UTFORSKER GAUSTAD GRUVE

Jeg har blitt kompis med Thor Håkon i Oslo Underground, og han allerede vist meg flere spennende steder jeg ikke ante eksisterte. Nederst i denne innlegget kan du se video fra en tur vi hadde til gamle Sogn- og Gaustad Gruve, som ble hakket ut på 1500-tallet da de fant jernmalm i fjellet. Bildene er tatt av Thor Håkon Ulstad. Anbefaler alle å følge ham i sosiale medier + YouTube!

Thor Håkon, Egil og meg – innerst i Gaustad Gruve.

Gaustad Gruve går 70 meter inn i fjellet, og er ikke spesielt klaustrofobisk. Tidligere har gruvegangene fortsatt hele 20 meter ned i fjellet, og videre inn – men disse gangene er fylt igjen nå.

Siste bildet er fra Sogn Gruve som ligger øst for parkeringsplassen på Sognsvann. Den er ikke like dyp, men til gjengjeld er den skikkelig romslig!

Sjekk vloggen min på YouTube, og si hva du synes! Vi har allerede filmet nye missions med Thor Håkon og Oslo Underground, så følg med for flere spennende ekspedisjoner!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg