KULT

Fattern kom innom en tur i går. For å se utviklingen. Av leiligheten min, som jeg har pusset opp. Han hadde vel et håp om å få servert noen gode overraskelser med utviklingen av livet mitt også, men meg skjer det jo ikke stort med. I drømmene mine kan jeg betale polakker for å restaurere personligheten min også. Ommøblere hjernen, kaste gammelt skrot.. Eller “lobotomi” som det også kalles. Jeg forsøkte faktisk å lobotomere meg selv noen år tilbake – med en hammer, en skrutrekker og en liten avbiter.

Men det var veldig hyggelig at han kom innom. Fattern og jeg er jo ganske like (bortsett fra at han har et innholdsrikt liv, mens jeg ikke har det) og kommentaren hans til den nyopppussede leiligheten – som den eldste sønnen hans snart har spolert et helt tiår inni – var et ganske enkelt «Kult!» før han la seg på sofaen og sovna. Omtrent samme responsen jeg gir fra meg, uansett hvilken situasjon jeg står overfor.

Blir bedt på en iskald øl på besøk hos en kompis: «Kult!» *legger meg på sofaen og sovner*
Dama spør om vi skal gifte oss og få barn: «Kult!» *legger meg på sofaen og sovner*
Får telefon fra Hamar om at jeg har vunnet 10 millioner i lotto: «Kult!» *legger meg på sofaen og sovner*
Blir kastet i varetekt for en noe jeg ikke har gjort: «Du får strafferabatt hvis du tilstår!» «Kult!» *legger meg på glattcellemadrassen og sovner*
Alle vennene mine blir drept i en makaber terroraksjon utført av IS-rekrutter i Strøget-passasjen: «Kult!» *legger meg på sofaen og sovner*
Klimakrisen når klimaks – solen eksploderer og enorme meteorsteiner trenger gjennom og knuser atmosfæren: «Kult!» *tar et tøft bilde av meteorregnet med iphonen min, legger meg på sofaen, sovner*

Førsteklassestudenter (fra filmskolen jeg selv gikk på for noen år tilbake) spør om jeg kan stille opp i en dokumentar: «Kult!» *studentene kommer på besøk og får muligens den største utfordningen med et intervjuobjekt de noen gang kommer til å møte på fordi intervjuobjektet (meg) ikke er i stand til å gjøre rede for seg selv*

Vakkert? Kult? Jeg synes faktisk dette viser frem en bedre produksjonsverdi enn mestparten av det som går på både norsk og internasjonal TV. (Ooooh, hvilket statement!!!) Rambo er enig. Rambo er faktisk enig i det meste, så lenge han ikke trenger å utdype sitt engasjement, og kan legger seg raskest mulig tilbake på sofaen for å sove.

Påstand: “Både norsk og internasjonal TV-produksjon mangler personlighet.”
Rambo: «Mjao» *legger seg på sofaen for å sove*

*jeg gjør også det*

“Livet er for langt til å stresse rundt for å få ting gjort!” – sitat mann (26) som liker å kle seg ut hjemme på dagtid, i stedet for å jobbe og sikre seg en sikker fremtid med kone, barn og en god pensjonsordning. Hodet fullt av ideer, men rutine og gjennomføringskraft lik hjernen på en brunsnegle. Muligens meg.

“Jeg vet ikke hva jeg vil frem til med alt dette!” – sitat mann (26) som selv i en alder av 46, 66 og dersom naturen tillater det også 86 år, stadig ikke har peiling. Meningen med livet handler om å la være å finne meningen med livet, for den eksisterer ikke. Lurer noen på hva meningen med livet til en labrador (f.eks) er? Nei. Har en labrador sjel? Ja. Er en labrador dum, og ute av posisjon til å gruble over teite livsspørsmål på egenhånd? Ja. Kan dette være grunnen til at vi ikke bryr oss om en labradors mening med livet? Ja.

Sitat mannn (26): Det er like lite mening i livene til mennesker, som det er i livet til (f.eks) en labrador. Eller en mygg. Vi er utviklet ut av ingenting, og har med ren uflaks flaks fått muligheten til å bli smarte nok til å kunne stille spørsmål ved hvorfor det har blitt slik. Ironisk nok har nok en typisk labrador det bedre enn mennesker.

Sitat mann (26): Hva vil jeg frem til med alt dette tullet? Sitat mann (26): Vet ikke. Slutt å still dumme spørsmål til deg selv. Ikke svar på det heller. Lat som du selv er luft.

«Kult!» 

Faen så dum jeg er… *tatoverer Aksel Sandemoses mest kjente verk “janteloven” på brystkassa og flytter til et telt i skogen for å få fred, og muligens koldbrann*

Takk for i dag, dette kommer ingen vei, HEHEHE, nå skal jeg dusje (neida, skal bare ta på deo, dusjer nesten aldri HEHEHE) også skal ikke gjøre noen ting før jeg sovner av min egen kjedsomhet. I morgen skal jeg kle meg ut igjen – gleder meg sånn!!!!! HEEHEEHEHE

5 kommentarer
    1. Haha, kul fatter. Skjønner at du har en å se opp til der. Men du, katten din ser litt sånn molefunken ut… Det gjør du også i grunnen. Litt sånn ekstra. Er ikke sofaen så stas lenger?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg