Jeg bæsjer aldri alene

 

 

Det er normalt å være usikker på om man noen gang har bæsjet sammen med noen. Kanskje du har bæsjet med foreldre, venner etter gymtimen eller svømming, kjærester eller lignende. Jeg kan vel trygt innrømme at jeg både har bæsjet sammen med foreldrene mine når jeg var mindre, søsken, klassevenninner, og kjæresten min tilbake i tid. Jeg har vel egentlig også bæsjet med flere også. 

Det er faktisk helt normalt å bæsje med noen en eller annen gang opp gjennom livet, og gjerne spesielt i barndommen. Men noe dere gjerne ikke vet om meg, er at jeg stort sett aldri bæsjer alene. De siste årene har jeg delt bæsj nesten hver eneste dag. Ikke fordi jeg syns det er supergøy å bæsje sammen med noen, men fordi jeg faktisk har vært nødt, og ikke hatt noe valg. 

Jeg er alenepappa til en liten katt, og kan umulig gå å ta meg en bæsj når jeg føler for det. Og når man har spist f.eks mat, så hadde det jo vært litt deilig å tatt seg en bæsj før jeg forlater huset. Derfor så har jeg alltid katten med meg på bæsjern, dag inn og dag ut. Det er den eneste muligheten jeg har, om jeg skal ta meg en bæsj. Noe som vi alle trenger og gjøre for å ta vare på oss selv. 

Har du noen gang tenkt over hvor deilig det er og faktisk ha muligheten til å bæsje alene? Har du noen gang satt pris på den friheten? Jeg tror nok ikke jeg hadde satt noe særlig pris på de minuttene alene på bæsjern, om jeg ikke hadde hatt katt. Jeg tror aldri jeg hadde tenkt over at det er et problem en gang når man er alenepappa. En ting er om man er to stykker hjemme, og bytter på å få bæsje. Men det er noe helt annet når det ikke er noen som kan se etter katten mens du tar deg en bæsj.

Nå som jeg har besøk har jeg fått kjenne mye på hvor lett det er å bæsje med en gang jeg har spist frokost, eller føler meg mett og ekkel. Jeg misunner alle som slipper å tenke to ganger før de vurderer å bæsje.. Så neste gang du tar deg en bæsj, ofre deg en liten tanke, hvordan ville det bli om du hadde hatt kattepus også med deg inn på bæsjern? 

96 kommentarer

Siste innlegg