BIG BROHTER NORGE 2011

Bildene er tatt av meg, dagbladet og Big Brother-produksjonen både inne i huset, og gjennom enveisspeilene som går rundet alle veggene. Dette innlegget er skrevet samtidig som jeg har prøvd å komme gjennom hos GET via telefon. Ventemusikken er min unnskyldning.

Jeg har et usunt eksponeringsbehov, og tv er ikke et unntak. Da jeg fikk spørsmål om å være med til Stockholm som første nordmann i Big Brother-huset, så ville det vært urealistisk av meg å takke nei. Jeg gjør hva som helst, så lenge det blir filmet og publisert. Sist mandag landet jeg i Stockholm.

Her er Niklas Vindel fra Paradise Hotel. Han hadde litt nerver på forhånd, da han ikke er så glad i å oppholde seg over lengre tid i videoovervåkede hus. 

Her er jeg og bloggeren Malin Kaos. Hun blogger veldig mye om Lars Vaular.

Her kan dere se masse tv-skjermer. Ser nesten ut som en butikk!

Etter å ha ventet i lang tid på å få slippe inn i huset kunne dørene endelig åpnes. Vi fikk lov til å ha med oss kamera inn i èn time. Her er bilde av meg og Niklas Vindel fra Paradise Hotel.

Alle vet jo at det første man gjør når man ankommer et reality tv-studio er å finne en såkalt Niklas-spot. Altså et sted man kan utføre seksuelle handlinger, uten at kameraene oppfatter det.

Niklas Vindel fra Paradise Hotel ble veldig glad, og ville prøve med det samme. Dessverre var det ikke plass.

Man vender seg fort til alle kameraene, lysene og mikrofonene i huset. Her har de satt det opp på en måte så det nesten ble litt pent.

Årets Big Brother-hus byr på flere overraskelser, også når det kommer til det litt mer kunstneriske aspektet. Her ser vi en kreativ metode å lage lysekrone på.

De har brukt forkjellige typer verktøy som materieller til å bygge huset. Her er vi vitne til kreativ bruk av skrutrekker.

Her er jeg i bakgården til huset, sammen med Malin Kaos som blogger om yndlingsartistene sine fra Bergen. 

Og her er jeg ved kjøkkenet, sammen med en som heter Pål. Pål jobber mye med meta.

Her er hele gruppa fra årets Big Brother 2.0 beta-meta version. Jeg forstår heller ikke hva ordene i den forrige setningen betyr.

De fleste her er mennesker som er med fordi de har ordentlige liv som de lever. Selv er jeg med fordi jeg kjenner en i produksjonen som heter Marlin, som jeg er veldig forelsket i. Planen er å gifte meg med henne, og få to små barn som skal hete Halvor og Halvor. Fattern betaler Marlin for å bli med på dette, men da må hun huske å lage brokkoli til meg, selv om jeg ikke vil ha!

Soverommet består av 8 senger og en hems. Det skal være 16 deltagere, så det betyr jo at man som deltager MÅ ligge med andre deltagere på fylla.

Her leker jeg at jeg er et overvåkningskamera. Det er en jobb jeg ikke anbefaler noen å ta.

De første 5 timene gikk ekstremt tregt. Vi hadde ingenting å gjøre, ikke noe å spise og ikke noe alkohol. Alkohol er jo den viktigste ingrediensen for å kunne lage reality, så det er ikke rart at vi følte oss lurt. 

Dessuten måtte vi være lenket fast til hverandre med håndjern og gå i hvite maledrakter. Ingen skjønte noe særlig av dette, men jeg konkluderte med at vi enten skulle få tildelt et lik for å løse en oppgave innen åstedsgranskning eller få maleutstyr for å male en kjempefin giraff. 

Så fikk vi brev fra Big Brother som avkreftet begge mine ideer om å etterforske lik og male giraffer. Vi ble bedt om å gi hverandre en rekke elektrosjokk, og det var kjempegøy og kjempevondt. Så fikk vi mat og alkohol. Endelig ble det ekte reality!

På dette tidspunktet hadde Blogge-Malin allerede vært min hjelpeverge i over 10 timer uten lunsj, og begynte å miste motet. Jeg så på det som min plikt som venn å varte henne opp litt.

Malin Kaos er kjempesøt. Hun blogger for det meste om Lars Vaular, men tidvis også noe om Girson fra A-Laget.

Her er et bilde av meg som sitter i badekar uten vann, med klær. Det skal være vann oppi badekaret, egentlig. Klær kan man velge selv, tror jeg.

Av angst for å måtte drite foran et enveisspeil og filmkamera, så droppet jeg å spise mer enn litt ris hele den første dagen. På grunn av dette valget, så var det derfor ikke så veldig lurt å drikke mer cava og øl enn alle de andre deltagerne tilsammen. Etter at alle hadde lagt seg, så lagde jeg og Pål rebus. 

Inni den hvite boksen er den en krukke. Den hvite duken er de brukte håndklærne til Niklas Vindel fra Paradise Hotel. Etter at Pål sovna, så trente jeg litt og snakket med et kamera i en times tid.

Sånn her så jeg ut dagen etter.

Problemet med bildeteksten til dagbladet er at jeg ikke er blogger. Jeg har en hjemmeside.

De siste timene innendørs brukte jeg til å lukte på alle kameraene i huset, slik at jeg kan si at jeg var den første som luktet på alle kameraene i årets Big Brother. Nå vet dere det også. Takk.

Så var det klart for å forlate selve huset for denne gang. Hva som kommer til å skje videre nå er det bare jeg og noen få andre som vet. Malin Kaos inkludert, men hun får ikke lov til å blogge om det. Ikke enda …

Takker meg for nå. Er veldig stressa, så jeg sier bare som Organic gjorde med sin sterke hitlåt “Big Brother” i 2001: “Let the game begin!”.

Ps: Ryktet blant staben her er at Organic har stått for ny Big Brother-låt. Nå, 10 år etter.

28 kommentarer

Siste innlegg