå.

    27. Her er en lett blanding, som rocker hele festivalområdet:
      Bon Jovi – Livin’ on a prayer
      U2 – With or without you
      Bruce Springsteen – Born in the USA
      MC Hammer – U can’t touch this
      Aha – Take on me
      Michael Jackson – Beat it

    28. Metallica – Master of puppets og Orion. Alt av Metallica generelt.
      RUN-DMC – Walk this way og It’s tricky.
      Guns n’ roses – Sweet child o’ mine.
      Kim Wilde – You keep me hangin’ on.
      Talking heads – Burning down the house.

    29. Run Dmc – Walk this way og It’s Tricky
      Bon Jovi – Living on a Prayer
      David Bowie – Let’s Dance

    30. Synger for full hals i dusjen og på nachspiel
      Nik Kershaw – Wouldn’t it be good
      Elton John – I’m Still Standing
      Falco – Rock Me Amadeus
      Prince and the Revolution – Raspberry Beret
      Guns ‘N’ Roses – Sweet Child O’ Mine
      RUN-DMC/Aerosmith – Walk This Way

    31. Falco – Der kommissar
      John Farnham – You´re the voice
      Run DMC – it´s tricky
      Hall & Oates – Out of touch
      Culture club – karma chameleon
      Alphaville – big in japan
      The Buggles – video killed the radio star
      Eurythmics – sweet dreams are made of this
      Marvin Gaye – Sexual healing
      The pointer sisters – jump (for my love)
      ray parker jr – ghostbusters
      salt n pepa – push it

    32. Mine absolutte favoritter er:
      Run DMC – It´s Tricky
      Guns ‘N’ Roses – Sweet Child O’ Mine
      RUN-DMC/Aerosmith – Walk This Way
      MC Hammer – Can’t Touch This

    33. Cyndi Lauper – Girls Just Wannna Have Fun
      Europe – The Final Countdown
      Bonnie Tyler – Holding Out For A Hero
      Kenny Loggins – Footloose
      The Jacksons – Can You Feel It
      Owen Paul – My Favourite Waste Of Time
      Mr. Mister – Kyrie
      KC & The Sunshine Band – Give It Up
      Daryl Hall & John Oates – Rich Girl
      Elton John – I’m Still Standing
      Luther Vandross – Never Too Much
      Nena – 99 Red Balloons
      The Buggles – Video Killed The Radio Star
      Aha – Take On Me
      ABBA – Dancing Queen
      Belinda Carlisle – Heaven Is A Place On Earth
      Whitney Houston – I Wanna Dance With Somebody – Who Loves Me
      Samantha Fox – Touch Me (I Want Your Body)
      Rick Astley – Never Gonna Give You Up
      I’m So Excited – The Pointer Sisters
      We Built This City – Starship
      Cutting Crew – (I Just) Died In Your Arms
      Chaka Khan – I’m Every Woman

    34. Run DMC – walk this way, its like that, Its tricky
      Kulture Club – karma chameleon
      Belinda Carlisle – Heaven is a place on earth
      Midnight Oil – Beds are burning
      UB40 – Red Red wine
      George Harrison – got my mind set on you
      Vanilla Ice – Ice Ice baby
      Def Leppard – pour some sugar on me
      Eurythmics – Sweet Dreams
      The beach boys – Kokomo
      Queen – I want to break free, Another one bites the dust
      Kiss – Crazy Crazy nights
      The Buggles – video killed the radio star
      Whitesnake – Here i go again
      Jannicke – svake mennesker
      Marius müller – den du veit
      Ole i’dole – det vakke min skyld
      Dumdum boys – splitter pine
      The kids – forelska i lærern, Vil du værra med meg hjem i natt
      Gyllene tider – sommartider, når vi två blir en
      Carola – främling
      Alphaville – forever young
      Jennifer Rush – the power of love
      Samantha fox – touch me
      Status quo – in the army now
      The weather girls – its raining men
      Foreigner – i want to know what love is

    35. Wææ, hør a! vi skal seff danse til
      Celebration av Kool and the gang
      Wake me up before you go go av Wham
      Humpty Dance av Digital Underground
      I’m so exited av Pointers sisters
      Girls just wanna have fun av Cyndi Lauper
      I wanna dance with somebody av Whitney Houston
      Like a virgin av Madonna
      I love rock n Roll av Joan Jett
      Dancing in the dark av Bruce Springsteen
      Jessie’s girl av Ricp Springfield
      Dancing with myself av Billy Idol
      Addicted to love av Robert Palmer
      Take on me av A-ha
      The way you make me feel av Michael Jackson
      Walk this way av Aerosmith og Run DMC
      håper at noen av disse slipper inn i varmen til lista di og at du stiller opp med noen fete dance moves på hove! 😀

    36. We Built This City – Starship er bare en vinner på dansegulvet. Vil veldig gjerne til Hove og høre hva du finner frem 🙂

    37. New order – blue monday
      Michael Jackson – Billie Jean
      Bon Jovi – Livin? On A Prayer
      The Stone Roses – Fools Gold
      Run DMC – Walk This Way
      må avslutte med denne godbiten til kongen
      Rick Astley – never gonna give you up

    38. You can call me Al av Paul Simon er jo heilt fantastisk, men det blir ikke fest uten Footloose. Ellers er The time of my life, Ghostbusters, Uptown Girl og It´s raining men absolutt favoritter! Ja. Uten ironisk distanse. Jeg lover.

    39. One Night In Bangkok – Murray Head
      Kiss – Prince
      Material Girl – Madonna
      Its Raining Men – The weather Girls
      Born In The USA – Bruce Springsteen
      That’s What Friends Are For – Dionne Warwick

    40. -Bon Jovi- Livin’ on a prayer
      -U2-With or without you
      -Pink Floyd-Comfortably Numb
      -Tom Perry and the Heartbreakers-Don’t come around here no more
      -Aha – take on me
      -Wham – wake me up before you go go
      -Journey-Don’t stop believin’

    41. Prøvde å plukke ut mine 80’s favoritter etter at du la ut konkurransen på tirsdag, men det er for mange gode låter til at jeg skal ramse opp alle de beste..
      Så.. etter noen par glass vin i går klarte jeg å danse meg frem til disse favorittene.
      Sexual healing – Marvin Gaye
      Pink Floyd – Comfortably Numb
      Dire Straits – Money for Nothing
      Queen – Another One Bites the Dust
      Celebretion – Kool & The Gang
      What A feeling – Irene Cara
      Gleder meg til SUSSUDIO 🍷💃

    42. Bruce Springsteen Born in the USA
      Cyndi Lauper Girl just want to have fun
      David Bowie Lets Dance
      Ray parker Jr Ghost Busters
      Madonna Like a Virgin
      Kim Carnes Betty Davis eyes

    43. Kraftwerk – Tour de France
      Creedence Clearwater Revival – Cotton Fields
      Joy Division – Atmosphere
      Run DMC – Christmas in Hollis
      The Police – Roxanne
      Iron Maiden – Run to the Hills
      Judas Priest – Breaking the Law
      PS. Håper jeg vinner så jeg får vært med på SUSSUDIO!
      PSPS. Prins Rambo 4 prez!!

    44. Judas Priest – Breaking the law
      Cyndi Lauper – Girls just wanna have fun
      Metallica – Master of puppets
      Metallica – One
      Nirvana – Floyd the barber (1989, gjelds selvom!!!)
      It’s raining men – The weather girls
      Jeg vil veldig gjerne vinne, velg mine favoritter (plisplis)<3

    45. David Bowie – Ashes to Ashes
      Duran Duran – Ordinary World
      UB40 – Red Red Wine
      Queen- Another One bites the dust
      Bruce Springsteen – Hungry Heart

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg