Visdomsord fra Ludvig Nessa

Kjenner du til Ludvig Nessa? Ikke? Da er du antageligvis under 40 år gammel, og mindre opptatt av norsk aborthistorie.

Ludvig er en trivelig mann på 65 år (han har faktisk bursdag i dag!). Han tidligere prest i den norske kirke, men sluttet fikk sparken i 1991 fordi han arrangerte flere svært kontroversielle demonstrasjoer og aksjoner mot kvinners rett til selvbestemt abort.

Etter at Ludvig fikk sparken sluttet i den norske kirke, så startet han sitt eget uavhengige “prosti” sammen med blant annet Børre Knudsen – en annen morsom prest som dessverre døde for en liten stund siden. (Nå er han sikkert i himmelen og har det helt awesome.) Med sitt nye independent kristensamfunn kunne endelig Børre og co formidle det de mente at er den riktige tolkningen av den par-tusen år gamle boka store deler av verden følger livene sine etter. Ikke den største forskjellen fra statskirka sin tolkning, bare hakket tydeligere på hva dem synes om homser, babydrap, skilsmisser og andre former for synd som vi såklart ikke kan han noe av i et sivilisert samfunn.

(Dessverre var det mange som ikke skjønte at Børre og vennene hans var seriøse. Alle trodde at de drev med satire, og egentlig var en del av komikertrioen “KLM”.) 

I løpet av 2000-tallet er han også blitt kjent som en motstandsmann i kampen mot snikislamiseringen av Norge. Jeg har alltid tenkt på Ludvig Nessa som en samfunnsengasjert skrue, men da jeg fant Facebook-kontoen og Twitter-kontoen hans gikk det opp for meg (hehe) at at han er mye mer enn det.

Ludvig Nessa er en poet. Et lyrisk geni.


(Hehe, Ludvig din rakker!)

Sterke meninger og solide slag mot samfunnets barneslakt, sodomi og innføring av terrorreligionen islam – flettet sammen av overveldende språkbruk og sterke faktabaserte referanser. Som for eksempel denne klasse-tweeten fra 2012:

Det er liksom så direkte. Så sant. Så ekte. Samfunnet gjennomgår jo virkelig en avkristning! Skal vi virkelig tillate det? Skal vi virkelig tillate at for eksempel homofile mennesker (HOMSER!!!) finner hverandre, elsker hverandre og lever sammen? Det er jo HELT SJUKT!!!???

Akkurat, ja… Hmmm
Jeg synes Ludvig sine synspunkter i abortsaken har blitt sensurert av media de senere årene. Han burde fortsatt slik han og Børre Knudsen gjorde på 80/90-tallet. Sjikanering av kvinner utenfor abortklinikkene, falske babyfostre og griseblod.

Her er et godt eksempel på en Ludvig Nessa-tweet. Den er fylt med både islamfobi, humor (det med å falle i lommen, hehe) og spennende utrykk. Kanskje “Kyrie Eleison” blir det nye “schpaa kæbe”?

Dette er kanskje min favoritt-tweet. Det følger med et tøft illustrasjonsbilde i tillegg. Veldig bra, Ludvig!

Jeg kjører på med noen tweets til!

Og så klart klassikeren:

Sterke meninger! Noen vil kanskje se på dette som sårende mobbing og sjikane, men husk at dette er guds ord! Det står i en bok. En bestselger gjennom over tusen år! Homser, muslimer og babymordere skal brenne i helvete!!!!!!!!!

Fyrer løs med enda et par gullkorn fra Twitter-kongen sjæl:

Ikke ha sex. IKKE HA SEX FOR SVARTE FARAO!

Og bare så det er nevnt – så ingen skal tro at Ludvig Nessa er en rasistisk homo- og kvinnehater med narsissttendenser:

Det var godt å få det bekreftet – tilliten til Ludvig Nessas ord står fortsatt sterkt.

Noen homser som kjenner seg igjen i denne, eller? ;););)

Noen barnemordere som kjenner seg igjen i disse, eller? ;););)

Noen muslimer som kjenner seg igjen i dette, eller? ;););)

Til slutt vil jeg gjerne få sitere Ludvig Nessa sin tweet fra desember 2012 der han rett og slett tungeskriver.

Jeg har aldri sett tilfeller av tungeskriving før. Jeg har ingen anelse om hva Ludvig prøver å formidle med dette. Men det er vakkert. Det er jæskla vakkert.

Til slutt vil jeg ønske Ludvig Nessa til lykke med 65 års dagen!

Måtte fremtiden by på enda mer hetsing, sjikane, rasisme, mobbing i guds navn.

