Reklamepause: Spesialenheten for Unge Boligkjøpere

Les alt – det er ganske ålreit.

Mine bestevenner i DNB (min eneste inntektskilde) jobber hardt for å nå ut til unge menn og kvinner som ønsker å kjøpe bolig, og har kommet langt i sitt mål om å bli den optimale banken for dette. Nå har de også opprettet et eget team bestående av engasjerte medarbeidere (mennesker med en jobb) som er klare for å hjelpe deg med alt du måtte lure på innenfor kjøp av bolig via facebook. Alle bruker facebook. Til og med de som har profilbilde av en traktor.

Dette er viktig for deg som har større mål i livet enn å leve på trygd i et telt. Denne tjenesten er genial dersom du har noen raske (eller treige) spørsmål om ting du kanskje ikke skjønner en dritt av (sånn som meg). Du kan til og med logge deg på og få tips samtidig som du er på visning! Jeg har allerede fått bruk for denne tjenesten selv.

Ikke alle blir født i en villa på en seng av tusenlapper. Egentlig tror jeg svært få gjør nettopp dette. Med andre ord må de aller fleste spare for å få råd til ting som koster mer enn et par hundre tusen. Selv jeg. DNB vet at det er vanskelig for unge å komme inn på boligmarkedet, men gir deg nå sjansen til å vinne 1000 kroner (!!!) til din BSU-konto tre ganger om dagen! Det eneste du trenger å gjøre er å skrape på det digitale skrapeloddet HER.

Digitalt skrapelodd. Det er jo morsomt i seg selv. PS: Ikke bruk en ekte nøkkel.

Vi er alle glade i penger. Dessverre vokser ikke penger på trær. Ikke boliger heller, for de veier alt for mye for greinene. Jeg skulle ønske at det vokste boliger på trær. Da skulle jeg kjøpt et boligtrefrø og plantet det i hagen. I mellomtiden for jeg nøye meg med å spørre Spesialenheten for Unge Boligkjøpere om ting jeg lurer på. Jeg liker at de heter spesialenheten – det høres nesten ut som de fanger skurker. De gjør ikke det, da.

Er du glad i penger? Hva liker du å kjøpe? Hva slags bolig drømmer du om? Kjenner du en labrador? 

19 kommentarer
    1. Kjære Halvor.
      Jeg er glad i penger. Jeg liker å kjøpe cder, filmer og tvserier. Og klær. Og sko. Jeg vet ikke hva slags bolig jeg drømmer om. En mansion! Jeg kjenner ikke en labrador, men har en til nabo.
      Du er pen, sterk og kul.

    2. Kjære Halvor,
      Vi har allerede gått i boligfella med et stk. dyr minileilighet på HILLSIDE. Den så helt jævlig ut, men Eric har pusset den opp (!). Selvfølgelig liker man å bruke penger, men takket være den leiligheten så slipper vi å bruke penger på flere år siden vi rett og slett ikke har noen.
      Kjenner ikke en labrador, men vet om et par katter og en bull terrier (som ser ut som, og oppfører seg, en hest).

    3. Kjære halvor.
      Jeg kjenner en golden retriever, og den er mye kulere enn labradorer.
      Du er hverken pen, sterk eller kul 🙂

    4. Jeg er sykt glad i penger, men må kvitte meg med dem (kjøpe leilighet) eller gi dem bort for å få studielånet mitt omgjort til stipend. Jeg kjenner forresten en katt som tror han er en labrador og noen ganger ulv. Og så kjenner jeg en kanin som tror han er en katt.

    5. Kjære Halvor faktisk…. Jeg gidder heller ikke nevne at du lissom er så pen sterk og kul. jeg drømmer vel om blokkleilighet på briskeby mest av ALT? Hvem er ikke glad i penger? funni ut at å kjøpe musikk er morro 😀 labradoren jeg kjente døde av alderdom , men naboen har retriver…Står til?

    6. Nja, ekke såå glad i penger egentlig. Penger er bra å ha og sånn, men penger skaper krig. Og vi liker ikke krig. Ikke jeg hvertfall.
      Bruker mest penger på kaffe. Kaffe er godt. Og fotoutstyr. Det smaker ikke godt, men det er bra å ha, syns jeg. Jeg syns det er kjedelig å kjøpe ting. Så jeg bruker egentlig bare penger på mat og kaffe.
      Jeg drømmer om et ikke så altfor stort hus. Det hadde vært fint. Ser ofte på hus på nettet å sånn, enda det er 3 år til jeg flytter ut, om planene blir slik jeg ønsker. Et fint hvitt hus, med en stor plen med masse trær og blomster og sånn. Jeg skal bli interiørdesigner. Så jeg tror jeg vet akkurat hvordan jeg vil at huset mitt skal være.
      Ja, faktisk så kjenner jeg en labrador. Den er ikke helt labrador da. Det er en annen rase i den også. Den er kjempefin. Jeg kjente en rein labrador før. Men den døde i fjor, eller noe.. Det var trist…. 😮
      Ha en fin dag videre! 🙂

    7. Er egentlig ikke så glad i penger.. Men hadde vært kjekt å hatt en del av det likevel (MASSE), da hadde jeg sikkert blitt mer glad i det.. Kjøper for det meste mat. Drømmer om et småbruk ved sjøen (helst på østlandet)! Kjenner ingen Labrador, men har en Goldendoodle, veldig lik Labradoodle!

    8. Jeg har en labrador som er like pen, sterk og kul som deg! OG en hest. Alle tre er ganske glade i penger, men vi blir aldri enige om hva vi liker å kjøpe..

    9. Kjenner en labrador som heter Odd-Sigvart, han beit høl i øreflippen min så jeg slapp å bruke penger på å bli skutt.

    10. Ja, jeg er glad i penger, jeg liker best å kjøpe alkohol og vinyler. Når jeg er ferdig med vgs-helvete i Bodø skal jeg flytte til Oslo og så skal jeg flytte inn hos deg. Vi kan dele på alkoholen og vinylene jeg kjøper. Er det greit?

    11. Kjære Halvor,
      jeg spiser opp pengene mine. Favoritthobbyen min er å sitte så lenge på cafè at jeg må spise alle måltider der. Det er dyrt. Men jeg elsker penger. Og siden jeg ikke klarer å spare så gir jeg ekstra mye til staten så de kan spare for meg. Dermed blir jeg “rik” hver sommer når jeg får de tilbake 😀
      Jeg vil bo i et fint hus som har ekstra god takhøyde, et lite tårn, og en stor sofa. Planen er å gifte meg til penger. Tror nemlig ikke DNB er så veldig villig til å sponse rubbel og bit.
      Jeg kjenner ingen labrador dessverre. Den sorte, gamle med hengepupper og tannstein døde for et halvt år siden. Og han lyse, tunglabbede fyren døde for to år siden eller no. Men jeg kan sikkert bli kjent med en ny en?
      Jeg skal snakke med DNB, de er sikkert fornuftige venner å ha. Og jeg trenger desperat et budsjett.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg