En hjalmar blant bloggere

Som dere kanskje har skjønt har jeg brukt helgen min på å besøke Norges svar på Drammen – nemlig Drammen. Sammen med mine gode venner Trine Grung og Ida Wulff (mennesker) bodde vi på Rockehotellet til Petter Stordalen sammen med en haug av mindreårige jenter fra Tromsø + eksen til Pelle Nordstug, nemlig Rachel Nordtømme. Det var knallkoselig! Jeg lovte Trine og Ida på forhånd å sørge for at det ikke skulle bli klein stemning blant alle bloggerne, og trådde inn i rosabloggeratmosfæren som en ekte hjalmar; med to poser Aass pils.


Jeg har ikke tatt noen bilder selv. Alle bildene er tatt fra de andre folka sine blogger, og derfor er jeg for det meste i bakgrunnen. Jeg bare sier i fra, så ikke noen tror at jeg har skiftet kjønn eller noe slikt. Den dagen jeg eventuelt velger å skifte kjønn, så skal det sendes live på USTREAM!

Haha, nå fikk jeg nesten lyst til å skifte kjønn, faktisk. Bare for å lage bra TV. Jeg gjør alt for TV, men jeg vil helst unngå å banne. Banning er så stygt. Jeg prøver å slutte med banning om dagen. Anbefaler snillere ord som “pokkern”, “rakkern” og “djevelsk” – som i “djevelsk god Gul Farris til, kjøpmann!”.

Tilbake til bloggere og hjalmar i Drammen:

Oppholdet i Drammen var både hyggelig, ålreit og hyggelig. Og ålreit. Mest fordi absolutt alt vi gjorde var gratis, og det er digg for meg som er vant til å måtte stjele. Jeg møtte mange hyggelige 17-åringer som er kjente for blogging på internett, og noen få av dem ga faktisk uttrykk for at de synes jeg var hyggelig også. Bare noen få av dem, da. Resten kalte meg for “gammel gris” og lurte på hva jeg gjorde der. Heldigvis trådde Trine til og sa i fra at jeg bare er veldig spesiell og at de må være snille mot meg. 

Det første vi gjorde etter å ha sjekket inn på hotellet var å høre på en dame fra forbrukerombudet som pratet om at hun likte å lese blogger på jobb. Jeg drakk øl og fulgte ikke så godt med, men jeg tror ikke det var så viktig for oss som oppdaterer hjemmeside. Etter at vi hadde hørt på hun bloggdama fra forbrukerombudet, så dro vi ut og spiste gratis middag på et sted som het Z. 

Her er jeg og fotballfrøken. Vi har jo faktisk kjent hverandre en stund. I hånden holder jeg noe mat som jeg senere valgte å spise opp. 

På lørdagen våknet jeg til en tekstmelding fra menneske Trine om at vi skulle på photoshoot hos Espen Wallin som er både menneske og fotograf på en gang. Jeg har svært liten erfaring av å bli avfotografert av andre enn meg selv eller Rambo, så jeg storkoste meg i Espen sitt studio Punsj. Det gjorde nok ikke de andre. Jeg merker stadig bedre hva folk mener når de kaller meg rosa elefant. Det har faktisk ingenting med at jeg er feit og bleik å gjøre.

Rachel Nordtønne er veldig snill, forresten. Hun sa at hun aldri skjønte om jeg var seriøs eller om jeg tøysa, men så kom heldigvis Trine og sa at jeg var veldig spesiell igjen. Noen ganger skulle jeg ønske at Trine kunne vært med og forsvart meg slik andre steder også – henholdsvis på skolen og i familieselskap.

Dere kan si hva dere vil om mennesker, men Sosiale Halvor klarer ikke å hate folk som sitter i en sofa og ser inn i et kamera. Dette er bra mennesker. I hvert fall jeg.

Så dro vi til “Pigen” og spiste enda mer gratis mat. Jentene på bildet heter Tcmn og Renate, og de var veldig skeptiske til å sitte så nærme meg. Sikkert fordi jeg stakk fingeren min i maten deres hele tiden for å peke på hva jeg selv syntes smakte godt og ikke. Heldigvis kom Trine og fortalte dem at jeg er veldig spesiell, og at de måtte være hyggelige mot meg og la meg få være med på bildet jeg også. Dere ser neven, og dere vet hva den indikerer…..

Søndag pakket vi sakene og dro til helvete. Sånn seriøst. Jeg ble med de andre til Fridays som er et obligatorisk mål for alle som driver blogg. Jeg måtte jo se hva dette var for noe, og det var som jeg trodde. Engelskspråkelige servitører som ikke gidder å gi deg gratis mat. Det kjipeste jeg vet om er restauranter med mat man betaler for.

Bare se hvor malplassert alle de andre er. På tide at en ekte hjalmar viser hvor skapet skal stå.

Trivelige mennesker. Jeg har laget en film der jeg viser disse menneskene fra en litt annen side enn de selv pleier gjøre, men legger den ikke ut før om et par dager. Det er OCD‘en min som bestemmer dette.

Aktivitetsnivået til de små bloggerfolka er helt vanvittig. Først er dem på Fridays, og så er dem plutselig på sushibutikken. Jeg fulgte etter for å se om de skulle ta flere bilder som jeg kunne snike meg med på. Dette er Sophie Elise som er kjent for å være en jente på internett som sier ting og skriver ting. 

Men alle disse bloggemenneskene lærte meg en ting, og det er at Instagram er et enda kulere sosialt medie enn gmail. Følg meg på Instagram. Jeg heter konghalvor der som alle andre steder. Jeg legger ut bilder av meg selv uten klær, akkurat som jeg gjør her.

57 kommentarer
    1. kjære Halvor, med den store, sterke, pene og kule kukken du har mellom beina så skjønner jeg ikke helt opplegget med hjemmesiden din. men må vel si at jeg synes dette er vel bra.
      Men det jeg føler at du mangler her er noen bilder av deg(og ida W) som står på hendene. bilder med folk som står på hendene får folk aldri nok av.
      peace out Braff

    2. Kjære Halvor;
      Du er utrolig pen og kul. Sterk er du sikkert også! Skulle ønske alle var som deg.
      Har forøvrig en tjukk kattepus som er singel. Hun er veldig interessert i Rambo. Katten min syns din Rambo er nesten like pen og kul som jeg syns du er. Men bare nesten!!
      Vil gjerne ta deg. Hardt.
      Takk.

    3. Kjære Kong Halvor! Jeg elsker deg mer enn noe annet.
      Blogglyst er noe du gir fra deg! Herregud hadde jeg måttet (jeg er fra stavanger, og oslosk, også kalt bokmål, er ikke min sterke side) på do hadde jeg seriøst bæsjet overalt. Du er så morsom at du kan få jøder til å le, sånn serr. Krøllene dems hadde nok falt av pga. hardcore latterkrampe. Er det noen jeg skal møte før jeg dør er det deg. Har allerede skrevet deg opp på lista mi “Skal kline med før jeg dør”. Gifte meg med var kanskje ordet. Jeg sitter enda med en latterkrampe dypt nedi u-know-where og tårer i øynene. MARRY ME PLEASE love from ny FASTcore leser
      ps: du er like pen, kul og sterk som alltid ;*

    4. Kjære Halvor!
      Intressant innlegg, flotte bilder. Men jeg synes det er litt kjipt at de ikke har en egen kategori for anonyme bloggløse bloggere. Der skulle jeg i det minste ha vært nominert. Jeg ser på meg selv som bloggverdenens Banksy. Jeg skriver på andres vegger. Det hele er egentlig en ganske heftig statement.
      Jaja, nå har jeg spist, og føler at som et resultat av det skriver jeg bedre. Vet du hva som er bilde nr 3 når man søker på “piatto del giorno” på google?
      http://www.geapress.org/wp-content/gallery/ghiri/dscn0493.jpg
      Det bildet. he-he.
      Dette innlegget blir ikke dobbelt så langt som det første, det blir kortere, kun for løgnens skyld.
      Trekker det ned på intrykket ditt av meg hvis jeg ikke skriver at du er pen, sterk og kul? Og på hvilken måte er det en fordel?
      MVH

    5. navnet mitt er skikkelig stygt: Godt å ha deg tilbake, min yndlingsmetablogger. Lenge siden nå!

      Jeg skjønner parallellen din med Banksy. Tja, kanskje du faktisk er ham? Uansett, så er mi casa zulu casa og du kan boltre deg løs i kommentarfeltet mitt som bare det. Det er faktisk den eneste bloggen jeg leser. Eller.. Leste da, men nå håper jeg å kunne begynne igjen.

      Fint bilde!

      Du trenger ikke skrive de greiene. Jeg tar deg for den du er, og vet at du gjør det tilbake.

      God aftens

    6. KJÆRE Halvor.
      Du er kul! men virker som at du har et sosialt problem med de der Tromsøværingene(aka bloggjentene), det må du ordne opp i, er fra Tromsø selv skjønner du

    7. Kjære Halvor. herregud jeg skulle gjort mye for å kjenne deg (altså, kjenne som å være venner.. )! En dag med deg og jeg hadde fått en syk sixpack. Jeg ler så hele leiligheten rister av å lese HJEMMESIDEN din.

    8. Haha, KJÆRE HALVOR! Du er pen sterk og kul 🙂
      Ville bare si at jeg digger bloggen din, og ble overlykkelig da jeg fant den! (Fant den takket være tcmn som linket til bloggen din) og hvordan jeg vet hvem du er? Jo fordi du var på dagens mann 😀 Hilsen en 14 år gammel jente, som synes personlighets problemene dine er tiltalende 😉

    9. For første gang i mitt liv kunne jeg ønske jeg var en rosablogger som lå på topplista, sånn at jeg kunne ha hengt med deg. Ellers, hadde det aldri vært verdt det. Du kunne ha fått tatt på maten min så mye du ville til og med!

    10. serriøst, halvor!!!
      jeg elsker deg, kan ikke du begynne å lage ditt eget humor program på tv?? du er så fette kul 🙂 jeg digger deg <3

    11. KJÆRE KONG HALVOR ! Hvis du liker neglelakker syns jeg du burde sjekke ut bloggen vår. Vi er tre prinsesser som trenger en neglelakk konge! En STERK konge som deg må bruke en KUL neglelakk som vi reklamerer for siden du er sååå PEN! <3 SMASK :* :* :* :* :*

    12. hei! hvorfor kan man ikke kommentere på videon der hvor du bader rotta di? rotta di lagde lyd. visste ikke at rotter lagde lyd.trodde det bare var marsvin jeg!
      Hilsen Jenny

    13. kan ikke du spare til sånn hår du hadde før ?
      da du enten hadde ganske langt, eller sånn du hadde i Dagens mann?
      med de to frisyrene var du så sjuk kjekk!!!! 🙂

    14. Kjære Halvor! Du er en svært vakker mann,fantastiske pene øyne,et sjarmerende smil. Et flott stykke mann med stor…….M. Blush..jeg tror jeg er en smule avstandsforelsket i deg…herlig:)
      men,digger bloggen din ( fant den først i dag ) så nå må jeg jobbe masse overtid, siden jeg bare har lest, og lest, ledd,og hummret..mohahaha…GØY!!:) LIKER
      i will be watching YOU!

    15. Jeg leste bloggen din for første gang idag, og ble skuffet over hvor mye du prøver å etterligne Linnea Myhre! Vær litt original da mann…

    16. kjære halvor.
      du er så handsome!
      men en ting kan ikke du få slik hår du hadde i 2010? da var du enda mere kjekkere!
      og du så pen, sterk og kul, beste bloggen<3

    17. Kjære Halvor
      I natt hadde jeg en drøm. Du lærte meg å spille baseball midt i en stor fornøyelsespark. Vi røyka hasj og hadde det veldig artig hele dagen:)
      Etter det ble jeg forelska

    18. hei, lurer på hva du syntes om jentene ingrid mandela hebnes og nina mandela hebnes som kaller seg “mandelasisters” og heter ingridhedda2 på youtube, di lå på 12 plass på blogg.no men slettet bloggen på grund av hat…hva syntes du om de?! de e sykt tragiske altså, enig?

    19. Kjære Halvor <3 du er den søtaste personen eg har set i heil mit liv<3 du er SUPERMANNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN ;*
      +pen, sterk og kul da pus1 <3

    20. Hvilke piller spiser Trine Grung og kan jeg kjøpe dem av Jostein Flow? Også: Vil du delta på integritets-død-leir om jeg betaler for mat, oppmerksomhet og bortkastet tid? Sylteagurk!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg