SNIKER OSS INN I FORLATT TOGTUNNEL

Forrige helg dro jeg med to kompiser nedover Vestfold og Telemark for å utforske en rekke bunkere + en forlatt togtunnel. Her står vi foran en tysk bunker like ved Sandefjord.

Og her er en tilsvarende bunker i Larvik!

Vi fant en slettsnok rett ved bunkeren i Larvik. Den var superfin. Vi kosa med den kjempelenge. Snakket sammen. Addet hverandre på facebook. Jeg tror det var en veldig flott, sosial opplevelse for slangen.

Helt tilfeldig fant vi et nedlagt togspor langs veien. Jeg tror den er en del av kyststien i Brevik, men skinnegangen var ikke fjernet og det var ikke noen andre mennesker der. Et godt eksempel på at man kan finne mye moro bare man følger med og er litt fokusert.

“Følge med” og “fokusert” er vel for øvrig to ting jeg ikke er kjent for. Ikke et godt eksempel med andre ord. Likevel fant jeg denne stilige plassen. Tilfeldigheter, kan vi kalle det.

Her sitter jeg utenfor en tysk bunker like ved Åsrumvannet.

Legg merke til hvor mange stilige tegn jeg viser med fingrene mine på de forskjellige bildene. Det betyr ingenting, men ser utrolig tøft ut! Tipper tyskerne som opprinnelig brukte disse bunkerne hadde mye feeete gangsigns.

Jo, og så klatret vi oppunder Bommestadbrua utenfor Sandefjord. Den fører e18 over Numedalslågen. 

Til slutt gikk vi i en stengt togtunnel som ikke har vært i bruk på rundt 15 år. Den er over 2 kilometer lang – så vi gikk ikke gjennom denne gangen – men vi gikk et stykke inn fra begge sider. Og Thor Håkon fikk tatt noen kule bilder :))):):):):)):

Så turen vår spennende ut? Da synes jeg du skal se vlogen også. Husk å kommentere hva du synes!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg