Jeg er et kreativt menneske.

Forord: Dette er mye tekst. For det meste personlig synsing basert på livet mitt etter at jeg blei myndig. Håper du vil lese det likevel. Kanskje du kjenner deg igjen i roterommet jeg har inne i hodet.

Jeg er et kreativt menneske. Med det sier jeg ikke at jeg er flink til noe som helst, men jeg ønsker å skape noe – konstant. Jeg har alltid likt å lage ting, tegne, bygge, skrive, utvikle, fotografere og leke med film, men jeg trodde aldri at det var noe jeg skulle jobbe med – bortsett fra barnedrømmen så klart; produktutvikler for Lego i Danmark. 

Dessverre underbygger mennesker ofte kreativiteten sin. Etter å ha dumpet ut av formgivningsfag på Bleiker grunnet strykkarakterer i alle andre fag enn faktisk formgivning, så begynte jeg tidlig på jobblivet. A4. Hver dag, og annenhver helg. Jeg var sikker på at butikkjobbing skulle bli min vei gjennom livet, og målet ble å én dag kunne eie en eller annen fet butikk med kule ting i – selv om tanken på å være selger resten av livet stakk meg i ryggraden som spiss kniv, og utløste en fuck alt-holdning som gjorde meg til én av de som ikke ser noe positivt i noe som helst. 

Så begynte jeg å bli depressiv.

Kreative folk trenger å få utløp for tankene sine. Jeg var bare 20, men merket at det begynte å haste. Jeg hadde ikke fullført noe som helst, og hadde ingen ting å være stolt av noe. Jeg så på meg selv som en sutrende, depressiv taper. Hun jeg bodde med fikk naturligvis nok av dette og forsvant. Jeg hadde ingenting. Jeg følte meg svak og undertrykket av jobb og venner fordi jeg ikke var i stand til å stå opp for meg selv. I hodet mitt ble jeg utnyttet av alle – et resultat av at jeg ikke klarte å si nei. 

Så begynte jeg å skrive blogg.

Det var ekssamberen min som foreslo at jeg skulle lufte tankene mine med blogging i stedet for å sutre til alle som stod meg nære hele tiden. Den begynte ganske seigt, og det var vel bare jeg og hun jeg var sammen med på det tidspunktet som leste den. Jeg hadde nok verdens dårligste blogg, men jeg fikk ut mine tanker om alt og alle. Faktisk på et så personlig plan at jeg har måttet slette og sensurere rundt 150 blogginnlegg i ettertid. Så smart var jeg, liksom. Men tanken om å lufte hodet via blogging fungerte, samtidig som det inspirerte meg til å se nye muligheter med livet mitt. Ikke at jeg ønsket å bli blogger, men å bruke bloggen som en portal.

Noen måneder senere sluttet jeg i jobben – rett og slett fordi jeg måtte ut. Begynne “på nytt” selv om det er en LOL ting å tenke for en 20åring. Jeg hadde ingen tanker om hva jeg skulle kompensere med, men jeg følte meg fri. Jeg brukte tiden på å skrive masse, og begynte å finne en form på det hele. Jeg lærte meg å se ironisk over mitt eget rotete liv, og ble stadig flinkere i rettskrivning. Jeg begynte også å lage youtube-filmer, og fikk på den måten både eksponert flere av mine interesser for et publikum. Jeg tjente ikke, og tjener heller ikke, penger på hjemmesiden min (med noen svært få unntak) men det var, og er, en befriende tanke å endelig føle at man gjør noe.

Jeg var også blitt gammel nok til å søke meg inn på filmskole basert på realkompetanse – riktig nok hadde jeg bare ett valg; Norges Kreative Fagskole. Jeg skal skrive langt mer om NKF senere. Det har ikke vært to år jeg er spesielt fornøyd med, og det hjelper lite at det kostet meg 200 000 kroner å gå der. Jeg føler likevel at jeg brukte tiden smart, og jobbet aktivt med å bli bedre kjent med folk som engasjerer, inspirerer og produserer. Dessuten fikk jeg gode klassekompiser via NKF som stiller opp hver gang det gjelder. 

Jeg er ingen blogger.

Jeg har heller aldri vært det. Jeg er en person som ønsker å gjøre alt i verden på en gang, og jobber via flere kanaler for å “få det til”. Dette er en fin plass å eksponere tankene min – samtidig som jeg kan leke og prøve meg frem med de tingene jeg synes er gøy (les: Tragikomisk). Skolen er ferdig og jeg bruker all tiden min på å få ut ting. Hva som helst. Hele tiden. Jeg sover nesten ikke. For ett år siden ble jeg kjent med Anders Nilsen og Alexander Asbøll. De er blitt to av mine nærmeste, og vi har mange av de samme målene. Vi skriver og lager ting i fellesskap, og en dag får vi forhåpentligvis pumpet ut dette til almennheten. Det viktigste for oss (bortsett fra penger til mat) er uansett at vi har det kult og får lagd masse gøy – som for eksempel en del av musikkvideoene vi har laget. Det er ikke ment å være noe mer enn hva det ser ut som: Tøys og tull på internett.

Jeg er et kreativt menneske. Jeg ønsker å skape ting som både jeg og (helst) andre kan sette pris på – og jeg ønsker å jobbe aktivt og konstant med dette helt til legen min ber meg om å ta ferie/kroppen ikke orker mer og tar ferie. Jeg tjener knapt penger på det – noe som for meg blir et personlig bevis på at jeg er dedikert til det her. Jeg KAN IKKE bli stående bak en kasse. Jeg MÅ gjøre greia mi – men det har sin pris. Når man velger seg vekk fra et A4-liv, så må man være konstant på ballen – ellers er man ikke annet enn en arbeidsløs unnasluntrer. Hele livet mitt består av løse tråder, og det er kun opp til meg å jobbe for at virkeligheten min ikke rakner sammen. Jeg lever et liv der jeg ikke tjener særlig med penger. Jeg klarer ikke fokusere på praktiske ting i hverdagen som å rydde, spise skikkelig eller ta billappen. Jeg sliter med å tilknytte meg mennesker på et stadium der man gjør mer enn å møtes tilfeldig over noen øl på byen. Jeg har konstant dårlig samvittighet for familien min fordi jeg føler jeg ser dem for sjeldent. Jeg har verden fineste drømmejente i Trondheim som ikke får det hun “trenger” av meg i det hele tatt, og en katt som sikkert ikke hadde hatt vondt av enda mer kos. Rambo får masse kos, altså, men det kan vel aldri bli nok kos?


Verdens peneste kattepus/tiger<3

Jeg har skrevet innlegg på hjemmesiden i snart fire år nå, og det har virkelig vært en rar reise – men mest av alt et springbrett for hjernen min til å få fingern ut av øret og jobbe mot noen mål. Jeg har opplevd utrolig mye, og møtt utrolig mange, på kort tid – kun fordi jeg har gjort det jeg har gjort med livet mitt. Det er helt LOL, men det er jo sant. Det blir løgn å si at ikke jeg har vokst med hjemmesiden. Den har fra første stund vært stor terapi for meg – og absolutt formet mye av livet mitt, samtidig som det er viktig å si at jeg det er jeg som former hjemmesiden og ikke omvendt. Det er måten å tenke på, menneskene jeg møter og prosjektene jeg jobber med jeg snakker om. Bare det at jeg har et konstruktivt miljø å leke i, er for meg et oppnådd mål. Så får vi se hvor denne skuta tilslutt ender.

Hvorfor skriver jeg dette? (Jeg skal snart stanse – lover!)

For å tømme hodet, synse, og forhåpentligvis inspirere. Jeg ser ikke på meg selv som noe annet enn en fyr med alt for mange baller i luften og ønske om å skape noe – aller helst hele tiden. Det er ikke fordi jeg har et brennende behov for å bli rikskjendis, superrik eller noe som helst – men jeg vil bli verdsatt, forstått og mest av alt: Sitte igjen på gamlehjemmet med en følelse av at jeg faktisk fikk til noe. Å oppnå noe er helt forskjellig fra person til person; for meg er det dette, og jeg kommer ikke til å kutte ut med tingene jeg driver med (nesten) uansett hva som kommer i veien. Muligens et spydig utsagn sett i verdenssammenheng. Vi får se på det som et resultat av velstanden vi lever i – her – i verdens beste land. Samtidig har jeg et mål om at alle jeg møter på min vei – sett vekk fra cocky rasshøl, så klart – skal huske meg som en ålreit fyr. Jeg vil være en ålreit fyr.

103 kommentarer
    1. Dette innlegget ga meg et nytt syn på deg. Positivt, selvsagt. Ikke at det var negativt før, men heller at innlegget har gitt meg en større forståelse på både deg og “hjemmesiden” din. Som forresten er veldig underholdene! #Verdsatt aszz.

    2. Vil påstå at du virker som en ålreit fyr. En ålreit fyr som alltid har mange kreative idéer og prosjekter på gang. En som tør å være utenfor boksen. Masse lykke til videre Halvor, og takk for at du får meg til å le!

    3. du er en fantastisk mann, kjære halvor!! Norge trenger slike mennesker som deg. Selv om du kanskje ikke tror det selv, så er du en jeg ser opp til, en som har mot til å gå sine egne veier! Lykke til videre i livet, du kommer langt, og jeg gleder meg til å følge deg videre!

    4. Du er så utrolig flink til å skrive Halvor! Ingen tvil om at du er et kreativt menneske, og meg inspirerer du i alle fall! Jeg har også lyst til å drive med det som interesserer meg når jeg blir stor, uansett om jeg tjener mye på det eller ikke. Nå har ikke jeg møtt deg, men jeg kommer likevel til å huske deg som en ålreit fyr etter å ha lest bloggen din en god stund. Stå på Halvor! 🙂

    5. Herlig innlegg! Håper andre klarer å bli inspirert av dette og tørre å leve det livet man ønsker, gjøre det man brenner for.

    6. du er bare fantastisk!
      du gir så mye inspirasjon og motivasjon til å kunne være selvstendig, og faktisk tør å vise hvem man er! Jeg har så mye respekt til deg, du aner ikke!

    7. Veldig inspirerende innlegg Halvor! Jeg aner hva jeg vil gjøre etter jeg er ferdig med vgs, men nå føler jeg meg trygg på at jeg hvertfall skal drive med noe som jeg virkelig elsker og brenner for.

    8. Jeg har lest “hjemmesiden” din i tre år snart. Så si helt fra start. På mange måte føler jeg at vi er like, men på mange måter føler jeg at vi er helt ulike. Vi liker begge dyr, arkitektur, reise, og være med mennesker til en hvis grad. Vi føler også veldig mye av det samme, at vi ikke strekker til selv om vi helt sikkert gjør nok. Vi er mest ulike fordi jeg er jente og du er gutt, og at vi ikke kjenner hverandre. Jeg ser opp til deg når det kommer til formulering, og fantasi. Kreativiteten din er fantastisk, og jeg synes du har mye bra inni deg. Du er ett utrolig godt menneske, og det har jeg vist fra den dagen jeg startet å lese. Selv om jeg var litt skeptisk ved at det sto at du kjøper og selger barn. Jeg forsto også veldig fort at du var ett humoristisk menneske ved natur.
      Jeg beundrer deg på en helt annen måte enn jeg gjør med en kjendis. Du er en person jeg setter pris på, og som jeg hadde stoppet på gaten om jeg hadde møtt deg. Dette innlegget gjorde bare at jeg fikk bekreftet det jeg har vist al den tiden jeg har fulgt deg.
      Du er ett godt menneske, Halvor. Og du gjør alt mye bedre enn du tror. 🙂

    9. Til Halvor!
      Du er en grepa kar! Jeg liker deg. (som et fjernt internettbekjentskap, jeg er ikke homofil (ikke at det er noe galt i det(er det forresten mulig å si dette lenger, uten å høres ut som et skikkelig rasshøl?(neppe!)))).
      – Din for alltid @justervesen.

    10. Det var det beste innlegget jeg har lest på lenge! Man fikk vite en litt ny side av deg, men ikke en kjedelig en – men en fin!
      Du er en kreativ fyr og jeg håper du får noe bra ut av det du gjør – siden du/ og de andre er unike og sykt morsomme! 😀
      Kan du også lage flere filmer/vines med Anders og Alexander siden dere er sykt morsomme og kjekke!

    11. Kjære Halvor. Jeg kjenner meg igjen i noen av tingene du skriver om – eller så mye jeg kan kjenne meg igjen i, i en alder av 17 år. Jeg synes det er bra at du har noen seriøse og personlige innlegg i tillegg til de morsome innleggene som alltid får meg til å le. Det skaper variasjon og en bedre forståelse av han fyren som tar bilde av segselv med sokk på tissen. Jeg har slitt litt med deprisjoner og slikt, men hver gang jeg leser et innlegg eller ser en ny film, begynner jeg å smile. Du er ikke bare en ålreit fyr, men du er en unik og inspirerende fyr.
      Hilsen din mest trofaste leser.

    12. Kjære Halvor.
      La meg først erklære hvor sterk, kul og pen du er.
      Et supert innlegg! Jeg er en kreativ fyr selv, men har aldri klart å ta steget ut og faktisk gjort det du gjør. Nå sitter jeg som en 38 år gammel ingeniør, har over snittet i lønn, og drømmer om at jeg hadde vært mer som deg når jeg var yngre. Stå på. Og skulle du være i Trondheim og ha lyst på en pils; si ifra. Jeg spanderer. Men aller helst bør du takke nei, og kline med dama di istedet.

    13. Har ikke noe særlig å tilføye – bortsett fra at jeg alltid har vært glad for at du gjør DIN greie og ikke underbygger kreativiteten. For det har du flere ganger bevist at du har en hel masse av. Med slike innlegg viser du også at du faktisk ER en ålreit fyr og ikke bare en gærning som danser innpakket i poser (ikke at det er noe feil å danse rundt i poser en gang i blant).. Gleder meg til å se hvor skuta fører (:
      – L

    14. Du er ålreit! Jeg ser opp til de som tør å gå utenfor A4-boksen. Selv er jeg bare 15, snart 16, men jeg har ikke en anelse om hva jeg vil gjøre. Jeg vil være kreativ. Hadde vært fint om man kunne levd på å ta amatørmessige bilder og reise rundt i hele verden, eller hva?

    15. Stian Thorgaard: takk for det! Å drikke øl med nye mennesker er noe av det beste jeg vet, så det er jeg selvsagt med på. Ang. innlegget: Jeg tror det viktigste er å tillate seg å trives i den situasjonen man er i – det er alltid ting man se at man kunne gjort annerledes i ettertid. Så kan man jo heller bruke kreativiteten sin som et hobbyprosjekt! :-)))

    16. Kjære Halvor. Du er en bra mann, og jeg skjønner akkurat hvordan du har det. Fortsett med det du gjør! Synes det er kult at noen tørr å gjøre sin egen greie.
      Dette innlegget får meg forresten til å identifisere meg selv med deg. Jeg er også en kreativ person, og gjorde det veldig (kjempe)dårlig på vgs. Etterpå gadd jeg ikke å studere noe, så jeg bestemte meg for å reise. Så jeg dro på langtur til Afrika. Reising og foto er nå blitt mine nye lidenskaper, og en viktig del av livet mitt. Familien min og vennene mine synes det er litt kult, og veldig bortkastet. Jeg gjør jo ingenting med livet mitt, mener de. Men jeg gjør iallefall det jeg synest er mest morsomt i hele verden, og da gjør det ingenting at jeg ikke tjener masse penger og har en fet bil og leilighet. Så får jeg heller studere og “bli noe” hvis jeg engang skulle bli lei av det jeg gjør nå 🙂
      Keep it up!

    17. Kjære Halvor. Det er slike innlegg som disse jeg liker aller best. De hvor man får en bitteliten titt på innsiden av deg, der du viser at du kan mer enn bare å tulle og tøyse. Du minner meg masse om broren min. Skremmende mye faktisk, og det er betryggende å se at selv om man ikke er helt a4, så går det greit for det. Jeg synes du er en veldig reflektert og inspirerende type, og jeg har stor respekt for deg. Takk for at du er du, og tro det eller ei så gjør du dagene litt lettere en gang i blant:)

    18. Jeg kjenner deg ikke, og har ikke møtt deg, men ut fra den delen av deg som vises på denne hjemmesiden og dine holdninger/meninger/standpunkt og verdier som fremkommer her, så er du etter min mening en ålreit fyr. Bare så du vet det.
      Livet går opp og ned, alltid noe man skulle ønske man eller andre kunne gjort annerledes, mye tilfeldigheter, sammentreff, dyktighet, flaks og uvitenhet overalt. Men det er jo sjølve livet. Det som er riktig for noen, er “feil” for andre. Jeg håper alle har noe som de synes er bra i sitt liv, som gjør at det som oftest er ok å legge seg på kvelden og ok å stå opp om mårrån, hva dette “brae” er i andres liv trenger man ikke blande seg for mye borti eller mene så mye om(unntak: når man skader/sårer andre for egen lykke, det er ikke ok, og det bør og skal vi blande oss borti).
      Lykke til!
      PS: Jeg liker innlegg med mye tekst. Liker de med lite tekst også da.

    19. Kjære Halvor!
      Åh, du er mer enn en ålreit fyr, du virker helt fantastisk! Du gjør det du vil mest i stedet for å være helt mainstream å gjøre det samme som alle andre. Uten deg og hjemmesiden din, hadde nok ikke jeg hatt noe liv og jeg vet nok ikke helt hva jeg hadde gjort.. Du er en stor inspirasjon for meg, og spesielt siden du har hatt depresjoner og sikkert mye annet som ikke har vært så bra..(som de fleste andre) Men du har fremdeles fortsatt som om det ikke har skjedd noe, du fortsetter å smile! Personlig så kjenner jeg mange som heller hadde gitt opp helt å bare vært sure og lei seg for å få oppmerksom het, men du er bare helt rå! Også må jeg bare si at jeg fikk en liten tåre i øyekroken da du skrev det med jenta di i Trondheim!:’)
      Du er forbildet mitt Halvor, og jeg er stolt over å kunne kalle med en fast leser på hjemmesiden din!(også veldig stolt at du tegnet en tegning til meg, har smilt fra øre til øre siden..:))

    20. Kjære Halvor.
      Jeg kjenner meg mye igjen i hva du skriver her. Jeg føler også konstant trang for å skape noe, få ting til å fungere og ikke minst å føle at jeg gjør noe fornuftig og produktivt med tiden min.
      Dette er kanskje en teit og klisje ting å si, men følte litt at jeg var den eneste som hadde det sånn.
      Så.. derfor fikk dette blogginnlegget meg til å smile. Jeg er tydeligvis ikke den eneste som går rundt å drukner i forventninger (99%av dem har oppstått i min egen grøt av en hjerne) og føler at jeg ikke klarer å oppnå dem.
      Uansett, jeg vet du har sikkert hørt dette såå mange ganger før, men jeg føler at jeg må fortelle deg det.
      Takk for at du er sånn som du er, og at du (i motsetning til mange av oss) tør og være deg selv.
      Bare død fisk følger strømmen! (Ah, så unikt! Skulle bare mangle å avslutte med et oppbrukt ordtak)
      Amen. <3

    21. Kjære Halvor.
      Dette innlegget er virkelig bra skrevet, og viser hvor dyp selvinnsikt du har og hvor smart du egentlig er. Selv om det ikke er den smartheten som man får av å lese bøker og kunne regne matte, er det en smarthet som er mye viktigere, at du vet hva du vil, og at du ser løsninger slik at du skal få til det du vil. Personlig så jeg på deg som en tullete, kul og morsom internettfyr som egentlig bare hadde et litt smålættis liv og hadde en fin katt, men når jeg møtte deg for en stund siden i forbindelse med en artikkel vi skulle skrive på skolen, skjønte jeg at det var sykt mye bak den morsomme typen, og at alt du gjør er gjennomtenkt, selv om det ikke virker sånn. Spesielt når du snakket om NKF og hvordan oppgavene ikke var for deg, men måten du forsto at for å komme noen steder måtte man bli kjent med folk og skaffe kontakter. Det å tørre og leve sånn som du gjør ved å kanskje ikke tjene så mye penger, men nok til at du klarer deg og følger drømmen din istedet er noe veldig inspirerende, og det er noe jeg (og sikkert mange andre) bærer stor respekt av. Det at du klarer å skrive et så seriøst innlegg, men samtidig blande inn litt humor er utrolig bra. Det er lett å kjenne seg igjen i det du skriver, og jeg syntes at du er utrolig modig som tørr å gjøre det du vil og det er veldig sant som du skriver at du gjør dette fordi målet ditt er å drive med det du vil, ikke å tjene masse penger og bli kjendis. Hvis jeg bare hadde hatt en tredjedel av motet, humoren, selvinnsikten (og alle de andre bra verdiene du har) hadde jeg vært lykkelig.
      En aller siste ting jeg føler at du mestrer som er utrolig viktig, er at du er god på å få venner, og mest sannsynlig god på å beholde de, for du er et bra menneske som man vil være venn med.
      Gleder meg til du skal oppsummere livet ditt på hjemmesiden når du havner på gamlehjemmet, for allerede frem til nå har du blitt verdsatt av mange av oss lesere og du skiller deg ut på en positiv måtte. Du er en sto inspirasjonskilde, og jeg syntes hvertfall du er en ålreit fyr. Og du har en fin katt, noe som automatisk gjør deg til en mer enn ålreit fyr.

    22. Charlotte: Takk for fin kommentar fra deg også. Den største inspirasjonen jeg kan få ligger i nettopp slike kommentarer – vi er alle bekreftelseshorer. Jeg tenker at lykke er en kortvarig illusjon, da. Om jeg skal drøye det litt, liksom. Men det betyr ikke at man ikke skal nyte de gode stundene. Gjør man ikke det har man tapt. Det handler om å holde seg i sjakk hele tiden. Vite at man har det bra, men samtidig jobbe for at alt alltid kan bli bedre.

      Også må vi selvsagt ikke glemme å resirkulere, sykle til jobben og være snill med alle dyrene.

    23. Kjære Halvor.
      Jeg som alle har min egen forståelse av personligheten din, men jeg velger å tro at jeg har en litt bredere fortåelse av deg, enn alle fjortisene som liker å se på bilder av den flotte katten din.
      Siden jeg begynte å lese hjemmesiden din, etter å ha sett en kompis legge ut et bilde med deg fra Øya-festivalen i fjor, så har du siden den gang vært en inspirasjon for meg. Du fortsetter å være et slags idol for meg, ved å eksponere deg til en så stor grad på internett og inviterer alle inn i hodet ditt.
      Det er lite som skremmer meg mer enn å se eldre medlemmer av familien min få godt betalte jobb, leilighet og samboer, når jeg frykter A4-livet til en så stor grad. Da er det godt å se at det ikke bare er meg som har det sånn. Er for øyeblikket 17 år og lett påvirkelig, men gjør det jeg kan for å holde kursen stødig og gjøre det jeg ønsker.
      Poenget mitt er hvertfall: Fortsett med det du driver med. Å se på livet ditt utarte seg via film og tekst er til stor underholdning og inspirasjon!

    24. Jeg synes du er utrolig flink til å være kreativ fordi du bruker de evnene du har og utvikler de. Selv om filmene dine i hovedsak er morsomme, er de ufattelig kreative også. Synes forresten du virker som en mer ålreit fyr enn mange andre.
      En annen ting jeg vil si er takk for innlegget, for selv om det hovedsakelig var om deg og hvordan du har utviklet deg: Så inspirerte det meg.. Jeg er nemlig selv kreativ og vil gjerne gjøre noe jeg er stolt av i fremtiden, men jeg er 15, så fremtiden er skummel og jeg har for mange drømmer, på for kort tid. Dette innlegget forsikret meg ikke akkurat om at livet er lett, men at hvis man virkelig vil noe – klarer man å utvikle seg mer og mer. Takk Halvor!

    25. Kjør på. Bare kjør på. For alle oss andre som ikke tør, for alle oss andre som ikke klarer å ta steget ut mot virkeligheten og for alle oss andre som slår seg til ro med et møkkaliv uten spenning og drømmer fordi det er sosialt uakseptabelt å være gal.

    26. Kjære Halvor.
      et utrolig bra innlegg, fikk et helt nytt syn på deg, og det positivt.
      Jeg kjenner meg veldig igjen i det du sier. Jeg går nå siste året på vgs med formgivningsfag, jeg har fått stryk i allerede fire fag. fordi jeg rett og slett ikke er intrisert i fagene, kunst er greia. og det jeg synes der digg å drive på med. men med de 4 stryk, har jeg fått deprisjon og angst i alder av 19. aner ikke hva jeg skal bli eller gjøre. dette er ikke frekt ment, men jeg liker å vite at jeg ikke er alene. Jeg har fulgt bloggen din helt fra starten av, og sett deg vokse. du har blitt en stor inspirasjon, og en mega kul kriger. haha. Gleder meg til å se mere av deg, og hvor du ender til slutt. Håper alt faller på plass for deg Halvor 🙂
      mvh Juni marie.

    27. Jeg kjenner meg skummelt godt igjen i der du var, kjenner jeg. Flott skrevet. Jeg liker det.
      Og jeg sitter med inntrykket av at du er en ålreit kar, selv om jeg har vært full hver gang jeg har truffet deg.

    28. Er godt å lese at det er fleire som driver med hodespinn, man føler seg litt mindre gal da 🙂 Takk for at du er ein artig kar utenfor de normale og fornuftige A4 rammene.

    29. Kjære Halvor,du er utrolig pen, ster og kul!
      Dette innlegget var fantastisk skrevet! Kjenner meg utrolig mye igjen, når jeg var mindre sa mamma og pappa at jeg måtte bli noe som jeg var trygg på og alt sånn. Så nå har jeg blitt redd for å ta sjangser i skole og arbeidslivet siden jeg egentlig vil bli fotograf, så er dette litt vanskelig når mamma og pappa konstant sier at det ikke er en smart ideé.

    30. Kjære Halvor.
      Du minner meg sterkt om en viktig person i livet mitt, nemlig søsteren min. En kreativ sjel som gjør sitt beste for å mate den med produktivitet, og som deg sliter hun også med det A4-livet du ikke lenger lever. Uansett så er du en dyktig underholder, spesielt siden du er deg selv og tør å vise det. Du skriver kjempe fint, og dette innlegget beviser det. Håper det blir flere slike innlegg fremover, og at du også kan la deg selv tjene litt penger på dette, selv om det bare er en hjemmeside.
      Hilsen, Daniel – flittig leser av en fet blogg.

    31. Kjære Halvor
      Jeg hadde skrivet en ganske lang kommentar her, men turde liksom ikke helt å poste den. Etter jeg hadde skrivet dette, begynte jeg å skrive en lang kommentar igjen. Jeg var på nippet til å slette nokk en gang, men tenkte jeg bare kom til å fortsette med dette helt til jeg ble mer en dritsulten.
      Jeg liker nakenheten i innlegget og måten du skriver på. Har nok lest en del innlegg av deg. Selv har jeg blogg der jeg gjør det samme. Er utrolig hvor mye man vokser av å skrive. Av og til blir jeg så overrasket at tankene bare kjører på igjen, så må jeg sette meg ned å roe helt ned, eller komme på nye ideer som får meg over på noe annet. Tilslutt sovner jeg eller detter helt vekk.
      Gjennom mine øyne og mine arr, ser jeg en ganske ålreit og bra mann. Du har litt denne at du gir faen i at ting ikke er like kult, men alikavel godtar det og går videre, at det å være avhengig av andre mennesker ikke er helt lett, men å kunne vite at de er der er bra nok. Det å godta at ting er der og sette pris på det en har. Dessuten har du en enorm kreativitet og fantastisk utstråling som mange missunner!
      Å sette hverdagen i kurs mot det en vil, er ett seil en ikke alltid kan mestre å styre, men så fort en godtar de vendinger det kan ta og å skape noe nytt av det, har du kommet mye lenger mot det du ønsker, enn det du i utgangspunktet hadde. Dessuten gir det deg nye erfaringer som former og rettleier deg enda tettere inn på det kurset du kanskje aldri hadde enset var der og som faktisk gjør deg til den du er og kanskje til det du videre skal bli 🙂
      Lykketil, du er bra! 😉

    32. Du er en ålreit fyr du, Halvor! 🙂 Digger deg! En av få blogger(hjemmesider) som jeg aldri har sluttet å lese etter kort tid! 🙂

    33. Åh, alltid like koselig å bli litt mer kjent med deg! Det er ingen tvil om at du er en ålreit fyr, Halvor. Du er vel klar over nå at jeg syns du er over gjennomsnittlig ålreit. Det viktigste i livet er å kunne gjøre noe man selv får glede av, og man kan glede andre med. Det har du ingen problem med. Du har alt som skal til. Du er utrolig talentfull og helt sykt underholdende.
      Jeg husker fortsatt første gang jeg var innom bloggen (kremt hjemmesiden). Jeg husker hvor jeg satt (Ålesund på en veranda), hvordan været var (koselig, varmt og det var solnedgang) og hvem film som var den første (der du badet og sang “look at the bright side of life”, som merkelig nok læreren min sang i dag på skolen, og jeg fikk en liten flashback). Håper ikke dette var for creepy, men man husker gjerne detaljer når det er noe som virkelig gjør inntrykk på deg.
      I mine øyne virker du som du har oppnådd mye, og vil nok oppnå mye mer. Det er sånne mennesker som deg som klarer det. Og fortjener det. Bare å redigere en kortfilm kan være mye jobb, og det er klart ingen tvil at du legger masse jobb i det du gjør.
      Jeg digger deg fortsatt like mye, om ikke mer, Halvor! Det er ingenting som vil endre at min fremtidelige katt skal hete Halvor.

    34. Kjære Halvor!
      Jeg har alltid hatt intrykk av at du er en ålreit fyr. Jeg vet ikke helt hva jeg liker best med deg, for det er så mye å ta av. Du er en vimsete rotekopp som deler min kjærlighet for katter (noe som alttid er verdsatt fra min side), men du har noe spesielt ved deg. Lov meg at du aldri kvitter deg med det som utgjør nettopp deg.
      Ikke tro jeg er helt rar når jeg skriver dette, men du minner meg virkelig om broren min. Han er også en kreativ sjel som holder på med alt mulig på samme tid.
      Han jobber som kokk, skater, lager musikk, filmer, kjører snowboard og har akuatt skaffet seg en skilpadde.
      Jeg har vært litt bekymret for han, men nå skjønner jeg jo at det ordner seg! Så lenge en får drive med det en selv vil, samme hvor uvanlig det kan være for andre, så er det jo greit.
      Ved å lese innleggene du skriver her på hjemmesiden din, så føler jeg at jeg i tillegg til å forstå deg bedre, også skjønner litt mer av hva som foregå i hodet på min bror.
      Takk for at du lot meg få lese det her!
      Åja, glemte det nesten; du er pen, sterk og kul.

    35. Kjære Halvor.
      Du veit. Det er ofte de som har kommet litt skeivt ut i livet som oftest ender opp mest vellykket.
      Og det er det mange gode eksempler på. En må feile før man når suksess. Jeg tviler ikke på at du vil utrette noe stort, og til den tid vil vi som dine faste ‘såkalte’ supportere, følge deg på din vei.

    36. Fint inspirerende innlegg. Digg å vite at jeg ikke er alene … følte meg skikkelig hjemme i det du skriver. Møter alltid motstand av folk som mener jeg bare driver med crap, og at jeg ikke gjør nok ut av livet mitt.
      Men samtidig, har funnet ut at systemet virkelig ikke er for alle (enkelte er bare for simple i hodet til å kunne forstå det). Tror folk er rimelig redde for å trosse det, hehe . Har spurt meg selv gang på gang; hvorfor er det ikke akseptabelt å leve en drittliv (som du selv elsker), mens det samtidig er akseptabelt å ha en fast god jobb, tjene masse spenn, men samtidig være jævlig deppa? DRIT I ALLE ANDRE så lenge du er fornøyd med deg selv og det du driver med ! 🙂 Tror faktisk du har et liv mange drømmer om, men ikke tør leve. Du burde være glad for det, selv er jeg jævlig glad for at jeg er så lykkelig med alt jeg gjør (selvom ingen andre liker det da men ja). Stå på!

    37. Du trenger ikke bekymer deg for det med ålreit fyr. Innlegget vitner om en meget oppegående og ålreit fyr!

    38. Kjære Halvor, takk for et inspirerende og godt innlegg!
      Kjenner meg så godt igjen i det du skriver, selvom jeg skulle ønske jeg ikke gjorde det. Jeg er bare 18 år, men det å vite at det har gått så bra (hittil) for deg gir meg håp om at det skal ordne seg for meg og (til slutt). Det er ikke lett å vite hva man skal gjøre, og når livet står stille og kreativiteten spiser deg opp innvending SAMTIDIG, er det hvertfall ikke lett å kaste seg ut i meningsløse A4-jobber. Jeg går andreklasse på VGS, står dessverre ikke i alle fag, vet ikke hvordan det skal gå til neste år, og vet hvertfall ikke hvordan det skal gå årene etter det. Kanskje jeg også må starte en hjemmeside.
      Takk for innlegget Halvor, respekten for deg vokste nettopp til himmer’n og enda lengre opp!! Skulle ønske vi var venner. Take care!

    39. Halvor du er bare verdens kuleste!!! Å være genialt kan være ensomt, men å være A4 er mareritt. ikke bli som alle andre, vi har nok kjedelige mennesker. vi trenger flere som deg! stå på, så lover jeg deg du skal finne greia di en gang 🙂 digger degggg

    40. å Halvor. Du virker så utrolig bra.
      Har vært i gjennom mye av det samme (selvom jeg bare går på videregående).
      Holdt på å gå formgiving selv, men oppdaga kunstlinja på steinerskolen (“lol steinern” – jeg vet) og så gikk ting bedre. Men fortsatt vet jeg ikke og gruer meg sinnsykt til å slutte fordi jeg ikke vet hva jeg vil untatt å ha mange hunder å gifte meg med crushet.
      Å tenke på at tiden går gir meg angst
      Å lese dette hjalp. Og jeg verdsetter deg og dette. Da virker ikke 24 år skummelt og gammelt. (Det var ment som noe positivt, men er kanskje ikke så flink på sånt.)

    41. Kjære Halvor, du er virkelig en smart og god person! Jeg fikk et helt nytt syn på deg gjennom å lese denne teksten. SELVFØLGELIG positivt! Du er utrolig reflektert og ser virkelig alt fra forskjellige synsvinkler. Jeg må innrømme at dette innlegget inspirerte meg. Du fikk meg til å se lyst på mine drømmer og mål gjennom denne teksten, og at det mulig å oppnå alt uansett. Jeg bare vet at det kommer til å bli noe stort av deg og jeg gleder meg til å følge deg videre! Utrolig bra innlegg Halvor, du fikk meg til å smile:) Stå på videre, du er virkelig KONGE!

    42. Kjære halvor
      Du er skikkelig søt og pen og sterk og kul.
      Alle vil være venner med deg Halvor!
      Du er sykt inspirerende og jævlig morom! Hva skulle man gjort uten deg? Haha, er innom hjemmesiden din minst 5 ganger daglig..det sier litt!

    43. Kjære Halvor
      Utrolig bra skrevet! dette gjorde deg bare enda penere, sterkere og kulere! fikk en litt annen synvinkel av deg, stå på!

    44. Dette var virkelig et fint innlegg, på en måte vakkert haha.. Det var fint å lese et så personlig innlegg om deg og hjemmesiden din. Det skaper et enda klarere bilde av deg. Jeg har alltid trodd at du har vært en godhjertet, ekte, kreativ, morsom og litt komplisert person utfra det du har skrevet/tatt bilde av/filmet, men dette gjorde at føler jeg forstod mer av deg. Selv om jeg EGENTLIG ikke kjenner deg, så føler jeg at jeg ble enda litt bedre kjent med deg nå.
      Du virker som en veldig ålreit fyr! Jeg kunne ønske jeg en dag fikk sjansen til å bli kjent med deg i virkeligheten. Jeg håper at du får utløp for tankene og ideene dine slik du ønsker både nå og i framtiden. Jeg liker virkelig hjemmesiden din(deg), ettersom den(du) er utrolig morsom og en kjempestor gledesspreder, men også seriøs og personlig, noe som er veldig positivt!

    45. Det her var så vakkert og fantastisk bra skrevet, og ikke minst inspirerende at jeg faktisk gråt! Du er helt rå, keep up the good work!

    46. Kjære Halvor. Du er den kuleste personen jeg vet om, tuller ikke! Jeg ler av deg hver dag; flere ganger. Du gjør dagen lysere for følgere og publikum. Så om det er noen trøst: selv om du ikke tjener så ekstremt mye og ikke er sykt rik, så digger vi deg – hvertfall jeg (er en megastor fan). Du blir elsket av folket, og vi heier på deg! Og ikke bare er du morsom, sjarmerende og lett å bli glad i, men du er også en stor inspirasjonskilde til meg selv om jeg er bare 16 år. Du er nær forbilde faktisk. Så tusen takk for at du fant internett sånn at jeg fant deg der. Stå på, KONGhalvor!!:D

    47. Har noen spørsmål;
      Skal du på roskilde i år? Leste her at du drar på Hove istedenfor.
      Men isåfall, var det ikke du som hatet hove? Er du kjøpt og betalt nå, av hove? Betyr det at du sliter økonomisk? Jeg trodde du hadde så mye du tror på? Jeg trodde ikke du var en person som lot noen kjøpe meningene dine? Takk for svar

    48. Kult å se at du faktisk har en stor interesse for film!
      Nettopp punget ut 200k for to år ved NKF i Trondheim selv nå, og er faktisk ganske fornøyd. Har hørt mye dumt om Oslo-avdelinga, så det er synd du ikke fikk fullt utbytte…
      Husker klassen din sendte oss en e-post en gang, angående sosiale sammenkomster som våres to avdelinger kunne arrangere, men vi trodde dere var snåle og vi lot være å svare. Haha!
      Stå på videre, dette blir jævlig bra!

    49. Halvor, at du i det hele tatt våger å skrive et så langt innlegg med så personlig innhold, viser hvor langt du har kommt og hvor mye mer tilfreds du har blitt med deg selv. Det får deg til å virke som en av de sterkeste, mest positive og aller greieste karene jeg vett om. Mange har kommentert det samme som jeg før, men jeg følte det måtte sies igjen!

    50. Kjære Halvor
      Veldig, veldig bra skrevet! Mange kjenner seg nok igjen i det du skriver på en eller annen måte. Det gjør vertfall jeg. Beundrer hvor ærlig og reflektert du klarer å være, og ikke minst hvor pen, sterk og kul du er. Stå på Halvor 🙂

    51. heihei halvor: Hei, jeg skal til Hove, og jeg skal jobbe med en YouTube-serie der – ikke være festivaldeltaker. Serien er et prøveprosjekt for et større konsept, og jeg tjener ikke en krone på å gjøre det – men kult at du formulerer frem et kritisk syn på hva jeg gjør, basert på noe så flatt.

      Jeg skal ikke til Roskilde. Jeg har vært der fem år på rad og ønsket meg en frisommer med fullt fokus på å jobbe kreativt de to siste årene. Det får man ikke til på Roskilde. På Roskilde slapper man av. (Noe jeg for øvrig ville hatt godt av.)

    52. “Jeg er en person som ønsker å gjøre alt i verden på en gang” – meg i et nøtteskall..
      Veldig fint og ærlig innlegg Halvor, lykke til videre 🙂 ..Rambo er veerdens fiiineste<3

    53. Skal ærlig innrømme at jeg fikk et helt annet syn på deg. Du fremsto aldri som en person med følelser eller med så mange dype tanker. Well, what did I know. Etter å ha lest dette innlegget gikk det i fra at jeg syntes du var en genial fyr, til at jeg kan trygt si at du er et forbilde. Det /verste/ var vel kanskje at jeg kjenner meg en del igjen i det du skriver. Har nettopp fullført 13 års skolegang, der de tre siste årene på videregående har vært noe for seg selv. Sa ifra om mobbing og etter det balla det bare på seg med både “kjærligheten”, familien osv. Har blitt diagnostisert deprimert og bipolar, sliter med angst og det å kunne stole på folk og ikke minst, tanker og stemmer i hodet som ikke ønsker meg noe godt. På et punkt ble jeg også påtvungen både psykolog og medisin, og ble permitert fra skolen. Enough said – du er ikke alene om å være deprimert og å ikke vite hva du vil bli. Kanskje både du og jeg ble født i feil tidsepoke. Alt ligger opp til å være så utrolig komplisert i dagens samfunn. Du er forresten jævlig tøff som tørr å skrive om alt dette på nettet. Respect. Når det er sagt skal du vite at store ting kommer til å skje deg, du kommer til å bli lagt enda mer merke til enn det du allerede har fått til, og ting kommer til å gå din vei med både familien, selvtilliten og ikke minst denne jenta. Føler det på meg. Ikke gi opp.

    54. Liker at du er så ærlig. Du er kjempe god til å skrive!!=)
      Du er fantastisk flink, morsom, inspirerende, kreativ og ikke minst BRA!=)) Fortsett med og skrive og skape ting.

    55. Haha, jeg ler av og med deg, Halvor! Høres ut som du hadde passet perfekt inn på en Steiner-skole eller lignende (ikke at jeg har noe erfaring med slikt!). Så kreativ og så smart, men passer kanskje ikke helt inn i den A4-formen vi alle helst skal passe inn i. Virker som du er på rett spor, fortsett sånn. Elsker herlige ærlige mennesker som deg og Linnea, en fryd å lese (gamlispoeng)!

    56. Kjære Halvor, har lest hjemmesiden din i snart to-tre år, og fulgt med på det meste av sosiale medier du sprer din unike humor. Går medieutdanning i Forsvaret men har egentlig mest lyst å ende opp som deg, å spre humor gjennom venner og leve livet uten setebeltet på. Hvis du trenger noen til å klappe på katten eller kle seg i plastposer med, så send en mail, bor to timer unna 😉
      Ville vel bare si at jeg ser opp til deg på mange måter, rart å si det til en som smører seg inn i sjokolade og scatter, men det er sant 🙂
      Fortsett med det du gjør, og gjør det du vil 🙂
      Du er pen, sterk og kul 🙂

    57. det her er seriøst det beste innlegget jeg har lest! du er helt fantastisk, og elsker at du gjør som du gjør<3

    58. Kjære Halvor! synes du er sykt kjekk, og elsker hjemmesiden din, haha! det innlegget her var seriøst sykt bra, og elsker at du gjør som du gjør<3

    59. Hva er galt med NKF? :O
      Vurderte å søke der neste år, vil gjerne høre dine synspunkter!
      Hvilken linje gikk du?
      Awesome innlegg btw. Stå på!

    60. Kjære Halvor! Jeg sitter her nå med verdens største glis. Jeg må få si at dette innlegget var helt eksentrisk. Hjemmesiden din er noe av det beste jeg vet om å lese, blir sjalu av alt det gøyale du gjør. Du er virkelig en av de jeg stalker på både instagram og vine, fordi jeg virkelig forguder deg! Du er utrolig morsom, og jeg går rundt og kan halvparten av vinene dine utenat, går aldri lei. Hver gang jeg tar trikken forbi Briskeby tenker jeg “Her bor Kong Halvor”, helt dønn seriøst!
      Jeg er helt rørt av dette innlegget, du er rett og slett nydelig. Fortsett, stå på. Alt du driver med. Det som gjør deg glad, det gleder så mange andre også! Du er en inspirasjon, du forteller at det viktigste er å ha det gøy, å vite at man har gjort noe, og elsket det selv. Jeg kan love at du vil alltid alltid ha en “fan” i meg, jeg forguder humoren din. Tusen takk for at du lar oss lese hjemmesiden din, og får oppleve deg og alt det gøye du driver med. Du er så pen, sterk og ikke minst dødskul.

    61. Oi, nå fikk jeg virkelig et nytt syn på deg! Du virker som en utrolig herlig gutt, helt sant. Jeg synes du er utrolig morsom, og jeg skulle veldig ønske jeg hadde klart å vært like morsom som deg, og det tror jeg mange andre også mener. Du er en gutt som kommer til å oppnå sykelig mye her i livet tror jeg, iallefall mer enn meg. Du rocker.

    62. Æh, du e en fantastisk og inspirereranes person! helt unik. Kjenne mæ igjenn av det du skriv og stå på, æ har trua på at alt blir å gå din vei!

    63. Så utrolig godt skrevet. Som leser sitter jeg igjen med en god følelse, og en større forståelse av deg.. og det er jo kanskje en ørliten gevinst for deg som skribent og kreativt vesen. Stå på, Halvor. Fortsett med akkurat det du gjør. I mine øyne er du og det du gjør beundringsverdig! DU ER EN ÅLREIT FYR!

    64. Kjære Halvor
      WOW nå fikk jeg lyst til å bli bedre kjent med deg! Elsket dette innlegget 🙂
      Og ja, du er pen, sterk og kul selvom du er seriøs også 😉

    65. Kjære halvor
      Har lest hjemmesiden din i 2 år, og dette er en av de største grunnene. Den er ærlig, naken (på alle måter), morsom, underholdende og får meg alltid i godt humør.
      Du er bra, du.

    66. Kjære Halvor
      Har lest hjemmesiden din en god stund nå (noen år), men aldri har et innlegg fra deg gjort like stort inntrykk som det dette gjorde!
      Videoene og innleggene dine setter et smil om munnen min gang på gang, så tusen takk for det. Kommer til å følge deg og dine kreative påfunn så lenge du fortsetter med dette.

    67. Kjære Halvor
      Det du skriver er så utrolig inspirerende , jeg går media og har selv ambisjoner om å skape ting (filmer) som kan underholde andre, og få folk til og le, noe du absolutt mestrer!. Digger at du har skreve dette innlegget, slik at alle kan se den fantastiske personen som står bak alle de morsomme tulle videoene.
      Det som inspirere meg mest av dette er at du faktisk sa opp jobben for å realisere drømmen din ! de er klart mange som sier de kunne gjort noe sånt, men sjeldent man ser folk gjøre det ! respekt!!! jeg tror du kommer til å klare å nå drømmene dine, du har et sykt pågangsmot og kreativ er du hvertfall. Vi som leser bloggen din og ser videoene dine kommer hvertfall alltid til å se på dem, og støtte deg.
      Btw : du er kjempe kuuul !! digger deg !!

    68. Kjære Kong Halvor!
      Jeg har lest bloggen din i sikkert 3 år nå, men dette var det mest fantastiske jeg noen gang har lest av deg. Vine eller andre filmer fra deg er alltid et høydepunkt. Bloggen din har mange ganger fått meg i godt humør. Jeg håper du fortsetter å dele en bit av deg på Internett i en god stund til.

    69. Kjære Halvor, din pene, sterke og kule fyr! 😉
      For en inspirasjon du er! Stor respekt til deg, dine valg og hvordan du har taklet ting i livet ditt. Ville bare si at jeg setter iallefall stor pris på det du lager, skriver og legger ut. For det første er det veldig underholdende, men på bloggen får jeg meg også ofte en tankevekker. Skulle ønske du tjente litt mer penger på det du gjør, det synes jeg du fortjener!

    70. Kjære Halvor
      Sorry at dette ble så langt!
      Men: Er glad for at jeg fant fram til bloggen din 🙂 Du er veldig inspirerende. Dette innlegget likte jeg kjempegodt. Du minner meg på hvor viktig det er å bare være seg selv og uttrykke alle de morsomme/rare/weirde og generelt herlige tingene man har inni seg! Etter responsen på hjemmesiden din osv. å dømme, så gleder det flere enn meg!
      Man gir så mye mer til seg selv og omverden om man bare er oppriktig seg selv, det kan kanskje ikke måles i penger eller grader/jobber osv, som noen mener det er verdt å oppnå. Til syvende og sist så er det ditt liv og det er du som skal leve med deg selv. Og de du har rundt deg blir aller mest påvirket av hvordan du har det med deg selv, både positivt og negativt. Jeg tror det har mer å si enn alt av tid, penger og annet man kan eie, eller ytre definisjoner på ?hvem du er? (butikkansatt, bror osv..) Det er jo personen du er som gjør deg verdifull 🙂 Det er forskjell på butikkansatte for å si det sånn.
      Når man fokuserer på de ?små? tingene, tankene og interessene som gir akkurat deg noe, så har du noe bra å gi videre til andre også. Og det gjør jo du! Jeg tror at om man bare lever sånn, tror på deg selv og ser muligheter heller enn det som skulle vært annerledes, så skapes veien mens man går, og de ?store? tingene faller på plass også 🙂 Det har jeg erfart. Eller man finner tilfredshet i de forholdene/jobbene/livssituasjonene man alt har. Det ytre har uansett ikke så mye å si : )
      Du har et stort potensiale, fortsett med å være awesome og happy og å sette pris på deg selv og de bra tingene/dyrene/menneskene som du har i livet. Du fortjener det, det gjør alle egentlig.
      Og gi faen i alt annet. Det burde man og gjøre;) hehe
      Oops du inspirerte meg til å skrive en mil. Sorry!

    71. Kjære Halvor. Du er det sterkeste, triveligste (ironisk i og med at jeg aldri har møtt deg) og fineste mennesket jeg noen gang har sett. Du har seriøst det fineste utseendet jeg kan tenke meg til, i tillegg til at du er morsom, ærlig og fantastisk. Det som er utrolig dumt med alt dette, er at jeg er så hodestups forelsket i deg og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.
      Du skriver her at du har en drømmedame i Trondheim, og jeg bynte faktisk å gråte da jeg leste det.. Vi kommer sikkert aldri til å møtes, men hvis vi gjør det skal jeg gå bort til deg og spørre etter en klem. Jeg håper det er greit.
      Samtidig skal jeg spørre etter et bilde sammen med deg sånn at jeg har noe å klamre meg til og gråte til når du en gang i framtiden skriver på hjemmesiden din og forteller om den fantastiske kjæresten din – som mest sannsynligvis ikke er meg, desverre.
      Du er nøyaktig 10 år og noen dager eldre enn meg, og jeg er forelska i deg. Halvor, jeg er forelska i deg. Nå har jeg skrevet det sikkert alt for mange ganger, men jeg håper du ser denne kommentaren og at den ikke forsvinner i alle de andre kommentarene. Jeg håper du leser hele denne kommentaren og – noe ingen blir å gjøre siden den ble utrolig lang…
      Halvor, jeg elsker deg!

    72. Jeg har lest dette nå, 2 ganger! Jeg bare kommenterer ikke ofte hos deg, men liker å lese det du skriver og legger ut. Du er både morsom og seriøs. Håper du er klar over at du er over gjennomsnittet ålreit! Jeg har selv slitt mye, du vet hvordan det er, adhd. Bare det er en stor utfordring, og jeg vet du har vært igjennom flere.
      Kjenner meg igjen i noe du skriver her også faktisk, spesielt dette: “Jeg er en person som ønsker å gjøre alt i verden på en gang, og jobber via flere kanaler for å “få det til”. Dette er en fin plass å eksponere tankene mine – samtidig som jeg kan leke og prøve meg frem med de tingene jeg synes er gøy (les: Tragikomisk). Skolen er ferdig og jeg bruker all tiden min på å få ut ting. Hva som helst. Hele tiden. Jeg sover nesten ikke”
      Jeg begynte å lese hjemmesiden din leeenge før jeg lagde meg “blogg” selv, men kjenner at dette med å skrive er et godt hjelpemiddel når det kommer til å “få ut ting”. Nesten så man føler man bobler over av tanker og ideer, og vet ikke helt hvor man skal begynne. Eller når man skal klare å gjøre seg ferdig med det man har begynt på, for den del.
      Må bare si at du er en veldig flott fyr Halvor, jeg har sagt det før, men sier det igjen. Du skal vite at du har fått meg til å smile å le mange mange dager der ting ikke har vært så lett! Men du har også fått meg til å smile på solskinnsdager, og dette innlegget får meg også til å smile, for det viser Halvor. Fortsett å gjør greia di du, Halvor. 🙂 Stor klem fra meg!

    73. En ting til jeg også vil trøste deg med er, jeg er også sånn at jeg får utrolig dilla på ting. Jeg har lagt merke til at du har perioder der du har dilla på det og det, sånn er jeg også. Hahaha.

    74. Det er så gøy å kunne lese en tekst hvor du hele tiden tenker “jafaen!”, “jeg veit!”, etc.
      Jeg lever for det kreative og mulighetene for å kunne gå utenfor boksen. Ikke et A4 liv (som forsåvidt er min frykt her i livet).
      Jeg tror ikke personer som ikke har denne brennende kreative ilden i seg, kan forstå behovet for å kunne skape noe. Heller ikke forståelsen for hvor mye det faktisk hjelper å skape noe. Går det for mange dager mellom jeg blant annet får tegna, fotografert eller lignende, så merker jeg at veien ned til kjelleren ikke er så forbanna lang. Men med en gang jeg får min dose av kreativitet og skapelse – fyfaen som det hjelper!
      Hurra meg rundt for de kreativene sjelene her i verden! Takk for meg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg