DEN STORE BOMTUREN

Se video! Men ikke tro at du får se noe spektakulært. Her er det stort sett plomberte innganger + et og annet tomt vannbasseng. Check it out, mammaklaskere!

Som dere så i filmen… (DERE SÅ FILMEN, VEL!?!?) så er mange av de stiligste gruvene og tilfluktsrommene i nærområdet spikret sammen og murt igjen. Dette er fra Åstad-gruvene ved Billingstad i Asker. Si fra om noen er gode på sprengstoff, for inn her skulle jeg likt å ta turen!

Møtte Fredrik og Camilla (kusina mi) på Dikemark da vi skulle sjekke ut en spennende sjakt. Sjakten viste seg å være et gammelt vannbasseng, ikke så fryktelig spennende, men bomturer er ikke så kjedelig når du er sammen med fine folk.

Resten av turen skjedde likevel på egenhånd. Ikke så veldig givende for meg. Denne platen må fjernes på et vis. På innsiden skal det være flere hundre meter med ganger, som penetrerer fjellet og kommer ut på andre siden.

Der blir man møtt av denne døra. Låst fast med en rusten hengelås. Spørs om ikke vi må “kjøpe nøkkel på Jernia” for å få tatt oss ei litta tur.

Jeg mener at det ikke kan være verdens undergang å jobbe litt ekstra for å komme seg inn slike steder. De er stengt fordi barn og dyr ikke skal skade seg. At blogger (30) gjør det derimot…. Det tror jeg ikke er så farlig. Jeg vil inn. Så vil jeg titte rundt. Så vil jeg låse igjen – potensielt med en ny hengelås. Nøkler fra Jernia har en tendens til å skade hengelåser.

Veit du om noen kule bunkere, gruver, grotter eller andre spennende forlatte steder? Si fra i kommentarfeltet, da vel!

1 kommentar
    1. på “bomturen” gikk rett over et sted og forbi flere steder du kunnet inn på eldre deler av fabrikken! du må jo få filmet den før den blir vekk.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg