McDonalds

Jeg fikk en ønskemail i går, så vi starter dagens innlegg med å gratulere en heldig frøken som heter inGa med dagen, dere. Jeg vet ikke helt hvorfor hun skriver navnet sitt med stor bokstav midt i navnet, men det er en kreativ måte å holde seg litt original på. Klapp på skulderen for det, og high-five for at hun får en videre strålende dag. “Gratulerer med dagen, inGa!”.

SPECIALS-GHOST TOWN

I dag brå-våknet jeg av vekkeklokka. Det gjør jeg jo for så vidt hver morgen, men denne gangen hadde jeg stilt den på 03:45. Jeg vet ikke hvor mye erfaring dere har med å stå opp på samme tidspunkt som bestemoren min, men jeg kan garantere for at det ikke spesielt behagelig.

Grunnen til denne unødvendige hjerneforstyrrelsen var at jeg for noen dager siden lovet meg bort som statist i en reklamefilm for McDonalds. Eller. De kalte det for statist da. Selv liker jeg ordet skuespillerassistentmedarbeider bedre. Dessuten så skulle jeg jo få penger for jobben.

Penger… Jeg gjør ALT for penger.


Ps: Dette er gamle bilder. Jeg har ingen penger lenger.

Jeg dusjet, spiste og brukte blackmetal-musikk for å komme ut av komatilstanden. Hele situasjonen virket urealistisk og jeg skjønte vel egentlig ikke at jeg var våken før jeg tydelig kunne høre naboene mine vente på heisen utenfor døra. De hadde akkurat kommet hjem fra byen.

Før jeg dro, så pakket jeg Rambo inn i dyna- og forsikret han om at jeg snart skulle komme tilbake.

Jeg forsvant ut døra i fem-tiden. Det var så kaldt ute at fingrene mine nesten knakk. Vinden ulte som en sulten ulv, og på veien ned mot bussen møtte jeg minst tre avisbud, to søppelbiler og en kanin.

Ved nærmere ettertanke, så møtte jeg nok ingen kanin, men det hadde vært ganske kult om jeg gjorde det.

Det var første gang i mitt liv at jeg har ventet på nattbussen for å komme meg på jobb.

Jeg tror jeg var den eneste nordmannen på bussen, sammen med minst ti afrikanere med vaske-uniformer og to svenske løkka-hipstere i posten-uniformer. Jeg elsker prototyper. Alle sov, mens jeg tok bilder av meg selv. Det MÅ være en diagnose for akkurat dette.

Jeg trodde jeg skulle dø av kulde, og var minutter fra å legge meg i en grøft for å slappe av litt. Heldigvis hadde McDonalds skiltet veien helt frem til døra. Jeg følte meg nesten som Kaspar, Melkior og Baltasar, bare at de skulle finne Jesus, da. Og jeg skulle finne McDonalds.

Litt usikker på om McDonalds gjør det rett i å reklamere for iskrem i november. Selv hadde jeg mest lyst til å bade i nykokt kaffe.

Så kom jeg meg endelig frem.

Det skjer egentlig ikke så mye spennende som statist. Eller. Det er spennende om du synes det er gøy å spise hamburger i ti timer, snakke uten lyd og prate med gærninger som tror de blir kjente skuespillere av å gå rundt i en blurry bakgrunn som ingen ser.

Selv brukte jeg mesteparten av tiden til å ta bilder av meg selv bak en gravemaskin på utsiden…

Ti timer- og tjue hamburgere senere, så kom jeg meg endelig hjem igjen. Jeg har aldri følt meg verre, men det gjør ingenting.

Jeg har penger igjen.

27 kommentarer
    1. Kjære Halvor, du er kul, pen, og sterk. Du er også ganske så random, men litt småmorsom kan man også si. Du er min helt! ILU og bloggen<3

    2. Kjære Halvor,
      Gjør du hva som helst for Snickers også? For, tross alt, man blir sterkere og kulere av å spise masse Snickers. En blir sikkert penere også, men siden du allerede er så pen og kjekk, så hadde det ikke vært noen som hadde merket noen forskjell! (Ikke at du ikke er kul og sterk, for det er du, men med en Snickers i både systemet og i hånda så blir man sterkere og kulere.)

    3. Kjære Halvooor!!!
      Fargen på tusenlapper er så fin! ^_^ lillalillalilla!
      Grattis med ny header! Den er kanskje litt uoversiktlig, men så er den jo til gjengjeld stappfull av awesome!!!

    4. kjære halvor
      haha, digg innlegg ass! nå kommer du vel til å aldri spise på MCern etter 20 burgere 😛 men når og hvor kommer reklamen ut? 😮

    5. Hei jeg er med i finalen på en konkurranse Chess arrangerer. Konkurransen avsluttes på søndag og jeg trenger masse stemmer for å klare dette. Jeg har prøvd å sanke inn stemmer ved å sende denne linken rundt på mange blogger, dette er noe jeg vanligvis ikke gjør, siden jeg ikke liker å reklamere på den måten. Men nå føler jeg at det er den eneste utveien for å ha en sjanse til å vinne.
      Så mitt spørsmål til deg er om du kan stemme på meg og om du har tid kanskje informere om konkurransen i et innlegg på din blogg. Dette kan hjelpe meg mye videre i konkurransen.
      Her er linken: http://bloggover.chess.no/blogger/rebecca-heldal/
      Beklager for at jeg spammer bloggen din, men jeg trenger hjelp.
      Tusen takk <3 hilsen rebecca heldal

    6. Kjære Kong Halvor. Heimesida di er sopass kul at den er på framsida til mi heimeside. Betyr det at eg blir kul? I don’t care, because you made my day!
      MVH
      frk. Ingvaldsen

    7. Kjære Halvor!
      Guhh, du er genial! Og awesome. Bare så du vet det.
      Sånn ellers; pusekatten din er helskjønn, og jeg liker veldig godt måten du skriver på.
      Og-og-og! Siden her blir herved lagt til som “favoritter” i nettleseren min.
      Takk for meg >.<

    8. KJÆRE HALVOR. PEN STERK KUL DU.
      Men altså, jeg begynner å lure på om musikklæreren min leser bloggen din. Han spilte nemlig den sangen (Ghost town) i forrige time. Og dere har lignende terroristskjegg (som er veldig veldig sexy). All hail you.

    9. Kjære Halvor.
      Du er så awesome, pen, kjekk, nydelig, herlig, kul, og ikke minst en sterk muskelmann. Du er så fuckable. Seriøst.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg