Vixen Blogg Awards

For noen år siden deltok jeg på tidenes mest tilbakestående arrangement, et såkalt “blogaward” arrangert av avisen Vixen – en avis jeg aldri har hørt om før. Norges beste (blonde, og penisløse) bloggere skulle kåres i forskjellige kategorier, og det var god stemning blant de fremmøtte. Jeg lurer egentlig litt på hvordan publikum fikk invitasjon til arrangementet. Jeg hadde ikke hørt noe om det på forhånd, og selv om jeg kanskje oppdaterer hjemmeside fremfor å blogge, så synes jeg vel at jeg hadde fortjent en invitasjon. Jeg er vel ikke homo nok.

Min billett til Norges første, offisielle blogaward (arrangert av en denne avisen jeg fortsatt aldri har sett noe sted) fikk jeg av Flinke Piker – som nylig ble til èn skitten pike. Hun var nominert til årets blogg og ønsket at jeg skulle hente goodiebags og den eventuelle prisen. Jeg sier jo ikke nei takk til noe som helst, og stilte selvsagt opp. Jeg ville vise denne glittergjengen at de ikke kan gjemme liksom-glamouren sin unna meg – bloggnorges svar på Happy Gilmore.

Da jeg ankom åstedet, så skjønte jeg fort hvor kleint hele opplegget egentlig var. Det eneste positive var velkomstdrinken.

Jeg ønsket meg velkommen en rekke ganger, helt til husverten kjente igjen den ikke spesialdesignede- og helt vanlige dressjakka mi og de andre helt vanlige klærne.

Halvor og Linnéa. Antall vin: 2.

Halvor og Elise. Antall vin: 6.

Halvor og Lars. Antall vin: 10.

Halvor og Christine. Antall vin: ?.

Det kom til et tidspunkt hvor det ikke lønte seg å ønske meg selv velkommen lenger, men det gjorde ikke noe. Vi skulle endelig bevege oss inn i salen, og jeg hadde med meg lommelerka.

Husker ikke så mye av opplegget inne i salen, men det var noen band der som sang om solbriller.

Også hadde Odda kledd seg ut som kjerring.

Vi satt for det meste å tok bilder av oss selv, twitret om hvor ræva blogawards var og sjikanerte Annais – twitterlillesøsteren min, som ikke vet det selv.

Så drakk jeg opp innholdet i lommelerka.

Og så var det klart for kveldens høydepunkt, der blogawards konge og dronning skulle kåres. Alle i salen stemte, og det var en hard kamp mellom de mest populære. Jeg så det vel egentlig komme, men tror du ikke jeg og Christine vant, da? Det gjorde vi, skjønner du.

Konge og dronning. Dronning og konge. Jeg og Christine var kjempefornøyde!

Spesielt jeg…

Jo, også måtte jeg bære med meg en goodiebag for vår kjære flinke pike, da. Jeg kan ikke svare på hvorfor jeg har papir i munnen. Jeg vet ikke.

Blant goodiesa var det visst også noen ørepropper. Jeg finner dem ikke igjen, men i følge de andre, så spiste jeg den ene, og putta den andre drinken til en kjerring i forsøk på å bære henne med meg hjem.

Jeg har ikke så veldig mye mer spennende å si om kvelden. Jeg husker ikke spesielt mye heller. Det eneste jeg sitter igjen med er cirka 40 slike bilder fra et bad. Et sted.

Jeg tar utrolig mye slike bilder av meg selv. Det er en av de tingene jeg alltid er i stand til, enten det er 03:30 på natta.

Eller 08:30 morgenen etter.

Walk of what? Jeg pynter meg alltid på morgenen, jeg. Dessuten redda jeg goodiebagen! Bortsett fra øreproppen, da.

Her sitter jeg på trikken og er skikkelig kul og sånn. Det er viktig å ikke miste maska i en slik sammenheng.

Nå, en lang tid senere, så sitter jeg igjen med et stort spørsmålstegn over hva som egentlig skjedde den kvelden. Jeg skjønner ikke hvem noen var. Jeg skjønner ikke hvorfor Vixen (den totalt ukjente avisa) arrangerte noe sånt. Jeg skjønner ikke hvorfor inngangsbilletten min var en falsk sexblogg, og jeg skjønner ikke hva det ustyrtelig morsomme med Tommylife er for noe.

Jo, også lurer jeg så sinnsykt på hva som skal til for å bli tyrefekter i Norge, bare uten tyr. Kanskje en geit? Eller kalkun? Jeg har lyst til å bli kalkunfekter, så gtfo!

12 kommentarer
    1. Kjære Halvor
      hahaha! jeg trodde jeg skulle dø, men heldigvis gjorde jeg ikke det.
      Du er og pen, sterk og kul! 😀
      Love you :0)

    2. Kjære Halvor.
      Er det en bag med weed lars tangen har der?
      Du er forresten svært pen, sterk og kul.

    3. Kjære Halvor, du er pen, sterk og kul. (Ikke fordi det var obligatorisk altså, jeg mener det.)
      Tenk deg dominoeffekten dersom man hadde dyttet til et par av vinglassene på det bordet da! Noe å vurdere til neste år?

    4. Kjære Halvor. Jeg fikk ikke dratt dit, siden jeg var i Asia, men om jeg hadde visst du var der ville jeg helt klart å reist hjem for å få med meg fesjået. Jeg fikk invitasjon av Vixen, men er litt usikker på om jeg hadde turt å møte opp. Jeg er nok ikke den mest populære personen i den gjengen der. Gratulerer som KONGE. Velfortjent helt klart. Jeg synes også det er artig at Linnéa fikk en hyllest 🙂
      Norges FØRSTE bloggkåring var i 2005, het Gullbloggen og var i regi av Dagbladet!

    5. For noen år siden ja… Hahaha
      Fine bilder, spesielt de du tar av deg selv!! De liker jeg best. Gjerne ta med fler slike.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg