Anarkifesten på CC har begynt! Gratis utdeling av speed fra senter-nissen?

Vi er heldige og går nå inn i Adventstiden. En hyggelig måned med spente barn, julenisser, hvit snø og coca-cola reklamer!

FAIL

JEG går nå inn i adventstiden. En måned med anarki. Jeg jobber jo som selger på Oslo`s (kjipeste) Vestkant. Kanskje ikke Briskeby, men det funker. Men så kommer Desember snikende opp bakfra. Åja, det skal ikke så mye til at Desember tar deg skikkelig bakfra heller! Det er helt sykt hvordan et SÅ "sivilisert" samfunn, slik man finner der jeg jobber, går fra å være den prototypiske FRP-velger til anarkist og opprør.

Om man vil se Carl I. Hagen & co crowdsurfe over Norges b-kjendis elitè for å spare 2 minutter med kø, så bør man komme på sightseing på CC-Vest- Ullerntoppens møtested for sosial omgang, men ikke i Desember. Da våkner rovdyrene i de gamle skrumpleverne.

Greit nok for min del, for jeg trenger ikke være hyggelig lenger. Alle er så stressa uansett, så slipper jeg ihvertfall den maska. Også får vi omsetning som ligger på rundt 6 ganger mer en normalt, så dagene går fort. Men det er for meg som ikke står i den endeløse køen på andre siden. Jeg er sikker på at køen starter ute ved inngangen til senteret, så er det bare flaks og tilfeligheter som bestemmer hvliken butikk man havner i. Da blir man nødt å spørre sånne som meg hva man skal kjøpe, og nøler ALDRI med å kjøpe min kommende anbefalning på butikkens dyreste produkt. I en SÅ pengesterk bydel KAN jeg gjøre dette for å kompansere med resten av året, hvor disse pengesterke gærningene aldri har råd til annet en syting og klaging på samfunnet dem mener ikke fungerer, tross beliggenheten på villaen dem bor i.

Snø og spente barn blir det også lite av. Snø utbyttet med sluddregn. Julenissen skremmer den siste biten av julestemningstemning ut av feil kroppsåpning på de stakkars små, med sin farlig pedofile interesse for utdeling av godteri!

Heldigvis har hele Norges samling av lokale bryggerier funnet løsningen på denne galskapen. Juleøl ble lansert omtrent samme dag som begrepet penger!

Hurraaa!

Og i verste tilfelle, så ja…. Julenissen har garantert noe bra partydop på lur for dem som ikke lar seg lure! Festen avsluttes på nyttårsaften og for min del rømmer jeg landet 3. Januar på charterferie med Bestemora mi for å drikke enda mere øl. Denne gangen i omgivelser hvor man faktisk TRENGER kjøleskap for å holde pilsen kald…

p1010859

Juleøl. Et viktig begrep for oss arbeidere når vi skal holde "overklassen" fornøyd ut årets siste måned.

6 kommentarer
    1. Enig i at enkelte holdninger på oslo vest er kvalme, men du snakker nærmest om alle som bor vest i Oslo som en egen, grusom rase..
      Innlegget ditt er sikkert ment morsomt, men virker mer ut som du er misunnelig på pengesterke, vellykkede mennesker..
      Regner med at du tåler respons 😉

    2. herlig skriving! : D
      Digga rett og slett måten du var sarkastisk og ironisk på,
      det gav meg lyst til å fortsette å lese! Eller, ironisk? Mye
      av det var rein fakta! : )
      Way to go! : )

    3. Haha, du Tonje, hvis du hadde lest litt bedre rundt på bloggen så hadde du kanskje fått med deg at han bor i Oslo vest selv?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg