ASKERS STYGGESTE BYGNINGER

Jeg er oppvokst i Asker og har fulgt med på den lille byens utvikling siden hele Asker var et postkontor med en stor parkeringsplass. Jeg er glad i Asker, og selv om jeg ikke bor der lenger – så bruker jeg mye tid i Asker. Alene, med familie, eller med gamle venner.

En ting jeg alltid har lurt på med Asker er dens arkitektoniske utforming, og det er jeg sikkert ikke alene om. Jeg vil tro at svært mange av dere der ute har stusset over de snodige bygningene som ligger jevnt fordelt rundt i kommunen – som tuttifruttistrø på en litt dvassen soft ice. For mange er disse bygningene stygge, men jeg synes de er fine. De har sin egen sjarm, og jeg er overbevist om at Asker er en by som tør å gå først i rekken. Avantgarde! Spesielt når det kommer til nettopp dette med arkitektur. Jeg tok med meg Christian for å ta en nærmere kikk på noe av det man kan finne når man drar på safari i Asker!

PS: Sjekk også ut Asker-remixen av Oral Bee sin klassiker “Møt meg i min hood” HER.

5 kommentarer
    1. Asker er ingen by og vi som bor her er stolte av bygda vår. Ingen metropol er det heller. Det er jo kun noen få tog som reiser forbi og de ser jo svært lite av bygda. Asker er en god bygd å bo i men de som ikke kjenner stedet bryr seg lite om hva som skjer her. På en måte en av verdens kjedeligste plasser der alle skal ha sitt eget lille slott å bo i. Se bare på Asker sentrum. Det bor omtrent ingen under 70 år der, og kommunen skal fortsette å bygge dyre boliger i sentrum for eldre personer som må ha en villa og selge for i det heltatt ha råd til å bosette seg i sentrum. Rett å slett en skam er det. Fy ril politikerne som kunne gjort Asker til et tettsted med syrende liv, men med kommunestyret vi har skal alt i sentrum kun gå til de eldre som sitter i sine altfor dyre hjem og aldri bruker alle mulighetene som burde ligget der. Et godt eksempel er jo at det ikke finnes en eneste brun pub igjen. Alt er borte og ungdommen reiser heller andre steder. Samler det seg noen i sentrum er politiet raskt på pletten for å løse opp alle som samles for sosialt samvær.

    2. Elsker denne videoen!!! Forresten vil jeg bare si at jeg tenker ekstra mye på deg i dag, pga nyheten om henleggelsen. Utrolig teit og urettferdig. Masse medfølelse går til deg og din far <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg