Kisse Gassen på shopping!

Hei, hei, kjære venner og bekjente. Nå håper jeg dere har fått med dere hvem jeg er, for om det er noe jeg virkelig synes er slitsomt, så er det å presentere meg for tredje gang.

Har dere det fint om dagen? Har januar vært snill mot dere?

I dag skal jeg fortelle om min lille handletur. Det har seg nemlig slik at jeg fikk et gavekort fra platekompaniet til jul! Jeg er jo litt treig av meg, men her om dagen fikk jeg heldigvis dratt stumpen ut av døra, og ned til Oslo City.

I starten slet jeg litt med å finne frem. Er det her montro?

Eller kanskje her inne?

Jeg så noen grisefine chicks, men ingen platekompaniet. Hell i uhell, kan man si. Jeg tittet ut over kjøpesenteret, men for en liten gris som meg, så må jeg jammen si det var vanskelig å finne frem.

Heldigvis, så hadde Oslo City en datamaskin med kart! Tro det eller ei, men jeg er faktisk en liten data-freak, så her var det få problemer.

Har til og med min egen facebook, jeg. Legg meg til HER, da vel!

Jeg fant frem til platekompaniet. Først tenkte jeg å kjøpe meg en fet skive.

Dagens musikk, sier jeg! Sjekket ut den der Erik & Kriss som alle snakker så varmt om, men det var jo i hvert fall noe dritt! Jeg droppet cd-planene, og fant etterhvert frem til noen av mine yndlingsfilmer i stedet. Den ene hadde en gris på coveret. Jeg samler på filmer med gris på coveret.

Så stilte jeg meg opp i kø. Mange klager over køene her i landet, men jeg synes kø er helt ålreit, jeg. Da får man liksom muligheten til å slappe av litt og tenke over livet. Jeg fant for eksempel ut at jeg egentlig var litt tørst.

Så var det min tur, og jeg kunne stolt vise frem det tøffe gavekortet mitt.

Der, ja! Ingenting slår en skikkelig shoppingrunde midt i januarsalget. Som dere også kan se i ansiktet mitt, så var jeg på tidspunktet svært tilfreds. Livet er ikke så gærent når man har fått gavekort til jul, vett!

Utenfor butikken, så fant jeg meg et lite vannhull for å mette tørsten. Jeg synes søppelvann er digg, jeg.

Jeg er jo tross alt purk, og alle vet jo at purk aller helst spiser, bader og lever i søppel!

Plutselig følte jeg meg skikkelig uggen. Kvalm, rett og slett! Det må ha vært heroin og gonore i søppelkassen, konkluderte jeg, også spøy jeg skikkelig ut over hele kjøpesenteret.

Huff, det var ikke noe gøy. Heldigvis kunne jeg dra hjem til Grønland og kose meg med film og en liten bønne. Ingenting slår film og en liten bønne!

Hilsen Kisse Gassen

16 kommentarer

Siste innlegg