En dag i BREVIK!

Meg og Fattern. Fattern og meg. Vi hadde begge opplevd mange flotte hendelser på vår vei etter et liv, og en god artikkel. Vi hadde egentlig bestemt oss for å påstarte den lange veien hjem, da det plutselig gikk opp for oss…..

… HALLO! Det er KLART vi skal besøke Brevik! Det var ingen tvil, og vi svingte til venstre.

Det gikk fort opp for meg hva dem gjør i Brevik. Jeg hadde hørt noe om det tidligere også, men ante ikke at det var reelt. I Brevik gjør dem nemlig ikke NOE annet enn å produsere, selge og spise IS. Hele tiden. Hele året. Det første som møtte oss var masse iskrem.

Det virker som iskrem-fabrikantene eier store deler av Brevik. Som man kan se her for eksempel, så leier Môvenpick og Diplom ut hele bygårder. Ganske sykt, men jeg tror mafiaen eier store deler av disse firmaene, så jeg er ikke sjokkert.

Brevik er et veldig enkelt samfunn, og dem liker ikke å snobbe seg til. Her er byens eneste datamaskin for eksempel. Du kan KUN surfe på ting som handler om Brevik. Det er touchscreen da! Det er litt kult.

Her er byens eneste minibank. Hit måtte vi dra for å ta ut penger, for dem har ikke bankterminaler i Brevik.

Bankterminalen ligger nederst i Skolebakken, og øverst i denne bakken ligger Breviks eneste skole. Jeg har jo såklart ikke peiling, men jeg antar at det ikke går så mange der…

Brevik har et Brevik-museum som visstnok handler om en fyr som drepte postmannen i Brevik. Antageligvis på grunn av is. På museet var det imidlertid stengt, men et skilt kunne veilede oss til noe annet spennende. En såkalt OL-bauta!

Vi fant det veldig merkverdig at noe i Brevik IKKE omhandler is. Kanskje det var VM i is-spising eller noe sånt? Aner ikke ass…

Interessant…

Vi hadde hardt for å tro at OL-bautaen ikke handlet om is, og begynte å studere den nøyere.

Vent litt! Jeg syntes jeg så noe…

DER, JA! Såklart var OL-bautaen SPONSET av Diplom-is. ALT i Brevik handler om is!

Og artikler såklart. Fattern har visst finni noe spennende å skrive artikkel om, på bildet her.

… Og dermed stakk vi å kjøpte is. På Breviks lokale ISBAR!

Jeg kan se for meg at denne butikken tjener inn store penger hver dag. Det var sikkert TRE andre kunder i kø, mens vi var der! Ikke så rart da. Dem hadde nemlig et helt SYKT utvalg av is der inne!


Shit ass. Jeg har aldri i mitt LIV sett så mye is.

Etter å ha kjøpt en brukerdose is, så gjaldt det å finne en plass å spise den. På brygga kunne vi se at noen hadde spist is før.

Her ser dere en EKTE is fra Brevik, folkens! Den var utrolig kul, og jeg tror Fattern skal lage en artikkel om den!

Her har Fattern finni enda mer spennende ting å lage artikkel om også. Han er heeelt rå på å lage artikler om alt mulig!

Jeg er forresten sykt glad i Fattern. For dem som eventuelt skulle tro noe annet.

Vi hadde spist is, og var ganske ferdige med Brevik. Skal egentlig ikke så mye til, for det er ikke så mye annet å gjøre der når museet er stengt. På vei ut, så kom vi forbi denne gigantiske fabrikken. Jeg forsto det slik at det er her dem lager all isen. Utrolig interessant!

Også suste vi av gårde! Her er vi i Lier.

Og her er masse idioter, som ikke har bedre å gjøre en å kjøre buss hele dagen. Haha! Tapere…

Og dermed var en opplevelsesrik tur ferdig. Jeg fant dessverre ikke et liv, men jeg HAR spist is, klatra i brannstigen og posert halvnaken i skjærgården. Det er kanskje ikke liv, men det er absloutt livsglede!

Det sier ihvertfall Fattern…

18 kommentarer

Siste innlegg