5 kommentarer
    1. God dag, Halvor! Lenge siden sist. Ser du er mer aktiv for tiden og det er jo morooo!
      AH det KLM innslaget ler jeg så grådig hardt av. Det er helt fantastisk. Ekte og gode barndomsminner ikke minst.
      Mhmmhmm.. Jeg syns det er veldig trist hvordan enkelte kristne er. Når sant skal sies; er du en drittsekk, så er du en drittsekk. Og verre blir det vel om du er en drittsekk med en trosretning. Uansett hva – blir det til det litt mer ekstreme så blir det for sykt. Heldigvis har man noen gode fremganger nå i disse nyere tidene – kanskje mange nedganger også. Vi har en mer aksept for ting som rett og slett var helt out of the question før.
      Rasismen derimot, der ser jeg ingen fremgang (det har vel vært noe fremgang fra sånn 20 – tallet da, men under min DRITLANGE (lol) levetid). Det går både frem og tilbake. Det er så mange av nordmenn som sikkert ikke er klar over hva rasisme er engang. De er en gjeng med sauer som fortjener et jernrør oppi ræva. IVERTFALL de som bare “jeg er ikke rasist, bare rasebevisst”.
      Det blir en ond sirkel fordi man drar alle utlendinger under 1 kam, og “ofrene” for rasismen kan brått dra alle nordmenn under en kam som rasister. Det siste jeg vil er å bli stempla som det, for da blir du stempla som et jævlig menneske. Det er jo trist, jeg forstår det også for det er sinnssykt mye rasisme blant oss nordmenn og folk er ikke redd for å legge det frem, for de VET at noen støtter det opp og er enig med dem. Her endrer folk navna sine for å kanskje få seg en jobb. Hvor mye sier ikke det hvor fucka det samfunnet her er?
      Hvor blir av forståelsen, empatien og kjærligheten? Her er vi høye som faen på oss selv og har ikke snev av selvironi og bryr oss kun om oss selv. Kjæresten min tok opp en diskusjon i klassen sin en gang, da elevene fikk spørsmål om hva de ville med livet sitt. Etter alle hadde svart sa han til slutt: Jeg la merke til en ting her, og det er at ingen snakket om annet enn seg selv. Hvordan JEG skal gro og hvordan livet MITT skal være (han gikk da i en helseklasse med nesten bare jenter og de himla litt med øya da, MEN det jo sant).
      Mine verdier som personlig kristen er derimot å være et godt medmenneske, ha forståelse for menneske uten å dømme. Det er det jeg føler JEG har fått noe godt ut som kristen. Og syns jeg er det å være kristen handler om. Og det sies ikke at jeg følger alt etter punkt og prikke i bibelen. Det er mye jeg syns er helt på ville vidder, og masse jeg er sååå enig med.
      Jeg er jo fra en kristen familie, og noen er litt mer ekstreme enn andre. Og det ødelegger jo forholdene du har med dem. Enkelte er så fordømmende og ignorante roboter. Jeg føler de ikke er egne individer med egne meninger.
      Nei, dette samfunnet er fortapt. La folk gjøre hva de vil, like hva de vil så lenge det ikke går utover andre.
      Det går som oftest kun utover ignorante meninger og synspunkter, og det er det som plager folk. De klarer ikke holde kjeft og bare livet sine egne liv og passe på seg selv – de skal pirke på andre. For en waste av dette ene livet på jorda. Jeccchuus

    2. Perfekt innlegg dette her! Akkurat her burde det være lov å slå tilbake..makan til gjøk han der. Tror ikke denne fyren har så mye selvinnsikt, er nok en fin miks av drittsekk og hjernevask dette her. Flotters, Halvor.

    3. En kan diskutere og være uenig i fremgangsmåten til folk med “ekstreme” meninger. Heldigvis er de fleste enig i at vold ikke er riktig uansett hvor sant eller riktig det du sier/står for er. Hvorfor går “ekstremister” ut med sitt budskap så voldsomt? Gjerne fordi samfunnet rundt gjør noe alvorlig galt i deres øyne. De religiøse vil si at det er imot Guds vilje. Hvis vi ikke ?vender om? ligger vi tynt ann. Det finnes ekstremister som tyr til vold og tar liv i “Guds navn” kun fordi andre ikke tror, eller at en er annerledes eller lever annerledes. De må respektere at folk lever og tror annerledes enn dem, på same mate som andre må respektere dem. Likevel stiller det et ganske alvorlig spørsmål. For hva om en med ekstreme (fra samfunnets øyne) meninger faktisk har rett. Hvis det skulle vise seg at dette omtalte “barnet i mors liv” faktisk er nettopp det; et barn, et menneske, et liv. Ja hva er så abort? Hva annet en mord kan en kalle det å si at fosteret ikke får leve lenger? Og når mord skjer systematisk og i tusen tall hvert år. Hva er så det? Kan man kalle det annet enn massemord?
      Både islam og kristendommen har hatt grimme historier og ikke alt stygt gjort i Allah og Guds navn tilhører historiebøkene. Mengder med menneskeliv har blitt tatt brutalt igjennom verdenshistorien kun fordi de ikke fulgte den ?rette vei?. Forsvarer man slike overgrep har man ingen rett til å diskutere sin egen rett til å leve. MEN det er en ting jeg finner aller mest interessant . Den siden av abortsaken som er mest forhatt i Norges samfunn i dag, er den siden som ønsker å verne om livet. De er ekstremister. For en gangs skyld mener jeg faktisk at det hele er snudd på hodet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg