DREAMON – CLOSER

Min venn Anthony er rapper og har laget en skikkelig kul pop-dance-club-dubstep-rap-sang som heter “Closer”. “Closer” er et engelsk ord, og betyr “Nærmere”. Anthony kaller seg for “Dreamon” som betyr “Dreamon” på norsk. I følge google translate. Men om vi deler opp “Dreamon” i “Dream” og “On”, så mener google translate at det betyr “Drømmen om”. Jeg mener at det betyr “Drøm videre” og det synes jeg er fint – selv om jeg hater å drømme, fordi alle drømmene mine har depressive betydninger i følge drømmetydning-hjemmesidene på internett.

Uansett.

Anthony har nylig fått spilt inn en råbra musikkvideo til sangen sin med hjelp av Kavar Singh som er en kommende stjerneregissør innen musikkvideoer i Norge. Sammen har de dratt på ferietur til en ørken og funnet en dame med som er veldig flink til å gå rundt i ørkenen. De har også kjørt helikopter, noe jeg misunner skikkelig. 

Både sangen og filmen har allerede blitt instutisjoner innen norsk pop, og jeg er sikker på at vi kommer til å se og høre mye mer til gutta som utvilsomt trekker i alle tråder for å få presset tingene sine ut av norskegrensa. Det skal man ikke hate på – bare de ikke glemmer røttene sine, yo yo to da flow shizzle biatches firfizzle.

Hva synes dere om filmen? Er ikke Kavar og Anthony flinke til å lage sanger og filmer? Personlig liker jeg både sanger og filmer. Det gjør at jeg fort kan oppfattes som en som har interesser for forskjellige greier.

27 kommentarer
    1. Kjære Halvor. Først og fremst, så lovte jeg moren min å fortelle deg at hun syns du er heftig kul og sånt. Ville bare si at jeg er helt enig og den videoen var ekstremt fin og sangen var kjempe fin.
      God Kveld

    2. Jeg har hørt på Dreamon i ca. 1 år eller noe! Og han har gjort et stort framskritt innen for musikken! Han har jo blandt annet signert under Universal Music! Han har gitt meg masse inspirasjon innen for musikk delen! 🙂 Kong Halvor, du ruler! 😀

    3. Jeg liker ikke dette. Du er blitt for opptatt av å vise frem dine kjendisvenner, og vise at du i det hele tatt har disse vennene. Hele denne bloggen begynner å bli en typisk blogg, med annonser og reklamer for andre saker. Det er ikke lenger tilfeldige innlegg som jeg elsket. Jeg vil heller lese om en død fugl du fant i gaten. Det var det som var så spesielt og gjorde deg til den bloggeren jeg gledet meg til å klikke meg inn til. Ikke dette. Jeg er ikke interessert i din venn, Dreamon og den nye sangen hans. Ikke misforstå, han er talentfull og den nye sangen er bra. Men dette kan du heller poste på twitter eller facebook, syntes jeg da.

    4. Lorena: Jeg er helt enig med deg.

      MEN, jeg gjør så mye ting på hver dag at jeg nesten ikke har tid til å skrive skikkelig innlegg. Jeg bruker rundt 8 timer på de innleggene – ikke spør hvorfor, men de krever altså masse tid. Skulle gjerne skrevet hver dag. Dessuten har jeg ingen lommekameraer om dagen.

      Og tilslutt. Anthony er en kompis som spurte meg om jeg vil hjelpe han å hype en superdyr musikkvideo. Det sa jeg ja til. Og han er ikke en kjendis.

      Men jeg er enig med deg. Hjemmesiden min er ikke det eneste jeg driver med mer, og det merker man jo.

    5. Du Halvor, dette liker jeg! Reklamering av venner er bare ett tegn på ydmykhet og støtte fra din side (misforstå meg rett).

    6. Joda, setter pris på dine innlegg og den tiden du bruker på å få publisert de.
      Jeg forstår selvsagt hvorfor du har valgt å dele dette på bloggen, ville bare påpeke at det ikke er det samme mer. Det var alt.
      Han er kanskje det man kaller en kjendis, ikke ennå. Men han er på god vei hvertfall!

    7. Lorena: Alt i alt er vi nok enige. Og når jeg får tilbake mine to lommekameraer, så kan jeg begynne å kartlegge mine dager igjen. Jeg surrer bare mer og mer. I dag drakk jeg kaffe alene på en kafe, og så gikk jeg en tur rundt et kvartal og fant en stein som lignet på Chirag. Hadde jeg bare hatt kamera. Så kunne jeg funnet noe annet å skylde på for ikke å skrive om det.

      Joa.

      Men fint med tilbakemelding uansett. Det inspirerer faktisk.

    8. Det er bra, da sier vi oss enige. Tror det kom litt feil ut fra min side,og det var absolutt ikke meningen.
      Men uansett, håper du får en fin kveld videre! Blir te og banan her i heimen 🙂

    9. Kjære Halvor:
      takk for at du delte denne. Dette er ikke egentlig den typen musikk jeg hører på, så hadde ikke videoen ligget her på denne hjemmesiden ville jeg nok aldri ha funnet den. Tusen takk, kule, pene og sterke Halvor.

    10. Fin sang, fin venn, fin Halvor.
      Det var jo ikke dårlig på en mandag?
      Etter å ha lest noen kommentarer over gleder jeg meg til du får tilbake lommekameraene dine. Syns det hørtes spennende ut med sånne turer rundt kvartal og sånn. Det er hobbyen min. Men jeg har aldri funnet en stein som ligner Chiraq. Hvis jeg mot formodning skulle gjøre det, skal jeg opprette min egen hjemmeside og sørge for at mange får vite det jeg. Du er pen,sterk og kul du Halvor.

    11. snart, halvor, snart skal vi på date. om det ikke blir date, så blir det i hvert fall en form for gettogether. det verste er at du ikke kommer til å ane at det er meg du er på date/gettogether med. kanskje forteller jeg deg det, midt i daten. lurer på hva du sier da. ja, det skal jeg faen meg gjøre. gleder meg allerede. det bør du og

    12. Kjære Halvor. Du er en snåling, i min del av verden,og det liker jeg. Hadde jeg bare hørt om denne, hadde jeg neppe giddet å verken se eller høre på den,men låta var ålreit – så takk for det 🙂

    13. De kom close på slutten, nice.
      Ups! glemte nesten:
      Kjære Halvor. Du er så utrolig pen, sterk og veldig kul! Kan vi bli bestevenner?

    14. Kjære Halvor.
      Du er utrolig tøff som deler dette med oss. Filmen var veldig sterk.
      Når det gjelder Dreamon, så var det første som slo meg ordet Deamon mikset med begrepet dream on. Altså: mareritt. Stakkars dame! Lost in the desert, tørr hals, stekende sol, iskaldt på natta, lite klær (gi dama et skjerf slik som Dreamon har da!). Men dama har en gange som redder dagen – heldigvis!

    15. Kjære Halvor.
      Ikke bare er du pen, sterk og kul.
      Du er utrolig kjekk og flink med ord og sånn.
      Google translate er vår venn.
      Dette var et et slikt moderne dikt som mangler alt av mening, rytme og rim.
      Men mening hadde det.
      Sa jeg at du var kul? :]

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg