SULTANS OF SWING

Dette innlegget er dedikert til Michael Nielsen.

DIRE STRAITS – ROMEO AND JULIET

På søndag, så var jeg og Fattern på konsert med Mark Knopfler på Frognerbadet. Han hadde siste dagen av Norwegian Wood for seg selv, da han “ikke spiller på festivaler”.
Etter at jeg flytta fra Asker, så ser jeg Fatter`n alt for lite. Dette var derfor en genial måte å få litt kvalitetstid på… Samt gratis billett såklart.

Ro ned, jenter. Jeg vet at Fattern er hunk, men han er opptatt lissom!

En time før Knopfler skulle på scena, så begynte det jo plutselig å pøsregne da! Sykt skuffende. Planen var jo at det skulle være sol, men siden jeg bor ti minutter fra Frognerparken, så jeg løp hjem for å skifte.

Så stod klesbytte på agendaen.

Mulig det hele bare var en desperat trang til å fotografere meg selv i undertøyet.

Jeg møtte ingen bleikfeite, nakne menn på veien tilbake.

Det var nesten litt skuffende at det SLUTTET å regne IDET jeg kom inn på festivalområdet igjen, men la gå. Når Mark Knopfler og gjengen hans entret scenen, så gikk alle mine fremprovoserte tanker og ideer i glemmeboka. Det er vel det jeg liker med musikken hans også. Den frigjør hjernen litt fra å tenke, noe som passer meg ypperlig, da jeg synes tenking er et ganske slitsomt fenomen i utgangspunktet.

Rart at Mark Knopfler ikke blogger egentlig. Jeg tror han kunne klart å komme på topplista til blogg.no.

Også tror du ikke Alexander Rybak prøvde å snike seg inn på scena?

Han skal liksom være med på ALT han! Jaja, han sang i hvertfall ikke.

Jeg fikk Fatter`n til å ta et bilde av meg. Delig når man slipper å gjøre det selv. Da er det liksom så… Ydmykende.

Foran meg, så sto det forresten en svært plagsom fyr, som mobbet meg for vær-sansene mine.

Jeg hadde tenkt til å skyte han, men jeg fikk ikke ta med pistolen min inn på festivalområdet! Herregud, vi lever i 2010 liksom!… Heldigvis, så begynte dem å spille gamle Dire Straits låter, akkurat i tidè!

Også var det en gjeng med fulle 11åringer, som lagde ganske god stemning nede i gropa.

Etter konserten, så kjøpte Fatter`n t-skjorter til oss. Det vil si… Jeg hadde ihvertfall lyst på t-skjorte, også sa jeg til pappa at vi burde ha èn hver. Jeg liker ikke å bare FÅ ting av Fatter`n, så trikset er å være litt inkluderende. Nå kan liksom jeg og Fatter`n gå rundt på familieselskap med like t-skjorter, og bare ha DEN kule og interne greia sammen!

Dere andre derimot. Dere må gjerne gi meg kule ting. Stæsj. Jeg digger stæsj. Send meg gratis stæsj i posten!

Vi avsluttet kvelden på Bislett Kebab, før jeg tok turen hjem igjen. Her står jeg i den nye t-skjorta mi, og sniffer litt maling… I undertøy. Fort gjort om dagen…

DIRE STRAITS – WALK OF LIFE

15 kommentarer
    1. hahahaha snill fatter da 😀 kan skjønne at bildet av han bleikfeiten var traumatiserende ja, hadde frika ut selv… ps. elsker dire straits. KJÆRE HALVOR du lissom.. ække det litt frøken a??

    2. Kjære pappan til Halvor! Du har gjort en grei jobb med å få folk ut av sønnen din. Han er veldig flink til å blogge. Han kommer til å nå langt her i livet. Du er sikkert kul! ;o))))

    3. Gleder meg til neste fæmily affair! Du og papsen kjører “deres greie” i uniform… Digresjon: Men du kan ælri ta i fra tanta di at papsen din og jeg kjørte til Gudbrandsdalen i…1991 -hjælp- for at jeg skulle jobbe med særoppgave om Kristin Lavransdatter. Papsen ramla inn på første bensinstasjon og kjøpte kassett…!… med Neil Young – Harvest! Full guffe hele veien! Ingen T-skjorte, han sponsa dog en militær-genser på en lokal Joker e.l.i fjellheimen – mørk blå med lapper på albuene og klaffer på skulderne…hvor er den nå, tro…, men akk likevel… Kan vel oppsummere med at fatter’n din/broder’n min er ganske kul 🙂 )

    4. Kjære Halvor. Jeg vil gjerne vite hvorfor du har lagt ut bilde av meg mens jeg skifter? Lite akseptabelt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg